Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2005, 09:19   #21
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Omgekeerd kan men zeggen dat, indien de VS niet was overgegaan tot martelingen, sommige moslims misschien niet langer geneigd waren om een Jihad te voeren... Nooit aan gedacht, soms?
ongetwijfeld heeft dit in ernstige mate bijgedrage tot het versterken van het kamp van de Jihadi's... Het is een vicieuze cirkel die je vaak ziet opduiken in het geval van een oorlog.. Tsjetsjenië is een mooi voorbeeld. Hoe wreder de Russen optraden tegen de lokale bevolking, hoe meer dit leidde tot steun voor de rebellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
DIT is de kern van de zaak, de rest is blablabla.
in feite licht men een heel klein facet van de Amerikaanse aanpak in Irak eruit en gaat dat voor propaganda doeleinden misbruiken, zonder dat men rekening houdt met het feit dat er wel degelijk rechtszaken zijn ingeleid tegen de verantwoordelijken voor deze martelingen en vernederingen. Het is overigens wel degelijk propaganda, want het is specifiek gericht op de emoties van de Arabieren, teneinde een bepaald doel ( mobilisatie) te bekomen.
Oud 1 oktober 2005, 11:41   #22
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Gegeven de mogelijke gevolgen vind ik dat openbaarheid in deze geen vereiste hoeft te zijn.
Je mag vinden wat je wil, de rechter baseert zich op de wet.

Citaat:
Een rechter kan dit wel in een gesloten zitting behandelen, zonder dat deze beelden daarom in de media terecht hoeven te komen.
De media hebben volgens de wet recht op het publiceren van de foto's. De bevoking heeft recht op inzage volgens de wet.

Citaat:
de WMD was een red herring.. Het ging nooit om WMD, het ging altijd om terrorisme.
Waarmee je dus impliciet erkent dat het allemaal om leugens draait. Daar ben ik het mee eens. Maar enig verband tussen het regime van Saddam en terrorisme was ook onbestaande. Dat zijn dus twee leugens.

Citaat:
die Abu Ghraib toestanden worden wel degelijk als recruteringsmateriaal gebruikt door de Jihadi's. Je zegt zelf dat als deze beelden kloppen, we ons tegen de VS moeten keren. Dat is wat ze daar in het Midden-Oosten ook effectief doen.
Terecht vind ik. De VS hebben geen enkele morele authoriteit. Nihil. Het is niet aan hen om de wereld de les te spellen.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 11:59   #23
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Je mag vinden wat je wil, de rechter baseert zich op de wet.
heb ik toch ook nooit bestreden. Op een discussieforum plegen mensen wel eens een persoonlijke opinie te posten.. Ik heb niet meer dan mijn mening geformuleerd;

Citaat:
De media hebben volgens de wet recht op het publiceren van de foto's. De bevoking heeft recht op inzage volgens de wet.
ik geef toe dat ik de wet niet volledig ken, en dus ook niet weet welke uitzonderingsgevallen er al dan niet bestaan. Maar persoonlijk zou ik stellen dat een land dat in oorlog is (de VS dus) wel degelijk dergelijke informatie zou moeten mogen achterhouden, gelet op de gevolgen voor de nationale veiligheid die een dergelijke vrijgave heeft..

Citaat:
Waarmee je dus impliciet erkent dat het allemaal om leugens draait. Daar ben ik het mee eens. Maar enig verband tussen het regime van Saddam en terrorisme was ook onbestaande. Dat zijn dus twee leugens.
neen, ik erken expliciet dat de WMD een leugen om bestwil was. Dat wist ik trouwens al voor de oorlog effectief begon. Het gaat niet om het rechtstreekse verband dat tussen Saddam en terrorisme aanwezig was, want dat was inderdaad zo goed als nihil. het ging erom de situatie in het Midden Oosten aan te pakken, door Irak in te palmen en zo de rest van dat zootje in de pas te doen lopen... Syrië, S-Arabië, enzenz... Er zijn op dat vlak ook zeker successen geboekt, maar over het algemeen is de VS niet geslaagd in zijn opzet.

Citaat:
Terecht vind ik. De VS hebben geen enkele morele authoriteit. Nihil. Het is niet aan hen om de wereld de les te spellen.
waarbij je voor 't gemak voorbijgaat aan het feit dat het land de laatste tien jaren herhaaldelijk werd aangevallen door moslimfundi's .Met andere woorden, de VS bevindt zich in een staat van oorlog met die groeperingen en probeert zichzelf te verdedigen . Geen afwachtende houding, maar zelf resoluut de aanval kiezen. Dat heeft niets te maken met 'de rest van de wereld de les te spellen' ,maar alles met het waarborgen van een van de meest essentiële belangen van het land, met name de veiligheid van haar burgers op lange termijn. .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be