![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit vind ik niet grappig. WWIII betwijfel ik trouwens als wel zo positief is: het zou me verwonderen als er daarna nog leven mogelijk is hier. Suggestie: condooms invoeren en tonen waarvoor ze dienen.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bobke : 26 oktober 2005 om 22:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() zou het niet simpeler zijn om gewoon die vis niet meer te kopen, als consument?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
En je hebt gelijk, massaproductie leidt tot kwaliteitverlies ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Maar hoe krijg je de mensen zo ver?? De enige manier lijkt me de prijzen opdrijven, maar daar gaat de visindustrie niet mee akkoord zijn. Bovendien zullen er dan nog consumenten zijn die het kopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag naar eiwitten stijgt samen met de menselijke bevolking......
De balans is ondertussen zwaar negatief,de quotas hebben vermoedelijk geholpen om meerdere vissoorten voor uitroeiing te behoeden maar dan ook niks meer. Ook de PLAATS speelt een rol,en wordt overigens meer en meer gereglementeerd.Net als mensen op reproduktieve leeftijd vindt je ook vissen op reproduktieve leeftijd soms massaal geconcentreerd in bepaalde gebieden.Vergeet niet dat de Oceanen,net als het land,feitelijk grotendeels woestijnen zijn waar levende wezens hoogstens passeren. DAAR moet je natuurlijk zijn als visser! Wat heeft het voor zin te verklaren "de Europese quota van Haring" zijn dit jaar slechts voor 50% opgebruikt,als in feite 90% van de reproduktieve populatie,op de beste plaatsen,afgesleept is.... DAT is een zware uitdaging Inderdaad,zeevis eten wordt eigenlijk een soort misdaad,het belonen van roofbouw! Overigens,als ondermaatse vis binnenkomt in de netten kiepert men deze ongewilde bijvangst direkt overboord,waar het grootste deel,door samendrukking,ontschubbing enz sterft....... ![]() jaja ruige business..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor degene die werkelijk willen weten hoe het eraan toe gaat :
"Hoe overbevissing ons dagelijks leven verandert" Charles Clover Leeg uitgeverij Atlas - isbn 90.450.1542.0 - 2005 Een heel informatief boek dat haarfijn alles uit de doeken doet wat betreft overbevissing, quota's (al dan niet wetenschappelijk/politiek bepaald), enz...
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Groenen tist. Typisch groen. Typische groene manier om de aandacht proberen te trekken met belachelijk evidente stellingen of acties. Groen hoort niet thuis in de politiek.
![]() |