Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen het holibihuwelijk?
Voor 58 55,24%
Tegen 47 44,76%
Aantal stemmers: 105. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2002, 00:43   #21
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Wat een gezever en gezeik! Hoe wordt nu bepaald of iemand 100% homo of 100 % hetero is.

Zoon: Mama, ik moet je iets vertellen. ik ga me outen. Ik ben 64% hetero en 36% homo. O mama, ik ben zo tevreden dat ik het je eindelijk heb durven vertellen! Ben je nu boos op me?

Moeder: Maar natuurlijk niet kind! Volgens de Gauscurve ben ik 26% hetero en 74% lesbisch, maar ik ben toch ook getrouwd met je vader???
Oud 26 augustus 2002, 08:46   #22
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Jonas De muynck's schermafbeelding

Standaard

Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 10:16   #23
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
CaLf kent blijkbaar het verschil niet tussen discriminatie en ongelijkheid.

Het is juist door het installeren van gelijkheid op alle mogelijke domeinen dat er gediscrimineerd wordt want gelijkheid is tegennatuurlijk!!!!
Communisten -zoals CaLf- (h)erkennen de verschillen niet eens.
Gelijkheid is onrechtvaardig.
Calf kent dat vershil juist heel goed!!! En indien u holebi's abnormaal vind dan vind ik u ook abnormaal!!! En wat vind u van gehandicapten?? Als u homo's al abnormaal vind wat vind u dan van die mensen?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 10:18   #24
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Waarom "holebi's" abnormaal zijn:

Normaal sexueel gedrag is heterosexueel, gebaseerd op aantrekking tussen de twee verschillende geslachten. Wetenschappelijk onderzoek in de biologie heeft al uitgewezen dat paringsgedrag tussen dieren van gelijk geslacht bij andere diersoorten ENKEL voorkomt in stress-situaties. Waarom dan dit gedrag bij de mens gaan belonen met gelijke rechten?

Men is trouwens ook hypocriet. Homofilie wordt als iets "normaals" aanzien, pedofilie dan weer niet (terecht natuurlijk!). Aantrekking tot iemand van hetzelfde geslacht is geen probleem voor de Linkse Kerk, aantrekking tot een kind (uiteraard) wel, tenminste voorlopig nog. Wat met de necrofiele gekken? Hun "partners" hebben er ook geen "last" van hé!
Komaan, het gaat hier enkel over HOLIBI's en niet over PEDOFIELEN! Dat is trouwens een discussie op zich! Je mening zint mij trouwens niet. Als jij altijd alles doet zoals het in de boekjes en studies staat geschreven, dan raak je NERGENS! Als je me echt kwaad wil krijgen, dan ben je nu wel erg goed op weg. Mensen die van elkaar houden (da mag van het zelfde geslacht zijn) mogen van mij even veel rechten krijgen om dat te uiten als een ander. Ze moeten er niet meer krijgen, maar ook niet minder. In welke tijd leef jij eigenlijk??? De tijd dat me belletjes aan het bed hangt omdat met niet zou masturberen is reeds lang voorbij. Trouwens, als je zo tegen holibi's bent, hoe sta je dan tegenover masturbatie (heel vreemde vraag misschien)??? Is dat ook een soort afwijking??? Is dat ook door stress??? Zever is het!

Voor mij staat maakt het geen verschil als mensen elkaar graag zien, dan zien ze elkaar graag! Van mij mogen ze dat uiten, als het maar niet extra in beeld gebracht wordt als van een hetero koppel. Gelijke rechten voor iedereen! Das trouwens ook de mening van JONG-cd&v.
jong CD&V heeft altijd gelijk kadé!!!!

Thomas
Oud 26 augustus 2002, 10:36   #25
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Heel juist Thomas. Trouwens eigenlijk gaat de discussie niet over mensen die normaal doen of abnormaal, wel over mensen die elkaar graag zien.
Als je iedere holibi als abnormaal gaat beschouwen en bijna als gehandicapte gaat noemen, dan zou een groot percentage van Vlaanderen gehandicapt zijn!
Oud 26 augustus 2002, 10:38   #26
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Heel juist Thomas. Trouwens eigenlijk gaat de discussie niet over mensen die normaal doen of abnormaal, wel over mensen die elkaar graag zien.
Als je iedere holibi als abnormaal gaat beschouwen en bijna als gehandicapte gaat noemen, dan zou een groot percentage van Vlaanderen gehandicapt zijn!
iedereen heeft het recht om iemand graag te zien of hij of zij dit nu wilt!!! ( buiten pedo's hé )

thomas
Oud 26 augustus 2002, 10:38   #27
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Het rationeel benaderen van een compleet emotioneel feit als liefde kan niet niet parallel lopen met de verwachtingen.
Oud 26 augustus 2002, 10:40   #28
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Het rationeel benaderen van een compleet emotioneel feit als liefde kan niet niet parallel lopen met de verwachtingen.
kan dit ook op mijn niveau gezegd worden?

thomas
Oud 26 augustus 2002, 10:45   #29
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Voor Thomas:

da ge ni te vele moet denken als ge ieten doet met hut hard!
Oud 26 augustus 2002, 10:49   #30
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Voor Thomas:

da ge ni te vele moet denken als ge ieten doet met hut hard!
aaah, nu versta ik het )))))))

Thomas,
Oud 26 augustus 2002, 13:40   #31
Swakke
Burger

Swakke's schermafbeelding

Standaard

Thomas schreef:
[size=2]kan dit ook op mijn niveau gezegd worden?

thomas[/size]

Ja dat kan, maar dan wordt dit forum niet meer interessant.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 13:44   #32
esha
Burger

Standaard

Holibi? Is dat een soort Australisch buideldier misschien?
Of zou Kadé met zijn vele holibivrienden misschien holebi's bedoelen?

Alleszins, ik vind dat holibi's mogen huwen. Holebi's echter niet.
esha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 13:50   #33
DaffyDuck
Vreemdeling

Standaard

En waarom mogen holebi's niet trouwen volgens u? Komaan Clavecimbel, doe eens wat moeite om te argumenteren... ik zou graag wat meer berichten lezen van u die meer dan 2 regeltjes beslaan... Kan de discussies alleen maar beter maken...
Oud 26 augustus 2002, 13:53   #34
esha
Burger

Standaard

DD (met het berichtje van drie lijntjes...)

Waarom zouden holebis wél mogen huwen?? Het huwelijk is m.i. gereserveerd voor een verbintenis tussen man en vrouw. Zoals het altijd al geweest is trouwens.

(Trouwens... in plaats van commentaar te geven op korte berichtjes en argumenten.... geef er zelf eens wat, in plaats van altijd maar vragen te stellen naar argumenten)
Oud 26 augustus 2002, 14:01   #35
DaffyDuck
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheClavecimbel
(Trouwens... in plaats van commentaar te geven op korte berichtjes en argumenten.... geef er zelf eens wat, in plaats van altijd maar vragen te stellen naar argumenten)
U vraagt, ik draai... maar sta me toe eerst even uw argument te verwerpen...

Citaat:
Zoals het altijd al geweest is trouwens.
Dit vind ik nu eens een bijzonder slecht argument. Waarom geen homohuwelijk invoeren... omdat het huwelijk altijd voorbehouden is voor heteroseksuele koppels... Wat is dat nu voor een redenering... Waarom niet eens een nieuw eetgerecht klaarmaken... omdat dat gerecht vroeger ook niet werd klaargemaakt...
Moet alles dan werkelijk blijven stilstaan. Dan tekenden we nog altijd op grotten ipv schrijven. En dan bestond dit forum trouwens ook niet, me dunkt.

Waarom ik persoonlijk pro-homohuwelijk ben?
Wel, laat ons zeggen dat ik geen reden zie om er tegen te zijn. Als 2 mannen of 2 vrouwen elkaar graag zien en ze willen trouwen... ze doen dat maar... ik heb daar toch geen last van. Hebt u er last van als 2 mannen trouwen? Zou ik nogal eng van geest vinden...

Of hebt u nog andere argumenten?
Oud 26 augustus 2002, 14:36   #36
esha
Burger

Standaard

Hebt u er last van als morgen iemand trouwt met zijn labrador? Als morgen een 10-jarige met een 80-jarige trouwt?
Daar heb ik ook geen last van neen. Daarom vinden dat het wel OK is, is absurd.

neen, ik heb totnu toe nog nooit een degelijk overtuigend argument pro homohuwelijk gehoord. En het is niet hij die wil behouden doch hij die wil veranderen die moet kunnen argumenteren waarom verandering nodig is.
Oud 26 augustus 2002, 14:44   #37
Steven Keirse
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Steven Keirse
Standaard

Citaat:
Hebt u er last van als morgen iemand trouwt met zijn labrador? Als morgen een 10-jarige met een 80-jarige trouwt?
Daar heb ik ook geen last van neen. Daarom vinden dat het wel OK is, is absurd.

neen, ik heb totnu toe nog nooit een degelijk overtuigend argument pro homohuwelijk gehoord. En het is niet hij die wil behouden doch hij die wil veranderen die moet kunnen argumenteren waarom verandering nodig is.
Elkeen die handelsbekwaam is (dus minderjarigen en dieren zijn uitgesloten) moet zijn vorm van samenleven in een wettelijke vorm kunnen gieten. Als wederzijdse vermogensrechten en -plichten van perfect juridisch handelsbekwame individuen niet op een degelijke manier geregeld kunnen worden, vind ik dat een absurde niet objectief verantwoorde discriminatie.
Oud 26 augustus 2002, 14:50   #38
esha
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
Elkeen die handelsbekwaam is (dus minderjarigen en dieren zijn uitgesloten) moet zijn vorm van samenleven in een wettelijke vorm kunnen gieten.
Daarvoor is er dus dat samenlevingscontract.
Oud 26 augustus 2002, 14:52   #39
DaffyDuck
Vreemdeling

Standaard

Geachte heer Clavecimbel (man dees klinkt stom... geacht instrument zeg ik nu eigenlijk ),

Hoe staat u eigenlijk tegenover homo's? Kun je er wel mee leven en vind je alleen dat ze niet mogen trouwen?
Of vind je homo's over het algemeen niet te pruimen, en homoseksualiteit niet kunnen?
En als dat zo is? Op basis waarvan?

Waarom kan voor u een samenlevingscontract wel, en een huwelijk niet? Wat is voor u het verschil?
Oud 26 augustus 2002, 14:55   #40
esha
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaffyDuck
Geachte heer Clavecimbel (man dees klinkt stom... geacht instrument zeg ik nu eigenlijk ),

Hoe staat u eigenlijk tegenover homo's? Kun je er wel mee leven en vind je alleen dat ze niet mogen trouwen?
Of vind je homo's over het algemeen niet te pruimen, en homoseksualiteit niet kunnen?
En als dat zo is? Op basis waarvan?

Waarom kan voor u een samenlevingscontract wel, en een huwelijk niet? Wat is voor u het verschil?
Waarde eend

Homo's doen binnenskamers maar waar ze zin in hebben. Mij niet gelaten hoor. Maar adoptie van kinderen, dat vind ik bijvoorbeeld een brug te ver.
Waarom kan een samenlevingscontract wel? Eummm..... heb ik ergens gezegd dat ik voorstander ben van een samenlevingscontract? Neen dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be