Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2003, 22:09   #21
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Maar Uw Problemen komen voort uit het aanpassen van de wetgeving terzake, om de schijnhuwelijken te voorkomen.
En waarom heeft men dat gedaan?
Omdat er te veel schijnhuwelijken gesloten werden op deze basis.
Mijn vriend is gehuwd met een Turkse (1969). Hij moest nog 150.000 Bf borg storten in het Turks consulaat, en alle 6 maand een vliegtuigbiljet omwisselen. Dus aangekocht, geldigheid 6 maand en vernieuwen.
Dat waren de toenmalige wetgevingen van de Turkse staat. Zijn echtgenote kon niet naar België komen zonder deze voorwaarden.
Nu zijn ze naar Turkije gaan wonen omwege van het rascisme. Begrijp mij niet verkeert. Rasisme van allochtonen tegenover haar. Ze werd uitgescholden voor veraadster en al wat mooi was. Ze waren woonachtig in Blankenbergen. Nu wonen ze in Antalya.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 22:45   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Toen mijn wettige echtgenote in België arriveerde (wij zijn gehuwd in Georgië) kreeg zij een paar weken later na haar aankomst ook een bevel om het land te verlaten. Dan heeft het nog 19 maanden geduurd vooraleer zij een wettige verblijfsvergunning kreeg. Al die tijd kon zij geen wettige arbeid uitoefenen enz... DE morele en financiële schade die wij hierdoor opliepen is onmogelijk in te schatten en we werden er ook nooit voor vergoed. Mijn vrouw heeft tot op heden nog geen enkele Euro van de staat gekregen.

Precies OMDAT ik het zelf allemaal heb meegemaakt, besloot ik een eigen vereniging op te richten om mensen te helpen die in dergelijke situaties terecht kwamen. Jij hebt daar blijkbaar andere conclusies uitgetrokken.
Ik kan begrip opbrengen voor de problemen die je meegemaakt hebt.
Toch vraag ik mij af of ze niet gedeeltelijk aan uzelf liggen.
Waarom huwen in Georgië ? Ik zou veronderstellen dat je het doet met het doel u daar te vestingen. Ik zou dat in uw plaats alvast overwogen hebben, Georgië is een prachtig land.
Dat begrijp ik niet, waarom dat daar ook niet zou mogen/kunnen. Integendeel, ook in België is het de traditie dat er gehuwd wordt in de gemeente vanwaar de bruid afkomstig is.

Ik was gewoon nieuwsgierig naar dat land dat niemand kent, naar haar familie, wie ze was enz... Ik ben daar ook voor de Georgisch Orthodoxe Kerk en het Stadhuis gehuwd, alles heel gewoon en normaal. Georgië ligt niet in Zuid-Amerika of Afrika waarmee ik maar bedoel dat het een erg westers ogend land is, en nogal dicht tegen onze cultuur gelegen, ook een christen land dus...
Uw vergelijking slaat nergens op en dat weet u. In een ander land huwen is niet hetzelfde als in een andere gemeente.
Hoe westers het land ook mag zijn, de wetten zijn er niet dezelfde als in België. Ik vraag me zelfs af of dat huwelijk in België herkent is ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be