Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 10:49   #21
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Overigens: uit een feit kan geen norm worden afgeleid. Dus als vrouwen minder slim zouden zijn dan mannen, wat bewijst dat?
Who gives a fuck? De enige die zich daar iéts van aantrekt, zijn zielige extreem-rechtsen die koste wat het kost een reden moeten vinden om mensen te kunnen ambeteren.
dat bewijst niks.
het énige dat ik wil bereiken is het TABOE dat er wel dégelijk is gewoon doorbreken. Zwarten zijn n�*et gelijk, aziaten zijn n�*et gelijk.
ALSTUBLIEFT, ERKEN DE VERSCHEIDENHEID VAN VOLKEREN
Men verwijt extreemrechts dikwijls dit dan te misbruiken om het eigen ras te als superieur te beschouwen en zo de racistische toer op te gaan. Dat is hoegenaamd niet mijn bedoeling. Waar ik echter niet tegen kan zijn die linkse wereldverbeteraars die denken dat ze (omwille van politieke overtuigingen) de feiten naast zich neer kunnen leggen.

Zwarten hébben meestal een groter lid! wie ontkent dit?? doodse stilte.
Zwarten z�*jn meestal lager begaafd! opeens is het kot te klein!

u ziet, dit heeft geen bal met racisme te maken, ik relativeer ook onze positie, want de aziaten zijn op dat vlak hoger begaafd. En ik boor de zwarten ook niet de grond in. Ieder ras, volk, of soort heeft zijn goede en minder goede kanten. Zo brengen ze de beste atleten en hardlopers voort, bestaat kanker daar nagenoeg niet, en zijn ze bestand tegen heel wat dingen waar wij moeten voor wijken.

Duidelijk?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 10:51   #22
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Blank is beautiful!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 10:59   #23
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

HET MENSELIJK GENIE

door Jan Lievens

De Amerikaanse cultuurcriticus Charles Murray (°1943), verbonden aan het American Enterprise Institute in Washington, D.C. en volgens de New York Times “de meest beruchte sociale wetenschapper,” werd eerst bekend met zijn boek uit 1984 Losing Ground: American Social Policy 1950-1980 waarin hij betoogde dat de verzorgingsstaat een onderklasse heeft gecreëerd van luie, oneerlijke mensen met weinig verantwoordelijkheidsgevoel. Tesamen met wijlen Richard Herrnstein publiceerde hij in 1994 The Bell Curve – Intelligence and Class Structure in American Life, een ophefmakende en doorwrochte studie van meer dan 800 pagina’s over het belang van intelligentie voor sociaal-economisch succes en de relatie met etnische afkomst.

Het nieuwe, vuistdikke boek van Murray, Human Accomplishment: The Pursuit of Excellence in the Arts en Sciences, 800 B.C. to 1950 (Nederlandse vertaling: Het menselijk genie), is wederom een voltreffer: een reis door de tijd op zoek naar de kunstenaars en wetenschappers wiens prestaties buitengewoon zijn en tot de categorie geniaal behoren. Met behulp van statistische technieken ontwikkeld door historici, maakt Murray een inventaris op van ruim vierduizend mannen en vrouwen die hun stempel hebben gedrukt op het gebied van de literatuur, muziek, beeldende kunst, filosofie en wetenschap.
Wat onderscheidt de genieën van de ‘slechts’ -groten? En wie zijn die genieën dan wel? Murray noemt ze bij naam: Galileo (astronomie), Darwin en Aristoteles (biologie), Newton en Einstein (fysica), Euler (wiskunde), Pasteur (geneeskunde), Edison en Watt (technologie), Confucius (Chinese filosofie), Sankara (Indische filosofie), Aristoteles (Westerse filosofie), Beethoven en Mozart (Westerse muziek), Michelangelo (Westerse kunst), al-Mutanabbi (Arabische literatuur) en Shakespeare (Westerse literatuur). Belangrijk zijn ook de meta-uitvindingen als cognitieve instrumenten waar-onder de wetenschappelijke methode, abstractie, polyfonie, ethiek, logica en het wiskundig bewijs.

Murray gaat ook in op een aantal controversiële vragen: waarom is uitmuntendheid zo dikwijls geconcentreerd geweest in Europa? Waarom onder mannen? Waarom sinds 1400? Hij bewijst tevens dat de menselijke prestaties in de laatste eeuw een terugval kennen, ook in West-Europa. De oorzaak is volgens Murray de secularisering: er is geen bron van inspiratie meer om schoonheid, waarheid en het goede na te streven. Het mag duidelijk zijn dat Murray de politieke correctheid hekelt die het Westen ervan weerhoudt onze overdonderende superioriteit op het gebied van cultuur en -wetenschappelijk streven te erkennen. ‘Het menselijk genie’ is op zich een uitmuntende prestatie van een waarachtig intellectueel.

Het menselijk genie – Streven naar het ultieme in kunst en wetenschap door de eeuwen heen – Charles Murray. Uitgeverij Spectrum/Standaard, 2005. ISBN 90-7120-620-3. 49,95 euro
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:00   #24
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Murray gaat ook in op een aantal controversiële vragen: waarom is uitmuntendheid zo dikwijls geconcentreerd geweest in Europa
allemaal paleo-klimatologisch en -geologisch bepaald!
Weet u, de natuur heeft de volkeren gevormd, de volkeren niet de natuur!
Oud 26 augustus 2005, 11:09   #25
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het westen heeft een bevolking van domme, hardwerkende en nog harder vuilnis-consumerende blanke zwijnen.
en het blanke zwijn vreet dat alles wat het in z'n muil geworpen krijgt, kritiekloos en onverzadigbaar.
het blanke zwijn is te vet, te tam en te laf om zich te verdedigen tegen belagers, en stemt daarom op rechtse partijen in de hoop dat hij zelf geen poot hoeft uit te steken voor zijn veiligheid.

wat een contrast met de vrome, spirituele moslims, wiens eer hun trouw is!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:12   #26
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
allemaal paleo-klimatologisch en -geologisch bepaald!
Weet u, de natuur heeft de volkeren gevormd, de volkeren niet de natuur!
Volledig mee eens! We moeten leren leven met de natuurlijke verschillen en ze niet kunstmatig proberen weg te moffelen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:12   #27
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het westen heeft een bevolking van domme, hardwerkende en nog harder vuilnis-consumerende blanke zwijnen.
en het blanke zwijn vreet dat alles wat het in z'n muil geworpen krijgt, kritiekloos en onverzadigbaar.
het blanke zwijn is te vet, te tam en te laf om zich te verdedigen tegen belagers, en stemt daarom op rechtse partijen in de hoop dat hij zelf geen poot hoeft uit te steken voor zijn veiligheid.

wat een contrast met de vrome, spirituele moslims, wiens eer hun trouw is!
ha!
u zou dus voor linkse partijen stemmen om je toch maar te kunnen verweren in een multiculturele chaos die er onvermijdelijk aankomt dan?
Jij ziet het zo enorm somber in man. wij zijn geen amerikanen!!!
Oud 26 augustus 2005, 11:13   #28
Ambiorix

Standaard

rechts én weerbaar gaan niet samen volgens mitgard. ik ontken dat ten stelligste.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ambiorix on 26-08-2005 at 12:14
Reason:
--------------------------------

rechts én weerbaar gaan niet samen volgens mitgard. ik ontken dat ten stelligste.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

rechts én weerbaar gaan niet samen volgens mitgard. ik ontkent dat ten stelligste.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 augustus 2005 om 11:14.
Oud 26 augustus 2005, 11:14   #29
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Blank is beautiful!
Als ze hun eigen wassen misschien en dan nog, ik ken er enkele die uren in de wind stinken als een rottend lijk en om dit te verdoezelen gieten ze een halve fles reuk over hun lichaam.
Oud 26 augustus 2005, 11:14   #30
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Multiculturele chaos is tenminste niet saai zoals een homogene grijze samenleving.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:16   #31
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Multiculturele chaos is tenminste niet saai zoals een homogene grijze samenleving.
!

u bereikt juist een grijze eenheidsworst door multicultuur! dat is wat u niet beseft!
verscheidenheid bewaren door onze volkeren te behoeden van ondergang is wat een Europeaan hoort te doen.
Oud 26 augustus 2005, 11:17   #32
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ach zo. Zo zie ik het niet: het is juist het VB dat een eenheidsworst wil opdringen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:26   #33
VBdeGROOTSTE
Banneling

VBdeGROOTSTE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Voor sommigen is dat een ware obssessie... . Ze zouden een zwarte omkopen, om toch maar hun eigen gelijk te kunnen halen.
Dat is helemaal niet nodig, het kleinste kind kan zien dat dat waar is.
VBdeGROOTSTE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:30   #34
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Mannen intelligenter dan vrouwen volgens studie

Een nieuwe, controversiële studie zou aantonen dat mannen intelligenter zijn dan vrouwen. Volgens het onderzoek is het IQ bij mannen gemiddeld vijf punten hoger dan bij vrouwen. De wetenschappers die het onderzoek uitvoerden beweren dat dit verklaart waarom mannen vaker de Nobelprijs winnen dan vrouwen.

Blank slimmer dan zwart
Eén van de onderzoekers is Richard Lynn, Emeritus Professor in de Psychologie aan de Ulster Universiteit, die al eerder controversiële onderzoeken over intelligentie publiceerde. Zo beweerde hij eerder al eens dat mannen slimmer zijn dan vrouwen, maar ook dat blanken slimmer zijn dan zwarten, en Aziaten slimmer dan Europeanen.

Het nieuwe onderzoek werd geleid door Dr. Irwing, die beweert dat er sterk bewijs is dat mannen niet alleen grotere hersenen hebben, maar ook een hoger IQ hebben dan vrouwen. Hij argumenteert dat een verschil van vijf punten op het IQ niet als onbelangrijk kan afgedaan worden.

Volgens de resultaten wil dat zeggen dat er tegenover elke vrouw met een IQ hoger dan 130 drie mannen staan. Voor elke vrouw met een IQ hoger dan 145, zijn er dan 5,5 mannen. "Dit is toch geen onbelangrijk verschil, en het verklaart in zekere mate waarom mannen hogere resultaten halen bij bijvoorbeeld het schaken, wiskunde, Nobelprijzen, en dergelijke," aldus Dr. Irwing.

Vrouwen kunnen meer realiseren
Toch geven de onderzoekers toe dat mannen tegenwoordig overtroffen worden door vrouwen in de academische opleidingen, met als enige uitzondering dat nog steeds meer mannen doctoreren. Ze geven ook toe dat vrouwen met een hoger IQ meer kunnen realiseren dan mannen met hetzelfde IQ, mogelijk omdat ze meer gewend zijn aan perioden van veel en hard werken.

---------------------------

Ziehier : biologische verschillen!
Ik herinner mij een 'discussie' een aantal geleden met Pietje, die precies zwaar gechoqueerd vaststelde dat ik racistisch bezig was wanneer ik vertelde dat zwarten veelal meer gespierd zijn, maar een lager IQ hebben.
Dit 'zwaar racisme' staat hier gewoon in het Laatste Nieuws zonder dat er een haan naar kraait?!
Gelieve deze taboe's eindelijk eens te doorbreken.

Ik zie hier niet bijstaan welke IQ-test werd afgenomen, maar de meeste IQ-teten zijn in het voordeel van mannen.

Net zoals het vollédige schoolsysteem trouwens (!!.

Dat zwarten minder intelligent zouden zijn als blanken is ongeveer van het zelfde laken een broek maken: ten eerste moet er dan een IQ-test zijn afgenomen die betrouwbaar is voor cross-cultureel ondezroek.
Ten tweede zouden de resultaten gecorrigeerd moeten zijn voor sociale verschillen, verschillen inzake milieu (en dus mede inzake kansen, en uit kansen volgen opleidingsmogelijkheden enzovoort).
Als dit allemaal niet gebeurt is, is de wetenschappelijke waarde van het onderzoek nihil.
Oud 26 augustus 2005, 11:32   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik zie hier niet bijstaan welke IQ-test werd afgenomen, maar de meeste IQ-teten zijn in het voordeel van mannen.

Net zoals het vollédige schoolsysteem trouwens (!!.
ok hiermee moet ik even lachen. Wie presteert gemiddeld het best in de middelbare school ? Juist, de meiskes. Zolang er lekker van buiten moest geblokt en ge het kon halen met puur werken kwamen ze er en deden zo ook heel goed.

Het schoolsysteem is totaal niet op maat van kerels gemaakt.....juist anti mannen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:37   #36
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
t'is al langer bekend dat mannen intelligenter zouden zijn dan vrouwen. Er is niets controversieëls aan dat onderzoek. Daarentegen zijn vrouwen een pak communicatiever. Hun herseninhoud hiervoor is bijna 200% meer ontwikkelt.

Dit betekent dat zowat eender welke vrouw, zowat elke man op deze planeet onder tafel kan praten.

Maar laat me raden: "Niet politiek correct?"

Een eerste vraag die je je trouwens al moeten stellen bij zulke onderzoeken is: Wat is de gebruikte definitie van intelligentie? In feite kan geen enkel persoon (ook geen psycholoog dus) je met zekerheid vertellen wat intelligentie nu precies is).
Dus is de vraag wat heeft die IQ-test precies gemeten?
Vermogen tot abstract denken?
Oud 26 augustus 2005, 11:39   #37
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
ok hiermee moet ik even lachen. Wie presteert gemiddeld het best in de middelbare school ? Juist, de meiskes. Zolang er lekker van buiten moest geblokt en ge het kon halen met puur werken kwamen ze er en deden zo ook heel goed.

Het schoolsysteem is totaal niet op maat van kerels gemaakt.....juist anti mannen.
Is echt niet waar!

Het is volledig in het voordeel van de biologie van de mannelijke hersenen.

Je verwart dit met het feit dat meisjes meer hun best doen op school, en dat jongens, zeker in 't middelbaar, zich liever met andere dingen bezig houden (stoer doen enzo).
Oud 26 augustus 2005, 11:42   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Is echt niet waar!

Het is volledig in het voordeel van de biologie van de mannelijke hersenen.

Je verwart dit met het feit dat meisjes meer hun best doen op school, en dat jongens, zeker in 't middelbaar, zich liever met andere dingen bezig houden (stoer doen enzo).
Kun je dat even verder uitleggen ? Ik zie wel bijvoorbeeld dat meisjes meer en harder werken. En ook veel nauwgezetter werken. En de stof die er naar onze hoofden werd gegooid was er op gericht dat als ge goed en hard werkte het wel haalde. Op intelligentie kwam ge er niet (heb ik de harde manier geleerd).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 14:52   #39
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard epidemie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Laat ons gewoon de slavernij terug invoeren. De zwarten om ons te dienen en vrouwen als seksslavin.
weer ene die zich wil bekeren tot de islam!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 15:02   #40
Jimmy S4W
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
De aziaten ( koreanen ) zouden inderdaad de slimsten zijn.

Who cares, ik heb alleszins de grootste.
ik geloof er niks van
blank slimmer dan zwart? man slimmer dan vrouw? bullshit als je 't mij vraagt, hoe kan je dat nu testen, op papier zal t wel te bewijzen zijn daar twijfel ik niet aan, maar wat valt er op die manier niet te bewijzen?

en over dat van die grootste heb ik eerlijk gezegd ook wel heel sterk mijn twijfels...... bewijst dat maar eens!
Jimmy S4W is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be