Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 19:08   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Enid en Musketo niet gewenst???

Wat zeg jij nu?
Niet gewenst door de modderatoren en beheer blijkbaar.
Ik had alvast geen last van hen.
Vaak leuk.
Oud 29 september 2005, 19:38   #22
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Que? Wat met freedom of speech?? Ik vond Enids replies zaaaaaaaaaalig
Het kon geen nieuwe persoon zijn, ze wist veel te veel hoe het er hier aan toe ging en kende teveel mensen hier.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 20:42   #23
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik begrijp dat toch niet goed hoor.
Als je ergens ongewenst bent, dan blijf je toch gewoon weg.
Eén onterechte opmerking van het 'bestuur' en ik verdwijn op slag, zonder boe of ba, en kom zeker niet op kousevoeten onder een andere nick terug.
Hoe kan je jezelf zo verlagen om kost wat kost te komen posten waar men je laat verstaan dat je niet langer gewenst bent?
Hou de eer aan jezelf en laat de boel stikken.
tzal een N-Va'er zijn
Oud 29 september 2005, 20:59   #24
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Enid ook al...
Foxtrot Uniform Charlie Kilo zou ik zo zeggen...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 21:30   #25
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Heel vreemd.

Een ijskoude rilling spietste zich zojuist doorheen mijn ruggemerg, het lijkt wel of de vlees geworden verdorvenheid hier in de buurt is !

Enid als gedecapiteerd slachtschaapje !
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 22:46   #26
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Hoe dan ook, ik vind het erg laag dat iemand die gebanned is of iemand die het met een banning van een andere poster niet eens is, herreist of zich als poster vermomt onder de nick "dood aan jeroen".

Ik denk niet dat ik als moderator/admin. dit zou laten gebeuren.
Er zijn grenzen inzake fatsoenlijkheid en respect !

Zeveren is leuk, maar zielig kankeren doe je best waar je er anderen niet mee stoort.

Erg laag hoor.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 23:16   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Kom terug !
Precies dat er hier elke dag met een 'vogelepiek' wordt gegooid om iemand te bannen. Wat is er nu "onfatsoenlijk" of "respectloos" aan Enid.'s posts??
Als de administrators iemand bannen, is het het minimum dat er bij "Suggesties & Meningen" wat uitleg wordt gegeven.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 05:56   #28
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
wat betreft musketo:

hacking van meerdere mod-accounts.... pm's versturen in hun naam om allerhande communistische propaganda te verspreiden met de bedoeling dit forum in discrediet te brengen, en dat al voor een tweede keer...

Geen reden voor een ban vind je??
Reden voor een permanente ban, me dunkt.
Oud 30 september 2005, 06:33   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat betreft musketo:

hacking van meerdere mod-accounts.... pm's versturen in hun naam om allerhande communistische propaganda te verspreiden met de bedoeling dit forum in discrediet te brengen, en dat al voor een tweede keer...

Geen reden voor een ban vind je??
Ik heb idd van Musketo vroeger via PB een bedreiging ontvangen...
Maar ik vind toch niet dat hij moet geband worden (alhoewel dergelijke praktijken zouden moeten vermeden worden)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 16:48   #30
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

It doesn't take a rocket scientist to figure out that this forum isn't "100% onafhankelijk".
Dus een vraagje aan de "enkele tientallen medewerkers die dagelijks instaan voor de inhoudelijke, technische en interactieve uitbouw van de site.": waroom word Enid geband?
Met enkele tientallen medewerkers op deze site is toch zeker 1 kerel om een antwoord te geven?
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 18:22   #31
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Geachte forummers,

Wij als moderators hebben er geen enkel belang bij om mensen te bannen van het forum. Integendeel, hoe meer posters hoe liever.
Wanneer dit toch gebeurt, dan hebben wij daar onze redenen voor.

Waarom wordt iemand geband?
Meestal om redenen van wettelijke aard.
Ook iemand die voor overlast zorgt, en waarover veel klachten i.v.m. schelden en andere overtredingen van het forumreglement binnenlopen, wordt na verwittiging geband voor meerdere dagen, en nadien soms voorgoed.
Het spreekt vanzelf dat ook het hacken en misbruiken van mod-accounts een goeie reden is om iemand voorgoed van het forum te verwijderen, onafgezien van zijn postings als gewoon forumdeelnemer.

Wanneer iemand na ban opnieuw onder een nieuwe dubbelnick komt posten, dan wordt bij ontdekking (via IP) ook die nick geband. Zo een ban kan vreemd lijken wanneer jullie enkel postings evalueren, maar jullie mogen erop betrouwen: banning gebeurt enkel om serieuze redenen.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 06:41   #32
Leo
Gouverneur

Standaard

En wat met publieke computers (in cyberkaffees bijvoorbeeld)? Dan heb je toch écht verschillende personen die dezelfde IP gebruiken?
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 07:55   #33
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Bovendien geven niet alle Internetproviders in Belgie een vaste IP. Telenet(waar ik bij zit) bv. niet.
Ik weet niet hoe groot de kans is, maar het volgens mij is er wel een kleine, maar reële kans iemand per toeval het IP, via telenet, van een geband lid toegewezen krijgt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by De Nachtuil on 02-10-2005 at 08:59
Reason:
--------------------------------

Bovendien geven niet alle Internetproviders in Belgie een vaste IP. Telenet(waar ik bij zit) bv. niet.
Ik weet niet hoe groot de kans is, maar het volgens mij is er wel een kleine, maar reële kans iemand per toeval het IP, via telenet, van een geband lid toegewezen krijgt.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik weet niet hoe groot de kans is, maar het volgens mij is er wel een kleine, maar reeele kans iemand per toeval het IP, via telenet, van een geband lid toegewezen krijgt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 2 oktober 2005 om 07:59.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 09:53   #34
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Ik weet niet hoe groot de kans is, maar het volgens mij is er wel een kleine, maar reële kans iemand per toeval het IP, via telenet, van een geband lid toegewezen krijgt.
zoiets merk je.
Ook al is je IP dynamisch, toch krijg je zeer regelmatig dezelfde toegewezen. De moderators zullen niet over 1 nacht ijs gegaan zijn, daarom ook waarschijnlijk dat Enid hier gelange tijd heeft mogen posten zonder ban.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:06   #35
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
zoiets merk je.
Ook al is je IP dynamisch, toch krijg je zeer regelmatig dezelfde toegewezen. De moderators zullen niet over 1 nacht ijs gegaan zijn, daarom ook waarschijnlijk dat Enid hier gelange tijd heeft mogen posten zonder ban.
je subnet-mask zal altijd hetzelfde blijven, Voor iemand die post uit Sint-Truiden is dat anders dan iemand die post uit Gent. en de IP's worden niet gewijzigd om de enkele minuten, daar moeten uren voor inactiviteit over heen gaan, en dan nog wordt vaak hetzelfde terug toegekend, geselecteerd door je plaatselijke telenet-node.

Op basis hiervan kan men volgens mij al heus wel afleiden wie er uit de ban-graf is teruggekomen. Of een kwaadwillig gebruiker moest al echt bijhouden met welk ip hij wat gepost heeft, gaan gebruik maken van bibliotheken, publieke internetservices, proxy-servers, endergerlijke, maar heuh.... als je daar je tijd in gaat steken om te kunnen posten op een forum als dit, you're a freak
Oud 2 oktober 2005, 22:07   #36
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Ik weet niet hoe groot de kans is, maar het volgens mij is er wel een kleine, maar reële kans iemand per toeval het IP, via telenet, van een geband lid toegewezen krijgt.

Lijkt me quasi onmogelijk, maar hoe goed ken je je buurjongen éh
Oud 3 oktober 2005, 16:50   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je subnet-mask zal altijd hetzelfde blijven, Voor iemand die post uit Sint-Truiden is dat anders dan iemand die post uit Gent. en de IP's worden niet gewijzigd om de enkele minuten, daar moeten uren voor inactiviteit over heen gaan, en dan nog wordt vaak hetzelfde terug toegekend, geselecteerd door je plaatselijke telenet-node.

Op basis hiervan kan men volgens mij al heus wel afleiden wie er uit de ban-graf is teruggekomen. Of een kwaadwillig gebruiker moest al echt bijhouden met welk ip hij wat gepost heeft, gaan gebruik maken van bibliotheken, publieke internetservices, proxy-servers, endergerlijke, maar heuh.... als je daar je tijd in gaat steken om te kunnen posten op een forum als dit, you're a freak
Een subnet mask wordt bij mijn weten niet meegestuurd met een http request en ik denk ook niet dat de server variables in PHP daaraan kunnen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 18:02   #38
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Een subnet mask wordt bij mijn weten niet meegestuurd met een http request en ik denk ook niet dat de server variables in PHP daaraan kunnen.
Ook als leek kan je zien welke IP's tot hetzelfde subnetwerk moeten behoren, in praktijk gaat telenet of belgacom niet totaal willekeurig IP's ronddelen, ze doen dit volgens hun nodes. Als we aannemen dat iedere gebruiker het merendeel post vanuit z'n pc in de living, en af en toe es vanuit de bibliotheek/werk/elders post, ga je zoeits te zien krijgen

Enid

Geregistreerd IP adres per gemaakte post

192.168.215.032
168.133.15.15 //een uitschieter, bij nachecken een public proxy
192.168.215.128
194.12.120.95
192.168.215.122
192.168.215.122
194.12.120.108
192.168.215.130
192.168.215.122
192.168.215.168

Raven

Geregistreerde IP adres per gemaakte post
162.155.252.125
162.155.175.100
162.155.175.100
162.155.175.100

Musketo

Geregistreerde IP adres per gemaakte post

192.168.215.015
192.168.215.122
194.12.120.103
194.12.120.103
192.168.215.70
168.133.15.15 //zelfde uitschieter als bij enid, hebben dezelfde public proxy gebruikt

t'is niet moeilijk de dubbelnick eruit te halen
Oud 3 oktober 2005, 18:25   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Ok, op die manier volg ik je redenering. Maar sinds wanneer worden private space IP's gerouteerd?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 20:13   #40
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Uh Raven, Enid was La_Principessa hoor. Musketo mocht af en toe een keer La_principessa's account gebruiken.

Maar hoe kom jij überhaupt aan die IP's?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Smurfje on 03-10-2005 at 21:13
Reason:

Uh Raven, Enid was La_Principessa hoor. Musketo mocht af en toe een keer La_principessa's account gebruiken.

Maar hoe kom jij überhaupt aan die IP's?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Uh Raven, Enid was La_Principessa hoor. Musketo mocht af en teo een keer La_principessa's account gebruiken.

Maar hoe kom jij überhaupt aan die IP's?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Smurfje : 3 oktober 2005 om 20:13.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be