![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je hebt duidelijk ook al die "winkeltjes" en "handel" door... zij kopen allemaal Turks of Marokkaans in stilte in hun winkels, bij hen is eigen volk eerst een feit... bij ons amper bij 25 % van de kiezers. Kijk maar naar de zaak Verwilgen ![]() en daar kraait geen waalse haan naar of brult geen Vlaamse Leeuw tegen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LOL ![]() _________________ In Nederland bestaat een bepaling voor een allochtoon (hier waarschijnlijk ook?) "Een allochtoon is iemand van wie één of beide ouders niet in Nederland geboren zijn" meen ik. Het grootste deel van de Marokkaanse en Turkse (zeg maar islamitische) allochtonen halen steeds verse bruiden en gommen uit hun moederland: elke generatie produceert dus "ALLOCHTONEN", zelfs al woonde overgrootvader langs vaderszijde al in Belgie. Door deze constante hernieuwing van de band met het moederland (zoals hierboven reeds door iemand gezegd) heeft het woord "integratie", net zomin als "racisme" geen betekenis meer. Anderzijds zijn er hopen allochtonen die na een generatie gewoon tot de autochtonen kunnen worden gerekend. Ik ken er zo hopen - maar geen van allen is moslim. Iemand die wat van Nederlandse Literatuur kent: "Is de Nederlandse schrijver Harry Mülisch allochtoon of autochtoon?" antwoord: allochtoon Oostenrijker, maar geen kat die het nog weet. ------------ Je mag natuurlijk ook niet vergeten dat men de moeilijkheidsgraad graag een beetje opkrikt door een allochtoon "Belg" te laten worden als hij in de gevangenis zit, terwijl een officiële "autochtoon" van Marokkaanse of Turkse afkomst terug allochtoon wordt als hij bij de RVA aanklopt. Evenzeer zal een officiele "autochtoon" terug "allochtoon" worden als zijn ouders hem naar school brengen terwijl het kind geen woord Nederlands spreekt, terwijl een allochtoon weer Belg wordt als hij een sportwedstrijd wint.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 oktober 2005 om 08:25. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Men moet een onderscheid maken tussen een multiëtnische en een multiculturele maatschapij.
Een multiëtnische maatschapij is zeker geen probleem. Maar hoe zit het met een multiculturele maatschapij? In de praktijk blijkt zoiets vaak (altijd?) een combinatie te zijn van gesegregeerde monoculturen. Iets wat op termijn niet echt bevorderlijk is voor een goeie samenleving. De verantwoordelijkheid ligt hiervoor uiteraard bij de immigranten zelf. Uiteraard is "integratie" moeilijk in precieze wetten te vatten. Maar voor Nieuwe Vlamingen zou men ondermeer volgende criteria kunnen gebruiken: -kennis van de Nederlandse taal -Respect voor de democratische werking van Vlaanderen met bijhorende waarden als individuele vrijheid en secularisme -X(bv. 8 ) aantal jaar legaal in het land verblijven -Mogelijkheid tot afname van nationaliteit bij zware criminaliteit Als hieraan voldaan wordt zijn die immigranten wat mij betreft volwaardige Vlamingen.(ik zal het ook nooit hebben vreemden of buitenlanders, maar wel over immigranten of Nieuwe Vlamingen).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 5 oktober 2005 om 08:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zal het voeren van een heilige oorlog dan wel politiek correct zijn zeker. Of hangt het er vanaf tegen wie ze hem voeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb in een uitzending op de RTBF een debat meegemaakt over de Islam (jaren geleden). "Belgische" mollahs waaronder één blanke Belg die zich had bekeerd vertelden hoe racistisch en hoe slecht "de Belgen" waren en hoe zij er geen probleem in zagen om polygamen te zegenen ondanks het verbod daarop in België. Hun excuus? "Belgen hebben toch allemaal drie of vier minnaressen". Ik heb dat echt gehoord. Andere vertegenwoordigers van de moslim-gemeenschap waren niet zo extreem bezig, maar vertikten het om die mollhs te veroordelen. Je kreeg het gevoel dat die mensen allemaal een aparte groep vormden en dat zij dat zelf goed vonden. Zij hadden het ook systematisch over "de Belgen" - waarmee zij blanke Belgen bedoelden - ondanks het feit dat velen van hen de Belgische nationaliteit hadden. Er was één enkele moslim die helemaal niet in die kraam paste. Hij had de Franse nationaliteit en op een moment, toen het debat even over israël ging, zei hij iets in de aard van "Ik ben een Franse staatsburger. Ik ben een Fransman en ik zeg u, er zijn buiten Israël geen democratieën in heel het Midden-Oosten". Die man werd uitbundig uitgejouwd door het publiek die hoofdzakelijk uit moslims bestond (de uitzending was vond plaats in een café). Welnu die man is voor mij een autochtoon, ondanks zijn huidskleur en ondanks zijn godsdient. Hij denkt in de eerste plaats als een Fransman. Al de anderen, inclusief de bekeerde blanke Belg waren heel duidelijk allochtonen. Mentaal leefden zij nog allen in het Midden-Oosten en dachten allemaal in termen van "wij" en "zij". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
175 jaar geleden werd België gesticht voordien behoorden we tot de Nederlanden afhankelijk van hoe ver je terug in de tijd gaat is, al wat nadien komt kunstmatig 2/ vreemdeling blijft vreemdeling is ook een simplistisch antwoord jij bent voor mij een vreemdeling, als ik je beter leer kennen ben je niet meer vreemd voor mij dus geen vreemdeling meer idem voor punt 3, ik denk dat je eens moet een woordenboek openslaan en lezen wat de betekenins is van allochtoon kom nadien een opmerking geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
een belg vandaag is niet dezelfde belg als 20 jaar geleden andere gebruiken, andere manier van kijken naar de dingen dit betekent dat we zullen moeten leven met het feit dat onze maatschappij evolueert en dus dat belg niet per definitie blank is ik heb de indruk dat we een beetje teveel naar onze navel staren we hebben nog het idee dat belgen enkel een blanke huidskleur hebben indien we zouden zeggen dat belgen katholiek zijn dan zou dit 30 jaar geleden nog correct zijn maar nu helemaal niet meer allochtoon of autochtoon heeft niets te maken met al of niet ingeburgerd zijn we leven in een wereld waar de landsgrenzen niet meer bepalend zijn, cfr Europese gemeenschap een identiteit maar toch verschillende culturen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
er zijn genoeg " in uw ogen goede belgen " die ook niet supporteren voor België maar voor een ander land Als het europees voetbal is dan ken ik genoeg mensen wiens voorouders uit Marokko of Turkije komen die supporteren voor België waarom wordt steeds zo moeilijk gedaan als het gaat over mensen die afkomstig zijn uit Marokko of Turkije de mensen met een oorsprong in China daar hebben we toch ook geen bezwaar tegen, in tegendeel we zijn blij dat we chinees kunnen eten We zijn toch ook blij als we naar een Ierse Pub gaan we zijn toch onconsequent in onze houding Laat ons ook een beetje eerlijk zijn, door steeds te veralgemenen ontmoedigen we enorm de jongeren ze zijn per definitie reeds veroordeeld, dus gaan ze ook geen moeite meer doen in tegendeel ze gaan revolteren tegen de gevestigde orde, puberen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
en op haar 18 jaar kan ze kiezen, ze spreekt perfect de twee talen afhankelijk van de plaats waar ze zich het meest voelt bij aansluiten zal ze vermoedelijk de nationaliteit kiezen wat is hieraan verkeerd ? Ik ben afkomstig van Gent en woon in Antwerpen, ik voel mij toch Gentenaar wat is hieraan verkeerd ? Ik word door de Antwerpenaars steeds als vreemd aanzien en dit maakt dat het nog lang zal duren alvorens ik mezelf antwerpenaar zal noemen het grootste gedeelte van mijn leven heb ik echter niet in Gent gewoond |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
sinds de opkomst van het Christendom mochten priesters huwen, pas in de middeleeuwen heeft men deze regels veranderd vroeger werden de regels veranderd volgens de regels van de tijd nu wordt met nostalgie teruggedacht aan de " goede oude tijd" misschien kunnen we met uw manier van denken het stemrecht voor vrouwen afschaffen en het meervoudig stemrecht invoeren ik weet niet of jij nog een stem zou mogen uitbrengen ik weet dat ik wel ,door mijn status, meerdere stemmen zou mogen uitbrengen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
met dit principe moet de paus zich niet mengen met seksualiteit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je bent oliedom, dat is nu wel duidelijk. Vergelijk gerust eens de standpunten van het Verdinaso en haar op corporatisme geënt solidarisme, en de publicaties van het Vlaams Blok destijds over solidarisme of van het VB nu. Van het Vlaams Blok kan ik u de publicatie aanraden van Willy Smout uit 1989: 'Van crisis en werkloosheid naar volledige tewerkstelling in een organisch-solidaristische staat.'[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Guderian : 5 oktober 2005 om 16:35. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De dag dat hij - ik zeg maar wat - homo's verbiedt om burgemeester te worden, dan is hij inderdaad 'niet-politiek-correct' bezig en hebben we alle recht hem tegen de schenen - en ook hoger - te schoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Dit is een non-probleem. Allochtonen zijn geen Belgen en omgekeerd. Dat zal altijd zo blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En mijn diploma heb ik niet gekocht, ik heb er altijd voor gewerkt, vermits ik geen enkele financiële steun kreeg van thuis uit. (Wou ik ook niet, we zijn niet allemaal Vlaamse lafaards. Als ik geld wil werk ik er wel voor). Werken, Guderian, ken je dat woord? Dat is wat iedereen in dit landje moet doen om zich niet te moeten verlagen tot het ophouden van zijn hand. We kunnen natuurlijk net als Guderian een carriére als langdurige werkloze overwegen, maar een lidmaatschap van de Hansbrug Militie stipuleert duidelijk dat je jezelf niet inschrijft bij de VDAB, en zo jezelf het recht ontzegt op een uitkering. Stampen ze je buiten, dan zorg je er maar voor dat je zelf ander werk vindt. Begrijp me niet verkeerd Kameraden, ik ben VOOR het behoud en de uitbouw van de sociale zekerheid zoals we die nu kennen zoals in België. Maar ik, en alle andere echte Kameraden, ontzeggen zichzelf dit voorrecht omdat we het geld van een staat die mijn belangen niet verdedigd niet willen. DIY is onze slagzin, en met de borst vooruit marcheert de trots van De Hansbrug Militie met gebalde Linkse vuist. Guderian, ik groet u en uw medewormen met een linkse vuist tussen uw 2 oren en een combat tussen uw twee dikke tenen! |
|
![]() |
![]() |