![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |||||||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Tussen Vlaanderen en Wallonië worden er steeds meer breuklijnen zichtbaar, over de meest uiteenlopende onderwerpen. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hypocrisie eerste klas! |
|
|
|
|
|
|
#23 | ||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Schoon gezegt DAARME WILLEN WIJ DE VERKEERSSLACHTOFFERS LATEN DALEN. DAT IS DE BEDOELING. nu duh wat is de bedoeling van een verkeersbeleid. Neen jullie bedoeling is gewoon zoveel mogelijk gesplist krijgen.. what the fuck maakt jullie da uit of er meer of minder doden zijn. Vlaanderen onafhankelijk is enige doel en bij jullie heiligt het doel alle middelen..
|
|
|
|
#24 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
(*) u weet wel wat ik bedoel |
|||||
|
|
|
|
|
#25 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Nu heeft hij de federalisering van een deel van het verkeersreglement doorgedrukt. Als SP.a voorzitter kan hij het verkeersreglement niet in gans België laten verstrengen, dus doet hij het enkel in Vlaanderen. In Wallonië en Brussel moeten PS en MR dan maar hun verantwoordelijkheid opnemen. Een verstrenging wordt daar niet verboden. In zijn uitspraak "Dat is belangrijk om het aantal verkeersslachtoffers te doen dalen" lees jij de "eigen volk eerst"-gedachte. Dat is een bespottelijke beschuldiging. Stevaert doet gewoon wat Stevaert al jaren doet: oplossingen zoeken voor echte problemen. Misschien naïef, simplistisch, wat naast de kwestie, maar wel oprecht gemeend. |
|||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
Grote verschillen tussen "Vlaemingen" en "Waelen"? Ik zie er hier eerlijk gezegd alleen tussen flaminganten en Belgisch-gezinden !
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Hey, 'vlaanderen onafhankelijk', is dit wel een mooi liedje volgens jou?
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Banneling
|
Wat zijn ze toch modern, die flaminganten !
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
ja natuurlijk.. dat zijn moderne mensen die vlaanderen willen splitsen om het nog moderner te maken. Om hun gelijk proberen aan te tonen gebruiken ze kaartjes,liederen en eigenschappen van gebieden die eeuwen oud zijn
|
|
|
|
#31 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
Dat is tenminste tegen de stroom van zelfverklaarde betweters en profeten inroeiien!
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
Wel ja, geschiedkundig is dat correct en aardrijkskundig is dat logisch.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geschiedkundig is dat helemaal niet zo correct als u meent te moeten concluderen (maar over oude grafelijke grenzen en de huidige provinciegrenzen hebben we het al eerder gehad... maar daar hebt u ook niets van opgestoken merk ik). |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Degenen die zich hier als beterweters gedragen hebben blijkbaar aan de argumentatie van de door Tacitus gebrandmerkte beterweters gemerkt dat de argumenteerders het inderdaad 'beter weten' dan zijzelf. Vandaar hun 'waardering' voor de NIET zelfverklaarde beterweters van dit forum.
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ipv aan een europees verkeersreglement te werken.....
Verkeerswetten splitsen vind ik b e l a c h e l i j k !!!! Ivm met het flitsen en beboeten, ik zie het verschil tussen vlaanderen en wallonie niet, hoor. Ik vind wel dat de hoogte van de boetes moet afhangen van het inkomen, het is mij toch al opgevallen dat het merendeel van de chauffeurs van leasings en duurdere auto's rapper te snel rijden dan de goedkopere auto's. Ik ga hier zeker niet veralgemenen, maar een boete van 1000€ is voor een gewone bediende een effectief afschrikmiddel , maar als je 3000€ in de maand op je bankrekening hebt staan dan zal je er niet van wakker liggen....
|