Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2005, 07:19   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Er is daar zo een paus in Rome die homoseksuelen wil verbieden priester te worden, die de sacramenten wil weigeren aan alle Belgiche democratische politici, enzovoort. Allemaal zeer politiek correct.
de Kerk houdt vast aan haar traditionele waarden...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 07:24   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen
De turken en marokkanen die ik ken spreken onderling op het werk enkel in hun taal. Het is zelfs zo dat de derde generatie moeilijker (meer gebroken) nederlands praat dan hun ouders (uitzonderingen niet te na gesproken).
Het valt ook op dat ze allen de dubbele nationaliteit hebben en dat turken zelfs in "hun" land legerdienst doen. Ze supporteren allen voor een voetbalclub in "hun" land en lachen (terecht) met het belgisch voetbal. Ze kijken allen naar "hun" zenders en kennen geen enkel vtm of vrt (wat is dat) programma. Ze halen hun bruid in "hun" land en de integratie gaat niet verder dan het werk. Ze hebben "hun" café's, "hun" moskeeën, "hun" winkels", hun "garagisten" etc.
De ramadan versterkt alleen maar het realiteitsbesef dat zij zich niet tot onze maatschappij aangetrokken voelen en in hun cocuun willen blijven vertoeven.
proficiat met uw analyse !

je hebt duidelijk ook al die "winkeltjes" en "handel" door... zij kopen allemaal Turks of Marokkaans in stilte in hun winkels, bij hen is eigen volk eerst een feit... bij ons amper bij 25 % van de kiezers.

Kijk maar naar de zaak Verwilgen

en daar kraait geen waalse haan naar of brult geen Vlaamse Leeuw tegen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 07:34   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is daar zo een paus in Rome die homoseksuelen wil verbieden priester te worden, die de sacramenten wil weigeren aan alle Belgiche democratische politici, enzovoort. Allemaal zeer politiek correct.
Elk bedrijf bepaald zelf de voorwaarden die het aan zijn werknemers stelt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 08:18   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zodra ze zich zelf autochtoon gaan voelen ?
Ik spreek niemand aan met Marokkaan of Turk maar het gebeurd wel eens dat ze mij vragen of ik racist ben als ik ze als Belg behandel..

LOL

In Nederland bestaat een bepaling voor een allochtoon (hier waarschijnlijk ook?)
"Een allochtoon is iemand van wie één of beide ouders niet in Nederland geboren zijn" meen ik.

Het grootste deel van de Marokkaanse en Turkse (zeg maar islamitische) allochtonen halen steeds verse bruiden en gommen uit hun moederland: elke generatie produceert dus "ALLOCHTONEN", zelfs al woonde overgrootvader langs vaderszijde al in Belgie.

Door deze constante hernieuwing van de band met het moederland (zoals hierboven reeds door iemand gezegd) heeft het woord "integratie", net zomin als "racisme" geen betekenis meer.

Anderzijds zijn er hopen allochtonen die na een generatie gewoon tot de autochtonen kunnen worden gerekend. Ik ken er zo hopen - maar geen van allen is moslim.

Iemand die wat van Nederlandse Literatuur kent: "Is de Nederlandse schrijver Harry Mülisch allochtoon of autochtoon?" antwoord: allochtoon Oostenrijker, maar geen kat die het nog weet.

------------

Je mag natuurlijk ook niet vergeten dat men de moeilijkheidsgraad graag een beetje opkrikt door een allochtoon "Belg" te laten worden als hij in de gevangenis zit, terwijl een officiële "autochtoon" van Marokkaanse of Turkse afkomst terug allochtoon wordt als hij bij de RVA aanklopt.
Evenzeer zal een officiele "autochtoon" terug "allochtoon" worden als zijn ouders hem naar school brengen terwijl het kind geen woord Nederlands spreekt, terwijl een allochtoon weer Belg wordt als hij een sportwedstrijd wint.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by circe on 05-10-2005 at 09:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik spreek niemand aan met Marokkaan of Turk maar het gebeurd wel eens dat ze mij vragen of ik racist ben als ik ze als Belg behandel..

LOL

In Nederland bestaat een bepaling voor een allochtoon (hier waarschijnlijk ook?)
"Een allochtoon is iemand van wie één of beide ouders niet in Nederland geboren zijn" meen ik.

Het grootste deel van de Marokkaanse en Turkse (zeg maar islamitische) allochtonen halen steeds verse bruiden en gommen uit hun moederland: elke generatie produceert dus "ALLOCHTONEN", zelfs al woonde overgrootvader langs vaderszijde al in Belgie.

Door deze constante hernieuwing van de band met het moederland (zoals hierboven reeds door iemand gezegd) heeft het woord "integratie", net zomin als "racisme" geen betekenis meer.

Anderzijds zijn er hopen allochtonen die na een generatie gewoon tot de autochtonen kunnen worden gerekend. Ik ken er zo hopen - maar geen van allen is moslim.

Iemand die wat van Nederlandse Literatuur kent: "Is de Nederlandse schrijver Harry Mülisch allochtoon of autochtoon?" antwoord: allochtoon Oostenrijker, maar geen kat die het nog weet.

------------

Je mag natuurlijk ook niet vergeten dat men de moeilijkheidsgraad graag een beetje opkrikt door een allochtoon "Belg" te laten worden als hij in de gevangenis zit, terwijl een officiële "autochtoon" van Marokkaanse of Turkse afkomst terug allochtoon wordt als hij bij de RVA aanklopt.
Evenzeer zal een officiele "autochtoon" terug "allochtoon" worden als zijn ouders hem naar school brengen terwijl het kind geen woord Nederlands spreekt, terwijl een allochtoon weer Belg wordt als hij een sportwedstrijd wint.[/size]

[size=1]After edit by circe on 05-10-2005 at 09:22
Reason:

Citaat:

LOL

------------

Je mag natuurlijk ook niet vergeten dat men de moeilijkheidsgraad graag een beetje opkrikt door een allochtoon "Belg" te laten worden als hij in de gevangenis zit, terwijl een "BELG" terug allochtoon wordt als hij bij de RVA aanklopt.
Evenzeer zal een officiele "autochtoon" terug "allochtoon" worden als zijn ouders hem naar school brengen terwijl het kind geen woord Nederlands spreekt, terwijl een allochtoon weer Belg wordt als hij een sportwedstrijd wint.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

LOL

Iemand die wat van Nederlandse Literatuur kent: "Is de Nederlandse schrijver Harry Mülisch allochtoon of autochtoon?" antwoord: allochtoon Oostenrijker, maar geen kat die het nog weet.[/size]
[/edit]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 oktober 2005 om 08:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 08:45   #25
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Men moet een onderscheid maken tussen een multiëtnische en een multiculturele maatschapij.
Een multiëtnische maatschapij is zeker geen probleem. Maar hoe zit het met een multiculturele maatschapij? In de praktijk blijkt zoiets vaak (altijd?) een combinatie te zijn van gesegregeerde monoculturen. Iets wat op termijn niet echt bevorderlijk is voor een goeie samenleving. De verantwoordelijkheid ligt hiervoor uiteraard bij de immigranten zelf. Uiteraard is "integratie" moeilijk in precieze wetten te vatten.
Maar voor Nieuwe Vlamingen zou men ondermeer volgende criteria kunnen gebruiken:
-kennis van de Nederlandse taal
-Respect voor de democratische werking van Vlaanderen met bijhorende waarden als individuele vrijheid en secularisme
-X(bv. 8 ) aantal jaar legaal in het land verblijven
-Mogelijkheid tot afname van nationaliteit bij zware criminaliteit

Als hieraan voldaan wordt zijn die immigranten wat mij betreft volwaardige Vlamingen.(ik zal het ook nooit hebben vreemden of buitenlanders, maar wel over immigranten of Nieuwe Vlamingen).[edit]
[size=1]After edit by De Nachtuil on 05-10-2005 at 09:45
Reason:

Men moet een onderscheid maken tussen een multiëtnische en een multiculturele maatschapij.
Een multiëtnische maatschapij is zeker geen probleem. Maar hoe zit het met een multiculturele maatschapij? In de praktijk blijkt zoiets vaak (altijd?) een combinatie te zijn van gesegregeerde monoculturen. Iets wat op termijn niet echt bevorderlijk is voor een goeie samenleving. De verantwoordelijkheid ligt hiervoor uiteraard bij de immigranten zelf. Uiteraard is "integratie" moeilijk in precieze wetten te vatten.
Maar voor Nieuwe Vlamingen zou men ondermeer volgende criteria kunnen gebruiken:
-Respect voor de democratische werking van Vlaanderen met bijhorende waarden als individuele vrijheid en secularisme
-X(bv. 8 ) aantal jaar legaal in het land verblijven

Als hieraan voldaan wordt zijn die immigranten wat mij betreft volwaardige Vlamingen.(ik zal het ook nooit hebben vreemden of buitenlanders, maar wel over immigranten of Nieuwe Vlamingen).[/size]

-X(bv. 8) aantal jaar legaal in het land verblijven

Als hieraan voldaan wordt zijn die immigranten wat mij betreft volwaardige Vlamingen.(ik zal het ook nooit hebben vreemden of buitenlanders, maar wel over immigranten of Nieuwe Vlamingen).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 5 oktober 2005 om 08:45.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 11:56   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat voor zever is dat nu weer over die Belgische democratische politici.
Zo zal het voeren van een heilige oorlog dan wel politiek correct zijn zeker. Of hangt het er vanaf tegen wie ze hem voeren ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 11:59   #27
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Laten we ze dan.. 'Ontwortelden' noemen.
of 'verdachte huidskleuren'
--> speciaal voor Khonnor en Corcovado (de verdraagzamen)
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 13:22   #28
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas
Sommige jongeren wiens ouders hier in België geboren zijn, worden nog steeds door ons bestempeld als " allochtoon".
Inderdaad en dat zal zo blijven zolang zij zich niet als autochtonen gedragen, waarmee ik bedoel, zolang zij niet in woorden en daden bewijzen dat zij uitlsuitend voor België gekozen hebben.

Ik heb in een uitzending op de RTBF een debat meegemaakt over de Islam (jaren geleden). "Belgische" mollahs waaronder één blanke Belg die zich had bekeerd vertelden hoe racistisch en hoe slecht "de Belgen" waren en hoe zij er geen probleem in zagen om polygamen te zegenen ondanks het verbod daarop in België. Hun excuus? "Belgen hebben toch allemaal drie of vier minnaressen". Ik heb dat echt gehoord. Andere vertegenwoordigers van de moslim-gemeenschap waren niet zo extreem bezig, maar vertikten het om die mollhs te veroordelen. Je kreeg het gevoel dat die mensen allemaal een aparte groep vormden en dat zij dat zelf goed vonden. Zij hadden het ook systematisch over "de Belgen" - waarmee zij blanke Belgen bedoelden - ondanks het feit dat velen van hen de Belgische nationaliteit hadden.

Er was één enkele moslim die helemaal niet in die kraam paste. Hij had de Franse nationaliteit en op een moment, toen het debat even over israël ging, zei hij iets in de aard van "Ik ben een Franse staatsburger. Ik ben een Fransman en ik zeg u, er zijn buiten Israël geen democratieën in heel het Midden-Oosten". Die man werd uitbundig uitgejouwd door het publiek die hoofdzakelijk uit moslims bestond (de uitzending was vond plaats in een café).

Welnu die man is voor mij een autochtoon, ondanks zijn huidskleur en ondanks zijn godsdient. Hij denkt in de eerste plaats als een Fransman. Al de anderen, inclusief de bekeerde blanke Belg waren heel duidelijk allochtonen. Mentaal leefden zij nog allen in het Midden-Oosten en dachten allemaal in termen van "wij" en "zij".
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 15:54   #29
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ach, het is weer zo ene, één van alle kleurtjes, liedjes en dansjes...

1. belgen zijn geen volk, maar staatsburgers van de kunstmatige staat belgië.
2. Vreemdelingen zijn en blijven vreemdelingen. Ofwel ben je een Vlaming, ofwel ben je een vreemdeling. Je kan niet kiezen tot wat je wil behoren en je kan het ook niet veranderen. Het ligt buiten de individuele wil.
3. Het idiote woord "allochtoon" werd destijds door uw ideologische vriendjes gekozen ter vervanging van de woorden "gastarbeiders" en "vreemdelingen". Gaan jullie blijven met woordjes spelen omdat jullie ideaal telkens weer mislukt?!?
jij geeft ook simplistische antwoorden
175 jaar geleden werd België gesticht
voordien behoorden we tot de Nederlanden
afhankelijk van hoe ver je terug in de tijd gaat is, al wat nadien komt kunstmatig

2/ vreemdeling blijft vreemdeling is ook een simplistisch antwoord
jij bent voor mij een vreemdeling, als ik je beter leer kennen ben je niet meer vreemd voor mij dus geen vreemdeling meer
idem voor punt 3, ik denk dat je eens moet een woordenboek openslaan en lezen wat de betekenins is van allochtoon
kom nadien een opmerking geven
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 15:58   #30
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thermidor
Ja, ik moet wel toegeven dat je hier een bijzonder moeilijke vraag stelt.
Het antwoord lijkt heel simpel, als ze hier ingeburgerd zijn en geïntegreerd zijn.
Maar hoe vertaal je dit naar bijv. een wettekst? Want Integratie is een hol begrip dat iedereen naar eigen belang invult.
Misschien is dit het moment om eens een oproep te plaatsen om te horen hoe we allemaal dit onderwerp bekijken en invullen?
laat ons eens verder kijken dan onze neus lang is
een belg vandaag is niet dezelfde belg als 20 jaar geleden
andere gebruiken, andere manier van kijken naar de dingen
dit betekent dat we zullen moeten leven met het feit dat onze maatschappij evolueert en dus dat belg niet per definitie blank is
ik heb de indruk dat we een beetje teveel naar onze navel staren
we hebben nog het idee dat belgen enkel een blanke huidskleur hebben
indien we zouden zeggen dat belgen katholiek zijn dan zou dit 30 jaar geleden nog correct zijn maar nu helemaal niet meer

allochtoon of autochtoon heeft niets te maken met al of niet ingeburgerd zijn
we leven in een wereld waar de landsgrenzen niet meer bepalend zijn, cfr Europese gemeenschap een identiteit maar toch verschillende culturen
Oud 5 oktober 2005, 16:09   #31
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen
De turken en marokkanen die ik ken spreken onderling op het werk enkel in hun taal. Het is zelfs zo dat de derde generatie moeilijker (meer gebroken) nederlands praat dan hun ouders (uitzonderingen niet te na gesproken).
Het valt ook op dat ze allen de dubbele nationaliteit hebben en dat turken zelfs in "hun" land legerdienst doen. Ze supporteren allen voor een voetbalclub in "hun" land en lachen (terecht) met het belgisch voetbal. Ze kijken allen naar "hun" zenders en kennen geen enkel vtm of vrt (wat is dat) programma. Ze halen hun bruid in "hun" land en de integratie gaat niet verder dan het werk. Ze hebben "hun" café's, "hun" moskeeën, "hun" winkels", hun "garagisten" etc.
De ramadan versterkt alleen maar het realiteitsbesef dat zij zich niet tot onze maatschappij aangetrokken voelen en in hun cocuun willen blijven vertoeven.
je veralgemeent nogal
er zijn genoeg " in uw ogen goede belgen " die ook niet supporteren voor België maar voor een ander land
Als het europees voetbal is dan ken ik genoeg mensen wiens voorouders uit Marokko of Turkije komen die supporteren voor België
waarom wordt steeds zo moeilijk gedaan als het gaat over mensen die afkomstig zijn uit Marokko of Turkije
de mensen met een oorsprong in China daar hebben we toch ook geen bezwaar tegen, in tegendeel we zijn blij dat we chinees kunnen eten
We zijn toch ook blij als we naar een Ierse Pub gaan
we zijn toch onconsequent in onze houding

Laat ons ook een beetje eerlijk zijn, door steeds te veralgemenen ontmoedigen we enorm de jongeren
ze zijn per definitie reeds veroordeeld, dus gaan ze ook geen moeite meer doen
in tegendeel ze gaan revolteren tegen de gevestigde orde, puberen
Oud 5 oktober 2005, 16:17   #32
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Een basisvoorwaarde is alleszins om geen dubbele nationaliteit meer te bezitten. Voor de rest, in hoeverre kunnen fundamentalistische moslims zich integreren, zoook als bvb fundamentalischte joden. Van de fundamentalische katholieken (die bij mijn weten praktisch niet meer bestaan, want als er toch eens ene opstaat, dan wordt de volledige pcmedia gemobiliseerd) moet men dan weer aannemen dat deze bij definitie autochtonen zijn.
Maw, vrees dat allochtonen nog zeer lang allochtonen gaan blijven.
mijn broer is gehuwd met een Duitse, zijn dochter heeft een dubbele nationaliteit
en op haar 18 jaar kan ze kiezen, ze spreekt perfect de twee talen
afhankelijk van de plaats waar ze zich het meest voelt bij aansluiten zal ze vermoedelijk de nationaliteit kiezen
wat is hieraan verkeerd ?
Ik ben afkomstig van Gent en woon in Antwerpen, ik voel mij toch Gentenaar
wat is hieraan verkeerd ? Ik word door de Antwerpenaars steeds als vreemd aanzien en dit maakt dat het nog lang zal duren alvorens ik mezelf antwerpenaar zal noemen
het grootste gedeelte van mijn leven heb ik echter niet in Gent gewoond
Oud 5 oktober 2005, 16:23   #33
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de Kerk houdt vast aan haar traditionele waarden...
dit is dom en getuigd van vervalsing van de geschiedenis van de Kerk
sinds de opkomst van het Christendom mochten priesters huwen, pas in de middeleeuwen heeft men deze regels veranderd
vroeger werden de regels veranderd volgens de regels van de tijd
nu wordt met nostalgie teruggedacht aan de " goede oude tijd"
misschien kunnen we met uw manier van denken het stemrecht voor vrouwen afschaffen en het meervoudig stemrecht invoeren
ik weet niet of jij nog een stem zou mogen uitbrengen
ik weet dat ik wel ,door mijn status, meerdere stemmen zou mogen uitbrengen
Oud 5 oktober 2005, 16:24   #34
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij geeft ook simplistische antwoorden
Voor de niet-simplistische antwoorden rekenen we uiteraard op jou! Of wat had je gedacht?
Citaat:
175 jaar geleden werd België gesticht
voordien behoorden we tot de Nederlanden
afhankelijk van hoe ver je terug in de tijd gaat is, al wat nadien komt kunstmatig
Staten zijn altijd kunstmatig, volkeren niet. Wie tot de Vlaamse volksgemeenschap behoort, is

Citaat:
2/ vreemdeling blijft vreemdeling is ook een simplistisch antwoord
jij bent voor mij een vreemdeling, als ik je beter leer kennen ben je niet meer vreemd voor mij dus geen vreemdeling meer
Het gaat niet over die betekenis van het woord vreemdeling, dat weet u ook.
Citaat:
idem voor punt 3, ik denk dat je eens moet een woordenboek openslaan en lezen wat de betekenins is van allochtoon
kom nadien een opmerking geven
Voor mijn part betekent allochtoon hetzelfde als paternosterbolletje, het interesseert mij niet want ik gebruik de oorspronkelijke woorden "gastarbeiders" of "vreemdelingen" liever.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 16:26   #35
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Elk bedrijf bepaald zelf de voorwaarden die het aan zijn werknemers stelt.
een ander principe is dat je maar met de spelregels mag moeien indien je zelf het spel speelt
met dit principe moet de paus zich niet mengen met seksualiteit
Oud 5 oktober 2005, 16:34   #36
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen artikels nodig van EPO, ik ben een gediplomerd historicus, en ik denk wel voor mezelf.
Dan hebt u dat diploma allicht gekocht met het geld van uw rijke papa. U zou niet de eerste extreem-linkse pseudo-revolutionair zijn.
Citaat:
Het Vlaams Blok/Belang propageert wel degelijk hetzelfde Solidarisme als het Verdinaso.
Voor de tweede maal jongen, doe eens een beetje moeite. Heb jezelf al het solidarisme onder Van Severen al eens grondig bekeken en vergeleken met het VB? Of ben je er zo eentje dat zich dwangmatig vasthoudt aan zijn eigen ideologie, zodat alles wat ik zeg, an sich toch niet waar is omdat ik niet dezelfde overtuiging heb als jij

Je bent oliedom, dat is nu wel duidelijk. Vergelijk gerust eens de standpunten van het Verdinaso en haar op corporatisme geënt solidarisme, en de publicaties van het Vlaams Blok destijds over solidarisme of van het VB nu. Van het Vlaams Blok kan ik u de publicatie aanraden van Willy Smout uit 1989: 'Van crisis en werkloosheid naar volledige tewerkstelling in een organisch-solidaristische staat.'[edit]
[size=1]After edit by Guderian on 05-10-2005 at 17:35
Reason:

Citaat:
Ik heb geen artikels nodig van EPO, ik ben een gediplomerd historicus, en ik denk wel voor mezelf.
Dan hebt u dat diploma allicht gekocht met het geld van uw rijke papa. U zou niet de eerste extreem-linkse pseudo-revolutionair zijn.
Citaat:
Het Vlaams Blok/Belang propageert wel degelijk hetzelfde Solidarisme als het Verdinaso.
Voor de tweede maal jongen, doe eens een beetje moeite. Heb jezelf al het solidarisme onder Van Severen al eens grondig bekeken en vergeleken met het VB? Of ben je er zo eentje dat zich dwangmatig vasthoudt aan zijn eigen ideologie, zodat alles wat ik zeg, an sich toch niet waar is omdat ik niet dezelfde overtuiging heb als jij

Je bent oliedom, dat is nu wel duidelijk. Vergelijk gerust eens de standpunten van het Verdinaso en haar op corporatisme geënt solidarisme, en de publicaties van het Vlaams Blok destijds over solidarisme of van het VB nu. Van het Vlaams Blok kan ik u de publicatie aanraden van Willy Smout uit 1989: 'Van crisis en werkloosheid naar volledige tewerkstelling in een organisch-solidaristische staat.'[/size]

Citaat:
Dan hebt u dat diploma allicht gekocht met het geld van uw rijke papa. U zou niet de eerste extreem-linkse pseudo-revolutioanir zijn.
Citaat:

Je bent oliedom, dat is nu wel duidelijk. Vergelijk gerust eens de standpunten van het Verdinaso en haar op corporatisme geënt solidarisme, en de publicaties van het Vlaams Blok destijds over solidarisme of van het VB nu. Van het Vlaams Blok kan ik u de publicatie aanraden van Willy Smout uit 1989: 'Van crisis en werkloosheid naar volledige tewerkstelling in een organisch-solidaristische staat.'[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 5 oktober 2005 om 16:35.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 16:41   #37
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zolang hij verboden oplegd aan zijn 'volgelingen' vindt ik dat allemaal 'politiek correct' (wat haat ik die term)
De dag dat hij - ik zeg maar wat - homo's verbiedt om burgemeester te worden, dan is hij inderdaad 'niet-politiek-correct' bezig en hebben we alle recht hem tegen de schenen - en ook hoger - te schoppen.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 16:47   #38
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
een ander principe is dat je maar met de spelregels mag moeien indien je zelf het spel speelt
met dit principe moet de paus zich niet mengen met seksualiteit
Toch wel, zolang het om zijn 'kudde' gaat. Hij heeft het volste recht zijn gelovigen te verbieden een condoom te gebruiken. Als hij dat verbiedt aan anderen dan moogt ge van uw oren - en lager hangende dingen - maken.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 16:50   #39
PAJOT
Banneling

Standaard

Dit is een non-probleem. Allochtonen zijn geen Belgen en omgekeerd. Dat zal altijd zo blijven.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 16:54   #40
Thermidor
Vreemdeling

Thermidor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De eerste extreem-linkse pseudo-revolutionair?
En mijn diploma heb ik niet gekocht, ik heb er altijd voor gewerkt, vermits ik geen enkele financiële steun kreeg van thuis uit. (Wou ik ook niet, we zijn niet allemaal Vlaamse lafaards. Als ik geld wil werk ik er wel voor).
Werken, Guderian, ken je dat woord? Dat is wat iedereen in dit landje moet doen om zich niet te moeten verlagen tot het ophouden van zijn hand. We kunnen natuurlijk net als Guderian een carriére als langdurige werkloze overwegen, maar een lidmaatschap van de Hansbrug Militie stipuleert duidelijk dat je jezelf niet inschrijft bij de VDAB, en zo jezelf het recht ontzegt op een uitkering. Stampen ze je buiten, dan zorg je er maar voor dat je zelf ander werk vindt.
Begrijp me niet verkeerd Kameraden, ik ben VOOR het behoud en de uitbouw van de sociale zekerheid zoals we die nu kennen zoals in België. Maar ik, en alle andere echte Kameraden, ontzeggen zichzelf dit voorrecht omdat we het geld van een staat die mijn belangen niet verdedigd niet willen.
DIY is onze slagzin, en met de borst vooruit marcheert de trots van De Hansbrug Militie met gebalde Linkse vuist.
Guderian, ik groet u en uw medewormen met een linkse vuist tussen uw 2 oren en een combat tussen uw twee dikke tenen!

Thermidor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be