Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 17:29   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Als België u niet bevalt, kan u altijd emigreren. Er zijn genoeg landen in de wereld waar het beter gaat dan hier.8)
Zit ge nu nog ni in frankrijk?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:47   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Zit ge nu nog ni in frankrijk?
Je t'en pose des questions?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:52   #23
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je t'en pose des questions?
Echt consequent ben je niet. Je pronkt met die tricolore vod van dat degoutante volkje en verklaart tegelijk dat WIJ moeten verhuizen 'als het ons niet aanstaat' terwijl zowat elke vlaams-nationalist op dit forum in ofwel Vlaanderen ofwel Brussel woont.

Maak je maar niet druk, Wallonistan krijg je en je mag de BUBbelclub en staaf er nog bij hebben.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:59   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Echt consequent ben je niet. Je pronkt met die tricolore vod van dat degoutante volkje en verklaart tegelijk dat WIJ moeten verhuizen 'als het ons niet aanstaat' terwijl zowat elke vlaams-nationalist op dit forum in ofwel Vlaanderen ofwel Brussel woont.

Maak je maar niet druk, Wallonistan krijg je en je mag de BUBbelclub en staaf er nog bij hebben.
Degoutante volkje? Spreek voor jezelf. Het is niet omdat je op een dag besloten hebt Fransen te haten dat iedereen de Fransen moet haten. En inderdaad, als België u niet bevalt, waarom emigreert u niet? Naar Nederland bijvoorbeeld. Daar spreken ze ook Nederlands.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 18:31   #25
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Maar een meerderheid wil wel de federalisering verder doorvoeren. Dat zal onderwerpen die voor velen nu "ondenkbaar" zijn mogelijk maken. Federalisering zal zich blijven verderzetten tot alle federale bevoegdheden uitgehold zijn. De stap van een confederale staat naar separatisme is erg klein. Uw dierbare belzique zal verdampen.
Federaliseren is zelfs iets wat ze 175 jaar geleden hadden moeten doen en het mag ook nog een confederatie worden voor mij, zoals in je geliefde voorbeeld Zwitserland. En wat die verdamping betreft, België is altijd iets mistigs geweest, daar zal dus niemand iets van merken.
Oud 22 augustus 2005, 18:33   #26
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
En inderdaad, als België u niet bevalt, waarom emigreert u niet? Naar Nederland bijvoorbeeld. Daar spreken ze ook Nederlands.
Hij zou misschien wel willen maar ze verstaan zijn taaltje ginder niet, noch hij de hunne !!!
Oud 22 augustus 2005, 20:02   #27
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, dat komt omdat mensen bang zijn voor het nieuwe, vroeger al, nu nog en in de nabije toekomst ook nog.
Een meerderheid der Vlamingen is wel voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen en op termijn zal dat leiden tot confederalisme en op nog langere termijn zal dat uieindelijk leiden tot secessie..
Bang voor het nieuwe zoals voor de Europese Grondwet ?

Wie zijn die meerderheid, de burgers of de politiekers die zich dan wat meer macht kunnen toe eigenen ?

Citaat:
Nou moe, Vlaanderen bewijst al sinds de federalisering dat het het beter doet dan België.
Bovendien heeft Vlaanderen al in het verleden bewezen ondernemingsgezind en welvarend te zijn en bovendien was het jaren een economische topregio in de wereld, tot de Walonezen een iets te zwaar blok aan ons been werden
Nou pa, daar hadden de Walen ook iets van weg zoveel tijd geleden en het is dank aan de kortzichtigheid van hun politici dat ze nu in de magere jaren zitten. Hopelijk hebben ze in Vlaanderen er betere, maar ik geloof niet dat die strategen zich bij het VB, NV(a) of Spirit bevinden.
Ik heb de Walen trouwens nog niet horen zeggen dat het misschien door de onderhoudskosten van die armoezaaiers uit Vlaanderen was dat ze toendertijd niet genoeg konden investeren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by schaveiger on 22-08-2005 at 21:03
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Tja, dat komt omdat mensen bang zijn voor het nieuwe, vroeger al, nu nog en in de nabije toekomst ook nog.
Een meerderheid der Vlamingen is wel voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen en op termijn zal dat leiden tot confederalisme en op nog langere termijn zal dat uieindelijk leiden tot secessie..

Wie zijn die meerderheid, de burgers of de politiekers die zich dan wat meer macht kunnen toe eigenen ?

Citaat:
Nou moe, Vlaanderen bewijst al sinds de federalisering dat het het beter doet dan België.
Bovendien heeft Vlaanderen al in het verleden bewezen ondernemingsgezind en welvarend te zijn en bovendien was het jaren een economische topregio in de wereld, tot de Walonezen een iets te zwaar blok aan ons been werden
Nou pa, daar hadden de Walen ook iets van weg zoveel tijd geleden en het is dank aan de kortzichtigheid van hun politici dat ze nu in de magere jaren zitten. Hopelijk hebben ze in Vlaanderen er betere, maar ik geloof niet dat die strategen zich bij het VB, NV(a) of Spirit bevinden.
Ik heb de Walen trouwens nog niet horen zeggen dat het misschien door de onderhoudskosten van die armoezaaiers uit Vlaanderen was dat ze toendertijd niet genoeg konden investeren.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
Ik heb de Walen trouwens nog niet horen zeggen dat het misschien door het onderhouden van die armoezaaiers uit Vlaanderen was dat ze toendertijd niet genoeg konden investeren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door schaveiger : 22 augustus 2005 om 20:03.
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 20:38   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je op een dag besloten hebt Fransen te haten dat iedereen de Fransen moet haten.
Bwa, haten is nu toch wel veel gezegd. Laat ons zeggen dat ik er liever zo ver mogelijk van weg blijf.

Citaat:
En inderdaad, als België u niet bevalt, waarom emigreert u niet? Naar Nederland bijvoorbeeld. Daar spreken ze ook Nederlands.
Tja, ik woon al waar ik wil, in VLAANDEREN. Dat dat voorlopig nog in België is, is een zure appel waar ik doorheen moet bijten, maar eens zal ook dat verleden tijd zijn.
Oud 22 augustus 2005, 20:38   #29
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Dus eigenlijk zou Albert II nu niet op de troon mogen zitten en zit hij er eigenlijk ongrondwettelijk. Waarop wachten we om hem af te zetten?
Oud 22 augustus 2005, 20:40   #30
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Hij zou misschien wel willen maar ze verstaan zijn taaltje ginder niet, noch hij de hunne !!!
Raar, maar van enig communicatieprobleem heb ik nog nooit iets gemerkt met Nederlanders. Niet tijdens mijn werk op de luchthaven (wat een heerlijk sociaal volkje overigens), noch in mijn privé-leven. Zo heb ik onlangs een gezellige babbel gehad met een compleet vreemde 'Hollander' op Schiphol.

Neen, die blinde haat tegen de 'Ollanders', die ons jaren gevoed is door het franse establishment in dit landje, is mij volledig vreemd.
Oud 22 augustus 2005, 20:43   #31
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. In mijn geval ben ik voor de twee : voor Frankrijk en voor de Franse republiek.
Veel geluk met het Front National daar8)
Oud 22 augustus 2005, 20:43   #32
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Ach, net als met alles zitten er in die grondwet zowel goede als slechte dingen. Zomaar 'tegen' zijn is aan mij niet besteed.

Citaat:
Wel, als je af en toe eens een krant opensloeg zou je gemerkt hebben dat een peiling uitwees dat een meerderheid der Vlamingen meer bevoegdheden voor Vlaanderen wil.

Citaat:
Nou pa, daar hadden de Walen ook iets van weg zoveel tijd geleden en het is dank aan de kortzichtigheid van hun politici dat ze nu in de magere jaren zitten.
En wie verkiest die politici nu al jaar na jaar? Wie wil er aan de huidige situatie blijkbaar niets verandert zien?

Citaat:
Ik heb de Walen trouwens nog niet horen zeggen dat het misschien door de onderhoudskosten van die armoezaaiers uit Vlaanderen was dat ze toendertijd niet genoeg konden investeren.
Tuurlijk niet, die onderhoudskost was dan ook onbestaande. Het was een fransman die zei "Als de Vlamingen willen eten, moeten ze maar frans leren zodat ze bij de waalse families kunnen gaan werken..."
God, als die nitwit terug uit zijn graf kon opstaan en eens een kijkje kon nemen naar wat er van zijn trotse Wallonië over is gebleven, hij zou stante pede mort subite zijn.
Oud 22 augustus 2005, 20:50   #33
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
En een politieke meerderheid (wat voor jullie N-Va'ers het toppunt van democratie uitmaakt) daar staan jullie zo mogelijk nog verder af.
Heh, en wat denk je dan dat er gaat gebeuren Staaf?

Hoe lang duurt het bij de huigige gang van zaken nog eer zoveel mensen het algemeen wanbeleid kotsbeu zijn dat het VB onvermijdelijk wordt?

1 verkiezing? 2 verkiezingen? 3?

Dus voor belgique is de enige kans (laten we aannemen dat bloedige repressies niet meer mogelijk zijn) 1 volgende scenario's:

1. Mensen beginnen plots de huidige gang van zaken spontaan goed te vinden en het VB stopt - zonder ooit a/h beleid te hebben deelgenomen - te groeien. Daarna wordt belgië voor eeuwig en altijd geregeerd door Links, de vakbonden en de koning. De bevolking keek toe en zag dat het goed was.
2. Het VB placeert een N-VA.
3. In het belang van 'de democratie' worden verkiezingen afgeschaft, FDW, FVH en GA in de gevangenis gestoken. Het volk en het buitenland werpen vervolgens juichend bloemen over onze grote leider Guy Verhofstadt.

Op welk scenario hoop je?

Ik denk dat je realistisch enkel kan hopen op scenario 2, maar de kaarten liggen daar niet erg goed hé....

Het is m.i. enkel nog een kwestie van tijd.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 21:05   #34
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
2. Het VB placeert een N-VA.
Dat zal nooit gebeuren, want bij het Blok zijn ze vies van verantwoordelijkheid...
Oud 22 augustus 2005, 21:09   #35
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God, als die nitwit terug uit zijn graf kon opstaan en eens een kijkje kon nemen naar wat er van zijn trotse Wallonië over is gebleven, hij zou stante pede mort subite zijn.
Tja misschien is er niet veel over gebleven omdat ze nu 1/3 vlaamse roots hebben???
Ik vraag mij af wat de oude Vlaaming die naar Wallonie trok nu denkt als hij terug uit zijn graf (in Wallonie) kon opstaan ... als hij hoort wat zijn achterachterkleinkinder in Vlaanderen zo over zijn achterachterkleinkinder in Wallonie zeggen..
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 21:09   #36
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Zeg 'NEEN!' tegen La Belgique, zeg 'JA!' tegen een onafhankelijk Vlaanderen! [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jong N-VA'er on 22-08-2005 at 22:10
Reason:

Zeg 'NEEN!' tegen La Belgique, zeg 'JA!' tegen een onafhankelijk Vlaanderen! [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Zeg 'NEEN!' tegen La Belgique, zeg 'JA!' tegen een onafhankelijk Vlaanderen! [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 22 augustus 2005 om 21:10.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 21:11   #37
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Heh, en wat denk je dan dat er gaat gebeuren Staaf?

Hoe lang duurt het bij de huigige gang van zaken nog eer zoveel mensen het algemeen wanbeleid kotsbeu zijn dat het VB onvermijdelijk wordt?

1 verkiezing? 2 verkiezingen? 3?
Ik schat 2 verkiezingen. In oktober volgend jaar, zal het VB zeker vooruitgaan (Antwerpen, Rand rond Brussel). Ik schat dat in 2007 de winst voor het VB niet te schatten zal zijn. De kiezer zal het BHV debacle zéker niet vergeten hoor. En als ze het vergeten zal het VB hun er wel aan doen herinneren.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 21:14   #38
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ik schat 2 verkiezingen. In oktober volgend jaar, zal het VB zeker vooruitgaan (Antwerpen, Rand rond Brussel). Ik schat dat in 2007 de winst voor het VB niet te schatten zal zijn. De kiezer zal het BHV debacle zéker niet vergeten hoor. En als ze het vergeten zal het VB hun er wel aan doen herinneren.
Ik ken nochtans veel mensen die het commentaat van het VB na afloop van BHV maar misplaatst vonden. Velen zeiden 'tijdens hoor je ze niet, en als het mislukt dan zijn ze er ineens, lagen ze soms de hele tijd te slapen ofzo?'
Oud 22 augustus 2005, 21:22   #39
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Je bent een echte schatter jong, volhouden maar ...
Oud 22 augustus 2005, 21:26   #40
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Raar, maar van enig communicatieprobleem heb ik nog nooit iets gemerkt met Nederlanders. Niet tijdens mijn werk op de luchthaven (wat een heerlijk sociaal volkje overigens), noch in mijn privé-leven. Zo heb ik onlangs een gezellige babbel gehad met een compleet vreemde 'Hollander' op Schiphol.

Neen, die blinde haat tegen de 'Ollanders', die ons jaren gevoed is door het franse establishment in dit landje, is mij volledig vreemd.
Ja, als julie engels onder elkaar praten is dat wel normaal.
Als de "Ollanders" julie zo goed verstaan, waarom moeten er dan onderschriften onder "Vlomse" films of interviews ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be