Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2005, 13:23   #21
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

/\lcazar ook ne goeiemiddag , wat je vertelt klinkt terzelfdertijd heel wijs en heel slechtgezind of minstens geergerd .
Niets is helemaal afgescheiden van het andere , dus de manier waarop je het lichaam benaderd zal wel iets te maken hebben met je denkrichting, denk ik als niet-pletgewalste door de kutkatholieke kerk ( ik dacht dat eerder penis/kloot zou moeten zijn ivm hun nogal sterk mannelijk en hierarchisch gericht zijn).
maar soit diezelfde Katholieke kerk bracht dus ook op cultureel vlak wel wat moois voort vb. Bachmuziek.
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 18:02   #22
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
/\lcazar ook ne goeiemiddag , wat je vertelt klinkt terzelfdertijd heel wijs en heel slechtgezind of minstens geergerd .
Niets is helemaal afgescheiden van het andere , dus de manier waarop je het lichaam benaderd zal wel iets te maken hebben met je denkrichting, denk ik als niet-pletgewalste door de kutkatholieke kerk ( ik dacht dat eerder penis/kloot zou moeten zijn ivm hun nogal sterk mannelijk en hierarchisch gericht zijn).
maar soit diezelfde Katholieke kerk bracht dus ook op cultureel vlak wel wat moois voort vb. Bachmuziek.
Bach ? Eikes !

Nemen we het voorbeeld van yoga: dat is een wetenschap op zich en bestaat al minstens 6000 jaar, het zou zelfs uit Egypte afkomstig zijn, vandaar naar India via de Ariërs.
Het heeft dus in essentie niets vandoen met het Hinduïsme, hoewel bijna iedereen heden denkt dat het er inherent mee verbonden is, zie maar naar de tjingeltjangel toestanden in menig new age clubke met stinkende wierrookstaafjes maar schone madammen in spannende hotpants die smelten als ge 'iets wijs' zegt ...

/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:38   #23
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Bach ? Eikes !

Nemen we het voorbeeld van yoga: dat is een wetenschap op zich en bestaat al minstens 6000 jaar, het zou zelfs uit Egypte afkomstig zijn, vandaar naar India via de Ariërs.
Het heeft dus in essentie niets vandoen met het Hinduïsme, hoewel bijna iedereen heden denkt dat het er inherent mee verbonden is, zie maar naar de tjingeltjangel toestanden in menig new age clubke met stinkende wierrookstaafjes maar schone madammen in spannende hotpants die smelten als ge 'iets wijs' zegt ...

hebde liever niet schone madammen die ook smelten of niet schone madammen die ijsbergen blijven :-p
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:58   #24
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Bach ? Eikes !

Das toch wel als grap bedoeld dat yoga uit Egypte komt
Je kunt net zo goed stellen dat de Veda's een basis hebben in Egypte.

GreetZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 20:23   #25
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie

GreetZ
nope, heb een leraar dat ooit eens horen zeggen.

men weet totaal niet waar de yoga leer zijn oorsprong heeft, gehuld in de nevelen der tijd als het ware.

zo vreemd is dat eigenlijk niet, jujutsu en diens indische voorganger worden door sommige mensen ook toegeschreven als Egyptisch van oorsprong.
Oud 4 oktober 2005, 20:24   #26
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie

GreetZ
veda's zijn trouwens veel jonger dan de yoga leer.
Oud 4 oktober 2005, 20:46   #27
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

De mens heeft zowat 10.000 goden en 6000 religies uitgevonden en nieuwe religieuze sekten komen en gaan, zowat elke dag. die allen denken de waarheid in pacht te hebben. Geef mij eens een criterium waarom de ene religie, sekte aanspraak kan maken op een waarheidsstatuut?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Apocalyps on 04-10-2005 at 22:06
Reason:
--------------------------------

De mens heeft zowat 10.000 goden en 6000 religies uitgevonden en nieuwe religieuze sekten komen en gaan, zowat elke dag. die allen denken de waarheid in pacht te hebben. Geef mij eens een criterium waarom de ene religie, sekte aanspraak kan maken op een waarheidsstatuut?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

De mens heeft zowat 10.000 goden en 6000 religies uitgevonden en nieuwe religieuze sekten komen en gaan, zowat elke dag. die allen denken de waarheid in pacht te hebben. Geef mij eens een criterium waarom de ene religie aanspraak kan maken op een waarheidsstatuut?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 4 oktober 2005 om 21:06.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:49   #28
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

omdat ze hebben meegedaan in een Kumite (japans, niet esoterisch) in Hong Kong en aldaar alle records hebben verpulverd!

myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:54   #29
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
omdat ze hebben meegedaan in een Kumite (japans, niet esoterisch) in Hong Kong en aldaar alle records hebben verpulverd!

Is dat alcoholist Jean-Claude Van Damme?
Oud 4 oktober 2005, 22:56   #30
myrdjinn
Burgemeester

Standaard

het is mss zijn broer, cocaine-snuiver van damme. ik ben echter niet zeker!
Oud 5 oktober 2005, 10:59   #31
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
veda's zijn trouwens veel jonger dan de yoga leer.
Je kunt net zo goed antwoorden dat grapjes al langer bestaan dan Egypte...

GreetZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 13:54   #32
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:

pfff.

karate is voor mietjes

de kerels die in de ufc de titels pakken zijn allemaal jujutsuka's : Gracies rock
Oud 6 oktober 2005, 18:20   #33
myrdjinn
Burgemeester

Standaard

bjj is goed. sambo/shooto/MT/(engels)boksen/catchascatchcanwrestling OOK.

de dag van vandaag wordt zowat elke vechter getraind in de clinch, op de grond en rechtstaand. het zijn geen gracie-volgelingen meer, maar mma's. al meerdere jaren eigelijk.
Oud 6 oktober 2005, 21:41   #34
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:

de dag van vandaag wordt zowat elke vechter getraind in de clinch, op de grond en rechtstaand. het zijn geen gracie-volgelingen meer, maar mma's. al meerdere jaren eigelijk.
ach, mma is een modewoordje

het zijn vooral de grapplers die met de prijzen lopen, bjj is dus aardig, en je kan bjj bezwaarlijk een zuivere vechtkunst noemen ... mijns inziens niets anders dan een mma.

goed voor in de ring, buiten de ring compleet onzinnig wat betreft zelfverdediging, dan maar de oude samurai vechtkunst voor ongewapenden.

MT en Engels boksen tegen bjj ?

au, dat moet fout aflopen voor die kerels, die liggen voor ze het weten in een wurggreep waar ze blauw van uitslaan.[edit]
[size=1]After edit by /\|cazar on 06-10-2005 at 22:42
Reason:

Citaat:

het zijn vooral de grapplers die met de prijzen lopen, bjj is dus aardig, en je kan bjj bezwaarlijk een zuivere vechtkunst noemen ... mijns inziens niets anders dan een mma.

goed voor in de ring, buiten de ring compleet onzinnig wat betreft zelfverdediging, dan maar de oude samurai vechtkunst voor ongewapenden.

MT en Engels boksen tegen bjj ?

au, dat moet fout aflopen voor die kerels, die liggen voor ze het weten in een wurggreep waar ze blauw van uitslaan.[/size]

Citaat:

goed voor in de ring, buiten de ring compleet onzinnig wat betreft zelfverdediging, dan maar de oude samurai vechtkunst voor ongewapenden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 6 oktober 2005 om 21:42.
Oud 7 oktober 2005, 06:17   #35
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Maar zoals deze gasten zeggen;de wereld is niet zoals Hij is,maar zoals je DENKT dat Hij is.
Volgevreten en lui achterover liggend in een comfortabele sofa zijn dit natuurlijk heel 'diepzinnige' gedachten. Ik vraag mij evenwel af of een een weeskind, slachtoffer van een jarenlange burgeroorlog in Somalië, Afghanistan, ... om het even waar, eenzelfde ideeën koestert...
Citaat:
Het leven haalt diepte bij het stellen van de juiste vragen.
Zoals :"Het is al een week geleden, zou ik morgen iets te eten kunnen vinden"?[edit]
[size=1]After edit by No Pasaran on 07-10-2005 at 07:21
Reason:

Citaat:
Maar zoals deze gasten zeggen;de wereld is niet zoals Hij is,maar zoals je DENKT dat Hij is.
Volgevreten en lui achterover liggend in een comfortabele sofa zijn dit natuurlijk heel 'diepzinnige' gedachten. Ik vraag mij evenwel af of een een weeskind, slachtoffer van een jarenlange burgeroorlog in Somalië, Afghanistan, ... om het even waar, eenzelfde ideeën koestert...
Citaat:
Zoals :"Het is al een week geleden, zou ik morgen iets te eten kunnen vinden"?[/size]

Citaat:
Volgevreten en lui achterover liggend in een comfortabele sofa zijn dit natuurlijk heel 'diepzinnige' gedachten. Ik vraag mij evenwel af of een een weeskind, slachtoffer van een jarenlange burgeroorlog in Somalië, eenzelfde ideeën koestert...
Citaat:
Zoals :"Zou ik morgen iets te eten kunnen vinden"?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 oktober 2005 om 06:21.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 06:20   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
De mens heeft zowat 10.000 goden en 6000 religies uitgevonden en nieuwe religieuze sekten komen en gaan, zowat elke dag. die allen denken de waarheid in pacht te hebben. Geef mij eens een criterium waarom de ene religie, sekte aanspraak kan maken op een waarheidsstatuut?
Ik ben razend benieuwd naar een zinnig argument. Iemand?
Oud 7 oktober 2005, 06:31   #37
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Alle godsdiensten zijn bepaalde expressievormen maar hebben allemaal hetzelfde doel,namenlijk de mens terug brengen naar het oer-bewustzijn,het zuivere ervaren zonder slechte gedachten en haat gevoelens.Met godsdienst kan een mens zich geestelijk verrijken,het is voedsel voor de geest,voor de innerlijke snaren(al betwijfel ik of sommige die hebben).Vanwege geografische en klimatologische omstandigheden heb je verschillende versie's gekregen.

Het gaat er helemaal niet om welke godsdienst waar is of het zogenaamde "waarheidsgehalte".Het gaat erom welke vragen je uzelf stelt.Verdiep u eens,stel uzelf open zonder vooroordelen,en vraag u eens diep in uzelf af wat Jezus nu eigenlijk wil zeggen in bev de Bergrede.Persoonlijk was ik 10 jaar geleden helemaal niet godsdienstig aangelegd maar naarmate ik ouder wordt is er iets in me dat telkens in die richting trekt.[edit]
[size=1]After edit by Grellig on 07-10-2005 at 07:32
Reason:

Citaat:
Alle godsdiensten zijn bepaalde expressievormen maar hebben allemaal hetzelfde doel,namenlijk de mens terug brengen naar het oer-bewustzijn,het zuivere ervaren zonder slechte gedachten en haat gevoelens.Met godsdienst kan een mens zich geestelijk verrijken,het is voedsel voor de geest,voor de innerlijke snaren(al betwijfel ik of sommige die hebben).Vanwege geografische en klimatologische omstandigheden heb je verschillende versie's gekregen.

Het gaat er helemaal niet om welke godsdienst waar is of het zogenaamde "waarheidsgehalte".Het gaat erom welke vragen je uzelf stelt.Verdiep u eens,stel uzelf open zonder vooroordelen,en vraag u eens diep in uzelf af wat Jezus nu eigenlijk wil zeggen in bev de Bergrede.Persoonlijk was ik 10 jaar geleden helemaal niet godsdienstig aangelegd maar naarmate ik ouder wordt is er iets in me dat telkens in die richting trekt.[/size]

Citaat:

Het gaat er helemaal niet om welke godsdienst waar is of het zogenaamde "waarheidsgehalte".Het gaat erom welke vragen je uzelf stelt.Verdiep u eens,stel uezelf open zonder vooroordelen,en vraag u eens diep in uzelf af wat Jezus nu eigenlijk wil zeggen in bev de Bergrede.Persoonlijk was ik 10 jaar geleden helemaal niet godsdienstig aangelegd maar naarmate ik ouder wordt is er iets in me dat telkens in die richting trekt.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 7 oktober 2005 om 06:32.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 06:34   #38
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals :"Het is al een week geleden, zou ik morgen iets te eten kunnen vinden"?
Ik ben helemaal niet volgevreten No Pasaran.Ik geef me helemaal niet over aan vreet-zucht,en dit is dankzij de godsdienst!En wat die weeskinderen betreft,denk je nu echt dat het me niets doet als ik al die ellende op tv zie?Ik bid iedere dag voor een betere wereld.Jij ook?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 06:48   #39
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet volgevreten No Pasaran.Ik geef me helemaal niet over aan vreet-zucht,en dit is dankzij de godsdienst!En wat die weeskinderen betreft,denk je nu echt dat het me niets doet als ik al die ellende op tv zie?Ik bid iedere dag voor een betere wereld.Jij ook?
Ik heb het helemaal niet op jou gemunt, Grellig. Ik 'ken' je ondertussen al iets langer dan vandaag om niet te beseffen dat je op 'zoek' bent. Niettegenstaande we op politiek vlak diametraal tegenover elkaar staan, kan ik de meeste van je posts wel waarderen.

Wanneer ik spreek over volgevreten figuren die diepzinnige gedachten rondspuien heb ik het over degene waar jij zo vol bewondering over spreekt. De vertegenwoordigers van de religie, om het zo maar even uit te drukken. Van Baghwan tot de paus, het maakt voor mij geen verschil. Jij hebt het steeds over het "geestelijke", ik daarentegen blijf liever met mijn voeten op de begane grond om eens achter het hoekje te kijken, wat de gevolgen zijn van al dat spiritueel gedoe. Persoonlijk heb ik er geen behoefte aan.

Wat je laatste vraag betreft dien ik je te moeten teleurstellen, ik bid nooit.
Oud 7 oktober 2005, 06:54   #40
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het gaat er helemaal niet om welke godsdienst waar is of het zogenaamde "waarheidsgehalte".Het gaat erom welke vragen je uzelf stelt.Verdiep u eens,stel uzelf open zonder vooroordelen,en vraag u eens diep in uzelf af wat Jezus nu eigenlijk wil zeggen in bev de Bergrede.Persoonlijk was ik 10 jaar geleden helemaal niet godsdienstig aangelegd maar naarmate ik ouder wordt is er iets in me dat telkens in die richting trekt.
Allemaal heel mooi, maar dit is nog steeds geen antwoord op mijn vraag :
Citaat:

Zoals :"Het is al een week geleden, zou ik morgen iets te eten kunnen vinden"?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be