Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2005, 18:18   #21
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Die zit

De BUB club slaagt er toch steeds opnieuw weer in zich belachelijk te maken. De meest reactionaire en middeleeuwse partij van dit moment is wel de BUB, voor wie de Vorst nog haast de belichaming van God op aarde is.
Tiens, wie herdenkt er een Middeleeuwse veldslag en heeft een Middeleeuwse vlag?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:19   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Gisteren reed ik door de Diksmuidelaan te Berchem, en mijn aandacht werd gewekt door een hoekgebouw met een Vlaamse Leeuw, ofwel het thuisfront van VNJ-end Vlaanderen:

Hoe is het nog mogelijk dat zoiets nog bestaat?

Wat gebeurt er achter deze muren? Is het een museum?

Is dit gebouw niet vaak het mikpunt voor vandalisme? Wat vinden de buurtbewoners van deze opvallende gebuur? Wie wilt daar nu boven of naast wonen?

En dan zeggen dat we in 2005 leven. Men zou denken de Middeleeuwen!
amai, wat een opgekropte frustratie
pijnlijk hé, dat er vlaamsnationalistische jongeren zijn?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:20   #23
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen maakt toch deel uit van België? Waarom dan geen Belgische vlag aan het VNJ verbondshuis?
Waarom stel je vragen waarop je het antwoord al kent (ik geef je het voordeel van de twijfel en ga daar van uit)... Ben je de nieuwe Socrates van de BUB?
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:20   #24
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Waarom dan geen Belgische vlag aan het VNJ verbondshuis?
waarom wél?
Of gaat u het hen verplichten?
Oud 20 september 2005, 18:20   #25
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze uniformen?

Dat is het VNJ niet.
Maar nietemin toch mooie foto. Waarvoor dank.
Oud 20 september 2005, 18:21   #26
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Voor die 7 mensen die lid zijn van de BUB-jongeren zal dat idd pijn doen
Oud 20 september 2005, 18:21   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Pijnlijk? eerder grappig.
Oud 20 september 2005, 18:21   #28
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz
Voor die 7 mensen die lid zijn van de BUB-jongeren zal dat idd pijn doen
ja 't is dat8)
Oud 20 september 2005, 18:22   #29
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom stel je vragen waarop je het antwoord al kent (ik geef je het voordeel van de twijfel en ga daar van uit)... Ben je de nieuwe Socrates van de BUB?
Ik ken uw antwoord niet. U ontwijkt de vraag dan ook erg onhandig.
Oud 20 september 2005, 18:25   #30
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Dat is het VNJ niet.
Maar nietemin toch mooie foto. Waarvoor dank.
Theoretisch gezien niet nee. Het scheelt dan ook maar één letter:

AVNJ <-> VNJ (Algemeen Vlaams Nationaal Jeugdverbond versus Vlaams Nationaal Jeugdverbond) lees: de opvolger van het AVNJ
Oud 20 september 2005, 18:28   #31
teaumaz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zucht: omdat België voor ons, en waarsch. ook voor het VNJ, geen enkele betekenis heeft. Ik erken enkel drie gemeenschappen en gewesten, maar België vind ik een kunstmatige bedoening en zo zullen ze bij het VNJ ook redeneren. Cyprus behoort tot Griekenland, waarom dan geen Griekse vlag in het Zuidelijke deel van Cyprus? Congo behoorde tot België, waarom werd er daar geen Nederlands gedoceerd maar gebeurde het "beschavingsproces" uitsluitend in het Frans?
Brussel is tweetalig? Waarom wordt een officieel seminarie over energiegebruik in Brussel dan uitsluitend in het Frans gehouden, zonder tolken Nederlands of Nederlandse agenda's? Maar voor de rest ben je goed bezig hoor Yann!

*edit* Ik heb effe een hoofdletter toegevoegd aan Brussel, kwestie dat je dat niet meer als argument gebruikt [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by teaumaz on 20-09-2005 at 19:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Zucht: omdat België voor ons, en waarsch. ook voor het VNJ, geen enkele betekenis heeft. Ik erken enkel drie gemeenschappen en gewesten, maar België vind ik een kunstmatige bedoening en zo zullen ze bij het VNJ ook redeneren. Cyprus behoort tot Griekenland, waarom dan geen Griekse vlag in het Zuidelijke deel van Cyprus? Congo behoorde tot België, waarom werd er daar geen Nederlands gedoceerd maar gebeurde het "beschavingsproces" uitsluitend in het Frans?
Brussel is tweetalig? Waarom wordt een officieel seminarie over energiegebruik in Brussel dan uitsluitend in het Frans gehouden, zonder tolken Nederlands of Nederlandse agenda's? Maar voor de rest ben je goed bezig hoor Yann!

*edit* Ik heb effe een hoofdletter toegevoegd aan Brussel, kwestie dat je dat niet meer als argument gebruikt [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Brussel is tweetalig? Waarom wordt een officieel seminarie over energiegebruik in brussel dan uitsluitend in het Frans gehouden, zonder tolken Nederlands of Nederlandse agenda's? Maar voor de rest ben je goed bezig hoor Yann! [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door teaumaz : 20 september 2005 om 18:33.
Oud 20 september 2005, 18:28   #32
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg me geen woorden in de mond aub. Ik heb het stadhuis van A'pen niet vergeleken met het verbondshuis van het VNJ.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ossaert
Op de Grote Markt van Sint-Niklaas staan een gebouw waarop nog in het groot het wapen van de koning van Spanje - Filips IV of Karel II - staat, net als op het stadhuis van Antwerpen overigens... Ik vraag me af wat daar achter die muren gebeurd... Platgooien dan maar?

Nee, dat kan men verwijderen.
Nee, die vergelijking heb je niet gemaakt (en ik leg je dus geen woorden in de mond), maar je hebt wel gesuggereerd dat Habsburgse wapens kunnen verwijderd worden...[edit]
[size=1]After edit by ossaert on 20-09-2005 at 19:28
Reason:

Citaat:
Leg me geen woorden in de mond aub. Ik heb het stadhuis van A'pen niet vergeleken met het verbondshuis van het VNJ.
Citaat:
Citaat:
Op de Grote Markt van Sint-Niklaas staan een gebouw waarop nog in het groot het wapen van de koning van Spanje - Filips IV of Karel II - staat, net als op het stadhuis van Antwerpen overigens... Ik vraag me af wat daar achter die muren gebeurd... Platgooien dan maar?

Nee, die vergelijking heb je niet gemaakt (en ik leg je dus geen woorden in de mond), maar je hebt wel gesuggereerd dat Habsburgse wapens kunnen verwijderd worden...[/size]

Citaat:
Citaat:

Nee, die vergelijking heb je niet gemaakt (en ik leg je dus geen woorden in de mond), maar je hebt wel gesuggereerd dat Habsburgse wapens kunnen verwijderd worden...[/size]
[/edit]
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 20 september 2005 om 18:28.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:38   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Habsburgse wapens behoren tot een bevriend Rijk.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:41   #34
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

In Afghanistan hebben ze grote boeddha-beelden vernietigd omdat ze niet binnen de heersende politieke cultuur vielen (islamisme). Is dat niet hetzelfde Yann?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:50   #35
Leeuwenzwaard
Vreemdeling

Leeuwenzwaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren reed ik door de Diksmuidelaan te Berchem, en mijn aandacht werd gewekt door een hoekgebouw met een Vlaamse Leeuw, ofwel het thuisfront van VNJ-end Vlaanderen:

Hoe is het nog mogelijk dat zoiets nog bestaat?

Wat gebeurt er achter deze muren? Is het een museum?

Is dit gebouw niet vaak het mikpunt voor vandalisme? Wat vinden de buurtbewoners van deze opvallende gebuur? Wie wilt daar nu boven of naast wonen?

En dan zeggen dat we in 2005 leven. Men zou denken de Middeleeuwen!
Holaba, over het VVB-hoofdkwartier aan de overkant van de straat gezien?
Vecht voor heur ideaal.
Leeuwenzwaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:57   #36
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht: omdat België voor ons, en waarsch. ook voor het VNJ, geen enkele betekenis heeft. Ik erken enkel drie gemeenschappen en gewesten, maar België vind ik een kunstmatige bedoening en zo zullen ze bij het VNJ ook redeneren.
Ik vind dat maar een simpele redenering. Die gewesten bestaan dankzij België. België is een staat als een ander (zoals bv. Zwitserland), en is als land officieel erkend, Vlaanderen niet. U heeft nog altijd de Belgische identiteit.

Uiteraard is er zelfs in een klein land als België veel diversiteit, denken we maar aan de verschillende talen die er gesproken worden. Maar is Vlaanderen dan homogeen? Spreken West-Vlamingen en Limburgers dezelfde taal?

Zo ook zijn er transfers tussen de provincie Antwerpen en Limburg, die ik als Belg, volkomen normaal acht. U, als Vlaams-nationalist, dient dus consequent te zijn, en ook die transfers in vraag te stellen. Waarom niet pleiten voor de onafhankelijkheid van Antwerpen?

Citaat:
Cyprus behoort tot Griekenland, waarom dan geen Griekse vlag in het Zuidelijke deel van Cyprus? Congo behoorde tot België, waarom werd er daar geen Nederlands gedoceerd maar gebeurde het "beschavingsproces" uitsluitend in het Frans?
Over welk officieel seminarie ging het dan? Ook ik ben voorstander van een verregaande tweetaligheid in het ganse land.

Citaat:
*edit* Ik heb effe een hoofdletter toegevoegd aan Brussel, kwestie dat je dat niet meer als argument gebruikt
Ik ben geen muggezifter.
Oud 20 september 2005, 18:58   #37
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwenzwaard
Holaba, over het VVB-hoofdkwartier aan de overkant van de straat gezien?
Blijkbaar wel.
Oud 20 september 2005, 18:59   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Nee, die vergelijking heb je niet gemaakt (en ik leg je dus geen woorden in de mond), maar je hebt wel gesuggereerd dat Habsburgse wapens kunnen verwijderd worden...
En jij hebt gesuggereerd dat ik gebouwen wilde afbreken. ("cultuurbarbaar!" (sic)) Je legt me dus wel woorden in de mond.
Oud 20 september 2005, 19:07   #39
barney
Burger

Standaard

je moet het niet perse afbreken, je kan het anders ook volspuiten met graffiti, in de brievenbus plassen...[edit]
[size=1]After edit by barney on 20-09-2005 at 20:08
Reason:

je moet het niet perse afbreken, je kan het anders ook volspuiten met graffiti, in de brievenbus plassen...[/size]

je moet het niet perse afbreken, je kan het anders ook volspuiten met graffiti, in de brievenbus plassen...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door barney : 20 september 2005 om 19:08.
barney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 19:15   #40
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
je moet het niet perse afbreken, je kan het anders ook volspuiten met graffiti, in de brievenbus plassen...
Hier zie, hier zie, bedtijd jongen, morgen school.

Erg toch hoe ze onze jeugd mishandelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be