![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen Laatst gewijzigd door CHW : 29 september 2005 om 10:46. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat Europa het vehikel was dat kleine landen zou moeten toelaten om meer invloed te hebben in de wereld? Nu blijkt dat we TWEE vehikels nodig hebben : ééntje die de stem van de Vlamingen en de Walen een beetje versterkt door ze een gemeenschappelijke spreekbuis te geven (waarin ze dan meestal gelijktijdig verschillende dingen in schreeuwen) op Europees niveau en dan een tweede die de Belgische cacofonie versterkt vooraleer het de wereld ingaat. Dergelijke argumenten kunnen enkel mensen aanzetten om België op te geven, patriot. Ze impliceren immers dat er geen interne redenen zijn om België te behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- België: 24 zetels in het EP. - Denemarken met een gelijkaardig aantal inwoners als Vlaanderen: 14 zetels in het EP. Op de punten waar Vlamingen en Walen nog kunnen samenwerken kunnen ze via de Belgische constructie dus wel degelijk zwaarder doorwegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |||||
|
![]() Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 29 september 2005 om 12:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Individuele tweetaligheid is trouwens niet in te bouwen in de Grondwet, daar het hier geen burgerrecht of -plicht betreft (tenzij de bubbelsmurfenclub het wil opleggen natuurlijk en iedereen straffen die deze tweetaligheid niet wil of kan bereiken). Ook gaat het niet over de rechten/plichten van de burger ten opzichte van de overheid of omgekeerd. Onderwijs gebeurt altijd het best in de moedertaal van de bevolking: de Vlamingen leren dus best in het Nederlands; de Walen/Brusselse Franstaligen in het Frans, de Duitstaligen in het Duits en de miskende Luxemburgers uit de streek van Aarlen in het Luxemburgs (voor wie het thuis nog spreekt tenminste). Voor dat recht hebben we in Vlaanderen jarenlang gestreden: onderwijs in eigen taal vormt een fundamenteel recht. Tweetalige kranten? Tweetalige tv? Zelfs het NIR zond al eentalige programmatie uit. Kranten zijn bijna steeds eentalig. Ook al in de 19e eeuw. Zelfs in een meertalig land als Zwitserland zijn kranten, radio en tv allemaal eentalig. Hier normaal trouwens: je richt je immers tot een bepaalde lezersgroep en die vind je in de eerste plaats in een welbepaalde taalgroep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat was mijn punt niet, wel de vraag die ons bezig hield: waar is het Belgische EU-beleid vooral mee bezig? Vertegenwoordigt het de Vlaamse belangen wel? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Vergeet ook niet de Antwerpse, Limburgse en Brabantse belangen, hè.
Volgens mij is dat allemaal het kleine België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |