Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2005, 08:01   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Toen ik 20 was vloogt ge voor een paar grammen de bak in.Het is er toch op gebeterd voor jullie?Wat wil je nog meer , dat de politie je feliciteert mischien?Verder, in Nederland heb je meer en meer jongeren die niet roken: het is daar al heel lang legaal, wat maakt dat een heleboel jongeren ouders hebben die blowen, en zoals steeds gebeurt, wil de jeugd andersom doen dan vader en moeder, en hasj en wiet roken , word dus iets voor "ouwe zakken".Grappig eigenlijk...
alleen hopen dat het VB niet aan de macht komt dan
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 08:03   #22
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Denkte dat die er in zouden slagen om de jeugd zijn wiet af te pakken?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 12:42   #23
Jimmy S4W
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Toen ik 20 was vloogt ge voor een paar grammen de bak in.Het is er toch op gebeterd voor jullie?Wat wil je nog meer , dat de politie je feliciteert mischien?Verder, in Nederland heb je meer en meer jongeren die niet roken: het is daar al heel lang legaal, wat maakt dat een heleboel jongeren ouders hebben die blowen, en zoals steeds gebeurt, wil de jeugd andersom doen dan vader en moeder, en hasj en wiet roken , word dus iets voor "ouwe zakken".Grappig eigenlijk...
felicitaties van de politie hoeven niet persé, als ze mij gewoon met meneer zouden aanspreken zou ik al heel tevreden zijn (zoals in nl.)
procentueel gezien telt belgie inderdaad meer blowers dan nederland waar het ondertussen toch al lang gedoogd word
sinds die tijd dat je voor een paar gram in de bak vloog is er inderdaad al veel verbeterd, maar ik snap heel dat gedoe over die "nieuwe" drugswet niet er is gewoon geen zak veranderd in het echt (op papier zal het allemaal wel weer "anders" zijn daar twijfel ik niet aan)
als ik hier word tegengehouden moet ik nog altijd alles afgeven (ook is het zels niet 1 gr.), de flikken wegen nog steeds het zakje mee met de wiet (en dan zeggen dat ik heb gelogen, dat het wel meer dan 3gr. is, debielen!) en de meeste flikken (in antwerpen toch) weigeren ook om te registreren dat ze wiet in beslag hebben genomen. iets waar ik altijd om vraag, ik heb toch meestal niet veel op zak en als ze het afpakken ga ik gewoon nieuwe halen dus ik doe er ook niet moeilijk over maar ik wil wel vermijden dat die eikels mijn zuurverdiende wiet in hun eigen zakken steken
Jimmy S4W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 13:39   #24
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard Shit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy S4W
felicitaties van de politie hoeven niet persé, als ze mij gewoon met meneer zouden aanspreken zou ik al heel tevreden zijn (zoals in nl.)
procentueel gezien telt belgie inderdaad meer blowers dan nederland waar het ondertussen toch al lang gedoogd word
sinds die tijd dat je voor een paar gram in de bak vloog is er inderdaad al veel verbeterd, maar ik snap heel dat gedoe over die "nieuwe" drugswet niet er is gewoon geen zak veranderd in het echt (op papier zal het allemaal wel weer "anders" zijn daar twijfel ik niet aan)
als ik hier word tegengehouden moet ik nog altijd alles afgeven (ook is het zels niet 1 gr.), de flikken wegen nog steeds het zakje mee met de wiet (en dan zeggen dat ik heb gelogen, dat het wel meer dan 3gr. is, debielen!) en de meeste flikken (in antwerpen toch) weigeren ook om te registreren dat ze wiet in beslag hebben genomen. iets waar ik altijd om vraag, ik heb toch meestal niet veel op zak en als ze het afpakken ga ik gewoon nieuwe halen dus ik doe er ook niet moeilijk over maar ik wil wel vermijden dat die eikels mijn zuurverdiende wiet in hun eigen zakken steken
Ik denk dat ge beter niet rookt als wel, voor mij is het net als zuipen, maar deze persoonlijke mening er buiten gelaten, wat ik positief vond in de nederlandse manier om de zaak aan te pakken(legalisering van cannabis)was de illegale handelaars het gras onder de voeten weg te maaien.Kijk maar eens naar Amerika:de drooglegging heeft een hele generatie geboefte schatrijk gemaakt, mannen die gewone vulgaire misdadigers waren , hebben macht verworven, hun nazaten naar de beste universiteiten kunnen sturen, en die zitten nu mee in de regering!In belgie zou men iets moeten doen als in nederland maar beter:Cannabis zou een Staatsmonopolie moeten worden, zoals tabak! Het in de winkel verkopen, belasting heffen, kwaliteit kontroleren enz.Als men dat zo flikt, kunnen illegale handelaars ook vervolgt worden door de belastingen, dan heb je aan je leven niet genoeg om te betalen.Ze moeten maar direkt handelen met de marrokaanse staat, het komt toch allemaal van ginder, en zo de marrokanen in belgië een lukratief handeltje uit de handen nemen!En als ik zeg "kwaliteit kontroleren" is dat niet om te lachen, hoor.De marrokanen lachen er zich krom mee dat hasj "shit" genoemd word, want dat is nu net wat ze jullie aansmeren: de sléchtste kwaliteit, dat wat in het thuisland niemand rookt!Blow maar lekker jongens, en hoest jullie longen er niet uit, als jullie terug wakker worden...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 13:43   #25
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by carlgustaaf on 04-09-2005 at 14:44
Reason: technishe fout
--------------------------------

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

war is er loos,[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 4 september 2005 om 13:44. Reden: technishe fout
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 15:14   #26
Jimmy S4W
Vreemdeling

Standaard

"De marrokanen lachen er zich krom mee dat hasj "shit" genoemd word, want dat is nu net wat ze jullie aansmeren: de sléchtste kwaliteit, dat wat in het thuisland niemand rookt!"

de kenner spreekt ofwa?
ik vind het nederlandse systeem ook niet zo super hoor (veel van hun weed komt trouwens uit belgie) maar er een staatsmonopolie op maken is er toch ook wel wat over vind ik. ik kan het mij al helemaal voorstellen: met gebruikers-quota en toestanden..... het zegt me weinig (maar niet dat het me veel uitmaakt eigenlijk, ik koop en rook m'n weed nu illegaal, en zal dat dan waarschijnlijk ook doen)
ik heb gehoord dat zwitserland ook een soort van gedoog/legalisatie beleid heeft op gebied van soft-drugs, maar dan al een stapje verder dan in holland, er wordt hier en daar legaal gekweekt (met controle op het thc gehalte) en invoerders zouden er gewoon invoertax op betalen, er zijn shops waar je kan kopen en mag roken,.....
maar hoe het daar nu juist werkt moet ik nog eens uit gaan checken
Jimmy S4W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 16:06   #27
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V-men
als ik ergens op mijn gemak op een parking in het bos ofzo een lekkere joint rook en er komen toevallig flikken langs wat recht hebben hun dan om mij als een junkie te verwijten al mijn wiet afnemen
Dus rijdend met de auto waarschijnlijk.
M.a.w., je zit in een roes........... en gaat de baan op................. en je reacties zijn trager.......... en het school sluit net de deuren........
maar ach, wat is jouw probleem.

Geen moeite zolang dat gras binnenshuis genuttigd wordt.
Maar stel je geen grenzen, dan kan je er vanop aan dat het zo uit de hand loopt.
Oud 4 september 2005, 16:13   #28
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Plus dan nog eens de bierindustrie en andere alcohol, de grootste dealers en veroorzakers van miserie. Wiet is hiermee vergeleken futiel;
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de vergelijking met alcohol telkens gemaakt moet worden.
Het ene is soft-drugs, het andere hard-drugs.
Vrij simplistisch, als je dat al nodig hebt om te argumenteren.

Citaat:
Ondertussen rookt minstens de helft van de jeugd cannabis, ik vraag mij af wie er nog zo onnozel is om te denken dat ze dat antal ooit nog kunnen terugdringen. Dat KAN toch niet?
Waarom terugdringen?
Wat is een algemeen feit, geweten van de jeugd: geef ze een hand... en ze pakken je arm.
Natuurlijk weten ze dat de helft van de jeugd gebruikt.
En die jeugd die tijdens het gebruik er van zijn verstand nog nuchter genoeg onder controle heeft, zal niet gepakt worden.

Maar zoals voor zoveel, zijn het die enkelingen, die het verpesten voor de hoop. (zoals bij alcohol, zo u wil, want zonder die vergelijking kan/wil je waarschijnlijk toch niet).
Oud 4 september 2005, 16:15   #29
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Dus rijdend met de auto waarschijnlijk.
M.a.w., je zit in een roes........... en gaat de baan op................. en je reacties zijn trager.......... en het school sluit net de deuren........
maar ach, wat is jouw probleem.

Geen moeite zolang dat gras binnenshuis genuttigd wordt.
Maar stel je geen grenzen, dan kan je er vanop aan dat het zo uit de hand loopt.
wie zegt dat hij met de auto is?

DA STOND ER NERGENS BIJ KEREL
Oud 4 september 2005, 16:18   #30
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze mensen in het gareel willen houden.
Van wiet, en de subcultuur errond, zoude wel eens meningen zijn die net iets TE eigen zijn. Plus dan nog eens de bierindustrie en andere alcohol, de grootste dealers en veroorzakers van miserie. Wiet is hiermee vergeleken futiel; dan ziede sommigen in de media klaarkomen omdat ze "mischien eindelijk een cannabis-dode gevonden hebben". "Eindelijk". Het is belachelijk. Zeker als ge denkt dat er dagelijks alcohol doden zijn. Belachelijk.
AL de rest, het genuanceer, is gewoon een glijmiddel om het argument tegen op te dringen aan de mensen.
Ondertussen rookt minstens de helft van de jeugd cannabis, ik vraag mij af wie er nog zo onnozel is om te denken dat ze dat antal ooit nog kunnen terugdringen. Dat KAN toch niet?
Een kennis van me rookt al sinds z'n 14 de. Is vorig jaar overleden aan een aggresieve keelkanker. Met hem in de grond, is de aarde een mooiere plaats om te leven.. hoe minder schoorstenen hoe beter
Oud 4 september 2005, 16:22   #31
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
wie zegt dat hij met de auto is?

DA STOND ER NERGENS BIJ KEREL
Nope, maar heb jij ooit flikken in een bos gezien.
Flikkers en boswachters, die vind je daar met de bosjes.
Dus neem ik aan dat hij zich op dat moment op een parking bevond voor auto's........

Tenzij hij natuurlijk met de fiets was, maar dan is het begrijpelijk dat je als blower wordt opgepakt, omdat je languit een parkeervak bezet in een toestand die niet meer tot normaal communiceren valt te bezien.

En als dan flikken voorbij komen...............

Trouwens, je laten pakken door die gasten, dat is al niet snugger op zich, zegt genoeg van deze man in kwestie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be