Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2003, 16:26   #21
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Er zit inderdaad een grote waarheid in de tekst van Piano (ik ga nu niet in op de details) Maar er was een tijd tot pakweg een eeuw geleden dat racisme algemeen (dus wereldwijd en in alle lagen van de bevolking) aanvaard werd. De holocaust, de ergste gradatie van racisme, is een triest hoogtepunt.
Mischien een domme vraag:
Maar zijn de joden een ras of een relegie of een volk?
Want wanneer ze geen ras zijn = geen rasisme.
Wanneer ze een religie zijn = geen rasisme.
En waneer ze een volk zijn = geen rasisme.
De Duitse joden waren DUITSERS. De Nederlandse joden waren NEDERLANDERS. En de Zwarte Namibiërs waren ook NAMIBIERS.
Dus met de holocaust is er iets geheel anders dat de rol speelt. Dus geen rasisme in de werkelijke aard van het woord.
zeer domme vraag.

Wel mooi aangetoond dat de nazis nog idioter waren dan we al wisten
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 16:49   #22
amexx
Schepen

Standaard

Inderdaad een goede tekst van Piano deze keer. Piano heeft gelijk te stellen dat iedereen racisme in zich heeft. Of zelfs het dierlijke. Hoe meer we als mens hiervan bewust zijn hoe meer weerstand we tegen deze primaire instincten kunnen leveren.
De strijd tegen het racisme is inderdaad een nobele strijd en vervalt dikwijls in........racisme. Het stigmatiseren van de tegenstander. Het criminaliseren van de tegenstander. Het ontmenselijken van de tegenstander. Piano heeft hier ook nog heel wat werk aan de winkel wil hij zijn leven in dezelfde geest verder zetten als zijn tekst zou kunnen doen vermoeden. Toch wens ik piano veel succes toe.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 16:53   #23
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er zit inderdaad een grote waarheid in de tekst van Piano (ik ga nu niet in op de details) Maar er was een tijd tot pakweg een eeuw geleden dat racisme algemeen (dus wereldwijd en in alle lagen van de bevolking) aanvaard werd. De holocaust, de ergste gradatie van racisme, is een triest hoogtepunt.
De Duitse joden waren DUITSERS. De Nederlandse joden waren NEDERLANDERS. En de Zwarte Namibiërs waren ook NAMIBIERS.
Dus met de holocaust is er iets geheel anders dat de rol speelt. Dus geen rasisme in de werkelijke aard van het woord.
Strikt genomen zijn er geen rassen, wel variaties op hetzelfde menselijke ras. Dus in die context is racisme gewoonweg onlogisch.

Het joodse 'ras' bestaat inderdaad niet om de redenen die u daar opgesomd heeft. Desondanks kwam het Hitler goed uit om de Joden nu net wel als een ras te bestempelen . Om die dubieuze theorie kracht bij te zetten werd er dan een karikatuurschets gemaakt van de Jood met kromme neus, bruine ogen, donker haar etc. De gewoontes (en vooroordelen), eigen aan de Joodse gemeenschap en cultuur werden dan bestempeld als kenmerken die typerend zijn voor het 'inferieure' Joodse ras.

Het is natuurlijk handig om ze als 'ras' te bestempelen want zo kon men iedere Jood, dus ook diegene die 100% geassimileerd was, arresteren.
Oud 30 juni 2003, 17:16   #24
amexx
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Strikt genomen zijn er geen rassen, wel variaties op hetzelfde menselijke ras. Dus in die context is racisme gewoonweg onlogisch.

Het joodse 'ras' bestaat inderdaad niet om de redenen die u daar opgesomd heeft. Desondanks kwam het Hitler goed uit om de Joden nu net wel als een ras te bestempelen . Om die dubieuze theorie kracht bij te zetten werd er dan een karikatuurschets gemaakt van de Jood met kromme neus, bruine ogen, donker haar etc. De gewoontes (en vooroordelen), eigen aan de Joodse gemeenschap en cultuur werden dan bestempeld als kenmerken die typerend zijn voor het 'inferieure' Joodse ras.

Het is natuurlijk handig om ze als 'ras' te bestempelen want zo kon men iedere Jood, dus ook diegene die 100% geassimileerd was, arresteren.
Diezelfde karikatuurschets werd dan overgenomen door de cartoonisten van de morgen.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 17:29   #25
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het kaukasische ras of blanke ras wordt opgedeeld in drie families :
- de Semitische of Aramese familie.
- de Arische of Indo-Europese familie.
- de Egyptische familie.
Deze families zijn opgedeeld in volken bijvoorbeeld respectievelijk de Berbers, de Turken en de Egyptenaren. De families hebben zich op ook tot op verschillende graad vermengd.
Elk ras onderscheidt zich door lichamelijke en geestelijke kenmerken. Maar dat zal ik later wel eens op wetenschappelijke manier oprakelen.
Joden behoren dus tot hetzelfde ras, maar tot een andere familie. Turken behoren - als zij raszuiver zijn - zelfs tot de zelfde familie.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 17:34   #26
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Turken behoren - als zij raszuiver zijn - zelfs tot de zelfde familie.
"..als zij raszuiver zijn...", en hier valt Eichmann zijn op komst zijnde rassentheorieënuiteenzetting al bij voorbaat in het water
Oud 30 juni 2003, 17:36   #27
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Allez jong, dominante dude, ge kent niet eens uwen eigen bijbel

Citaat:
What exactly is meant by the White race? Essentially there are three main sub groupings to the White race, with two further divisions of note. The three major sub groupings are known to academics as Nordic, Alpine and Mediterranean.
http://www4.stormfront.org/whitehistory/hwr1.htm

Blijkbaar wordt er vlotjes over en weer gesmeten met types en subtypes... Pfff... Get a life.
Oud 30 juni 2003, 18:00   #28
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Turken behoren - als zij raszuiver zijn - zelfs tot de zelfde familie.
"..als zij raszuiver zijn...", en hier valt Eichmann zijn op komst zijnde rassentheorieënuiteenzetting al bij voorbaat in het water
Turken zijn overwegend raszuiver. Overigens moet men respect hebben voor dit volk dat zich altijd hevig tegen de semieten heeft verzet. De problemen met 'raszuiverheid en moslims' situeren zich in Noord-Afrika, waar verschillende van de drie blanke families vermengd zijn met het negroïde ras. Natuurlijk blijft de islam ook een probleem in de Maghreb-landen, niet de godsdienst maar het fundamentalisme.
Oud 30 juni 2003, 18:02   #29
Tantist

Standaard

En wat heb je nu aan raszuiverheid?
Oud 30 juni 2003, 18:04   #30
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
inteelt.. zwakker ras... etc..
Oud 30 juni 2003, 18:08   #31
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Gelijk de Ethiopiërs?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 18:08   #32
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ah ja... Ik zie het
Oud 30 juni 2003, 18:09   #33
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ah ja... Ik zie het
ik ben blij voor jou dat je het ziet
Oud 30 juni 2003, 18:26   #34
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Diezelfde karikatuurschets werd dan overgenomen door de cartoonisten van de morgen.
Cartoons en zeker de politieke zijn zeer vaak cinisch. Je kunt het vergelijken met stand up comedians of politieke cabaretiers. Ik heb helaas de tijd niet om alle kranten te lezen dus lees ik er geen enkele. Over catoonisten kan ik me dus niet specifiek uitspreken maar ik hou wel van de aanpak van cabaretier Hoste. Niet dat hij al zijn teksten zelf schrijft maar hij geeft iedereen een veeg uit de pan waarbij hij vaak de vinger op de wonde legd. M.a.w. hij laat de conclusie over aan de toeschouwer. Een goede cartoonist doet dat ook. Van dergelijke personen kan men ook niet anders verwachten dan karikaturen en moest één van hen diepgaand over een of ander onderwerp beginnen tekenen of vertellen gaan hun eigenschappen totaal verloren en met hen een kritische kijk op onze maatschappij die vaak redelijk objectief is.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 18:28   #35
Tantist

Standaard

Onze dominante heer antwoordt niet meer... Hij mag niet meer internetten van zijn mamaa zeker?
Oud 30 juni 2003, 18:45   #36
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze dominante heer antwoordt niet meer... Hij mag niet meer internetten van zijn mamaa zeker?
Het antwoord is natuurlijk niet eenduidig. Het ene ras zal door vermenging degraderen, het andere zal zich verbeteren. Ik zal dat wel eens uiteenzetten.

En ik ben niet dominant, mijn ideologie is dat wel. Binnenkort is politics.be een forum voor gelijkgezinden. Bekeren is dus de boodschap. De NiVeAanse staatsnationalisten gaan als eerste voor de bijl.
Oud 30 juni 2003, 19:25   #37
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Allez, kom nu,
Stel dat ik me laat leiden door het gedachtengoed van scheiding der rassen of geloofsgemeenschappen of wat dan ook dat onder "cutuur" valt zou aansluiten. Ik sta voor alles open hoor maar vermits die stellingname vooral uit rechtse hoek hier komt stel ik de vraag eerst aan hen. Eerst en vooral zou ik het wel fijn vinden moest dit een oplossing bieden voor allerlei culturele conflicten. Maar kom ik ga ervan uit dat men dat als oplossing ziet. Op welke basis ga je de geografische gebieden verdelen? Waarmee ga je bij de toewijzing rekening houden? Ga je dit doen op basis van een ras (specifieke uiterlijke kenmerken) of op basis van geloof? Hoever ga je terug in de geshiedenis om dat te bepalen? Kan iemand mij uitleggen waarom de Sioux, de Ceyennes, de Apaches en dergegelijke geen beschikkingsrecht over hun gebied mogen hebben en bv de joden wel. Ik ben zeker geen geschiedkundige maar ik meen wel begrepen te hebben dat veroveringen en migraties iets van alle tijden is en dat niet altijd de beste wint is ook niet nieuw onder de zon.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 19:49   #38
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Allez, kom nu,
Stel dat ik me laat leiden door het gedachtengoed van scheiding der rassen of geloofsgemeenschappen of wat dan ook dat onder "cutuur" valt zou aansluiten. Ik sta voor alles open hoor maar vermits die stellingname vooral uit rechtse hoek hier komt stel ik de vraag eerst aan hen. Eerst en vooral zou ik het wel fijn vinden moest dit een oplossing bieden voor allerlei culturele conflicten. Maar kom ik ga ervan uit dat men dat als oplossing ziet. Op welke basis ga je de geografische gebieden verdelen? Waarmee ga je bij de toewijzing rekening houden? Ga je dit doen op basis van een ras (specifieke uiterlijke kenmerken) of op basis van geloof? Hoever ga je terug in de geshiedenis om dat te bepalen? Kan iemand mij uitleggen waarom de Sioux, de Ceyennes, de Apaches en dergegelijke geen beschikkingsrecht over hun gebied mogen hebben en bv de joden wel. Ik ben zeker geen geschiedkundige maar ik meen wel begrepen te hebben dat veroveringen en migraties iets van alle tijden is en dat niet altijd de beste wint is ook niet nieuw onder de zon.
De sterkste schrijft geschiedenis!
Oud 30 juni 2003, 19:52   #39
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Racisme zit in ieder van ons. Het is een gevecht dat ieder van ons alle dagen moet leveren tegenover zijn/haar eigen oerdriften. Xenofobie, onverdraagzaamheid, haat tegenover alles en iedereen die afwijkt van ons persoonlijk instinctief 'ideaal' model, en dat is helaas een natuurlijk gegeven, dat ons al honderdduizenden jaren wordt doorgegeven van het ene mensengeslacht op het andere.
Citaat:
Mooie tekst van the PianOla, gaat recht naar het hart.
Citaat:
Er zit inderdaad een grote waarheid in de tekst van Piano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Inderdaad een goede tekst van Piano deze keer.
Ge ziet hé Piano, als het goed is zeggen we het ook.

Waar gaan we dat trouwens schrijven, een topic van thePiano die positief commentaar krijgt van "de vijand".

En zijnen topic over Dyab Abou Jahjah die zich ontmaskert was eigenlijk ook niet slecht...

Wat zou die Piano eigenlijk gegeten hebben dat hij zo redelijk begint te worden jongens?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 19:59   #40
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat zou die Piano eigenlijk gegeten hebben dat hij zo redelijk begint te worden jongens?

Mischien te veel problemen met mevrouw-piano?
Ruzie in 't kot?
Of zoekt steun van de polies van A'?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be