Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 11:20   #21
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik ben het volledig met je eens. Persoonlijk ben ik voor tweetaligheid in de Europese Unie d.w.z. kennis van de streektaal en als tweede taal het Engels. Dan zijn we meteen van die babelse taalverwarring verlost.

De twee talen gaan mixen zoals ook hier gebeurt is onzinnig.
dat nooit!
geen veramerikanisering van Europa!
Engeland en het Britse eiland maken slechts een fractie uit van ons continent. Waarom zouden al de continentale talen moeten onderdoen voor het -atlantische- engels?
Ze zijn ook al bezig de KUL aan het verengelsen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:24   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Nog iets, de naam van de site...
Die discussie heb ik al enkele jaren geleden gevoerd op usenet waar het forum be.politics noemt. Daar zitten de nederlandstaligen. De franstaligen discuteren over politiek op soc.culture.belgium. Dat is dus helemaal te gek.

Aan de naam zou je meteen moeten kunnen aflezen welke taal er wordt gebezigd. De Belgen maken er dus echt weer een potje van.

Mijn beide voorstellen op be.politics werden gekelderd toen.

Ik zal ze hier nog eens herhalen:
1) be.politics (nederlandstalige Belgen) wordt be.politiek of vl.politiek
2) soc.culture.belgium (franstalige Belgen) wordt be.politique of wa.politique
Oud 26 augustus 2005, 11:30   #23
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Never change a winning team

De "vernederlandsactie" die we nu meemaken lijkt me ongepast.
De naam Politics.be is eigentijds, weliswaar in wezen engels, maar geeft duidelijk aan dat we hier niet sectair aan het erk zijn. De meeste posts zijn in een min of meer feilloos Zuid-nederlands opgesteld, maar niets of niemand zal fundamenteel bezwaar hebben tegen anderstalige uitlatingen bv; in het frans, engels, duis of Esperanto. Het fundament van vrije meningsuiting is ook het zich mogen uitdrukken in de eigen of de taalk van zijn keuze.

dit is uiteraard helemaal iets anders dan het maken van wetten, publiceren van uitvoeringsbesluiten of het vervullen van administratieve verplichtingen,
hierbij zal men in voorkomend geval zich desnoods van een tolk moeten bedienen om dit in de administratief correcte taal te doen.

Men kan vanzelfsprekend ook niet eisen dat de doelgroep waarvoor men spreekt / schrijft de taal die men gebruikt zal begrijpen. Indien bv. een lid van de grote chinese gemeenschap in Antwerpen op dit forum in zijn moedertaal
zal posten is dit uiteraard slechts leesbaar door hen die deze taal machtig zijn,
maar voor de toevallige student chinees onder ons zal dit een aangename verassing blijken te zijn.

Op dit forum hebben we het over politiek in zeer brede zin : daarom zijn de subfora talrijk. Het is een ontmoetingsplaats voor mensen met verschillende opvattingen en verschillende religies en culturen. Diegenen die hier posten met sektaire bedoelingen om andersdenkenden de mond te snoeren houden het hier doorgaans niet al te lang vol.
Oud 26 augustus 2005, 11:46   #24
Jeroen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik ben het volledig met je eens. Persoonlijk ben ik voor tweetaligheid in de Europese Unie d.w.z. kennis van de streektaal en als tweede taal het Engels. Dan zijn we meteen van die babelse taalverwarring verlost.

De twee talen gaan mixen zoals ook hier gebeurt is onzinnig.
Het is niet echt zo bedoeld natuurlijk. Er schort eea. aan de vertaling, maar dat is voornamelijk door een gebrek aan tijd en mensen om alle vertaling zelf na te pluizen. De meest zichtbare teksten zijn wel nagekeken.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be