![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan u auto toch ook niet besturen zonder voorruit?
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst zeggen: "Al mijn eigenschappen zijn goddelijk" En even daarna: "Vraag me niet wat goddelijk is, ik zou het niet weten" Dat lijkt me nogal contradictorisch. Een logisch denkend mens zou dan zeggen: "Je claimt te weten wat goddelijk is, nl. je eigenschappen." Ik vraag dan op mijn beurt: "Wat zijn je goddelijke eigenschappen?"
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 3 oktober 2005 om 00:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eens onze mensensoort ten ondergaat, is het dan ook afgelopen met uw god zijn bewustzijn, en zelfbestuurbaarheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Karnaval is mijn hoogst indivduele expressie van mijn hoogst individuele emotie (merçi Willem Kloos)
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij mensen bezitten de gave van bewuste schepping en onbewuste schepping. Onbewuste schepping bevind zich in u onderbewustzijn en dit hebt u meegekregen van de miljoenen jaren evolutie(heelal,aarde,planeten,............) Bewuste schepping is hetgene wat de mens de laatste 3000 jaren heeft geschapen met behulp van godin Rede zoals auto's,woningen,techniek en noem maar op.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Grellig]
Citaat:
Ook de wereld zal verder bestaan na onze dood.... De andere planeten zullen blijven bestaan nadat de aarde is uitgedoofd.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Want Superstaaf dat is toch zo dat we de mogelijkheid hebben, binnen bepaalde grenzen natuurlijk, er hier een hel of paradijs van te maken. De hemel en de hel bestaan, maar ze zijn hier te vinden op aarde....... en ik vrees dat we persoonlijk bewust geen tweede kans krijgen. ' t Is hier te doen....... Zo zie ik het toch.[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 oktober 2005 om 09:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is er ergens een of andere machtige entiteit die binnen of buiten deze kosmos hangt en bij zichzelf denkt "die superstaaf, die permitteert zich nogal wat in mijn schepping" Dan is het antwoord: nee Want om te denken als een mens moet je een mens zijn. God bereikt geen hoger niveau van menselijk denken dan in de mens zelf. De mens is de manier waarop god het "denken als een mens" realiseert. God kan niet beter "vliegen als een arend" dan in de arend zelve. De arend is de manier waarop god het "vliegen als een arend" realiseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mag het eens een duif zijn ? Voor mij is God een vredevolle boodschapper......[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 oktober 2005 om 10:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Geen god. De verantwoordelijkheid voor je daden ligt geheel bij jezelf.
Ik wil het bestaan van hogere wezens niet ontkennen, al heb ik er zelf nog nooit een gezien, maar uiteindelijk bestaat er niet zoiets als 1 allesomvattende entiteit.
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw god liet dus steekjes vallen. Hij wil een tweede kans. Je hebt dus geen bezwaar om uw god imperfectie toe te schrijven? Dat 'vecht enigszins met deze uitlating: Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 oktober 2005 om 15:25. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag slechts door op wat iemand hier aanreikt over zijn godsbeeld: een godheid die zich van ons bewustzijn bedient om zijn schepping te leren kennen. (Grellig:"God heeft de mens geschapen om zich van zijn eigen schepping bewust te worden") Het lijkt me dan ook logisch om aan de hand daarvan, een vaak toegekende goddelijke eigenschap, nl. oneindigheid in de tijd, in vraag te stellen. Als wij niet langer bewust zijn, zou dat het einde betekenen van de godheid zoals voorgesteld door Grellig.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het bestaan is abstract;dat wat bestaat is concreet. We kunnen zeggen dat het bestaan het leven zelf is,terwijl dat wat bestaat de altijd veranderende waarneembare fase is van de nooit veranderende werkelijkheid van het bestaan.Het bestaan is de abstracte basis van het leven,waarop de concrete structuur van het leven is gebouwd,die alle aspecten van het individu omvat-lichaam,geest,denken,handelen,spreken,gedrag,ervar en en het beïnvloeden van de omgeving-en alle aspecten van het kosmische bestaan. Het leven drukt zich uit in de verschillende wijzen van het leven.Dat leeft is de uitdrukking van het leven;dat wat bestaat is de uitdrukking van het bestaan.Dat wat is,is de uitdrukking van het Zijn(het oneindige). Ik ben Dat,gij zijt Dat,dit alles is Dat,Dat alleen is en er is niets anders dan Dat.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 3 oktober 2005 om 18:13. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn spatiebalk raakt versleten, daarom die vraag. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Alles is aan verandering onderhevig.We moeten niet vergeten dat zelfstandige naamwoorden zoals appel-boom-auto-tak-bloem niet bestaan.Het zijn allemaal processen,allemaal manifestatie's van ons begripvormend bewustzijn.We nemen de schepping gewoon waar(waarnemen) en tijd is de tijd die ons bewustzijn nodig heeft om de dingen te verklaren.Het is onze geest die tijd verzint om te zien wat hij wil zien nl onbewuste schepping en bewuste schepping.