![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel eenvoudiger is het om helemaal geen verklaring te geven of te willen zoeken, en gewoon toe te geven aan primitief en instinctief territoriumgedrag net zoals je dat in de dierenwereld zo duidelijk en in zijn puurste vorm ziet gebeuren. Verschrikkelijk hoe in Congo de Hutu's en de Tutsi's mekaar al jaren afmaken, zonder discussie of enig andere vorm van overleg, puur met manchetes elkaars lichaamsdelen afhakken, mekaars vrouwen verkrachten en levenslang verminken, en elkaars kinderen levend in het vuur gooien. Of wij, Europeanen van de blanke soort , dan zoveel beschaafder zijn? Nee hoor, we proberen af en toe wat subtielere geraffineerdere verklaringen te bedenken voor ons beestig gedrag maar we zijn geen cent beter. Kijk maar wat er allemaal in Bosnië, Kroatië, Kosovo is gebeurd de voorbije jaren. Wat er alle dagen nog in Tsjetsjenië gebeurt. Je hoeft niet eens de deur uit, als je soms leest hoe kleine buren- of gezinsgeschillen escaleren in de verschrikkelijkste taferelen, en dan weet ik het wel: de mens is de verschrikkelijkste predator die ooit de planeet heeft bevolkt. Als je dan nadien de verklaringen leest waarom die of die dat heeft gedaan, is het allemaal te herleiden tot domineren of gedomineerd worden. Mijn soort is altijd beter dan de andere. Hoe die soort dan moet beschreven worden weet geen kat, want met de wetenschap als excuus, werden er al miljoenen mensen over de kling gejaagd. Als extreem-rechts op de deuren bonkt met de slogan 'Eigen Volk Eerst', refereert het naar die primitieve oerinstincten die in ieder van ons leven: behoud van de eigen soort, het overlevingsinstinct, de planeet of het grondgebied zoveel mogelijk bevolken met de Eigen Soort. Al de rest mag uitgeroeid worden of in slavernij gebracht. "Als je leert met een bajonet om te gaan moet je schreeuwen, naar voren rennen en hem zo hard mogelijk door de zak steken. Steken, eruit trekken, en stampen op het lichaam. Je leert alleen om goed te vechten als je kwaad wordt en dingen te doen die je normaal niet doet. Je wordt een beest..." (Hugh Bone, engels infanteriesoldaat in 1939) Het is zoveel gemakkelijker om simpelweg toe te geven aan dat primitief oerinstinct van 'ik ben de beste', 'mijn soort is de betere', 'mijn str*nt stinkt het hardst' dan beginnen te beredeneren waarom je de ander zonet de schedel hebt ingeslagen. Het zit 'm in onze genen, in onze overlevingsdrang, en daar speelt het 'gezond verstand' maar een kleine rol in. In onze hoofden wordt onbewust een knop omgedraaid, en ipv hoe we onze naaste moeten beminnen, bedenken we hoe we hem zo intens mogelijk kunnen vernederen, folteren en vernietigen. En daar is soms weinig voor nodig. Racisme zit in ieder van ons. Het is een gevecht dat ieder van ons alle dagen moet leveren tegenover zijn/haar eigen oerdriften. Xenofobie, onverdraagzaamheid, haat tegenover alles en iedereen die afwijkt van ons persoonlijk instinctief 'ideaal' model, en dat is helaas een natuurlijk gegeven, dat ons al honderdduizenden jaren wordt doorgegeven van het ene mensengeslacht op het andere. Net zoals bijvoorbeeld de RKK haar kerken bij voorkeur bouwde op plaatsen waar voorheen tempels stonden van een andere religie/cultus, verschilt dat gedrag helemaal in niets van dat van de ene mannetjesleeuw die zijn hoop str*nt bovenop de shit van zijn rivaal plopt. Mensen zijn en blijven roofdieren, en dat beest in ons, dat kan alleen bekampt en bestreden worden door onze eigen ik. Medelijden, empathie, mededogen, solidariteit, tolerantie, naasteliefde, vergiffenis, elkaar begrijpen, zijn helaas luxeartikelen, de 'schone schijn' die in werkelijkheid normaal voor onze eigen 'betere' soort zijn voorbehouden. Ja zelfs de multicultuur, is in wezen een erg dun laagje vernis dat de goeddunkende mensheid zichzelf heeft aangemeten, maar bij de minste deuk schieten de verfsplinters er af en komt de ware aard van het Beest in ieder van ons weer aan de oppervlakte. Zonder problemen en zonder verklaring ![]() "Wanneer houdt al deze vernietiging ooit op ?" vroeg dr. Nyiszli aan dr. Mengele in Auschwitz. Hij antwoordde: "Beste vriend ! Het gaat steeds maar door, steeds maar door !"
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Gewoon, voor de aardigheid, vanop Usenet eens de infame R. Wereldsman geciteerd, voor een andere kijk op de zaken. Veel plezier!
![]() =========================================== http://groups.google.be/groups?ie=IS...s.de&lr=&hl=nl De eeuwendurende christelijk koloniaal racistische traditie heeft de menselijke geest bij de nakomelingen van sommige blanke Europeaan volledig verdiert. De verdierlijking is als het ware erg diep ingestampt door jarenlang racistisch gedrag als wenselijk blank-europees gedrag te propageren in en buiten de kolonien van 1550 af tot midden 20-ste eeuw. Zolang de slachtoffers sukkelaars blijven en zolang ze passief object zijn van belangstelling en hulp, vinden de racisten ze tof en vinden de racisten zichzelf o zo edelmoedig. De (gecreeerde) sukkelaars bevestigen het racistisch bewustzijn dat de blanke superieur is: de waanzin wordt werkelijkheid en geeft de racist een behaaglijk gevoel. Dat de gecreeerde werkelijkheid een werkelijkheid is van bloed, moord, beroving, uitbuiting en continue eenzijdige bewapening en gewelddadige onderdrukking deert de racist niet. het zal hem/haar een zorg zijn. De racist wordt pas kwaad, indien hem/haar erop wordt gewezen dat hij/zij in een eigen waanzinnig werled leeft en psychiatrisch gestoord. Dus o wee als de slachtoffers zich niet langer laten betuttelen, de straat op komen, het heft in eigen hand nemen, zich organiseren en kritisch naar de samenleving kijken. Wanneer dat gebeurt, slaan de stoppen door en wordt het racisme levendig en geactiveerd. De racist gaat zich bundelen en de eigen racistische identiteit verdedigen. Dan zijn de slachtoffers plots ondankbaar, overdrijven ze, is hun ideologie niet helemaal zuiver, zijn hun leiders extremistisch. Maar samen met de mensen zonder papieren, behoren de zogenaamde 'allochtonen' tot de meest verdrukte lagen van de bevolking. Ze hebben de laagste lonen en de smerigste banen. Met dat doel zijn ze hier immers naartoe gehaald. Ze worden op bijna alle vlakken achtergesteld en gediscrimineerd: onderwijs, huisvesting, werk, uitgaansleven. Ze behoren de 'untermenschen' van onze samenleving te zijn en het mikpunt van pesterijen en vernederingen. Dan is het goed. Deze vernedering wordt internationaal ook aanschouwt. Irak wordt reeds meer dan tien jaar uitgehongerd. Israël kan ongestoord de Palestijnen als honden behandelen. Het land van de heilige plaatsen Mekka en Medina werd in het kader van de Golfoorlog gedurende jaren bezet door Amerikaanse troepen. Ook dat is goed. Leer racisme herkennen. Leer de racist herkennen. De wereld moet worden verlost van deze beesten. Racisme: Gestoordheid die bij "sommige blanken met een bepaalde waanzin" voorkomt met de bedoeling haat te kweken t.o.v. andere groepen die er biologisch anders uitzien om uiteindelijk de slachtoffers te kunnen uitbuiten, beroven en zelfs eventueel te mogen vermoorden. Racisme is een gevaarlijke ziekte die helaas nog niet leidt tot automatische opsluiting en behandeling in een psychiatrische inrichting. Racisme wordt anno 2002 door de opvoeding nog steeds doorgegeven door mensen met een kolonialistische bewustzijn dat vanaf 1550 is ontstaan. Hier beschrijf ik de verschijningsvormen van racisme die afhankelijk zijn van de fase waarin deze ziekte zich bevindt.. fase 1: De persoon met een kolonialistisch bewustzijn ziet veel groepen van mensen die er anders uitzien dan hijzelf. In zijn bewustzijn zijn deze mensen ondergeschikt en horen uitgebuit te worden. Als de ondergeschiktheid en uitbuiting niet kunnen worden vergolden zal fase 2 in werking treden. fase 2: De racist gaat haat en nijd kweken door de andere groepen negatief te stigmatiseren. Dan komen de volgende zaken aan de orde: "het zich ergeren aan vreemde en onverstaanbare talen, afwijkende religie en kleding, vermeend inpikken van banen, vermeend misbruik van uitkeringen, angst voor overbevolking, en nog veel meer." fase 3: De fase van de rechtvaardiging van de negatieve gevoelens. Dus: "het derde stadium worden aan de vreemdeling andere biologische eigenschappen toegedicht; racistische media, wetenschappers politici en burgers die niks van genetica afweten maar 'allochtonen' minder intelligentie luiheid, crimineelkarakter toedichten zijn daarvan een goed voorbeeld. fase 4: De toepassing van de waanideeën op individuele personen van de andere groepen alsof de eigen verzinsels werkelijkheid zijn.. Fase 5: De meest gewelddadige fase: geweldstoepassing: fascisme, nazisme en genocide.
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken hem ook al verschillende jaren van toen ik nog enkel en alleen Usenet aandeed ('97-'01). Wereldsman is een allochtoon afkomstig uit 1 van de voormalige Nederlandse kolonieën. Ik moet het even opzoeken maar ik dacht uit Nederlands Indië. Hij bekijkt het racisme en de discriminatie vanuit een ander gezichtspunt dan ik, namelijk vanuit de kolonisatie van zijn land omstreeks 1550 door de Nederlanders. Maar dat koloniseren van andere landen gaat natuurlijk al veel langer door dan Wereldsman zegt, dat weet toch ook iedereen. Het is en blijft een beetje een zonderling maar toch een kerel met de beste bedoelingen. ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() In plaats van TEGEN onze eigen aard te vechten, zouden we beter eens nadenken over hoe we er het beste mee omgaan.
Niet onder de mat vegen, maar zorgen dat dat instinct niet voortdurend hoeft in actie te treden. Door er voor te zorgen dat iedereen zich thuisvoelt en onze samenlevingen minder te voorzien van conflictbevorderende situaties. Dat wil zeggen : multicultuur OK, maar enkel op het niveau van de aarde en niet op het niveau van het huis of de straat. Anders maak je het voor de mensen die daarin moeten leven onleefbaar. Hoe één en ander uiteindelijk moet gerealiseerd worden, zou best in open discussie gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Wat piano schrijft heeft een naam : misantropie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je voelde je weer aangevallen hé!! Sta jij als mens daar misschien boven? herlees de tekst dan nog eens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Rechts zonder complexen is eerder bij mij van toepassing! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Ga jij nu insinueren dat JIJ de waarheid in pacht hebt, Piano-speler?
Jan Hyoens heeft zo z'n mening en jij trekt al hetgeen naar rechts ruikt, wat voor jouw automatisch gelijk staat aan een hakenkruis, in het belachelijke. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Mooie tekst van the PianOla, gaat recht naar het hart.
Spijtig dat er nog zoveel rasisten rondlopen, mensen die andere mensen hun ideën niet willen respecteren. En andere landen onder de voet lopen, onder het mom van asiel. Mensen die vanuit andere culturen en landen, hun cultuur aan de inwoners komen opdringen. Spijtig dat de inwoners van de bezette landen nog niet weten wat hun boven de kop hangt onder de vorm van multicultuur! En het spijtige is, dat hoe minder educatie men heeft hoe dichter men bij het beest staat. Kijk maar even naar de godsdienst. Christus zegt" wanneer men U op de wang slaat, biedt Uw andere wang aan". (ik zal dat zeker niet doen. Maar de Islam zegt: "Vernietig al de ongelovigen". Ik weet wel waar ik het meeste bang zou moeten voor hebben. Wanneer ieder in zijn eigen land blijft, of zich aanpast aan zijn gastland, dan bestaat er geen rasisme. Rasisme is in België gekomen met de inwijking van de moslimgemeenschap. Zij hebben dat naar hier geimporteerd. In de jaren 50 was het hier vol van de Italianen, geen problemen. In 70 waren de eerste Turkenhier, Geen problemen. Nu komen de mensen uit de Magreblanden...en het rasisme steekt de kop op. De slavenhalers waren geen blanken, maar araben. en zo kunnen we verder doen. Wanneer in elke mens een rasist schuild, moet men de wortel wegnemen. Laat geen andere culturen toe, en er is geen rasisme meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik wou zeggen, is dat er over racisme serieus gezeverd wordt. Volgens mij komt het vooral voort uit een gebrek aan communicatie, gecombineerd met de clash of civilizations. Van beide kanten! Sommigen vinden het nodig daar een postmoderne interpretatie aan te geven, zo heb ik hier een boeksken liggen waarin een of andere overheidsorganisatie beweert dat er geen rassen bestaan. Bullshit natuurlijk, en zo'n domme acties sterken mensen die ne keer hebben last gehad met een jonge Turk die de regels hier zo los vindt ivm Turkije dat ie denkt dat ze niet bestaan, in hun geloof dat de anti-racismelobby een bende bedriegers zijn. Rassen bestaan, maar zijn ze relevant voor de mens-mens interactie? Ik dacht het niet, en zo'n piste, samen met een uitgebreide communicatiepolitiek tussen de verschillende gemeenschappen en het stopzetten van de knuffelpolitiek (dixit Robert Voorhamme) kan de situatie gevoelig doen verbeteren. Niet van willen weten? Dan vrees ik dat racisme altijd zal blijven bestaan.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik me nu ongerust maken wat mijn eigen geestelijk welzijn betreft? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"De mensen zijn verdiert" ![]() Alsof de mens ooit iets anders dan een dier is geweest. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Ook mooie tekst Fernand. maar daar bereik je niets mee. The Piano lijkt mij dichter bij de waarheid te zitten wat betreft de vaststelling van de "problemen". Ik heb ook geen kant en klare oplossing voor het probleem.
Uw voorstel voor een multiculturele samenleven op wereldniveau is al even utopisch als de multicultuele samenleving op kleiner geografisch gebied. Op lokaal niveau maakt het niet uit, stuur alle arabieren weg en mensen storen zich dan wel aan een andere groep van mensen. Op wereldniveau zit de economie dwars. Het economisch sterke westen kan het zich niet permiteren om derde wereldlanden als volwaardige onafhankelijke handelspartners te zien. Hier vind men dus ook een vorm van racisme maar die lijkt ver van ons bed. Vele basisstoffen komen uit minder "ontwikkelde" gebieden van onze planeet. Niet alleen edelmetalen maar ook energiebronnen, drugs en zelf de meest gewone levensmiddelen, toch zoals we dat in het westen beschouwen. Om onze levensstandaard te behouden maken we ons dus niet druk over een wantoestand hier of daar zolang het maar niet te dichtbij komt. We zijn redelijk tevreden met wat we hebben en zijn onze leiders ervoor dankbaar al zitten we wel steeds om te vragen maar dat is des mensen,zeker hier in het westen. Diep religieuze mensen zijn kontent met de gouden beloftes voor het hiernamaals van hun religie en daar word handig gebruik van gemaakt door hun leiders, vroeger gewoon uit regionaal eigenbelang en nu ofwel in het eigenbelang van de plaatselijke leiders of in het belang van "het westen" . Helaas voor "ons" mooie systeem zijn de globale communicatiemogelijkheden enorm toegenomen en krijgen steeds meer gewone mensen een beeld van de wereld waarin ze zien dat zij eigenlijk niet korrect behandeld worden. Nog voor die mensen hun hun eigen leiders als schuldige aanwijzen hebben die al een campagne klaar om de schuld in de schoenen te schuiven van een nabijgelegen verschillende cultuur (hetgeen voor ons positief is) of in de schoenen van het westen (minder interessant voor ons natuurlijk). Multicultuur op lokaal niveau lijkt mij nog het meest aangewezen om tot een betere verstandhouding tussen culturen te komen vanwege het persoonlijk, menselijk contact. Door elkaar te leren kennen kan er ook een vorm van begrip ontstaan en dat is veel moeilijker indien ieder op z'n plek blijft en zelfs niet bereid is om enig kontact te hebben met mensen die afwijken van de eigen opvattingen. Dit moet natuurlijk wel wederzijds zijn. maar de drempel om dat te bereiken lijkt mij minder hoog op lokaal niveau dan op internationaal niveau. Mensen die i.p.v. de cultuurkloof die er bestaat nog trachten te vergroten lijken mij niet bij te dragen tot de oplossing van het probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Er zit inderdaad een grote waarheid in de tekst van Piano (ik ga nu niet in op de details) Maar er was een tijd tot pakweg een eeuw geleden dat racisme algemeen (dus wereldwijd en in alle lagen van de bevolking) aanvaard werd. De holocaust, de ergste gradatie van racisme, is een triest hoogtepunt.
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zijn de joden een ras of een relegie of een volk? Want wanneer ze geen ras zijn = geen rasisme. Wanneer ze een religie zijn = geen rasisme. En waneer ze een volk zijn = geen rasisme. De Duitse joden waren DUITSERS. De Nederlandse joden waren NEDERLANDERS. En de Zwarte Namibiërs waren ook NAMIBIERS. Dus met de holocaust is er iets geheel anders dat de rol speelt. Dus geen rasisme in de werkelijke aard van het woord. |
|
![]() |
![]() |