Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2005, 10:21   #21
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi Gertje,
Het is idd dat ik besef dat er zonder ondernemers weinig werk zal zijn... Bovendien weet ik dat alle ondernemers geen dieven of profiteurs zijn (heeft U de vakbonden al veel 'goed nieuws' over de ondernemingen horen vertellen? Ik alleszins niet). Zijn er geen dieven en/of profiteurs onder de ondernemers? Jazeker, net zoals bij de vakbonden...

Ik heb nog n o o i t de noodzaak van vakbonden ontkend... Maar ik EIS [size=1](maar ik vrees dat daar geen gevolg zal aan gegeven worden )[/size] moderne vakbonden... Vakbonden, die niet noodzakelijk de ondernemers als natuurlijke vijanden beschouwen, maar die samen met de werkgevers naar oplossingen zoeken om de 'rare tijden' die op ons (zullen) afkomen (proberen) het hoofd te bieden...
Wat bent U met vakbonden zonder ondernemers (voor de vakbonden speelt dat geen rol... die hebben de werklozen nog )?

En, Gertje, wanneer heb ik al de personen die deel uitmaken van een vakbond uitgemaakt voor een dief?

Velen geloven trouwens dat vakbonden rijkdom scheppen... Men vergeet telkens te zeggen dat het de ondernemers zijn... Vakbonden (zouden moeten) zorgen voor betere en veiligere werkomstandigheden, correcte verloning enz...

En of ze met dit onderwerp (brugpensioenen) gelijk hebben?
Tja, als men denkt dat alles mogelijk is, waarom dan niet?
Als men denkt dat men straffeloos de hoogste loonkosten van de wereld kan hebben , tegelijkertijd denkt dat men het minste van de wereld moet werken, als enige ter wereld het brugpensioen onder die vorm heeft... ja, waarom dan niet?

Sommige, zwartgalligen, personen die denken zelfs dat sinterklaas niet bestaat...

Leg het later maar uit aan uw kinderen...
hi chipie

Om even met de deur binnen te vallen !!!

Zal ik even zeggen dat op mijn werk de verhouding tussen directie en vakbonden goed zit

Nu echte problemen hebben wij nog niet gekent gelukkig maar!!

Ik zelf ben nu délégéé van het abvv voor de jongeren! Wat veieligheid enz betrefd zit ons bedrijf wel goed! Het kan wel altijd beter maar daar werken directie en z samen aan via het comité voor veiligheid enz

Nu ik wil maar zeggen om iets te kunnen bereiken op je werk samen met de directie moet je je niet altijd vijandig voordoen tegenover de directie!!

Toevallig of niet wij proberen dat altijd op een vriendelijke manier op te lossen en raakten daar tot nu toe altijd goed uit!

Het is wel zo dat in bedrijven waar het niet slecht aan toe gaat de bedrijfsleider ook meestal de relatie met de bonden goed wil houden kwestie van eigen belang soms maar enfi

ik wilde maar zeggen dat ik ook wel weet dat zonder werkgevers wij nu zouden doppen!!

Dus daarom zeg ik ook breek niet altijd de werkgevers af en wat zij nu zeggen een verlaging van de belastingen maar dan wel zonder loonsverhoging kan ik best begrijpen!

Het is nu niet de tijd om zotte dingen te gaan eisen! zoals meer loon alhoewel dit voor de laagste lonen toch wel zou mogen maar enfi we zullen maar blijven dromen!!!

Nu wat brugpensioen betrefd vind ik dat iedere werknemer daar zelf moet kunnen in kiezen!

Iemand die vind dat hij wil stoppen op zijn 56e moet dat kunnen vind ik!!!

Maar iemand die wil werken tot zijn 65e is ook goed voor mij maar breekt het brugpensioen niet zomaar af er zijn mensen die echt nood hebben aan dat brugpensioen
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 10:25   #22
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Velen geloven trouwens dat vakbonden rijkdom scheppen... Men vergeet telkens te zeggen dat het de ondernemers zijn... Vakbonden (zouden moeten) zorgen voor betere en veiligere werkomstandigheden, correcte verloning enz...
Tja sommige vakbondsleiders scheppen alleen rijkdom voor hun zelf met ons lidgeld
Oud 25 september 2005, 10:41   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb helaas nog niks gemerkt van dat land plat leggen. De vakbondstop zal dat alleszins niet riskeren, die heeft nog teveel belangen en de ministerpostjes lonken nog steeds.
Oud 25 september 2005, 10:45   #24
Doffer
Schepen

Standaard

De vakbonden vertegenwoordigen 75% van alle arbeiders en bedienden. Zij zijn zo gestruktureerd dat uiteindelijk alle beslissingen komen uit de basis, nl de werknemers. Verboven, Cortebeeck en alle vrijgestelden zijn slechts, woordvoerders van datgene wat leeft bij de arbeidende bevolking.

Deze arbeidende bevolking is dagdagelijks geconfronteerd met de economische realiteit en weten beter dan wie ook hoe het er aan toegaat in het bedrijfsleven.

De vakbond is de enige tegenmacht van het alles overheersende kapitaal.

Waar gaat het dan over? Alleen en uitsluitend over ... MACHT!

Dé vraag is dan wie heeft er het meest recht op deze macht?

1. De werkgever, aandeelhouders, zeg maar het kapitaal?
of
2. De werknemers, die uiteindelijk instaan voor de "produktie"?

Is het bezitten van geld een legitimatie om "macht" uit te oefenen? Men mag duizenden miljarden op een hoop leggen, als er niet mee gewerkt wordt, brengt dit zelfs na 10 jaar nog niet één eurocent bij aan die hoop!

M.a.w. zonder arbeid, geen opbrengst. Tegenover rente of devidenten staat geen enkele vorm van arbeid. Het is alleen dank zij de arbeid van anderen dat rente wordt "gecreeerd".

Het kapitaal in onze moderne wereld is in handen van een beperkte groep. Zij bezitten 80% van het wereldvermogen, de rest moet het stellen met de overige 20% van dit vermogen, dat zij zelf nochtans hebben gerealiseerd.

Daar en nergens anders zit de knoop.

Nu heb je, je ziet het hier op dit forum, mensen die vanuit eigen (in verhouding) kleine bezit, menen alle macht en rechten naar zich te mogen toetrekken. En dus menen zij dat er met de arbeid (jong of oud), begin of einde van de loopbaan, geen of zoweinig mogelijk rekening moet gehouden worden. Dus hebben de vakbonden voor hen ongelijk. Anderen zien de onrechtvaardigheid in van dit systeem en willen mee opkomen om een eerlijke verdeling na te streven van zowel arbeid als kapitaal. Zij staan achter de terechte vragen en eisen van de werknemers en hebben de vakbonden meer dan gelijk.

Delocatie is slechts een uiting van de grove miskenning van de arbeid van miljoenen mensen. Waar het om gaat is, meer winsten te realiseren en dat opnieuw, mits uitbuiting van andere arbeiders in andere landen, vooral d�*�*r waar nog geen rechten (en dus macht) bestaan voor deze arme lieden.
Oud 25 september 2005, 10:52   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
De vakbonden vertegenwoordigen 75% van alle arbeiders en bedienden. Zij zijn zo gestruktureerd dat uiteindelijk alle beslissingen komen uit de basis, nl de werknemers. Verboven, Cortebeeck en alle vrijgestelden zijn slechts, woordvoerders van datgene wat leeft bij de arbeidende bevolking.

Deze arbeidende bevolking is dagdagelijks geconfronteerd met de economische realiteit en weten beter dan wie ook hoe het er aan toegaat in het bedrijfsleven.

De vakbond is de enige tegenmacht van het alles overheersende kapitaal.

Waar gaat het dan over? Alleen en uitsluitend over ... MACHT!

Dé vraag is dan wie heeft er het meest recht op deze macht?

1. De werkgever, aandeelhouders, zeg maar het kapitaal?
of
2. De werknemers, die uiteindelijk instaan voor de "produktie"?

Is het bezitten van geld een legitimatie om "macht" uit te oefenen? Men mag duizenden miljarden op een hoop leggen, als er niet mee gewerkt wordt, brengt dit zelfs na 10 jaar nog niet één eurocent bij aan die hoop!

M.a.w. zonder arbeid, geen opbrengst. Tegenover rente of devidenten staat geen enkele vorm van arbeid. Het is alleen dank zij de arbeid van anderen dat rente wordt "gecreeerd".

Het kapitaal in onze moderne wereld is in handen van een beperkte groep. Zij bezitten 80% van het wereldvermogen, de rest moet het stellen met de overige 20% van dit vermogen, dat zij zelf nochtans hebben gerealiseerd.

Daar en nergens anders zit de knoop.

Nu heb je, je ziet het hier op dit forum, mensen die vanuit eigen (in verhouding) kleine bezit, menen alle macht en rechten naar zich te mogen toetrekken. En dus menen zij dat er met de arbeid (jong of oud), begin of einde van de loopbaan, geen of zoweinig mogelijk rekening moet gehouden worden. Dus hebben de vakbonden voor hen ongelijk. Anderen zien de onrechtvaardigheid in van dit systeem en willen mee opkomen om een eerlijke verdeling na te streven van zowel arbeid als kapitaal. Zij staan achter de terechte vragen en eisen van de werknemers en hebben de vakbonden meer dan gelijk.

Delocatie is slechts een uiting van de grove miskenning van de arbeid van miljoenen mensen. Waar het om gaat is, meer winsten te realiseren en dat opnieuw, mits uitbuiting van andere arbeiders in andere landen, vooral d�*�*r waar nog geen rechten (en dus macht) bestaan voor deze arme lieden.
U hebt gelijk... U bent goed bezig
Stalin is toch nog niet dood, zoals velen denken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 11:06   #26
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
hi chipie

Om even met de deur binnen te vallen !!!

Zal ik even zeggen dat op mijn werk de verhouding tussen directie en vakbonden goed zit

Nu echte problemen hebben wij nog niet gekent gelukkig maar!!

Ik zelf ben nu délégéé van het abvv voor de jongeren! Wat veieligheid enz betrefd zit ons bedrijf wel goed! Het kan wel altijd beter maar daar werken directie en z samen aan via het comité voor veiligheid enz

Nu ik wil maar zeggen om iets te kunnen bereiken op je werk samen met de directie moet je je niet altijd vijandig voordoen tegenover de directie!!

Toevallig of niet wij proberen dat altijd op een vriendelijke manier op te lossen en raakten daar tot nu toe altijd goed uit!

Het is wel zo dat in bedrijven waar het niet slecht aan toe gaat de bedrijfsleider ook meestal de relatie met de bonden goed wil houden kwestie van eigen belang soms maar enfi

ik wilde maar zeggen dat ik ook wel weet dat zonder werkgevers wij nu zouden doppen!!

Dus daarom zeg ik ook breek niet altijd de werkgevers af en wat zij nu zeggen een verlaging van de belastingen maar dan wel zonder loonsverhoging kan ik best begrijpen!

Het is nu niet de tijd om zotte dingen te gaan eisen! zoals meer loon alhoewel dit voor de laagste lonen toch wel zou mogen maar enfi we zullen maar blijven dromen!!!

Nu wat brugpensioen betrefd vind ik dat iedere werknemer daar zelf moet kunnen in kiezen!

Iemand die vind dat hij wil stoppen op zijn 56e moet dat kunnen vind ik!!!

Maar iemand die wil werken tot zijn 65e is ook goed voor mij maar breekt het brugpensioen niet zomaar af er zijn mensen die echt nood hebben aan dat brugpensioen
Inderdaad, de verhoudingen tussen vakbonden en werkgevers is in de meeste gevallen goed tot zeer goed.
Wel heb ik opgemerkt (en ondervonden) dat wanneer de werkgever ook de eigenaar is van het bedrijf (kapitaal) de verhoudingen meestal stroever en moeilijker lopen. Ook op de raden van beheer, waar aandeelhouders alleen naar hun devidenden kijken, de bedrijfsleiding dikwijls onder zware druk komen te staan. En in (vertrouwelijk) gesprek aan de vakbondsvrijgestelde, toegeven dat bepaalde beslissingen oneerlijk en onredelijk zijn. Bedrijfsleiders die "het spel" niet helemaal wensen mee te spelen (omwille van morele bezwaren) lopen meestal zelf de kans geslachtofferd te worden.
De vakbonden alleen maar aanspreken op vlak van veiligheid in een bedrijf en daarvoor hun medewerking vragen is duidelijk geen rekening houden met de volledige inhoud van hun gepresteerde werk. Het alleen dank zij de arbeid dat een onderneming kan funtioneren, dan is het toch ook maar normaal dat "de arbeid" ook betrokken wordt bij het ganse beleid. Waarvan veilig werken een belangrijk element is, maar zeker niet het enige.
Oud 25 september 2005, 11:09   #27
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk... U bent goed bezig
Stalin is toch nog niet dood, zoals velen denken...
1. Inderdaad, goed dat u het inziet.

2. Stalin heeft hiermee niets te maken. Lees ook eens Rerum Novarum en Qadrigesimo Anno.
Oud 25 september 2005, 11:48   #28
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Inderdaad, de verhoudingen tussen vakbonden en werkgevers is in de meeste gevallen goed tot zeer goed.
Wel heb ik opgemerkt (en ondervonden) dat wanneer de werkgever ook de eigenaar is van het bedrijf (kapitaal) de verhoudingen meestal stroever en moeilijker lopen. Ook op de raden van beheer, waar aandeelhouders alleen naar hun devidenden kijken, de bedrijfsleiding dikwijls onder zware druk komen te staan. En in (vertrouwelijk) gesprek aan de vakbondsvrijgestelde, toegeven dat bepaalde beslissingen oneerlijk en onredelijk zijn. Bedrijfsleiders die "het spel" niet helemaal wensen mee te spelen (omwille van morele bezwaren) lopen meestal zelf de kans geslachtofferd te worden.
De vakbonden alleen maar aanspreken op vlak van veiligheid in een bedrijf en daarvoor hun medewerking vragen is duidelijk geen rekening houden met de volledige inhoud van hun gepresteerde werk. Het alleen dank zij de arbeid dat een onderneming kan funtioneren, dan is het toch ook maar normaal dat "de arbeid" ook betrokken wordt bij het ganse beleid. Waarvan veilig werken een belangrijk element is, maar zeker niet het enige.
Wss verlangt U naar een uitbreiding van onze staatsbedrijven, waar de vakbonden uitstekend zijn vertegenwoordigd (en dus ook de arrebeiders, gezien deze de vakbonden hebben gekozen)...
Vanzelfsprekend scheppen die, dankzij de inbreng van onze stalinistische vakbonden, een enorme welvaart...

Eigenaardig is dat in landen waar de macht zogezegd in handen is van de arrebeider... er geen vakbonden bestaan...

PS... Waar blijven de geweldige winstcijfers van onze SABENA?...
Oud 25 september 2005, 11:52   #29
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Wss verlangt U naar een uitbreiding van onze staatsbedrijven, waar de vakbonden uitstekend zijn vertegenwoordigd (en dus ook de arrebeiders, gezien deze de vakbonden hebben gekozen)...
Vanzelfsprekend scheppen die, dankzij de inbreng van onze stalinistische vakbonden, een enorme welvaart...

Eigenaardig is dat in landen waar de macht zogezegd in handen is van de arrebeider... er geen vakbonden bestaan...

PS... Waar blijven de geweldige winstcijfers van onze SABENA?...
Staatsbedrijven is ook niet alles ze
Oud 25 september 2005, 11:53   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

En zoals gewoonlijk brengt Chippie ijzersterke argumenten aan en toont hij een vlijmscherpe analyse van de materie....
Oud 25 september 2005, 11:56   #31
Sfax
Banneling

Standaard

[quote=Gertj3]Niemand verplicht u mee te doen aan deze staking als het zo ver zou komen
[quote]

O, zullen de stakerspiketten dan alle werkwilligen mooi doorlaten?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 11:59   #32
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
ik laat u door als u wilt werken[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gertj3 on 25-09-2005 at 13:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
ik laat u door als u wilt werken[/size]

[size=1]After edit by Gertj3 on 25-09-2005 at 13:00
Reason:

[quote=Sfax] staking als het zo ver zou komen
Citaat:

[size=1]Before any edits, post was:

[quote=Sfax][quote=Gertj3]Niemand verplicht u mee te doen aan deze staking als het zo ver zou komen
Citaat:

[/edit]

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 25 september 2005 om 12:00.
Oud 25 september 2005, 12:00   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Ja, we moeten er samen met de werkgevers voor zorgen dat werknemers altijd goedkoper en goedkoper worden. We moeten zo snel mogelijk alle verworven rechten overboord gooien, zodat we op het niveau komen van ontwikkelingslanden. Dat is een goed idee, onmiddellijk doen!
Ja, we moeten ervoor zorgen dat de werknemers bovenop de reeds verworven rechten, steeds meer en meer rechten verwerven. We moeten deze rechten exponentiëel laten groeien, zodat we echt in een superdeluxe concurrentiële positie terecht komen! Goed idee, dadelijk doen!

[/quote]
Zegt het er maar bij: de kleine man![/quote]

Die zal er inderdaad op verliezen als het zoveelste bedrijf hier de boeken toe doet en naar goedkopere oorden trekt...
Oud 25 september 2005, 12:01   #34
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
En zoals gewoonlijk brengt Chippie ijzersterke argumenten aan en toont hij een vlijmscherpe analyse van de materie....
Ik weet het...
Oud 25 september 2005, 12:05   #35
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ik laat u door als u wilt werken
Dan bent u één van de weinigen...
Oud 25 september 2005, 12:10   #36
DenMathias
Schepen

Standaard

Zeg, naïevelingen, denken jullie serieus dat België voor de werknemers zoveel aantrekkelijker zal worden voor werkgevers?
Ons landje moet het bij de werknemers niet hebben van goedkope lonen. Op dat vlak kunnen we toch nooit concurreren met de Oostbloklanden, Azië en andere lageloongebieden.

Voor vele ondernemingen in België wordt kennis steeds belangrijker. Kennis die men hier in België heeft, en mogelijk in andere landen niet.

Indien men België aantrekkelijker wil maken, moet men die kennismaatschappij stimuleren, i.p.v. zaken zoals het brugpensioen afschaffen.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 12:13   #37
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
ik ben niet degene die anderen gaat verwijten of vastzetten omdat ze niet willen staken

iedereen is vrij om mee te doen of te werken[edit]
[size=1]After edit by Gertj3 on 25-09-2005 at 13:13
Reason:

Citaat:
ik ben niet degene die anderen gaat verwijten of vastzetten omdat ze niet willen staken

iedereen is vrij om mee te doen of te werken[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
ik ben nog niet degene die anderen gaat verwijten of vastzetten omdat ze niet willen staken

iedereen is vrij om mee te doen of te werken[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 25 september 2005 om 12:13.
Oud 25 september 2005, 12:35   #38
Henry
Burgemeester

Standaard

Mijn ervaring met vakbondsvrijgestelden en vakbondsvertegenwoordigers binnen bedrijven is dat de délégués vaak behoren tot de luiste onder de werknemers, dat zij vooral de rechten verdedigen van plantrekkers en bijna-bruggepensioneerden, dat ze zoveel mogelijk eisen om zo weinig mogelijk te doen, en dat ze de directie zien als een stel leugenaars en bedriegers.
Vakbondsvrijgestelden denken vaak dat er maar drie soorten mensen bestaan: verfoeilijke miljonairs, arme arbeiders en knuffelbare leefloners.
De vakbonden zijn de doodgravers van onze werkgelegenheid.
Oud 25 september 2005, 12:39   #39
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Mijn ervaring met vakbondsvrijgestelden en vakbondsvertegenwoordigers binnen bedrijven is dat de délégués vaak behoren tot de luiste onder de werknemers, dat zij vooral de rechten verdedigen van plantrekkers en bijna-bruggepensioneerden, dat ze zoveel mogelijk eisen om zo weinig mogelijk te doen, en dat ze de directie zien als een stel leugenaars en bedriegers..
op welke cijfers basseer jij u dat ik een luie werknemer ben?

omdat ik delégéé ben? ik ben niet meer of een ander ik moet even hard werken het enige verschil met mijn collega"s is dat ik twee keer per maand een bijeenkomst heb met mijne baas dat is al

voor de rest moet ik mij ook houden aan de regels van het bedrijf
Oud 25 september 2005, 12:49   #40
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
op welke cijfers basseer jij u dat ik een luie werknemer ben?

omdat ik delégéé ben? ik ben niet meer of een ander ik moet even hard werken het enige verschil met mijn collega"s is dat ik twee keer per maand een bijeenkomst heb met mijne baas dat is al

voor de rest moet ik mij ook houden aan de regels van het bedrijf
Tja, Gertj3, dan werken wij niet in hetzelfde bedrijf he.
Mijn ervaring met mijn délégués is niet goed. Eisen eisen eisen en niks ertegenover zetten. Bijvoorbeeld: het werk is zodanig stresserend dat ze als compensatie meer maaltijdcheques eisen. Ze krijgen die, maar dan is er natuurlijk minder geld voor aanwervingen. Ik zou dat geld liever gebruiken om iemand in dienst te nemen, dan om zelf 10 euro per maand extra maaltijdcheques te krijgen. Maar zo denken vakbonden niet. Eigenbelang eerst! Zij creëren vaak een misnoegdheid onder de werknemers, omdat dat hetgene is waar zij van leven. Een vakbond is niet gebaat bij gelukkige en tevreden werknemers. Daarom geven zij de werkmens altijd het gevoel dat ze worden uitgebuit en dat werkgevers onbetrouwbaar zijn.
We hebben het qua lonen zeer goed in Vlaanderen. Maar toch gaan de vakbonden toch weer eens staken, en eisen en eisen en eisen. Maak de werknemers maar bang en misnoegd! Maar wees dan niet verbaasd dat ze bij de volgende verkiezingen weer eens stemmen voor Vlaams Belang.
De vakbonden zijn de gedroomde bondgenoten van het Belang. Jullie mogen er trots op zijn.
Ik ben trots dat ik niet gesyndiceerd ben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be