![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een illegaal dus zonder daarvoor bij te dragen. 2. Of ze niets terugkrijgen weet ik nog niet. Een zieltogende illegaal wordt niet zomaar aan zijn lot overgelaten maar verzorgd op andermans kosten. 3. Open grenzen dus, totaal vrije immigratie voor welke reden ook? Het is niet zozeer omdat ik die sukkelaars o zo graag gestraft wil zien maar eerder als preventieve afschrikking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Onze 2de en 3de generatie ingeburgerde allochtonen geraakt nog niet eens aan werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Iedereen is voorstander van een geglobalizeerde wereld waarin vrij verkeer van goederen, diensten en kapitaal moet mogelijk zijn. Iedereen ziet daarvan het economische nut in. Arbeid is eveneens een commodity die hieraan voldoet. Het globalizeren van de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat iedereen dezelfde kansen heeft. Het is de herverdelende maatregel bij uitstek. Uiteraard zal dit een enorme neerwaardse druk hebben op de lonen. Maar denk eens eventjes na: Zal u het zoveel slechter hebben? U hebt om te beginnen op die nieuwe arbeidsmarkt VEEL meer startkapitaal dan ten minste vijf en half miljard anderen. Ik heb geen angst, ik zie het eerder als een opportuniteit. Op termijn is dit de oplossing, waar de EU mee bezig is, is de manier.
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geeft u nu toe dat 2e en 3e generatie met (groot)ouders van vreemde orgine gediscrimineert worden op de arbeidsmarkt? Of is het niet vinden van werk hun eigen, een "aangeboren luiheid" misschien?
![]()
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Met de vrijgekomen middelen kan men dan de nieuwe Belgen onderhouden. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat als uw man zijn grond verkoopt. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is zo dat het werk die illegalen doen meestal geweigerd wordt door de anderen omdat die te zwaar is. Dit gaat over werken als tomatenplukker en andere, wat eigenlijk niet goed betaald en je ook nog eens vaak overuren moet maken. Het schijnt zelfs zo dat een werkgever van dergelijke jobs liever een illegale heeft dan een legale. Deze laatste klaagt alleen maar en doet niet veel. De eerste heeft nog moeilijkere werk in zijn moederland verricht, en vaak 12 uur per dag. Voor hem is dit eigenlijk meer "uitrusten". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mvg. Rogier ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze legaal worden zijn ze niet meer illegaal. ![]() Wanneer ze belastingen moeten betalen moeten ze ook meer verdienen om nog iets over te houden. ![]() Wanneer ze hier legaal zijn krijgen ze uiteraard dezelfde rechten, ze zullen wel gek zijn om dan nog voor dat hongerloontje te werken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar als het iemand is die werkt en dus ook belastingen betaalt, heeft hij zeker een plaats in België. Ik zou hem een vergunning geven van eerst een half jaar en als hij nog steeds aan het werk is, eentje van een jaar na een evaluatiegesprek met zijn werkgever. Daarna mag het twee jaar zijn of langer. Ik zou bijvoorbeeld een extra belasting aan die persoon vragen, hetgeen dan in een pot komt. Als die persoon tijdens een lopende vergunning werkloos wordt zou ik hem verplichten tot een scholing die dan betaalt wordt uit die extra belasting. Heeft hij bijvoorbeeld vijf jaar aan een stuk gewerkt, dan heeft hij recht op een volledige terugbetaling van de bijdrage. Dit is dus mijn idee. |
|
![]() |
![]() |