![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Vreemdeling
|
Mijn volk is het wel niet, ik ben nog steeds niet de leider van de Vlamingen.
Massaal paars in Wallonie JA, in Vlaanderen NEE!! Ga maar na 1.988.973 stemmen in Vlaanderen (42%),48 zetels (54,5%) Welverdient in Wallonie 1.604.944(64,5%) 49 zetels (79%). Democratie op zijn Belgisch!!! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
We hebben alles dus goed onder controle.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lokaal Raadslid
|
Dus, Tacticus, u geeft nu grootmoedig toe dat de BUB voornamelijk voor de Waalse gevestigde orde werkt.
"Alles onder controle" om de Vlaming zoveel moelijk monddood te maken en verkiezingen te manipuleren in het voordeel van Wallonië.
|
|
|
#24 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Maar onze geschillen buiten beschouwing gelaten. Je staat zelf toch niet achter deze situatie? Als democraat dan |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Strop heeft mijn "
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Vreemdeling
|
IK ben er niet echt voor, iedereen voelt die tekens anders aan, ik vermeid ze liever.
Maar je kan toch duidelijk vastellen met die cijfers dat paars volgend jaar in Vlaanderen niet meer van doen is. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
"vermijd"
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ik vrees dat de Vlamingen het na volgende legislatuur wel zullen beu zijn. Juni 2004 zal nog wat te vroeg komen, maar paars zal dit keer de rit niet uitdoen!
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
#31 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ieder zijn waarheid, hé. Als jij moeten strijden voor onderwijs in eigen taal geen onderdrukking noemt is dat geen onderdrukking voor jouw maar voor mij is dat wel. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
Maar in vergelijking met wat de Indianen etc... aangedaan is, is het nog niet eens een voetnoot in de geschiedenis.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Vreemdeling
|
Wordt het recht op erkenning door BUB bepaalt hoe hard een volk heeft afgezien. Ik vindt dat maar een raar criterium.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
Het Vlaamse volk (wat dat ook is) heeft niet afgezien, tenzij u me de massamoorden en ethnische zuiveringen kan aantonen.
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Uiteraard zijn de Vlamingen niet op een manier onderdrukt zoals de Indianen dat werden en in vele gevallen nog steeds worden. Er is echter wel sprake van een andere onderdrukking, zoals het feit dat de grootste bevolkingsgroep van het land slechts evenveel federale ministers mag krijgen dan de andere groep, dat we binnenkort misschien ook een senaat krijgen waarin een dergelijke verdeling het geval is.
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
Daar heb ik me steeds tegen verzet, cf. al onze teksten over Senaat en pariteit. Ergo: ik ben even Vlaamsgezind als u.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
Niet rechtvaardig behandelen én uitgemoord worden zijn twee verschillende zaken.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|