Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 15 september 2005, 10:35   #21
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
wees gerust als het vlaams belang aan de macht komt is er een echte vrije meningsuiting. Een mening zal op zen minst niet meer strafbaar zijn, wat nu niet echt het geval is, nu wordt ze aan banden gelegd.
Het Belang is duidelijk geen voorstander van vrije meningsuiting. Ze hebben in het verleden al meermaals getracht meningen die hen niet aanstaan te doen verbieden. Ik herinner me twee gevallen: het tijdschrift van de Cannabisbond en een website waarop een cartoon over hen stond. In beide gevallen hebben ze zowel voor de rechtbank als in het Parlement initiatieven genomen om de publicaties te doen verbieden. Ze zijn voor de vrijheid om HUN mening te verkondigen, dat wel.
kaatd is offline  
Oud 15 september 2005, 10:49   #22
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als jij de titel vreemdeling als iets negatiefs ervaart, dan zit jij zelf met racistische gevoelens.
Grappig hoe je probeert om de boel op zijn kop te zetten.

Ik zeg net dat het xenofoob is om "vreemdeling" het laagst te zetten. Het ranking systeem van een forum is namelijk een weergave van de sociale ordening (volgens de administrators) op dat forum. De laagste sociale rang op dit forum is vreemdeling. Dat zegt volgens mij toch wel duidelijk iets over hoe die administrator over vreemdelingen denkt ...

Citaat:
Uw starter om de admins direct voor xenofoob verrot te schelden, is echter een heel vreemde entree om het zacht uit te drukken
Verrot te schelden ? Hahaha
Oud 15 september 2005, 10:53   #23
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne
Door te roepen dat het schandalig is dat zoiets op nationale TV werd verkondigt. Er bestaat ook zoiets als zelf-censuur bij journalisten. Ze houden zich in uit schrik om gewraakt te worden voor hun uitspraken. Als Dewinter op zo'n furieuze manier reageert, zal die journalist zich de volgende keer inhouden. Uit schrik om een knokploeg tegen te komen die in naam van het VB hem een lesje komt leren. Of die knokploeg nu wel of niet gestuurd wordt doet er niet toe.
U blijft veronderstellingen spuien.

Ik begrijp daaruit:
- dat men niet furieus mag reageren als iemand zijn mening uit (geldt dat voor iedereen of alleen voor De Winter?)
- dat men verplicht is te luisteren naar elke meningsuiting, en er vriendelijk op te reageren ook als het beledigend voor je is.

Klopt het zo een beetje?

Citaat:
Iemand de mond snoeren kan op meer dan een manier. Ofwel via de rechtbank, ofwel vanwege uw manier van reageren.
OK, er bestaan dus juiste en foute "manieren van reageren" op een meningsuiting. Kan u eens even omschrijven wat tot de juiste categorie behoort, meer bepaald in het geval waarin men rechtstreeks en in het publiek beledigd wordt? Graag ook een link naar de wet die die juiste manier omschrijft (want we willen geen willekeur, hé).

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 15-09-2005 at 11:58
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Door te roepen dat het schandalig is dat zoiets op nationale TV werd verkondigt. Er bestaat ook zoiets als zelf-censuur bij journalisten. Ze houden zich in uit schrik om gewraakt te worden voor hun uitspraken. Als Dewinter op zo'n furieuze manier reageert, zal die journalist zich de volgende keer inhouden. Uit schrik om een knokploeg tegen te komen die in naam van het VB hem een lesje komt leren. Of die knokploeg nu wel of niet gestuurd wordt doet er niet toe.

Ik begrijp daaruit:
- dat men niet furieus mag reageren als iemand zijn mening uit (geldt dat voor iedereen of alleen voor De Winter?)
- dat men verplicht is te luisteren naar elke meningsuiting, en er vriendelijk op te reageren ook als het beledigend voor je is.

Klopt het zo een beetje?

Citaat:
Iemand de mond snoeren kan op meer dan een manier. Ofwel via de rechtbank, ofwel vanwege uw manier van reageren.
OK, er bestaan dus juiste en foute "manieren van reageren" op een meningsuiting. Kan u eens even omschrijven wat tot de juiste categorie behoort, meer bepaald in het geval waarin men rechtstreeks en in het publiek beledigd wordt? Graag ook een link naar de wet die die juiste manier omschrijft (want we willen geen willekeur, hé).

Egidius[/size]

[size=1]After edit by Egidius on 15-09-2005 at 11:57
Reason:

Citaat:

Ik begrijp daaruit:

Klopt het zo een beetje?

Citaat:
OK, er bestaan dus juiste en foute "manieren van reageren" op een meningsuiting. Kan u eens even oschrijven wat tot de juiste categorie behoort, meer bepaald in het geval waarin men rechtstreeks en in het publiek beledigd wordt?

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ik begrijp daaruit:
- dat men verplicht is te luisteren naar elke meningsuiting, en e rvriendelijk op te reageren ook als het beledigend voor je is.

Klopt het zo een beetje?

Citaat:
Mijn manier van reageren snoert u de mond?

U vindt het godgeklaagd dat ik uw beschuldiging even tegen het licht houd en u om argumenten vraag?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 15 september 2005 om 10:58.
Egidius is offline  
Oud 15 september 2005, 10:59   #24
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Ne linkse flurk die er last mee heeft dat het woordje vreemdeling onder zijn (nick)naam verschijnt

Duidelijk een identiteitscrisis aan het meemaken diene gast.
Ik heb er geen probleem mee dat er "vreemdeling" naast mijn naam staat. Voor mijn part maken de admins een speciale rank 'vreemdeling' en kennen ze die aan mij toe zodat ik vreemdeling blijf ongeacht het aantal posts dat ik plaats.
Oud 15 september 2005, 12:23   #25
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Kwatsh...Dewinter had groot gelijk, men moet zich niet persoonlijk laten beledigen, door een onbenul van een knack reportertje.
Er bestaat ook nog zoiets als fantsoen, en meestal onbreekt het aan fantsoen, als het om het Vlaams Belang gaat.
Het zielig stukje journalist heeft het recht om zijn haat te uiten, maar Dewinter heeft evenzeer het recht, om het af te stappen.
En daarbij het is niet bijzonder moeilijk om een opponent dom te vinden, ook al slaat JhaJha de raarste onzin uit zijn kraam...hij heeft op voorhand toch gewonnen. Want god verhoede het om Dewinter gelijk te geven.
Dus erg onpartijdig was het snulletje van Knack nu ook weer niet aan zijn uitlatingen te horen.
Zagen dat die journalist geen fatsoen (met maar één N) heeft en hem dan zelf gaan beledigen. Bij ons noemen ze dat schijnheilig...
Djiezes is offline  
Oud 15 september 2005, 12:33   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samaey
Grappig maar wél waar.

Citaat:
Ik zeg net dat het xenofoob is om "vreemdeling" het laagst te zetten. Het ranking systeem van een forum is namelijk een weergave van de sociale ordening (volgens de administrators) op dat forum.
Ik legde je toch uit dat je dat compleet verkeerd ziet.
Citaat:
De laagste sociale rang op dit forum is vreemdeling. Dat zegt volgens mij toch wel duidelijk iets over hoe die administrator over vreemdelingen denkt ...
Die rangorde is niks sociaals, doch iets zuiver wiskundig: je aantal posts.
Het zegt niks over je sociale status, noch over je privileges op dit eigenste forum.
Je hebt dezelfde mogelijkheden als een poster van om het even welke andere rang .
Ik zeg bewust 'andere rang'. Niet 'hogere rang' dat is wat jij er van maakt met in je achterhoofd de lagere status die jij blijkbaar aan 'vreemdeling' toekent, gezien de stennis en verwijten die je erom maakt.

Citaat:
Inderdaad.
Iemand voor xenofoob uitmaken is schelden.
Als het gemeld wordt aan de admins is het een reden om je te bannen.[edit]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 15-09-2005 at 13:35
Reason:

Citaat:
Grappig maar wél waar.

Citaat:
Ik zeg net dat het xenofoob is om "vreemdeling" het laagst te zetten. Het ranking systeem van een forum is namelijk een weergave van de sociale ordening (volgens de administrators) op dat forum.
Citaat:
De laagste sociale rang op dit forum is vreemdeling. Dat zegt volgens mij toch wel duidelijk iets over hoe die administrator over vreemdelingen denkt ...
Het zegt niks over je sociale status, noch over je privileges op dit eigenste forum.
Je hebt dezelfde mogelijkheden als een poster van om het even welke andere rang .
Ik zeg bewust 'andere rang'. Niet 'hogere rang' dat is wat jij er van maakt met in je achterhoofd de lagere status die jij blijkbaar aan 'vreemdeling' toekent, gezien de stennis en verwijten die je erom maakt.

Citaat:
Inderdaad.
Als het gemeld wordt aan de admins is het een reden om je te bannen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Grappig maar wél waar.

Citaat:
Citaat:
Ik zeg bewust 'andere rang'. Niet 'hogere rang' dat is wat jij er van maakt met in je achterhoofd de lagere status die jij blijkbaar aan 'vreemdeling' toekent, geizen de stennis en verwijten die je erom maakt.

Citaat:
Inderdaad.
Als het gemeld wordt aan de admins is het een reden om je te bannen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 september 2005 om 12:35.
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 september 2005, 14:15   #27
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Als het gemeld wordt aan de admins is het een reden om je te bannen.
Aangezien dat je toch steeds het laatste woord moet hebben (cfr. duizenden posts) doe ik geen poging meer om je overtuigen dat het niet netjes is om "vreemdeling" als laagste rang te kiezen.

In plaats daarvan heb ik een uitdaging voor je : probeer me daar maar eens voor te laten bannen van dit forum.
Oud 15 september 2005, 14:23   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien dat je toch steeds het laatste woord moet hebben (cfr. duizenden posts) doe ik geen poging meer om je overtuigen dat het niet netjes is om "vreemdeling" als laagste rang te kiezen.
Je geeft het snel op.

Citaat:
In plaats daarvan heb ik een uitdaging voor je : probeer me daar maar eens voor te laten bannen van dit forum.
Die uitdaging neem ik niet aan.
Daarvoor ben ik een té groot voorstander van de vrije meningsuiting.
Oud 15 september 2005, 14:31   #29
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke xenofobe administrator heeft 'vreemdeling' als laagste rang voor dit forum gekozen ? Niet erg 'politiek correct' hé.
Miljaar die gast begint hier direkt al heel hard te zagen!!

En wtf PC??? Is het dan verplicht om PC te zijn???
Mosasaurus is offline  
Oud 15 september 2005, 14:39   #30
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
De rangorde is wel degelijk een sociale orde voor een forum. Het geeft een soort status aan de actieve leden van een forum.

De optelling van het aantal posts is zuiver wiskundig. De keuze van de mapping tussen het aantal posts en de rang is totaal arbitrair. Maar de benoeming van de rangen is een sociaal gegeven. Het geeft waarde aan de rang. Bij een geeky discussieforum start je bijvoorbeeld als 'n00b' en bij dit forum start je als 'vreemdeling'. Voor de admin van zo'n geek discussieforum is een 'n00b' namelijk de laagste sociale rang ...
Oud 15 september 2005, 14:43   #31
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
De rangorde is wel degelijk een sociale orde voor een forum. Het geeft een soort status aan de actieve leden van een forum.

De optelling van het aantal posts is zuiver wiskundig. De keuze van de mapping tussen het aantal posts en de rang is totaal arbitrair. Maar de benoeming van de rangen is een sociaal gegeven. Het geeft waarde aan de rang. Bij een geeky discussieforum start je bijvoorbeeld als 'n00b' en bij dit forum start je als 'vreemdeling'. Voor de admin van zo'n geek discussieforum is een 'n00b' namelijk de laagste sociale rang ...
Het aantal posts geeft gewoon aan hoeveel zever in pakskes ge kunt verkopen. Of denk je dat de kwaliteit evenredig is met de kwantiteit. Eerder tegenovergesteld zou ik zeggen.
Geertje is offline  
Oud 15 september 2005, 14:50   #32
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het aantal posts geeft gewoon aan hoeveel zever in pakskes ge kunt verkopen.
Dan zit gij voorlopig nog altijd een stuk beter dan de meesten van ons.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 15 september 2005, 14:51   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat jij er ten onrechte achter zoekt.

Citaat:
De optelling van het aantal posts is zuiver wiskundig. De keuze van de mapping tussen het aantal posts en de rang is totaal arbitrair.
Zo is het.

Citaat:
Maar de benoeming van de rangen is een sociaal gegeven.
De terminologie lijkt inderdaad uit de politiek-sociale wereld te komen.

Citaat:
Het geeft waarde aan de rang.
Die waarde van de rangen zit enkel in jouw hoofd.
Je 'hogere rang' geeft je hier niet meer privileges.
Iedereen heeft dezelfde rechten.
Je 'waarde' is dus op niks nogabollen gebaseerd.
De eventuele overeenkomst met bestaande 'rangen' uit het werkelijke leven is louter toevallig.

Citaat:
Bij een geeky discussieforum start je bijvoorbeeld als 'n00b' en bij dit forum start je als 'vreemdeling'. Voor de admin van zo'n geek discussieforum is een 'n00b' namelijk de laagste sociale rang ...
't Ene forum is het andere niet.
Ik verzeker je dat 'hoge of lage status' hier niks van tel zijn.
Oud 15 september 2005, 14:53   #34
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het aantal posts geeft gewoon aan hoeveel zever in pakskes ge kunt verkopen. Of denk je dat de kwaliteit evenredig is met de kwantiteit. Eerder tegenovergesteld zou ik zeggen.
De belangrijkste reden waarom admins het rangorde systeem afzetten is juist om het 'postfarmen' tegen te gaan.

Het is trouwens ook een van de ziektes van dit forum. Als je ziet dat er mensen zijn die al meer dan 10.000 posts gedaan hebben op dit forum dan zal dat voor een stuk zijn omdat het postfarmen aangemoedigd wordt.
Oud 15 september 2005, 14:58   #35
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
De belangrijkste reden waarom admins het rangorde systeem afzetten is juist om het 'postfarmen' tegen te gaan.

Het is trouwens ook een van de ziektes van dit forum. Als je ziet dat er mensen zijn die al meer dan 10.000 posts gedaan hebben op dit forum dan zal dat voor een stuk zijn omdat het postfarmen aangemoedigd wordt.
Denk je nu echt dat men enkel bezig is met "zoveel posts te maken"
Geertje is offline  
Oud 15 september 2005, 14:59   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier kan je ons als vreemdeling iets leren.
Wat is 'postfarmen'?
Oud 15 september 2005, 15:00   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Het Belang is duidelijk geen voorstander van vrije meningsuiting. Ze hebben in het verleden al meermaals getracht meningen die hen niet aanstaan te doen verbieden. Ik herinner me twee gevallen: het tijdschrift van de Cannabisbond en een website waarop een cartoon over hen stond. In beide gevallen hebben ze zowel voor de rechtbank als in het Parlement initiatieven genomen om de publicaties te doen verbieden. Ze zijn voor de vrijheid om HUN mening te verkondigen, dat wel.
Vergeet ook niet dat het VB de wet op verspreiding van revisionisme en negationisme mee goedkeurde......
Als de vos de passie preekt,.........
Oud 15 september 2005, 15:06   #38
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Amaai, Samaey, zo kunnen we allemaal zagen over onze 'status'. Ik ben nu zogezegd partijlid, terwijl ik nooit of te nooit lid wil zijn van een partij. Moet ik nu ook beginnen van mijn tak maken?
longhorn is offline  
Oud 15 september 2005, 15:07   #39
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Hier kan je ons als vreemdeling iets leren.
Wat is 'postfarmen'?
Het posten van berichtjes met als voornaamste bedoeling je post-tellertje te verhogen.

Of wilde je niet echt een antwoord en ga je gewoon voor de kaap van de 18.000 ?
Oud 15 september 2005, 15:15   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het posten van berichtjes met als voornaamste bedoeling je post-tellertje te verhogen.
Bedankt voor de info.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be