![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
|
![]() Citaat:
Trouwens, de mooiste stad ter wereld is nog steeds ANTWERPEN!!![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 21 september 2005 om 15:03. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er nu één muzikant is war we in België trots op mogen zijn, en die tot ver over de landsgrenzen bekend is, dan is het wel Jacques Brel. En ook muzikaal stond Brel mijlen ver voor op Koentje Wauters |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn punt is juist dat "belg zijn" deel uitmaakt van de identiteit van alle
in Belgisch-Vlaanderen levende Vlamingen. Het is oa; ook zo dat Kennedy ondanks zijn verklaring "Ich bin ein Berliner" ooit een Berliner geworden is... Antwerpen heeft overduidelijk kwaliteiten die Hamburg niet heeft : zoals gezegd zijnde ik ben Antwerpenaar. Maar mijn geboortestad heeft ook zo zijn kwaliteiten bv. extreem rechts haalde er slechts 1,1 % van de stemmen en door de "erststimmen" zond men er 6 SPD-ers naar de Bundestag wat maakt dat het gemiddelde IQ van de "Hamburger" astronomisch hoger is dan het gemiddeld IQ van de Antwerpenaar.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() het is heel simpel : als je je eigen identiteit laag inschat lijd je aan een pathologisch syndroom van zelfontkenning.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er zoals er duitsers waren die na WO II beschaamd waren "duitser" te zijn uitweken naar Austramië, Canada, USA er miscchien Belgen zijn die zich schamen over de misdaden van Leopold II die eveneens naar één van de genoemde immigratielanden emigreren... Ik vind hierover dat als men zichzelf niets te verwijten heeft men zich hierover geen zorgen hoeft te maken... Je identiteit dat is je jeugd, je opvoeding , je vrienden, collega's... al die contacten kunnen toch niet maken dat men het "belg-zijn" nagatief gaat ervaren ? Als men morgen de staatsgrenzen anders trekt, zal de huidige generatie de oude nog in het geheugen meedragen (zoals wij oudjes nog altijd in frangeskes denken ipv in euro's). Een facet van de revolutie van 1830 is bv; ongetwijfeld dat vele (ook nederlandstalige) zuid-Nederlanders nog altijd in gedachten zich als fransen gevoeld hebben en niet als nederlanders... zo zijn er nog altijd mensen in Z.O europa met heimweh naar de Dubbelmonarchie enz... Een identiteit kan dus wel degelijk veranderen.... Maar diegenen die zich hier verbazen over het feit dat 80 % van diegenen die een identiteitskaart dragen waarop staat dat ze belg zijn daar nog fier over zijn ook, zijn niet goed in hun hoofd. Om te verbeteren, vooruit te gaan moet men altijd eerst en vooral aanvaarden wat men is of men zal nooit iets worden.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vanzelfsprekend ook niets tegen Belgischgezinde Koen Wauters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Banneling
|
![]() Ik vind het stom om te beweren :'ik ben trots op mijn belgische nationaliteit, want die of die kunstenaar of geleerde is ook nen Belg'. Kunst en wetenschap zijn nu juist zaken die al dat nationaliteitengezwijmel overstijgen.
En hoe kan iemand nu trots zijn op een franskiljons misbaksel van een land?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 21 september 2005 om 18:01. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moet ik fier zijn omdat Vlamingen graag bouwen? OK, mij -als toekomstige architect- hoor je niet klagen over die baksteen in hun maag. Maar maakt hen dat betere mensen dan de Nederlanders met hun kleine gehuurde huisjes? En zijn Vlamingen betere mensen dan Montenegrijnen omdat "onze" Eddy Merckx zoveel keer de Tour gewonnen heeft? Dat fier zijn op je nationaliteit leidt toch enkel tot superioriteitgevoel, en racisme. Accepteer je eigen volkse identiteit, maar aanzie het niet als een reden om je boven de rest van de wereld te wanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een statistiek zou maken van het al dan niet correct zijn van statistieken, ... Dan vraag ik mij werkelijk af wat je zou zien, ... Dit soort statistieken , waarvan ze 690 man voor 10 000 000 mensen laten spreken, ... komaan jong, ... Daar moete nog nie eens voor kunnen tellen om te zien dat dat zuiveren bullshit is, van een of ander demagogisch clubje. Welke ledenlijst hebben ze afgebeld om hun onderzoekske te doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is iets waar jullie schertsfiguren van belgischisten al 175 jaar naar zoeken, naar een "belgische volksaard" en ge hebt hem dus nog altijd niet gevonden, omdat hij niet bestaat. Hoe kan je van twee totaal verschillende volkeren, spreken over een gelijke volksaard, ze spreken om te beginnen al dezelfde taal niet, staan politiek grotendeels haaks op mekaar, de eene helft, noeste werkers, (al sinds de middeleeuwen) en de andere helft, wel ja, laat ons daar maar over zwijgen want het is gewoon te scandaleux om daarover zelf maar te beginnen. Vaderlandsche geschiedenis, komaan dat is toch om te lachen hoop ik, dat is al een even grote farce, De kuperijen van de sexencoburgs zulde bedoelen zeker, ... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor u misschien wel, voor mij is dat België een onderdeel te veel. |
|
![]() |
![]() |