![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() /\lcazar ook ne goeiemiddag , wat je vertelt klinkt terzelfdertijd heel wijs en heel slechtgezind of minstens geergerd .
Niets is helemaal afgescheiden van het andere , dus de manier waarop je het lichaam benaderd zal wel iets te maken hebben met je denkrichting, denk ik als niet-pletgewalste door de kutkatholieke kerk ( ik dacht dat eerder penis/kloot zou moeten zijn ivm hun nogal sterk mannelijk en hierarchisch gericht zijn). maar soit diezelfde Katholieke kerk bracht dus ook op cultureel vlak wel wat moois voort vb. Bachmuziek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nemen we het voorbeeld van yoga: dat is een wetenschap op zich en bestaat al minstens 6000 jaar, het zou zelfs uit Egypte afkomstig zijn, vandaar naar India via de Ariërs. Het heeft dus in essentie niets vandoen met het Hinduïsme, hoewel bijna iedereen heden denkt dat het er inherent mee verbonden is, zie maar naar de tjingeltjangel toestanden in menig new age clubke met stinkende wierrookstaafjes maar schone madammen in spannende hotpants die smelten als ge 'iets wijs' zegt ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je kunt net zo goed stellen dat de Veda's een basis hebben in Egypte. GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
men weet totaal niet waar de yoga leer zijn oorsprong heeft, gehuld in de nevelen der tijd als het ware. zo vreemd is dat eigenlijk niet, jujutsu en diens indische voorganger worden door sommige mensen ook toegeschreven als Egyptisch van oorsprong. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() De mens heeft zowat 10.000 goden en 6000 religies uitgevonden en nieuwe religieuze sekten komen en gaan, zowat elke dag. die allen denken de waarheid in pacht te hebben. Geef mij eens een criterium waarom de ene religie, sekte aanspraak kan maken op een waarheidsstatuut?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 4 oktober 2005 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Is dat alcoholist Jean-Claude Van Damme?
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() het is mss zijn broer, cocaine-snuiver van damme. ik ben echter niet zeker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() bjj is goed. sambo/shooto/MT/(engels)boksen/catchascatchcanwrestling OOK.
de dag van vandaag wordt zowat elke vechter getraind in de clinch, op de grond en rechtstaand. het zijn geen gracie-volgelingen meer, maar mma's. al meerdere jaren eigelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
het zijn vooral de grapplers die met de prijzen lopen, bjj is dus aardig, en je kan bjj bezwaarlijk een zuivere vechtkunst noemen ... mijns inziens niets anders dan een mma. goed voor in de ring, buiten de ring compleet onzinnig wat betreft zelfverdediging, dan maar de oude samurai vechtkunst voor ongewapenden. MT en Engels boksen tegen bjj ? au, dat moet fout aflopen voor die kerels, die liggen voor ze het weten in een wurggreep waar ze blauw van uitslaan.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 6 oktober 2005 om 21:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 oktober 2005 om 06:21. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat er helemaal niet om welke godsdienst waar is of het zogenaamde "waarheidsgehalte".Het gaat erom welke vragen je uzelf stelt.Verdiep u eens,stel uzelf open zonder vooroordelen,en vraag u eens diep in uzelf af wat Jezus nu eigenlijk wil zeggen in bev de Bergrede.Persoonlijk was ik 10 jaar geleden helemaal niet godsdienstig aangelegd maar naarmate ik ouder wordt is er iets in me dat telkens in die richting trekt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 7 oktober 2005 om 06:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer ik spreek over volgevreten figuren die diepzinnige gedachten rondspuien heb ik het over degene waar jij zo vol bewondering over spreekt. De vertegenwoordigers van de religie, om het zo maar even uit te drukken. Van Baghwan tot de paus, het maakt voor mij geen verschil. Jij hebt het steeds over het "geestelijke", ik daarentegen blijf liever met mijn voeten op de begane grond om eens achter het hoekje te kijken, wat de gevolgen zijn van al dat spiritueel gedoe. Persoonlijk heb ik er geen behoefte aan. Wat je laatste vraag betreft dien ik je te moeten teleurstellen, ik bid nooit.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |