Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2005, 19:20   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Het is alweer direct de schuld van de flamiganten; wat zijn die meer dan 100.000 mensen dan die meegedaan hebben??? Zijn dat Belgen, flamiganten of wat zijn dat?
Belgen, slimme, BELGEN. En een kleine minderheid flaminganten.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 19:27   #22
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Tevens maken de walen er ook een communautair spelletje van met hun "promenade verde". Dat is een wandeldag georganiseerd door en uitsluitend voor Franstaligen.

Ja... BuB heeft nog veel werk om dit land unitair te krijgen
Ja ma nee, dat was uiterst toevallig dat die datum samenviel.. geloof die Walen nu maar.. (niet)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gorefest on 04-09-2005 at 20:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Tevens maken de walen er ook een communautair spelletje van met hun "promenade verde". Dat is een wandeldag georganiseerd door en uitsluitend voor Franstaligen.

Ja ma nee, dat was uiterst toevallig dat die datum samenviel.. geloof die Walen nu maar.. (niet)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ja ma nee, dat was uiterst toevallig dat die datum samenviel.. geloof die Walen nu maar.. (niet)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gorefest : 4 september 2005 om 19:28.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 19:39   #23
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als de Gordel nu een Belgisch feest zou zijn, zou dat allemaal niet gebeuren. Maar altijd maar provoceren, die flaminganten. Ik keur dat van die spijkers niet goed, maar ik keur evenmin de houding van de Gordel-leiding goed.

De Gordel moet een nationaal evenment worden waar alle Belgen aan meedoen, zonder taalonderscheid.
Wat is er in godsnaam provocerend aan een dergelijk gebeuren, waar je vooral veel ouders met hun kinderen ziet deelnemen. Dat u de sabotage van dit gebeuren en het incivisme van fransdolle extremisten op dezelfde hoogte plaatst als het organiseren van een volkomen wettelijke en vreedzame manifestie toont aan dat u een anti-democraat bent. Wat vinden uw volgelingen hiervan?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 19:42   #24
barney
Burger

Standaard

Citaat:
De gordel is een familiale gebeurtenis dat niet alleen een sportief evenement is, maar ook een Vlaams gevoel promoot onder de deelnemers. Gezien het mooie weer verwacht men 100.000 deelnemers, een topjaar dus. Guy Verhofstadt doet niet mee dit jaar wegens BHV-maagzweer, dus Yves Leterme was de hoofdgast.

Ook een topjaar is de sabotage door Waalse Vlamingen-haters die, uit racisme, alles proberen om te gordel te saboteren en zelfs verwondingen te veroorzaken bij de fietsers.

Dit doen ze door spijkers, glas, scheermesjes, nagels uit te strooien op de gordel-weg. Eveneens smeren ze yoghurt en andere middelen om fietsers te laten uitglijden, en verwijderen ze de weg-markeringen.

Voornamelijk getroffen was Linkebeek, sterrebeek, Wesembeek-oppem.

Verzuurde Walen troef

Euhm ik denk niet dat het walen zijn hoor, bij mijn weten zijn franstaligen in Brussel nog altijd franstalige Brusselaars en geen Walen, en ik denk dat er ook wel genoeg vlamingen te vinden zouden zijn om die flamiganten klojo's te kloten.

PS: Verhofstadt kwam niet omdat hij juist een operatie heeft gehad.
barney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 19:42   #25
Jozef Ostyn

Standaard

Op een Vlaamse manifestatie om het Nederlandstalig karakter van de Rand te bevestigen komen meer dan 100.000 mensen af.
Op een herdenking van de Stomme van Portici door de BUB komen een twintigtal mensen af.
Welke conclusie kunnen we hieruit trekken Hans? Nog altijd zeker dat de Vlaamse Beweging op sterven na dood is en dat er een vloedgolf van unitarisme over het land zal spoelen?
Oud 4 september 2005, 19:44   #26
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
PS: Verhofstadt kwam niet omdat hij juist een operatie heeft gehad.
Ja. Hij had een probleem. Hij had nog een heel klein beetje schaamtegevoel over. Dat moest eerst nog operatief verwijderd worden.
Oud 4 september 2005, 19:51   #27
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Ja. Hij had een probleem. Hij had nog een heel klein beetje schaamtegevoel over. Dat moest eerst nog operatief verwijderd worden.
:r ofl::rof l:
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 19:52   #28
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de Gordel nu een Belgisch feest zou zijn, zou dat allemaal niet gebeuren. Maar altijd maar provoceren, die flaminganten. Ik keur dat van die spijkers niet goed, maar ik keur evenmin de houding van de Gordel-leiding goed.

De Gordel moet een nationaal evenment worden waar alle Belgen aan meedoen, zonder taalonderscheid.
Dus van zodra mijn buurman een barbeque geeft voor zijn vrienden, is hij verplicht mij en de rest van de stad uit te nodigen, anders is het gerechtvaardigd dat ik de banden van zijn wagen kapot steek???????

Simplistisch

Dus bij 175 jaar België hadden we héél Europa moeten uitnodigen?

Soit
Oud 4 september 2005, 19:55   #29
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Dus van zodra mijn buurman een barbeque geeft voor zijn vrienden, is hij verplicht mij en de rest van de stad uit te nodigen, anders is het gerechtvaardigd dat ik de banden van zijn wagen kapot steek???????

Simplistisch

Dus bij 175 jaar België hadden we héél Europa moeten uitnodigen?

Soit
Dus als de BUB een unitaristisch feestje geeft en ze laten daarbij Van Nespen en de NU niet alles zeggen wat ze willen, dan mag Van Nespen gerust de micro van Hans saboteren?
Oud 4 september 2005, 20:01   #30
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als de BUB een unitaristisch feestje geeft en ze laten daarbij Van Nespen en de NU niet alles zeggen wat ze willen, dan mag Van Nespen gerust de micro van Hans saboteren?

Neenee, damagnie, want dat is dan weer niet leuk voor de BUB'ers
Iedereen is gelijk voor de wet, maar de wet is niet gelijk voor iedereen....... je kent dat wel [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Horus on 04-09-2005 at 21:02
Reason:

Citaat:

Neenee, damagnie, want dat is dan weer niet leuk voor de BUB'ers
Iedereen is gelijk voor de wet, maar de wet is niet gelijk voor iedereen....... je kent dat wel [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Neenee, damagnie, want dat is dan weer in het nadeel van de BUB'ers
Iedereen is gelijk voor de wet, maar de wet is niet gelijk voor iedereen....... je kent dat wel [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Horus : 4 september 2005 om 20:02.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 21:16   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Néénee!!!
De bubbels zijn tegen het vernielen van hun eigen micro's ...euh... ik bedoel, tegen het saboteren van een succesvol Vlaamse evenement.

Oud 4 september 2005, 21:41   #32
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

amaai ....... raar manier van redeneren.............

....als ge in vlaanderen een vlaams feest organiseerd en het is een succes.....

dan moet het een belgisch feest worden ???????

en als het een flop is............. saboteren ??????

ter info de "gordel" is en blijft vlaams !!!!

meer dan 100.000 deelnemers bewijzen dat het zo moet blijven !!!!
Oud 4 september 2005, 21:44   #33
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Belgen, slimme, BELGEN. En een kleine minderheid flaminganten.
Tiens, er zeiden nochtans velen op het nieuws dat ze Vlaming waren8)
Oud 4 september 2005, 21:45   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zit!
Oud 4 september 2005, 21:47   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een larie! Om aan de Gordel mee te doen, vraagt men niet dat u een proef aflegt waarmee u uw kennis van de Nederlandse taal moet bewijzen. Iedereen is welkom. Aan de Gordel doen niet alleen Vlamingen mee, maar ieder jaar ook Franstaligen, Duitsers, Nederlanders, Fransen. De 100 kilometer is immers geliefd bij wielertoeristen, ook buitenlandse. Ook die mensen zijn van harte welkom.

Waar het provocerende van de Gordel nu juist in schuilt, mag u mij eens vertellen trouwens! Wat valt er te zeggen over de leiding van de Gordel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 21:50   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want het optreden van Hans I le Grand is natuurlijk provocerend. Dus mag RvN dat doen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 21:51   #37
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je gaat me toch niet vertellen als er Franstaligen zijn die willen meefietsen dat die uitgesloten worden zeker?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 21:53   #38
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat een larie! Om aan de Gordel mee te doen, vraagt men niet dat u een proef aflegt waarmee u uw kennis van de Nederlandse taal moet bewijzen. Iedereen is welkom.
Juist Jan,ik dacht net hetzelfde als jou toen ik het bericht van de BUB las.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 22:48   #39
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb Frans horen spreken door sommige deelnemers. Die mensen zagen er zeker niet ongelukkig uit.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 22:51   #40
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Hola

Nu keurt u sabotageacties en pesterijen goed?
De Gordel is een sportief-cultureel manisfestatie met een Vlaams karakter.
Het zet de Vlaamse cultuur in de schijnwerpers, dat om Brussel, jawel Vlaanderen ligt.
Zelfs als het een provocatie gaat (nu toch niet meer), zijn deze daden toch af te keuren, zelfs voor een belgicist?

un saludo
Cultuur (BLOSO) is een bevoegdheid van de gemeenschappen en in HansI zijn utopische modelstaat zouden de gemeenschappen blijven bestaan. Vlaanderen zou in dat geval dus gerust zelf de gordel verder kunnen organiseren.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be