Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2005, 16:57   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Het is hier al eerder eens aangehaald door ondergetekende:

als aan den dop staan zo'n profijt oplevert
en gaan werken niks wezenlijks meer opbrengt,
wat zou de motivatie van de werknemers dan zijn om
door te werken ?
Idealisme ? Moraal besef ? Verantwoordelijkheidsgevoel ?

Laat me niet lachen !!!

Maar hierop een antwoord geven is teveel gevraagd zeker ?

Liever met een one-liner wat nonsens verkopen en provoceren,
nietwaar ?
Ik daag u uit, probeer eens iest wezenlijks op dit forum te zetten ?
________
Chipie is een schertsfiguur die niet in staat is een ernstige discussie te onderhouden, hij is alleen in staat tot klisjeedenken.

Nu, de vakbonden hebben ook nog niet begrepen dat het wegwerken van de werkloosheidsval een véél grotere prioriteit is dan het veilig stellen van de brugpensioenen (waar ze toch niet gaan in slagen). En de regering van haar kant gaat gewoon door met het onder de armoedegrens duwen van de minstverdieners via overmatige belastingsaanslagen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:23   #22
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
________
Chipie is een schertsfiguur die niet in staat is een ernstige discussie te onderhouden, hij is alleen in staat tot klisjeedenken.

Nu, de vakbonden hebben ook nog niet begrepen dat het wegwerken van de werkloosheidsval een véél grotere prioriteit is dan het veilig stellen van de brugpensioenen (waar ze toch niet gaan in slagen). En de regering van haar kant gaat gewoon door met het onder de armoedegrens duwen van de minstverdieners via overmatige belastingsaanslagen.
1. "klisjeedenken" doet Chipie allesbehalve, "klisjeedenken" betekent toch denken zoals iedereen denkt? Moet toegeven dat de meningen van Chipie en mij dicht bij elkaar liggen, en dat ikzelf continu de commentaren hoor dat ik "anders" denk. Het "niet in staat zijn om een ernstige discussie te houden" is helemaal uit de lucht gegrepen.

2. De vakbonden hebben niets begrepen. Hun prioriteit is nog steeds "fabrieken uitpersen tot ze het land uitvluchten", "onschuldige arbeiders achter een vlag laten lopen zonder dat ze enig besef hebben van wat er gaande is", "steeds meer geld eisen, al is dat er niet" en "lonen zo doen stijgen dat er een enorme werkloosheid ontstaat".

3. Uw laatste zin is een complete klucht, de regering heeft zolang ik mij kan herinneren nog nooit de belasting op lage lonen sterker laten stijgen dan dat van de hogere inkomens. Hoofdzakelijk werden deze lonen verhoogt. Als een arbeider nu minder geld op zijn bankrekening ziet staan, is dat omdat de bank reeds huur, gsm-kosten, TV- en internetkosten heeft afgetrokken. Een arbeider houdt steeds meer over, maar klaagt ook steeds meer. Een arbeider mag zeker wat verdienen, maar moet niet meer klagen dan nodig.

2.
"Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken."
"When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?"
Friedman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:28   #23
De Zuiveraar
Banneling

De Zuiveraar's schermafbeelding

Standaard

Heel die SZ afschaffen , vreemdelingen gaan hier nogal vluchten eens geen geld meer iedere maand. Vroger bestond al die linkse zever niet, niet werken , was geen brood op de plan en die tijd moeten terug komen.
Al die luizakken moeten de waarde van geld leren kennen , beseffen dat niets
gratis is.
Overal van die linkse SP.A , LSP'ers , groenen , luizakken die hele dagen op straat rondhangen op onze kosten. Opladen en afvoeren en desnoods dwangarbeid.
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:31   #24
eno2
Banneling

Standaard

Friedman
Citaat:
Uw laatste zin is een complete klucht
Een klucht waarin ik spijtig zes jaar persoonlijke ervaring in opdeed, werkende.
Mijn spaargeld is op en ik kan geen onderbetaalde en overbelaste job meer zelf financieren.

Het is trouwens stom, Friedman, om het bestaan van de werkloosheidsval te ontkennen.

Iedereen weet dat die bestaat.

Vakbonden en politiekers raken er echter niet uit, of raken het niet eens, om van de patroons nog maar niet te spreken.
Oud 20 oktober 2005, 17:33   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
Heel die SZ afschaffen , vreemdelingen gaan hier nogal vluchten eens geen geld meer iedere maand. Vroger bestond al die linkse zever niet, niet werken , was geen brood op de plan en die tijd moeten terug komen.
gratis is.
Overal van die linkse SP.A , LSP'ers , groenen , luizakken die hele dagen op straat rondhangen op onze kosten. Opladen en afvoeren en desnoods dwangarbeid.
_______

Godzilla: in je kot!
Oud 20 oktober 2005, 17:33   #26
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
gratis is.
heel vroeger bestonden er geen fabrieken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:38   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
"klisjeedenken" doet Chipie allesbehalve, "klisjeedenken" betekent toch denken zoals iedereen denkt?
Het cliché-denken van deze neocon bevat de aanval op alles wat naar SZ voorzieningen ruikt. Vandaar zijn antipamper- en hangmattencampagne, plus het Goebbelsiaanse eeuwige herhalen van altijd hetzelfde en het gespamper plus de dito persoonlijke aanvallen.
Oud 20 oktober 2005, 17:39   #28
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Friedman

Een klucht waarin ik spijtig zes jaar persoonlijke ervaring in opdeed, werkende.
Mijn spaargeld is op en ik kan geen onderbetaalde en overbelaste job meer zelf financieren.

Het is trouwens stom, Friedman, om het bestaan van de werkloosheidsval te ontkennen.

Iedereen weet dat die bestaat.

Vakbonden en politiekers raken er echter niet uit, of raken het niet eens, om van de patroons nog maar niet te spreken.
Jan verdient honderd frank. Jan betaalt 30 frank belasting. Jan wordt 70 frank rijker. Piet verdient tweehonderd frank. Piet betaalt 100 frank belasting. Piet wordt 100 frank rijker. Pol verdient nul frank. Pol betaalt nul frank belasting. Pol krijgt 50 frank van dop. Pol wordt 50 frank rijker.

Wat moet er nu volgens jou veranderen?
"Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken."
"When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?"

Laatst gewijzigd door Friedman : 20 oktober 2005 om 17:39.
Oud 20 oktober 2005, 17:41   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
2. De vakbonden hebben niets begrepen

Ik geef je toe dat ze momenteel de verkeerde richting uitmarcheren.
Oud 20 oktober 2005, 17:43   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedman
Jan verdient honderd frank. Jan betaalt 30 frank belasting. Jan wordt 70 frank rijker. Piet verdient tweehonderd frank. Piet betaalt 100 frank belasting. Piet wordt 100 frank rijker. Pol verdient nul frank. Pol betaalt nul frank belasting. Pol krijgt 50 frank van dop. Pol wordt 50 frank rijker.

Wat moet er nu volgens jou veranderen?
_________

Jan, Piet, Pol, hun weddes en het belastingssysteem.
En het voorbeeld.

En het geheel moet veranderen in de richting van een waardige baan
met een leefbaar loon voor iedereen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 oktober 2005 om 17:45.
Oud 20 oktober 2005, 17:44   #31
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het cliché-denken van deze neocon bevat de aanval op alles wat naar SZ voorzieningen ruikt. Vandaar zijn antipamper- en hangmattencampagne, plus het Goebbelsiaanse eeuwige herhalen van altijd hetzelfde en het gespamper plus de dito persoonlijke aanvallen.
Een eigenzinnige mening hebben wordt meteen met de stempel van clichédenken afgevoerd en als irrelevant beschouwd. Ok, ze hebben vroeger ook veel mensen op de brandstapel gezet voor afwijkende meningen.
Oud 20 oktober 2005, 17:45   #32
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
_________

Jan, Piet, Pol, hun weddes en het belastingssysteem.
En het voorbeeld.

En het geheel moet veranderen in de richting van een waardige baan
met een leefbaar loon voor iedereen.
En hoe moet het veranderen?
Oud 20 oktober 2005, 17:48   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe moet het veranderen?
_______

in de richting van een waardige baan
met een leefbaar loon voor iedereen
Oud 20 oktober 2005, 17:50   #34
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een eigenzinnige mening hebben wordt meteen met de stempel van clichédenken afgevoerd en als irrelevant beschouwd. Ok, ze hebben vroeger ook veel mensen op de brandstapel gezet voor afwijkende meningen.
________

Dit is geen afwijkende mening.
Het opdoeken van de nanny-staat is een programma-punt bij rechts.

En alles wordt als nanny aangestipt wat ruikt naar regulering en SZ.
Oud 20 oktober 2005, 18:05   #35
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
________

Dit is geen afwijkende mening.
Het opdoeken van de nanny-staat is een programma-punt bij rechts.

En alles wordt als nanny aangestipt wat ruikt naar regulering en SZ.
En "iedereen een grote pak centen" en "geen belasting voor de armen" is geen cliché. Nuuu snap ik het
Oud 20 oktober 2005, 18:06   #36
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
_______

in de richting van een waardige baan
met een leefbaar loon voor iedereen
dat is nog steeds geen duidelijk antwoord.
Oud 20 oktober 2005, 18:17   #37
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enootje, enootje...
Meer en meer begin ik te denken dat U echt knettergek bent, want wss niet uw fout is...
Bekijk nu de postings van vandaag eens en zie dan eens wie wie spamt...

Maar wees gerust... ik kan daar tegen... Ik ken dat 'volkske' (ik heb er vroeger ook onbezoldigd veel tijd ingestoken; ik ben dus in feite een ervaringsdeskundige :cool: )...

En maar spammen en uw pamper maar proberen op te blazen, niet eens begrijpend dat dit niet gaat (probeer het toch eens met uw zak)... ...

En dan begint dat nog tegen andere mensen te klagen en te zagen...

Allez, verman U en ga U morgen aanmelden om tomaten te plukken, zodat U tenminste iets nuttigs doet...

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 oktober 2005 om 18:36.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 18:26   #38
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, maar waarschijnlijk zullen ze toch moeten geplukt worden...
Men kan natuurlijk ook illegalen of Polen inzetten, maar dat is dan ook weeral niet goed...

Maar, Grellig, wss is de boodschap U ontsnapt... Er waren plots meer dan duizend mensen die ineeens onbestaande jobaanbiedingen vonden en dus geen werkloosheidvergoedingen moesten hebben (uit vrees voor dat 'vervelend' werk...).
Zal aan aan lopende band werken veel plezanter zijn dan tomaten plukken... volop in de natuur?
Je hebt een punt CHIPIE,eigenlijk is ieder werk belangrijk.Het ligt eraan met welke geestesgesteldheid je de arbeid aanvat.Als ik vroeger op de Ford zag hoe sommige kreunde en zeurde omdat ze iets moesten doen wat ze niet graag deden.................dan deed ik meestal een duit in het zakje.Adem tellen,verstand op nul en dan gaat dat meestal zoals niets.

Ach ja,ik weet het soms ook niet meer.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 18:47   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Je hebt een povere kijk op de jobmarkt ....
Als iedereen het grootste deel van z'n wakkere leven zich met een activiteit
moet bezighouden die em niet aanstaan, puur voor het geld,
zou de maatschappij echt wel vierkant draaien, ik kan het je verzekeren.
Kan zijn. Maar uw rijke kijk op de jobmarkt maakt de loonlast voor bedrijven zo hoog dat de bedrijven beginnen vluchten. Eens zien waar ze uw job dan gaan mee betalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 18:55   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
heel vroeger bestonden er geen fabrieken.
En geen SZ.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be