Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Kan een Bruggeling burgemeester worden in Antwerpen?
NEEN, Eigen Volk Eerst 6 75,00%
JA, ik ben PRO multikul 2 25,00%
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2003, 21:48   #21
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

As hij beter zijn lessen had afgedreund, dan had hij nu een diploma en moest hij zijn tijd niet verdoen bij het blok.
Maarja asse zijn verbrande kolen hé.

Mea culpa, ik geef toe, ik lach er van tijd ook mee maar de verleiding is nu eenmaal te groot.
Enne die Anke alle weken met haar blote borsten op 't schoon verdiep, hmmm, lijkt mij wel verleidelijk, zeker in de winter (seizoen bedoel ik wel hé perverselingen) dat zal haar geen deugd doen. Maar nu Anke toch ter sprake komt, ik denk dat zelfs haar mascara beter begrijpt waar het Blok voor staat dan het brein van de Philipe. Ttz. haar pleidooi ter verdediging van de standpunten steekt beter in elkaar maar om nu buiten een proces en een justitiepaleis zo te blijven volharden lijkt mij beroepsmisvorming.

Al bij al ben ik wel kontent dat ze bij het blok zit, zo stond er toch ook eens iets moois op hun verkiezingsdrukwerk.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 21:56   #22
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Laten we eerst kijken wie er in 2006 de meeste voorkeurstemmen krijgt van " De antwerpenaren".

Zo simpel is dat,en dan kan je beginnen met je nep argumenten piano.

Blijkbaar ben je zeer voorbarig.
Hedde nu al zone grote schrik.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 22:09   #23
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
As hij beter zijn lessen had afgedreund, dan had hij nu een diploma en moest hij zijn tijd niet verdoen bij het blok.

Mea culpa, ik geef toe, ik lach er van tijd ook mee maar de verleiding is nu eenmaal te groot.
Enne die Anke alle weken met haar blote borsten op 't schoon verdiep, hmmm, lijkt mij wel verleidelijk, zeker in de winter (seizoen bedoel ik wel hé perverselingen) dat zal haar geen deugd doen. Maar nu Anke toch ter sprake komt, ik denk dat zelfs haar mascara beter begrijpt waar het Blok voor staat dan het brein van de Philipe. Ttz. haar pleidooi ter verdediging van de standpunten steekt beter in elkaar maar om nu buiten een proces en een justitiepaleis zo te blijven volharden lijkt mij beroepsmisvorming.

Al bij al ben ik wel kontent dat ze bij het blok zit, zo stond er toch ook eens iets moois op hun verkiezingsdrukwerk.
Nijd en afgunst. Slaapt maar op uw beide oren. Wij waken over u en uw geestestoestand.

Sloppel
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 22:15   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:

Nijd en afgunst. Slaapt maar op uw beide oren. Wij waken over u en uw geestestoestand.

Sloppel
Eichmann gaat weer zoete dromen tegemoet over zijn Vierde Reich
Oud 2 juli 2003, 22:24   #25
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:

Sloppel
Wie durft nu nog beweren dat ik verzuurd ben? Het leven is zo mooi!

Sloppel Piano

Ook mooie dromen : ik heb net gelezen dat de Turken het Georgische ras erg waarderen. Ik zal zien of ik een goed woordje kan doen over dit ras in mijn op komst zijnde rassentheorie.
Oud 2 juli 2003, 22:29   #26
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Sloppel
Wie durft nu nog beweren dat ik verzuurd ben? Het leven is zo mooi!

Sloppel Piano

Ook mooie dromen : ik heb net gelezen dat de Turken het Georgische ras erg waarderen. Ik zal zien of ik een goed woordje kan doen over dit ras in mijn op komst zijnde rassentheorie.
Kan je voor je gaat slapen nog even je signatuur aanpassen, want je gaat een paar stappen te ver vrees ik
Oud 2 juli 2003, 23:10   #27
rechtuit
Schepen

Standaard

Wat een lulkoek van Piano; iemand die een europeaan, west-europeaan en zelfs ook vlaming is en ocharme van enkele boogscheuten van antwerpen afkomstig is (Vlaanderen is toch maar zeer klein dacht ik zo) die zou ongeschikt zijn om antwerps burgemeester te zijn.
Indien een of andere kleurling of andere allochtoon ooit burgemeester of schepen zou worden zou piano waarschijnlijk bijna klaarkomen van blijdschap, alhoewel die mens afkomstig zou zijn van een niet-europees land met waarden die vaak de onze niet zijn en heel wat verder zou afstaan van de autochtone antwerpenaar dan filip fdw.
Een bruggeling of antwerpenaar verschillen maar weinig van elkaar als je die twee zou vergelijken met vreemdelingen.
Het argument van de piano is natuurlijk dat het blok zelf zegt eigen volk eerst maar het zegt inderdaad eigen VOLK eerst en niet het echt bekrompene van eigen Kerktoren eerst.

Dit is gewoon die typisch linkse indoctrinatie die oordeelt dat er geen verschillende volkeren met verschillende mentaliteit en eigenheden bestaan, iets wat natuurlijk politiek correct is maar niet strookt met de werkelijkheid.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 00:26   #28
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Wat een lulkoek van Piano; iemand die een europeaan, west-europeaan en zelfs ook vlaming is en ocharme van enkele boogscheuten van antwerpen afkomstig is (Vlaanderen is toch maar zeer klein dacht ik zo) die zou ongeschikt zijn om antwerps burgemeester te zijn.
Indien een of andere kleurling of andere allochtoon ooit burgemeester of schepen zou worden zou piano waarschijnlijk bijna klaarkomen van blijdschap, alhoewel die mens afkomstig zou zijn van een niet-europees land met waarden die vaak de onze niet zijn en heel wat verder zou afstaan van de autochtone antwerpenaar dan filip fdw.
Een bruggeling of antwerpenaar verschillen maar weinig van elkaar als je die twee zou vergelijken met vreemdelingen.
Het argument van de piano is natuurlijk dat het blok zelf zegt eigen volk eerst maar het zegt inderdaad eigen VOLK eerst en niet het echt bekrompene van eigen Kerktoren eerst.

Dit is gewoon die typisch linkse indoctrinatie die oordeelt dat er geen verschillende volkeren met verschillende mentaliteit en eigenheden bestaan, iets wat natuurlijk politiek correct is maar niet strookt met de werkelijkheid.
Ja natuurlijk dat was een reactie waar ik op had gerekend.

Dat Eigen Volk Eerst principe getuigt -in het licht van de steeds uitdeiende Europese Unie- op zich alleen al op een Kerktorenmentaliteit.

En inderdaad, wat kan het mij schelen als straks iemand van allochtone origine burgemeester wordt, zie maar bv senator Ylieff die ook burgemeester van zijn stad is (Verviers), èn van Bulgaarse origine. Wat mij betreft kan straks evengoed Mimount Boussakla of Fauzaya Talhaoui de toekomstige burgemeester van Antwerpen worden. Als de stad er maar beter door wordt bestuurd ben ik met alles akkoord.

Maar dat is iets wat voor mij de vanzelfsprekendheid zelves is, maar dat is het zeker niet voor het Vlaams Blok!

Dat kleinburgerlijk provinciaals nationalisme van het VB is niet meer van deze wereld. Het Vlaams Nationalisme neemt ook voortdurend een loopje met de historie, want het Vlaanderen zoals het nu is uitgetekend lijkt me een al even kunstmatige constructie te zijn als het koninkrijk België dat is.

Ik klaag dat aan, niet dat het me veel kan bommen, maar precies omdat het VB daar een breekpunt van maakt. Als het VB dat wil doen, dan ga ik mee in die gekkernij, en eis ik de teruggave van Antwerpen en Brabant aan zijn historische erfgenamen.

Konsekwent met de doctrine van het Vlaams Blok kan Filip Dewinter volgens zijn eigen Bloed & Bodem principe, geen burgemeester worden van Antwerpen. Wat mij betreft is -alweer volgens de VB doctrine- FDW net zo goed een immigrant als mijn Russische buur dat is. Integendeel, met mijn buurman heb ik veel meer gemeen dan met de doorsnee Vlaams Blokker, want dat is een heel aardige, intelligente en zachte man, met een kosmopolitische visie die nog veel verder gaat dan de mijne, en hij heeft tenminste nog kaas gegeten van cultuur.

Als het Blok het hard wil spelen, dan doen wij dat ook en geven we hem een koekje van eigen deeg. Zo simpel is dat. Ik doe dat met de nodige portie humor (ik denk niet eens dat je dat gesnapt had in de topic) maar ik kan er evengoed serieus over door discuteren.
Oud 3 juli 2003, 01:25   #29
rechtuit
Schepen

Standaard

Ik snap wel dat je dat ironisch zegt, kijk maar wat ik zeg: dat je de eigen volk eerst theorie zelf in het absurde trekt.
(Denk aub niet dat jij slimmer bent dan ik omdat ik een andere mening heb, ik beweer troiwens ook niet dat ik slimmer dan jij zou zijn hee!)

Jouw politiek correcte mening echter dat fdw geen echte antwerpenaar is of maar evenveel als een allochtoon, daarin verschillen wij fundamenteel van mening. Voor mij bestaat er WEL zoiets als verschillende volkeren en rassen op deze wereld met ook verschillende cultuur, identiteit en eigenschappen en dit vooral door een andere opvoeding ( ik ben dus geen racist die beweert dat andere volkeren zich anders gedragen omdat ze nu eenmaal genetisch anders zijn).

Bij een autochtone vlaming (het is jij die het op het niveau van het dorp brengt) is er volgens mij meer bekommernis om vlaanderen in de eerste plaats en de geschiedenis en gewoonten die hier al lang aanwezig zijn; veel meer dan voor een hier wonende allochtoon die ontegensprekelijk ook waarden meedraagt uit zijn vreemde afkomst en opvoeding (die ik dus niet als minderwaardig beschouw, dit zal ik er maar vlug bijzeggen anders pak je me daar weer op). Deze allochtoon zal dus eerder dingen bepleiten die eventueel dingen bepleiten die wel hem (en zijn medeallochten die van dezelfde afkomst zijn) genegen zijn en dit kunnen zaken zijn waar de autochtoon niet wakker van ligt of zelfs tegenstander van is (vb arabisch als landstaal of pro-ritueel slachten of in conflicten kant kiezen van bepaalde landen omdat die gebieden zijn roots zijn of de bevolking zijn geloof heeft, zie maar reactie van europa tgo VSA was ook gedeeltelijk onder druk van europese moslims).

PS als je zegt dat nationalisme passe is, zeg dat effe aan die turkse autocolonnes in de steden als de turkse voetbalploeg gewonnen heeft. Mensen zullen zich trouwens altijd in groepen samenvoegen en DUS OOK BIJGEVOLG zich opstellen tegenover andere groepen, of dit nu op basis van voetbalploeg, ras, geloof, politieke overtuiging of weet ik wat is, dat krijg je er niet uit dat is eigen aan de mens. Ofwel moet de wetenschap maar binnenkort grijze, uniforme en emotieloze mensen maken, op naar een brave new world (waar klonen al werd voorspeld!)
Oud 3 juli 2003, 06:39   #30
PAJOT
Banneling

Standaard

Piano schreef

Citaat:
Kan je voor je gaat slapen nog even je signatuur aanpassen, want je gaat een paar stappen te ver vrees ik
Neen hoor.

Over welk gedeeltje heb je het nu precies? Dat symbooltje onder mijn naam, de oproep om mee te strijden tegen de Bolsjewieken of de zin in mijn onderschrift? Ik ben ruimdenkend, dus ik wil wel iets veranderen als het echt echt echt moet.

Als ik links zou zijn dan zou ik er een Vlaams Blok-affiche tussen plakken. Dat zou je reuze vinden, hé Piano?
Oud 3 juli 2003, 10:40   #31
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Voor mij bestaat er WEL zoiets als verschillende volkeren en rassen op deze wereld met ook verschillende cultuur, identiteit en eigenschappen en dit vooral door een andere opvoeding ( ik ben dus geen racist die beweert dat andere volkeren zich anders gedragen omdat ze nu eenmaal genetisch anders zijn).

Bij een autochtone vlaming (het is jij die het op het niveau van het dorp brengt) is er volgens mij meer bekommernis om vlaanderen in de eerste plaats en de geschiedenis en gewoonten die hier al lang aanwezig zijn; veel meer dan voor een hier wonende allochtoon die ontegensprekelijk ook waarden meedraagt uit zijn vreemde afkomst en opvoeding (die ik dus niet als minderwaardig beschouw, dit zal ik er maar vlug bijzeggen anders pak je me daar weer op). Deze allochtoon zal dus eerder dingen bepleiten die eventueel dingen bepleiten die wel hem (en zijn medeallochten die van dezelfde afkomst zijn) genegen zijn en dit kunnen zaken zijn waar de autochtoon niet wakker van ligt of zelfs tegenstander van is (vb arabisch als landstaal of pro-ritueel slachten of in conflicten kant kiezen van bepaalde landen omdat die gebieden zijn roots zijn of de bevolking zijn geloof heeft, zie maar reactie van europa tgo VSA was ook gedeeltelijk onder druk van europese moslims).

PS als je zegt dat nationalisme passe is, zeg dat effe aan die turkse autocolonnes in de steden als de turkse voetbalploeg gewonnen heeft. Mensen zullen zich trouwens altijd in groepen samenvoegen en DUS OOK BIJGEVOLG zich opstellen tegenover andere groepen, of dit nu op basis van voetbalploeg, ras, geloof, politieke overtuiging of weet ik wat is, dat krijg je er niet uit dat is eigen aan de mens. Ofwel moet de wetenschap maar binnenkort grijze, uniforme en emotieloze mensen maken, op naar een brave new world (waar klonen al werd voorspeld!)
Vervelend is dat wanneer iemand over allochtonen begint het altijd gaat over moslims, Turken of Marokkanen, niettegenstaande deze groep maar 1/5 van de totale groep allochtonen uitmaken. Ik heb nagenoeg enkel met oost-europeanen te maken en vandaar dat ik de vreemdelingenproblematiek in een veel breder perspectief bekijk dan dat het hier in het algemeen telkens weer wordt aangehaald.

Natuurlijk zitten er ook bij de allochtonen ferme nationalisten. Als ik de Georgiërs beschouw die hier wonen, is dat het eerste wat ik kan vaststellen: fierheid op hun origine. Maar ja, het is ook nog maar een kersverse immigratie, we zullen wel zien hoe hun kinderen zich inpassen.

Ik geloof ook wel dat er verschillen zijn in cultuur enz... maar ik vind ze niet onoverbrugbaar. Verschillende rassen en volkeren? Kom eens naar Antwerpen en zie wat er gebeurt. Iedereen huwt hier door elkaar: chinezen met engelsen, belgen met congolezen, fransen met russen, italianen met brazilianen..... je zou hun kinderen moeten zien! 8)

Als er al rassen bestonden, zal het niet voor lang meer zijn. De smeltkroes die in de grote steden groeit en bloeit kan niemand meer stoppen. Binnen een paar generaties zien we d'r allemaal een beetje anders uit.

Dat ze daar op het platteland maar weinig van begrijpen en afkerig van blijven is een probleem, niet voor ons maar voor hen. Natuurlijk verwacht ik nog grote strubbelingen door dat, maar daar moeten we door, daar is niks aan te doen. De multiculturele samenleving is een feit, dus wen er maar alvast aan, het zal je veel gepieker besparen.
Oud 3 juli 2003, 12:42   #32
rechtuit
Schepen

Standaard

Als men steeds over moslims begint als men het over allochtonen gaat dan is dit om de simpele reden dat er veel minder problemen zijn met andere allochtonen. Alhoewel ook sommige oost-europeanen zich ook niet onbetuigd laten in de criminaliteit maar dit zijn dan wel mensen die hier nog geen tientallen jaren of zelfs verschillende generaties wonen.
Oud 3 juli 2003, 12:53   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze daar op het platteland maar weinig van begrijpen en afkerig van blijven is een probleem, niet voor ons maar voor hen.
Op het platteland? Hoeveel procent haalt het Vlaams Blok in Antwerpen stad alweer?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 17:50   #34
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Dat ze daar op het platteland maar weinig van begrijpen en afkerig van blijven is een probleem, niet voor ons maar voor hen.
Op het platteland? Hoeveel procent haalt het Vlaams Blok in Antwerpen stad alweer?
In 2000? = 33%.
Oud 13 juli 2003, 13:28   #35
thePiano

Standaard

Citaat:
[size=5]Filip Dewinter op 25 maart op ATV: "Ik ben een rasechte Antwerpenaar" [/size]

Jeps, en ik ben Sinterklaas en Tsiko is Zwarte Piet 8)

Geef toe, als ze in Brugge een Antwerpenaar als burgemeester moesten krijgen, of Steve Stevaert in Gent, of Louis Tobback in Oostende, of Johan Vande Lanotte in Hasselt, het zou WEL problemen geven hé!

Maar ja, als zelfs al baron Delwaide denkt dat FDW een Antwerpenaar is, moet dringend het licht in de trapzaal worden aangestoken !

We zijn al veel leugens gewoon van het Vlaams Blok en zijn vier musketiers, maar dit citaat van FDW slaat toch echt alles !

FDW op 18.11.1997 in het Vlaams Parlement: "Het is niet omdat men iemand vijf nationaliteiten geeft, dat hij iemand anders wordt qua ethniciteit, cultuurbeleving, waarden en normen, taal, godsdienst, uitzicht, naam en afkomst."

Hij zegt het zelf: FDW is en BLIJFT een west vlaming verdekkeme !

Met héél Antwerpen maar niet met den deze zenne !

Filip Dewinter werd geboren in BRUGGE op 11 september 1962 in een 'vrij normaal burgerlijk gezin'.

In 1982 besloot FDW politieke en sociale wetenschappen te studeren aan de UFSIA in Antwerpen, maar hij behaalde nooit het diploma. Ondertussen had Filip zijn officieel adres in Wenduine en nog wat later in Zeebrugge.

Na een jaar aan de UFSIA hield Filip het al voor bekeken en stapte over naar de privéschool Erasmus waar hij twee jaar journalistiek studdeerde maar geen attest kon verwerven.

In Antwerpen leerde hij tijdens z'n studies zijn vrouw kennen.

Ik ben benieuwd hoeveel sinjoren in mijn koekestad 'graag' een West Vlaming als burgemeester willen hebben, ik al zeker niet al moest het zelfs de paus van rome zijn !

Een enquete gehouden door de GVA (22.03.02) onthulde dat 15% van de Antwerpenaars niet gelooft dat er met het Vlaams Blok op't Schoon Verdiep in Antwerpen, ook maar iets zal veranderen.

Filip Dewinter vond het wel leuk dat van de 398 (!) ondervraagde Antwerpenaars (wie dat ook moge zijn) er 262 voorstander zijn om het cordon sanitaire op te breken.

In hoeverre 398 antwerpenaars representatief zijn voor een stad met 460 000 inwoners, dat laat ik aan de volksbegoochelaars van de GVA over.

Maar waarom is de Bruggeling dan malcontent ?
Omdat van dat ondervraagde aantal er nog geen 15% van overtuigd is dat het Blok het beter of hetzelfde zal doen. Voor mij is 'hetzelfde' identiek aan slechter, want elke Antwerpenaar (zoals ondergetekende) wéét dat we nog nooit zo'n miskleun van een gemeenteraad hebben gehad sinds deze laatste van Detiège.

Slechts 15% hoopt op beterschap met het Blok.

Bijzonder grappig wel vond ik die 2 �* 3 % VB-stemmers die antwoorden dat 'mét het Vlaams Blok het nog SLECHTER zal worden', blijkbaar waren die nog niet goed nuchter

[size=5]Zet'm op Patrick Janssen![/size]
Waar zitten ze nu bij het Vlaams Blok? Was dat hun veelbeloofde putsch in Antwerpen en in de rest van het Vlaams Gewest? Weer vier jaar op de banken zitten zowel op federaal als regionaal gebied.

Antwerpen, de stad die het Blok ging innemen met een overweldigend kiesresultaat, dat plannetje kunnen ze ook weer opbergen, en met PJ zal het weer de goede kant opgaan en dus de slecht voor het Blok want dat draait alleen maar lekker daar als het ergens slecht gaat.

Benieuwd hoe de achterban van het VB daar over denkt, maar ja, die moeten zwijgen tenzij ze er uit stappen.
Oud 13 juli 2003, 13:46   #36
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte piano;wanneer u het CV.wil vermelden van uw politieke tegenstrever,doe dit dan duidelijk aub

Filip Dewinter

Geboren; Brugge, 11 september 1962

Gehuwd met Lutgarde en vader van Karolien, An-Sofie en Veroniek

Klaverveldlaan 1
2180 Ekeren
Tel. 02/552.19.69 (Kantoor)
Fax 02/552.16.69 (Kantoor)

HSO economische, St-Franciscus-Xaveriusinstituut, Brugge (1982)

Kandidatuur politieke en sociale wetenschappen, UFSIA (1983)

NUHO journalistiek, Hogere Handelsschool Erasmus (1985)

Voormalig journalist

Politieke loopbaan:

Voorzitter Vlaams Blok Jongeren (1987-1989)

Partijbestuurslid Vlaams Blok (1987-...)

Gemeenteraadslid Antwerpen (1995-...)

Provincieraadslid (1985-1987)

Volksvertegenwoordiger (1985-1987)

Lid Vlaamse Raad (1988-1995)

Vlaams Volksvertegenwoordiger (1995-...)

Fractievoorzitter Vlaams Blok (1992-...)

Lid uitgebreid bureau Vlaams Parlement (1992-...)
Commissies:
Reglement en samenwerking

Binnenlandse aangelegenheden, huisvesting en stedelijk beleid

Filip Dewinter is auteur van:
EIGEN VOLK EERST
Uitgeverij TYR, 1989.
WEG MET ONS? - Antwoord aan Paula D'Hondt
Uitgeverij TYR, 1991.
EEN TEGEN ALLEN - Opkomst van het Vlaams Blok
Uitgeverij TYR, 1993.
IMMIGRATIE: de tijdbom tikt
Uitgeverij TYR, 1996.
BAAS IN EIGEN LAND - Over identiteit, culturele eigenheid en nationaliteit
Uitgeverij Egmont, 2000.
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2003, 13:56   #37
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte piano,waarom zou mijnheer Dewinter geen burgemeester kunnen worden volgens u Vanwege het feit,dat hij woonachtig is binnen zijn stad Vanwege het feit dat hij de belgische nationaliteit bezit Vanwege het feit dat hij vlaming is Vanwege het feit dat hij een Antwerps en geen Brugs accent heeft
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Oud 13 juli 2003, 13:59   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Geachte piano;wanneer u het CV.wil vermelden van uw politieke tegenstrever,doe dit dan duidelijk aub

Filip Dewinter

Gehuwd met Lutgarde en vader van Karolien, An-Sofie en Veroniek

Klaverveldlaan 1
2180 Ekeren
Tel. 02/552.19.69 (Kantoor)
Fax 02/552.16.69 (Kantoor)

Voormalig journalist

Politieke loopbaan:

Voorzitter Vlaams Blok Jongeren (1987-1989)

Partijbestuurslid Vlaams Blok (1987-...)

Gemeenteraadslid Antwerpen (1995-...)

Provincieraadslid (1985-1987)

Volksvertegenwoordiger (1985-1987)

Lid Vlaamse Raad (1988-1995)

Vlaams Volksvertegenwoordiger (1995-...)

Fractievoorzitter Vlaams Blok (1992-...)

Lid uitgebreid bureau Vlaams Parlement (1992-...)
Commissies:
Reglement en samenwerking

Binnenlandse aangelegenheden, huisvesting en stedelijk beleid

Filip Dewinter is auteur van:
EIGEN VOLK EERST
Uitgeverij TYR, 1989.
WEG MET ONS? - Antwoord aan Paula D'Hondt
Uitgeverij TYR, 1991.
EEN TEGEN ALLEN - Opkomst van het Vlaams Blok
Uitgeverij TYR, 1993.
IMMIGRATIE: de tijdbom tikt
Uitgeverij TYR, 1996.
BAAS IN EIGEN LAND - Over identiteit, culturele eigenheid en nationaliteit
Uitgeverij Egmont, 2000.
Ik heb ook eens een artikeltje geschreven voor het plaatselijke infokrantje; mag ik mezelf nu ook "journalist" noemen?

Ik heb ook eens een cursus psychologie van 1ste kan. doorbladerd; mag ik nu ook "kandidatuur psychologie" op mijn CV zetten?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2003, 14:19   #39
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Raf;ik mag aannemen dat u reeds veel boeken gelezen heeft,en van zichzelf vindt dat u een auteur bent
Oud 13 juli 2003, 14:26   #40
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid

Filip Dewinter

Voormalig journalist
In 1982 besloot FDW politieke en sociale wetenschappen te studeren aan de UFSIA in Antwerpen, maar hij behaalde nooit het diploma. Ondertussen had Filip zijn officieel adres in Wenduine en nog wat later in Zeebrugge.

Na een jaar aan de UFSIA hield Filip het al voor bekeken en stapte over naar de privéschool Erasmus waar hij twee jaar journalistiek studeerde maar geen attest kon verwerven.

Hij is wel even op de krant gewerkt, maar dat was maar een freelancejobke om de koffie te schenken enzo.

Uiteraard zet FDW op zijn cv wat hij wil, maar de waarheid is wel wat anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be