Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2005, 12:24   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard Verschillen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Waarom zou Vlaanderen en Frankrijk niet kunnen verenigen in 1 land?

Misschien omdat je totaal niets gemeen hebt buiten huidskleur, Frankrijk historisch Vlaanderen heeft bezet en uitgebuit, oorlog heeft zitten voeren, en z'n taal & cultuur heeft proberen op te dringen.
Wij , de europeanen, vlamingen en fransen inbegrepen, proberen wel degelijk ons, zoniet tot 1 land, maar dan wel als een "Verenigde Unie" samen te voegen, en bij term zal dit nog wel gebeuren.Dat hoop ik tenminste, op voorwaarde dat we betere "leiders" vinden als momenteel.Vlamingen en Fransen hebben trouwens de zelfde voorvaderen, de Franken, waar zelfs het woord "Frank-rijk" van afgeleid is.Vlamingen spreken nog steeds de taal die uit de oorspronkelijke taal der Franken gegroeid is, de Fransen een mengeling van romaans, keltisch en germaans . Maar we hebben wel dezelde voorvaders, en staan dus inderdaad veel dichter bijeen als Arabieren en Turken. Dit enkel ter opklaring.Maar waar het mij om te doen is, is het volgende: ik dacht dat de islam alle verschillen tussen volkeren uitwistte, dat ALLE moslims broeders waren, en gelijk voor hun god, allah...Waar of niet waar?NIET met een andere vraag antwoorden , a.u.b.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 12:44   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Wij , de europeanen, vlamingen en fransen inbegrepen, proberen wel degelijk ons, zoniet tot 1 land, maar dan wel als een "Verenigde Unie" samen te voegen, en bij term zal dit nog wel gebeuren.Dat hoop ik tenminste, op voorwaarde dat we betere "leiders" vinden als momenteel.Vlamingen en Fransen hebben trouwens de zelfde voorvaderen, de Franken, waar zelfs het woord "Frank-rijk" van afgeleid is.Vlamingen spreken nog steeds de taal die uit de oorspronkelijke taal der Franken gegroeid is, de Fransen een mengeling van romaans, keltisch en germaans . Maar we hebben wel dezelde voorvaders, en staan dus inderdaad veel dichter bijeen als Arabieren en Turken. Dit enkel ter opklaring.Maar waar het mij om te doen is, is het volgende: ik dacht dat de islam alle verschillen tussen volkeren uitwistte, dat ALLE moslims broeders waren, en gelijk voor hun god, allah...Waar of niet waar?NIET met een andere vraag antwoorden , a.u.b.
Islam is idd een breder draagvlak dan volksnationalisme. Maar de AEL is oorspronkelijk niet opgericht als een zuiver Islamitische organisatie. Haar primaire doelstelling is een overkoepeld orgaan te zijn voor de diverse noord-Afrikaanse gemeenschappen, omdat men gezamelijk sterker zou staan rechten af te dwingen en een front te vormen tegen de integratie. Dit betekent dat er erg veel belang wordt gehecht aan de Arabische taal en cultuur (en hieronder verstaat men dan o.a. Islam). Zelfs muziek en media uit de thuislanden worden gepromoot.

Turken en Arabieren hebben het geloof enigszinds gemeenschappelijk (ondanks de verschillen), maar daar stopt het.

ps: Zou ik erg radicaal gaan denken, op Islamitisch vlak dan, zou ik ondanks het vetgedrukte, toch Turken moeten uitsluiten. De profeet heeft immers de Arabieren opgeroepen het Turkse volk te bestrijden.
Oud 3 september 2005, 12:57   #23
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan je als democraat daar tegen inbrengen. Als een demografische meerderheid de sharia wilt naleven, omdat dit verplicht is door geloof, dan hebben de minderheden zich daar naar te schikken.
Dit is tegen de grondwet, er bestaat hier namelijk zoiets als scheiding tussen politiek en religie. Deze is absoluut en onaantastbaar. Daar heeft iedereen zich aan te houden en wie het daar niet mee akkoord is kan de pot op.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 12:57   #24
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps: Zou ik erg radicaal gaan denken, op Islamitisch vlak dan, zou ik ondanks het vetgedrukte, toch Turken moeten uitsluiten. De profeet heeft immers de Arabieren opgeroepen het Turkse volk te bestrijden.

Toen de profeet dat zei waren de Turken Joods,Shamanist en Christenen.

Was dat niet dezelfde profeet die de Koran in een wit doekske had opgestuurd naar de Turken? Hij zei van: het zijn de Turken die het Islamtische vlag zullen wapperen. Profeet zei ook dat Constantinopel veroverd zal worden door Moslims. Toen was Constantinopel de hoofdstad van de wereld.

Paar miljoen sionisten mishandelen de Arabieren voor het oog van honderden miljoen Arabieren. Dit zijn de Arabieren, dit zijn jullie!

ps: De Arabieren bewijzen dat ze geen leiderpositie kunnen bekleden. Voetvolk kunnen de Arabieren zijn, de Sultan zal altijd een Turk zijn!
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 13:10   #25
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ik zit met gemengde gevoelens.

Ik vind dat de Vlamingen zich veel beter kunnen gedragen in België.

Maar als ik naar de Turken kijk, ben ik trots op de autochtonen
Kan het nog origineler?
Oud 3 september 2005, 13:22   #26
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Islam is idd een breder draagvlak dan volksnationalisme. Maar de AEL is oorspronkelijk niet opgericht als een zuiver Islamitische organisatie. Haar primaire doelstelling is een overkoepeld orgaan te zijn voor de diverse noord-Afrikaanse gemeenschappen, omdat men gezamelijk sterker zou staan rechten af te dwingen en een front te vormen tegen de integratie. Dit betekent dat er erg veel belang wordt gehecht aan de Arabische taal en cultuur (en hieronder verstaat men dan o.a. Islam). Zelfs muziek en media uit de thuislanden worden gepromoot.

Turken en Arabieren hebben het geloof enigszinds gemeenschappelijk (ondanks de verschillen), maar daar stopt het.

Goed, de islam is dus intercontinentaal, maar het AEL in feite een Noord-afrikaanse volkenvereniging die ijvert tégen de integratie in de westerse opvanglanden, en voor het verkrijgen van macht aldaar.Wat de Turken betreft, het zijn eerder konkurrenten dan bondgenoten, als ik alles goed snap?
Oud 3 september 2005, 13:25   #27
carlgustaaf
Banneling

Standaard Wat nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Dit is tegen de grondwet, er bestaat hier namelijk zoiets als scheiding tussen politiek en religie. Deze is absoluut en onaantastbaar. Daar heeft iedereen zich aan te houden en wie het daar niet mee akkoord is kan de pot op.
Wat kan het AEL doen, om de shariah door te voeren , als ze strop komt te zitten bij de Grondwet.U bent wel bewust dat men die niet zomaar zal veranderen om u plezier te doen?
Oud 3 september 2005, 15:17   #28
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens een lezingenreeks in Nederland verklaarde Dyab Abou Jahjah dat de "liga" islamietische wetten wil invoeren in Nederland en de rest van europa...Hij was daar de lancering van de Nederlandse tak aan de Arabisch Europese Liga gaan opluisteren."we willen de shariah wel op democratische wijze invoeren natuurlijk"stelde Jahjah zijn toehoorders gerust.Hij legt ook uit dat de shariah niet enkel straffen zijn maar een totaalpakket rechten en plichten.Shariah voorziet alzo in maatregelen tegen armoede."Als er in een land honger heest en iemand steelt een brood, hak je hem de hand niet af.Als alle voorzieningen er zijn( ocmw, dopgeld bvb.), en hij steelt toch nog, dan mag je hakken!
Met een Libanese onruststoker als Jahjah zal wel op gepaste tijden met afgerekend worden. Het systeem spuwt hem uit maar voor de nationalisten is hij een zéér nuttig gegeven. Het zal de aversie voor de multi-culturele samenleving vanwege de autochtonen enkel maar kunnen toenemen en dat is voor mij toch het uiteindelijke doel: de vestiging van een conservatief-revolutionair regime dat afrekent met liberalisme en multi-kul.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 15:25   #29
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Kan het nog origineler?
Een Turk die een Westerling vraagt om origineel te zijn?
?
...
Oud 3 september 2005, 15:52   #30
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Apu cha cha beseft toch dat er dan veel islamietjes zonder hand zullen rondlopen?
Voor dat ding maar in zou ik zeggen. Multikultuur is een zegen!
Zwarte Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 15:56   #31
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Apu cha cha beseft toch dat er dan veel islamietjes zonder hand zullen rondlopen?
Zwarte Orde en Breydel zouden een tof koppel vormen! Morgen samen naar de film? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pascal L. on 03-09-2005 at 16:57
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Zwarte Orde en Breydel zouden een tof koppel vormen! Morgen samen naar de film? [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Zwarte Orde en Breydel zouden een tof koppel vormen! Morgen samen naar de film? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pascal L. : 3 september 2005 om 15:57.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 16:26   #32
carlgustaaf
Banneling

Standaard bioskoop

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Zwarte Orde en Breydel zouden een tof koppel vormen! Morgen samen naar de film?
Dat is leuk.En met wie gaat gij naar de cinema?Met Abou Chacha
Oud 3 september 2005, 17:13   #33
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan het AEL doen, om de shariah door te voeren , als ze strop komt te zitten bij de Grondwet.U bent wel bewust dat men die niet zomaar zal veranderen om u plezier te doen?
Alle menselijke wetten zijn ondergeschikt aan de plichten opgelegt door Allah.

Dyab Abu Jahjah heeft er ook bijgezegd dat een Sharia enkel doorgevoerd kan worden als de meerderheid moslim is. En zowat iedere imam zal daar ook mee akkoord gaan, uitgezonderd voor gebieden die ooit Dar el Islam waren (dus tot moslims behoorden) maar nu niet meer (dan denk ik aan Andalusië, of Palestina).
Oud 3 september 2005, 17:22   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik denk dat het AEL in de eerste plaats is om extreem rechts een spiegel voor te houden. Waarom zien die tegenstanders dat nu niet? Omdat ze dom zijn!
Als het extreme AEL extreem rechts alleen maar een spiegel wil voorhouden zijn we gerust...
Oud 3 september 2005, 17:24   #35
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Een Turk die een Westerling vraagt om origineel te zijn?
?
...
Pakt een douche, stinky
Oud 3 september 2005, 17:28   #36
carlgustaaf
Banneling

Standaard Spanje?

Citaat:
Alle menselijke wetten zijn ondergeschikt aan de plichten opgelegt door Allah.

Dyab Abu Jahjah heeft er ook bijgezegd dat een Sharia enkel doorgevoerd kan worden als de meerderheid moslim is. En zowat iedere imam zal daar ook mee akkoord gaan, uitgezonderd voor gebieden die ooit Dar el Islam waren (dus tot moslims behoorden) maar nu niet meer (dan denk ik aan Andalusië, of Palestina).
De meerderheid?Dat is dus nog niet voor morgen in Europa.Iets versta ik niet: Andalusië! Dat is Europa.Dat was ook maar een paar eeuwen, en terug buiten.In dat geval zijn de Balkan ook gebieden die (volgens u) rechtmatig aan de islam toebehoren, vermits ze overheerst geweest zijn door het ottomaanse rijk.Of telt dat niet omdat het Turken waren?
Oud 3 september 2005, 17:31   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pleit jij voor een gemoderniseerde vorm van overheersing dan?
Oud 3 september 2005, 22:39   #38
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is leuk.En met wie gaat gij naar de cinema?Met Abou Chacha
Zeker nie met den Abu!
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 22:47   #39
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Tijdens een lezingenreeks in Nederland verklaarde Dyab Abou Jahjah dat de "liga" islamietische wetten wil invoeren in Nederland en de rest van europa...Hij was daar de lancering van de Nederlandse tak aan de Arabisch Europese Liga gaan opluisteren."we willen de shariah wel op democratische wijze invoeren natuurlijk"stelde Jahjah zijn toehoorders gerust.Hij legt ook uit dat de shariah niet enkel straffen zijn maar een totaalpakket rechten en plichten.Shariah voorziet alzo in maatregelen tegen armoede."Als er in een land honger heest en iemand steelt een brood, hak je hem de hand niet af.Als alle voorzieningen er zijn( ocmw, dopgeld bvb.), en hij steelt toch nog, dan mag je hakken!
in het huidige systeem gaat dat inderdaad

Daarom is het onze plicht Jahjah, de AEL, en andere volksbedreigende elementen uit onze maatschappij te bannen. VOORGOED.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ambiorix on 03-09-2005 at 23:47
Reason:

Citaat:

Daarom is het onze plicht Jahjah, de AEL, en andere volksbedreigende elementen uit onze maatschappij te bannen. VOORGOED.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Daarom is het onze plicht de Jahjah, de AEL, en andere volksbedreigende elementen te uit onze maatschappij te bannen. VOORGOED.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 3 september 2005 om 22:47.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 22:52   #40
willem1940NLD

Standaard

Hr Erdogan zal in Turkije eerder zijn met zo'n democratische beëindiging van de democratie.
Eerst moet Turkije in de EU, waartoe als zeer belangrijke voorwaarde staat het afschaffen van de invloed van het leger op staats-aangelegenheden.
Dan kan hr E niet meer, zoals enige jaren geleden, in de gevangenis gestopt worden wegens schadelijk moslim-fundamentalistische activiteiten.
Niet voor niets moest er een wet worden veranderd of opzijgeschoven toen een overweldigende meerderheid aan Turken hem vers uit de bajes de regering in stemde.

De fundamentalisten zullen dan Europeanen genoemd worden en mogen alle EU-landen binnenstromen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be