Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2005, 17:47   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
U leest iets en u verzint er een eigen werkelijkheid rond? :-s

Ik zei toch: Bush beweerde een model-democratie te willen maken in Irak maar ik geloof dat niet. Het was volgens mij gewoon een soort extra smoesje om ons nog de indruk te geven dat hij de Irakezen echt wel veel goeds wil brengen.

Natuurlijk is een democratie beter!!
Maar het lukt Bush niet en nu wil hij al opgeven, nadat hij nog grotere chaos in het land heeft gezaaid. -> Laf.
Dus ik ben benieuwd als het nog enigzins democratich bestuurd zal worden, ... I have my doubts ...
We moeten nu ook niet naïef gaan worden hé.
Onzin, de enige die voor de chaos zorgen zijn de terroristen, niet Bush nog Blair.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 17:48   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bent u van lotje getikt??

Ik zei toch: Bush beweerde een model-democratie te willen maken in Irak maar ik geloof dat niet. Het was volgens mij gewoon een soort extra smoesje om ons nog de indruk te geven dat hij de Irakezen echt wel veel goeds wil brengen.

Natuurlijk is een democratie beter!!
Maar het lukt Bush niet en nu wil hij al opgeven, nadat hij nog grotere chaos in het land heeft gezaaid. -> Laf.
U leeft blijkbaar in één of ander hol. Als er iemand is die het niet wil opgeven is het wel Bush. Er is overigens helemaal geen reden om op te geven.

U beweert dat er nu een grotere chaos is dan voor de oorlog (manifest onjuist overigens). Dat geeft toch aan dat u de brutale dictatuur van een massamoordenaar verkiest. Blijkbaar vindt u het nu slechter dan onder de dictatuur. Want inderdaad nu zijn er verschrikkelijke zaken zoals politiek debat, openlijke meningsverschillen, vrijheid van betoging, enz.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 14:45   #23
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
U leeft blijkbaar in één of ander hol. Als er iemand is die het niet wil opgeven is het wel Bush. Er is overigens helemaal geen reden om op te geven.

U beweert dat er nu een grotere chaos is dan voor de oorlog (manifest onjuist overigens). Dat geeft toch aan dat u de brutale dictatuur van een massamoordenaar verkiest. Blijkbaar vindt u het nu slechter dan onder de dictatuur. Want inderdaad nu zijn er verschrikkelijke zaken zoals politiek debat, openlijke meningsverschillen, vrijheid van betoging, enz.
U vergeet blijkbaar de vele onschuldige doden en de voortdurend in angst levende bevolking ... Kijk vandaag maar eens naar het nieuws of naar één of andere site daarover wat dat weer heeft opgebracht.

Ik verkies geen dictatuur boven de democratie. Maar is dit een manier om democratie te brengen????
Democratie is geen doel dat ALLE middelen heiligt. Thans leek Bush daar wel vanuit te gaan.
Vergeet niet dat uiteindelijk nu net hetzelfde gebeurt als onder het regime van Sadam Hoessein: massa moorden en dito gevolgen voor de psyche van de bevolking. Alleen worden ze nu wereldwijd gedoogd omdat ze gebeuren onder het mom van het brengen van democratie!!
Als dat niet consequent is...

En uit alle laaste persberichten die ik las blijkt dat Bush zijn beeld van een modeldemocratie in Irak heeft opgegeven.

Als u één heeft wat het tegendeel bewijst dan lees ik dit graag.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 31-08-2005 at 15:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:

U vergeet blijkbaar de vele onschuldige doden en de voortdurend in angst levende bevolking ... Kijk vandaag maar eens naar het nieuws of naar één of andere site daarover wat dat weer heeft opgebracht.

Ik verkies geen dictatuur boven de democratie. Maar is dit een manier om democratie te brengen????
Democratie is geen doel dat ALLE middelen heiligt. Thans leek Bush daar wel vanuit te gaan.
Vergeet niet dat uiteindelijk nu net hetzelfde gebeurt als onder het regime van Sadam Hoessein: massa moorden en dito gevolgen voor de psyche van de bevolking. Alleen worden ze nu wereldwijd gedoogd omdat ze gebeuren onder het mom van het brengen van democratie!!
Als dat niet consequent is...

En uit alle laaste persberichten die ik las blijkt dat Bush zijn beeld van een modeldemocratie in Irak heeft opgegeven.

Als u één heeft wat het tegendeel bewijst dan lees ik dit graag.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

En uit alle laaste persberichten die ik las blijkt dat Bush zijn beeld van een modeldemocratie in Irak heeft opgegeven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 augustus 2005 om 14:47.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 14:48   #24
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Onzin, de enige die voor de chaos zorgen zijn de terroristen, niet Bush nog Blair.
Actie -> Reactie ...

-> = leidt tot ...
Oud 31 augustus 2005, 15:55   #25
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
In Irak leven de mensen nu in veel minder angst dan onder Saddam Hoessein. Het aantal mensen dat gewelddadig om het leven komt is een fractie van het aantal doden onder Saddam Hoessein.
Vergeet niet dat het geweld zich in Irak beperkt tot enkele provincies. Uit alle berichten die ik krijg van mensen die er geweest zijn blijkt dat het land er enorm op vooruit gaat. Getuige daarvan ook de tienduizenden Iraakse ballingen die teruggekeerd zijn.
Als u denkt dat een democratie vestigen in een land waar decennia lang geweld en dictatuur geheerst hebben gemakkelijk is, dan beseft u niet hoe moeilijk democratie wel niet is. Het land is nauwelijks 2,5 jaar bevrijd en u zou al willen dat alles koek en ei is. dat is hopeloos naief. Zelfs in het allerbeste geval zal er nog jaren geweld zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 16:29   #26
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het ziet er niet goed uit in Irak, inderdaad, nu zijn ze weer met duizenden van een brug gevallen, wat eigenlijk op zich nogal lachwekkend is, straks komt er waarschijnlijk terug een op het nieuws brullen dat het de Amerikanen zijn die ze eraf geduwd hebben, of dat ze aan de brug geschud hebben, hoe onnozeler hoe beter. Het ziet er inderdaad niet goed uit, eerder slecht zou ik zeggen.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 16:48   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Ff oude koeien uit de sloot halen...

Wist hier iemand dat Frankrijk Irak niet wou aanvallen vanwege de toen-lopende contracten voor de olie uit Irak? Of is enkel de Amerikaan de schijnheiligaard van de wereld?

...
Misschien is Frankrijk wel het meest verstandige land in de internationale politiek?

Politiek IS "smoeltrekkerij",men moet eenvoudigweg NOOIT verwachten dat je krijgt wat je ziet!

(ik moet de laatste tijd nogal veel Frankrijk verdedigen dunkt me )
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 16:57   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Actie -> Reactie ...

-> = leidt tot ...
Onzin, waarom hebben ze zich dan niet laten ontploffen toen Saddam er nog was?
Trouwens de meeste van deze terroristen zijn niet eens irakezen.
Komt nog bij dat deze terroristen enkel dood en verderf willen zaaien, het heeft niets met actie reactie te maken want waarom zouden ze anders dingen opblazen in landen die hen niets gedaan hebben?

Als deze terroristen gewoon zouden stoppen is 80% van de problemen daar opgelost, maar dat is nu net wat zij niet willen, niets actie reactie.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by illwill on 31-08-2005 at 17:59
Reason:

Citaat:
Actie -> Reactie ...

-> = leidt tot ...
Onzin, waarom hebben ze zich dan niet laten ontploffen toen Saddam er nog was?
Trouwens de meeste van deze terroristen zijn niet eens irakezen.
Komt nog bij dat deze terroristen enkel dood en verderf willen zaaien, het heeft niets met actie reactie te maken want waarom zouden ze anders dingen opblazen in landen die hen niets gedaan hebben?

Als deze terroristen gewoon zouden stoppen is 80% van de problemen daar opgelost, maar dat is nu net wat zij niet willen, niets actie reactie.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Actie -> Reactie ...

-> = leidt tot ...
Onzin, waarom hebben ze zich dan niet laten ontploffen toen Saddam er nog was?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 31 augustus 2005 om 16:59.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be