![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zo een moment Dan kan weer over de grenzen van 1967 gepraat worden. Omgekeerd besefte Israel ook wel dat "het Palestijns probleem" niet weggetoverd kan worden. Bovendien heeft tegenstander Israel de PLO officieus altijd als een soort woordvoerders van de Palestijnen ,ten goede en ten kwade,beschouwd... Reden genoeg om eens aan tafel te zitten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In feite komt het erop neer dat je nooit je wil met macht en geweld moet opleggen aan iemand anders want dat je dan verkeerd bezig bent. Osama en Bush zijn dus beiden verkeerd bezig. Het zou inderdaad veel beter zijn moesten ze met elkaar praten, elkaar trachten te begrijpen, dan duizenden in hun vete, hun verschillende wereldvisie, mee te sleuren. En Irene voelt natuurlijk aan dat bomen, dolfijnen en paarden een spirituele waarde hebben omdat ze deel uitmaken van het universum, en dat ze een plaats en iets te zeggen hebben, rechten hebben.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Iedere oorlog begint met een meningsverschil of een belangenverschil over het één of het ander, al dan niet onozel, onderwerp... zijn we daar na zoveel tijd en na zoveel geschiedenislessen nog altijd niet in staat om dat te weten en het uit te praten? Vergelijk het met de macroschaal: als jij ruzie krijgt met je buurman over de heg die volgens jou te hoog is en volgens je buurman niet hoog genoeg is kan je een paar dingen doen: - Het zo laten om de vrede te bewaren, dat kan, zeker als het om iets onbelangrijks gaat, maar als je het eigenlijk wel belangrijk vindt leidt het tot innerlijke frustraties ... en geef je soms de indruk dat je over je laat lopen, dat is niet goed voor je zelfbeeld enzovoort. - Je schiet de buurman omver. - Je praat er met hem over en jullie spreken al jullie gevoelens, wensen, vragen en problemen uit. Oorlog ontstaat als volgt: de buurmannen zijn toevallig twee mensen met veel macht afkomstig uit twee verschillende landen, soms willen ze wel praten ... soms doen ze er helemaal geen moeite voor omdat ze denken elkaar toch niet te verstaan en wordt er direct gedreigd ... Slaan we zo geen stap over? De leden van AQ doen dit niet zomaar. Er is een reden voor. Een probleem stop je door de oorzaak ervan aan te pakken. (Is misschien wat moeilijk om te begrijpen want de overheid laat altijd iets anders zien.) De AQ-leden zjn niet de oorzaak, maar wel hun houding tegenover het westen die mede-gecreëerd is door een (mogelijk verkeerde) indruk van ons... Bovendien, maar niet dat dit voor mij een argument is van belang: AQ krijg je nooit te pakken. Hoe meer mensen je daarvan raakt, hoe meer anti-westerilngen er zullen opstaan. Het gebied waarin ze zich schuilhouden is ook veel te weinig gekend door ons ... Ze zullen ons dus hoe dan ook altijd voor zijn, waardoor geweld weinig zin heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() ![]() Doen! Weet je, ik denk niet dat je het niet te letterlijk en in de context moet zien ... Niet ieder mens vindt zijn heil in het materialisme, dit wordt meer en meer duidelijke door het toenemend aantal depressies (en zelfmoorden). Meer en meer mensen blijken zich dus denk ik de vraag te stellen als we met dit systeem echt wel de goede kant op gaan denk ik. En ook ... mensen praten graag met elkaar over hun problemen. Als je niemand hebt, of niemand die je begrijpt ... en je voelt je heel erg aangetrokken (of laat ik zeggen: je hebt er heel veel respect en bewondering voor, want ik hoor de grapjes al afkomen ![]() ![]() M.a.w. ... in tegenstelling tot wat velen denken is dit volgens mij geen teken van 'geestesziekte' maar veeleer één van bewustwording...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 oktober 2005 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De oudste boom dacht wel dat ik niet 'juist' was... Een spitsmuis die tegen bomen begint te klappen... Na een gezellige babbel van muis tot boom, ben ik tot de conclusie gekomen dat de mens het zo slecht nog niet doet... Al die gruwelverhalen over woeker- en vleesetende planten... Grellig, zou grellig zeggen... Planten die andere planten overwoekeren de anderen!... Die planten worden dan ook woekeraars genoemd... 'Het enige voordeel van de bomen', zei Hoogeboom, 'is dat we geen rode bomen kennen'... En hoe het in de dierenwereld is gesteld, dat zult U wel weten... Anders vertel ik U eens over de kat en de spitsmuis... ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 10 oktober 2005 om 20:15. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Volgens sommigen is leven van een dolfijn steeds dol en fijn... Ze vergissen zich... want opgegeten worden door een orka of haai is echt niet zo fraai.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
een beetje zoals zich outen bomofiel zijn moet kunnen toch?
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen bomen en mijn kat zegt alleen miauw, maar dat is alleen maar als m honger heeft of iets moe hebben, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Waarom niet eigenlijk?
Wie bepaald dat Al Qaeda illegaal is? (Voor zover die bestaan natuurlijk, maar dat maakt niet uit want "officiele" overheden zijn meestal ook zo fake als een travestiet). Machthebbers zijn machthebbers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens....
Mede dankzij een zekere willekeur in het doden van medemensen bouwen zowel de VS als AQ een groeiende schare vijanden op........ Doordat de VS een zelf-corrigerend systeem is,met "reparaties" iedere 4 jaar,komt het wel weer goed,als die bende schofterige neocons van de macht verdwenen zijn. Met AQ als geheel komt het nooit goed,het doel van AQ is MACHT in gebieden die reeds onafhankelijke staten zijn.Het doel van AQ is vernietiging van bestaande (en evoluerende!) maatschappijen,om ze te vervangen door een feodaal systeem gebaseerd op de wetten van een oud boek,en waarbij de AK-47 en de Nissan Patrol de modernste stukken techniek zijn.(ref....Afghanistan onder de Taliban).AQ wil de geesten van de mensen,van de Arabische wereld speciaal,dicht houden opdat ze nooit "besmet" mogen raken met andere ideeen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Hmm..
Dat weet ik zo net nog niet. Het ras heeft namelijk precies niets te maken met die terroristen. Dat het momenteel het Islamisme is, wat leidt tot terrorisme, zegt genoeg in die zin. Dat zou moeten leiden tot geloofshaat, maar hier wordt aangezet tot rassenhaat. Of zelfs natiehaat. En dat is niet de schuld van die terroristen, dat is de schuld van kortzichtige en haatdragende reacties van de eigen [voor zover ik dat woord wil & kan gebruiken] bevolking.
![]() |