![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de NMBS gaat staken, waarom dan geen treinstellen laten staan op de spoorwegovergangen aan de grote wegen? Zo is het voor één keer niet alleen de treinpassagier die last ondervindt, maar ook de automobilist. En ik zou de flikken wel graag zien die treinstellen verhuizen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() breng ons niet op ideeën hé, ge zoudt er de volgende staking wel eens spijt van kunnen krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De praktijk is de grootste leermeester zeggen de marxisten. Door de praktijk heb ik inderdaad iets bijgeleerd in verband met stakingsstrategieën.
Heeft er iemand ooit al eens bij stilgestaan dat in onze diensteneconomie veel werknemers tewerkgesteld zijn in kleine kmo tjes, waar praktisch geen syndicale werking is en waar je niet zomaar efkes kan gaan beslissen van mee te gaan staken? Ik zit nu zelf in die situatie, ik ben pas met de job begonnen in een heel klein bedrijf en ik kan volgende week dus niet naar Brussel omdat die betoging daar begint om 11 u 30 terwijl ik werk tot 12 u 30. Als ik zeg 'ik ga ook staken en ga mee naar Brussel' hoef ik de volgende maandag niet meer terug te komen. En dat de trams en bussen niet rijden is ook geen excuus want te voet is het vijf minuten gaan. Ik kan me best inbeelden dat er nog een paar duizenden mensen zijn in soortgelijke situaties.
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() In onze afdeling in Leuven waren er ook een paar mensen die moesten werken en zich niet konden permitteren om mee campagne aan het piket te voeren op 7 oktober...
daarom ook dat de vakbonden pleiten voor aanwezigheid in alle bedrijven, groot en klein. btw als het echt een ietwat grote betoging is dan kunt ge ook nog om 12.30 naar het vertrekpunt gaan ze... ze begint dan wel om 11.30 (als t zonder verlating is, maar verlating is wel een reële kans) maar het begin is dan nooit gedaan tegen 12.30... (en ik peis dat ze wel eens s groot kán worden) als gij werkelijk maar op 5 minuten stappen zijt van van het vertrekpunt en gij hebt gedaan een uur laten dan het voorziene begin dan denk ik wel dat gij kunnen meebetogen ze... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ge in Antwerpen niet te ver van het station woont kunt ge altijd rond 12.30u de trein nemen en afstappen in Brussel Centraal , da's 't er hoogte van het midden van de betoging , kwestie van de sfeer eens op te snuiven. De treinen rijden want ABVV Antwerpen gaat met de trein naar Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op hogescholen wordt er vaak niet gestaakt door leerkrachten. Jongeren die bijvoorbeeld zich meescharen achter de acties van het ABVV, zijn vaak moreel verplicht om naar de lessen te gaan aangezien deze gewoon doorgaan as usual. Ikzelf had evenzeer verplichte praktijkvakken op de recenste ABVV staking. Hierdoor is er trouwens wat negatieve reactie gekomen op deze staking, aangezien verschillenden niet in de mogelijkheid waren deze verplichte lessen bij te wonen, en nu met administratieve moeilijkheden zitten wegens onwettige afwezigheid. Gelukkig dat ik niet afhankelijk ben van trein of bus.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |