![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK. Bedankt voor de toelichting. Ik zal daar zo snel mogelijk werk van maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beter zou zijn dat zoiets door de overheid wordt geregeld. Een soort registratiekantoor waar je jezelf toch de een of andere religie kan bekennen. Op basis van de cijfers kan men dan de subsidies berekenen en toekennen. Je begrijpt natuurlijk meteen dat bepaalde religies daar huiverig tegenover (zullen) staan (en terecht!), en dan noem ik er maar eentje: het judaïsme. De jodenvervolging is van alle tijden, en de joden hebben al genoeg ervaring tot welke toestanden registratie van je geloof kan leiden.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere Belg met nood aan religieuze dienstverlening, koopt een aantal 'religie-coupons' (desnoods met heilige Trezekes, Ritas, Bafomets, Popi-Jopies, Super-Imams, menora's, kruisefixen, Belials, Behelzebubs en andere bannersponsoring op) en wanneer hij of zij zich aan één of andere religieuze uitspatting begeeft, dan levert die aan de spirituele-service-verlener de cheque in, waarna deze laatste het papier kan verzilveren. Een perfect systeem met respect voor vraag en aanbod, en volledig gedragen door actieve clubleden en zij die er behoefte aan hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Een ander anoniem systeem zou bv kunnen zijn, door middel van vrije geheime verkiezingen, waarbij je eens om de vier of vijf jaar, een bolletje zwart (of rood) kleurt, naar de religie van je voorkeur. Persoonlijk blijf ik nog altijd voorstander van het zelfbedruipend systeem. Ze moeten zichzelf maar beredderen. Want geef toe, religie is niet meteen hetzelfde als Kerk. En Kerken hebben de onhebbelijke gewoonte weinig demokratisch te werken. Ze verkiezen zichzelf en dat voor een termijn die ze zelf bepalen. Wanneer ik Euro's moet besteden aan zoiets als een Kerk, wil ik ook inspraak hebben, en dat zie ik niet meteen gebeuren.
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Abou Jahjah heeft letterlijk gezegd: Ik ben niet tegen de scheiding van Kerk en Staat maar ik ben wel tegen de scheiding van religie en staat. Dat is toch geen onbelangrijk verschil.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo de interesse matiger is dan verwacht, dan behoeven er geen luxueuze tempels, kerken, moskeeën gefinancierd te worden. Voor drie kwezels en een paardekop volstaat dan een partytent in den hof van menier pastoer. Voor het clubke satanisten kan maandelijks een kamerke in een of ander goor poephotelleke gehuurd worden. De vrijzinnigen die hun lidmaatschap nodig hebben als excuus om een avondje te stappen, kunnen in elke bruine kroeg terecht mits geen drie uur met dezelfde verschaalde pint voor hun neus te blijven plakken. De islamieten, die hun religie eerder fysiek beleven, kunnen misschien in de lokale fitness-ruimte van een groepstarief genieten. En de andere marginale groepjes, kunnen in Aalst tijdens de parkconcerten op hun duim plaatsnemen. Zo hebben ze een draaistoel ter hunner beschikking. Subsidie naargelang de noodzaak en interesse...........
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Vwalla...een religie die niet zelfbedruipend is (ik weet het, ik weet het, da mag ni van de paus) doet maar beter de boeken toe...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zal ik pas daar vat op krijgen als het BROV wordt ingevoerd, vrees ik. Intussen is een symbolisch van mijnentwege actie beter dan niks. Rassenquota invoeren om allochtonen positief te kunnen discrimineren kan overigens ook tot bepaalde 'toestanden' leiden.
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boeboetje Chacha behoudt de scheiding tussen (christelijke)kerk en staat, MAAR in de plaats wil hij dat ZIJN RELIGIE wèl de basis kan leggen voor de samenleving! (iedereen zegt altijd maar dat boeboetje zo intelligent is! Het is gewoon de Mohammed die al die dingen clevertjes heeft uitgevonden! en een hoop mensen - zoals Piano - die het nog steeds niet doorhebben slikken het maar als zoetekoek!) Iedereen is toch al op de hoogte van de MOSLIM DEMOCRATIE veronderstel ik? Enkel "moslims" kunnen daar bepalen hoe ht beleid eruit zal zien, IN FUNCTIE VAN DE KORAN!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me daarom ook af wat het doel van je posting is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() De wet kan veranderen, en de mens ook!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Ps: den Boerentoren moest in 1944 VIJF bommen incasseren en zelfs een V1 Vliegende Bom die grote ravage aanrichtte op de vierde verdieping. Maw: den Boerentoren heeft al onder vuur gelegen, maar dan wel onder dat van extreem-rechts, maar dat zal wel 'toeval' zijn geweest ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ijzermonument heeft ook onder vuur gelegen.
Meer nog, het werd totaal vernield. Zou dat ook het werk van extreem rechts geweest zijn?