![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Kan een Bruggeling burgemeester worden in Antwerpen? | |||
NEEN, Eigen Volk Eerst |
![]() ![]() ![]() |
6 | 75,00% |
JA, ik ben PRO multikul |
![]() ![]() ![]() |
2 | 25,00% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [size=5]Filip Dewinter op 25 maart op ATV: "Ik ben een rasechte Antwerpenaar" [/size]
![]() Jeps, en ik ben Sinterklaas en Tsiko is Zwarte Piet 8) Geef toe, als ze in Brugge een Antwerpenaar als burgemeester moesten krijgen, of Steve Stevaert in Gent, of Louis Tobback in Oostende, of Johan Vande Lanotte in Hasselt, het zou WEL problemen geven hé! Maar ja, als zelfs al baron Delwaide denkt dat FDW een Antwerpenaar is, moet dringend het licht in de trapzaal worden aangestoken ! We zijn al veel leugens gewoon van het Vlaams Blok en zijn vier musketiers, maar dit citaat van FDW slaat toch echt alles ! FDW op 18.11.1997 in het Vlaams Parlement: "Het is niet omdat men iemand vijf nationaliteiten geeft, dat hij iemand anders wordt qua ethniciteit, cultuurbeleving, waarden en normen, taal, godsdienst, uitzicht, naam en afkomst." Hij zegt het zelf: FDW is en BLIJFT een west vlaming verdekkeme ! Met héél Antwerpen maar niet met den deze zenne ! ![]() Filip Dewinter werd geboren in BRUGGE op 11 september 1962 in een 'vrij normaal burgerlijk gezin'. In 1982 besloot FDW politieke en sociale wetenschappen te studeren aan de UFSIA in Antwerpen, maar hij behaalde nooit het diploma. Ondertussen had Filip zijn officieel adres in Wenduine en nog wat later in Zeebrugge. Na een jaar aan de UFSIA hield Filip het al voor bekeken en stapte over naar de privéschool Erasmus waar hij twee jaar journalistiek studdeerde maar geen attest kon verwerven. In Antwerpen leerde hij tijdens z'n studies zijn vrouw kennen. Ik ben benieuwd hoeveel sinjoren in mijn koekestad 'graag' een West Vlaming als burgemeester willen hebben, ik al zeker niet al moest het zelfs de paus van rome zijn ! Een enquete gehouden door de GVA (22.03.02) onthulde dat 15% van de Antwerpenaars niet gelooft dat er met het Vlaams Blok op't Schoon Verdiep in Antwerpen, ook maar iets zal veranderen. Filip Dewinter vond het wel leuk dat van de 398 (!) ondervraagde Antwerpenaars (wie dat ook moge zijn) er 262 voorstander zijn om het cordon sanitaire op te breken. In hoeverre 398 antwerpenaars representatief zijn voor een stad met 460 000 inwoners, dat laat ik aan de volksbegoochelaars van de GVA over. Maar waarom is de Bruggeling dan malcontent ? Omdat van dat ondervraagde aantal er nog geen 15% van overtuigd is dat het Blok het beter of hetzelfde zal doen. Voor mij is 'hetzelfde' identiek aan slechter, want elke Antwerpenaar (zoals ondergetekende) wéét dat we nog nooit zo'n miskleun van een gemeenteraad hebben gehad sinds deze laatste van Detiège. Slechts 15% hoopt op beterschap met het Blok. Bijzonder grappig wel vond ik die 2 �* 3 % VB-stemmers die antwoorden dat 'mét het Vlaams Blok het nog SLECHTER zal worden', blijkbaar waren die nog niet goed nuchter ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() En zedde vin Brheughe…
En zedde vin Brheughe… Dá moette vanachteren in de rei goan stoan !! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Pianogeval wat voor een onzin, wat voor een zever heb je er nu weer opgezet?
Teveel pillen gepakt? Of hoop je nog altijd onder vuil onderlijfke, schepen te worden? Piano schepen in Antwerpen!!! ![]() ![]() SCHEPEN VAN VISAKAARTEN!!!!!! ![]() ![]() ![]() Past helemaal bij pianoke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Als er iets gemetseld moet worden in uwe VZW; I'm your man. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Echte Dietsers zijn overal welkom, van Holland tot Loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
25 maart ? Pianogeval jij loopt helemaal achter. Wat moet onderlijfke opzetten? En op wat ? Vind hij wel iets ? Misschien hier of daar een visa kaartje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Efkens serieus nu.
Ik vind toch ook (losstaand van politieke kleur) dat een burgemeester op zijn minst streekgebonden moet zijn. Kwestie van ‘voeling’ te hebben met de inwoners van de stad die hij bestuurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Doen metserke, zeker doen, heb je hulp nodig, niet voor te werken maar voor te kijken. Doen metserke, jij met je twee linkse handen, cement uit een rood paradijs, dat stort in de korste keren in. Piano jij gaat toch tegen dat muurtje staan hè, vriend? Ik kom naar de begrafenis. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Jamaar, ge ziet toch zo dat het ne mens van aan de kust is hé. Die grote dikke wenkbrauwen dienen om opstuivend duinzand uit de ogen te houden.
Tja, die genetica hé. Ge kunt dá toch niet wegstoppen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ja zeker dinges, ik ben zeer goed in het 'rammen' ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar heeft u die man al eens écht iets horen zeggen? Ik alvast niet. De (Antwerpse) media laat daar een pak kansen liggen. Ik weet natuurlijk niet of daar opzet mee gemoeid is. Enfin, als burgemeester zou hij alvast zeer beperkt zijn. Geen bagage, geen entourage én geen bestuurlijke meerderheid. Dat is het scenario wanneer de Bruggeling Burgemeester wordt. |
|
![]() |
![]() |