![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is democratie de beste bestuursvorm? | |||
Ja, altijd en overal. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Ja, op sommige plaatsen wel en op sommige plaatsen niet. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 28,57% |
Nee, nooit. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 14,29% |
Anders/ Ik wee het niet. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 21,43% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek
Citaat:
In het Belgische systeem, op zijn best een indirecte democratie te noemen zijn het, als alles werkt zoals het uitgelegd word, dan mag de middenmoot het systeem bepalen. Helaas is de combinatie middenmoot en minder begaaft dan middenmoot-[size=1]zelfs meerderjarige mongooltjes moeten gaan stemmen dacht ik,tenzij een doktor helpt[/size]- is meer dan een blokkage voor de meer onderlegde en/of intelligentere groep in de samenleving. Ik omschrijf de democratie dan ook als de dictatuur van de dommen. En om het nog erger te maken, de democratie in België is dan ook een lachtertje, een schertvertoning. Wannabe, doen alsof. De posten worden verdeeld onder de groepen die zeggen dat ze democratisch verkozen zijn.
![]() |