![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de franse taal op dit forum? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
26 | 42,62% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
35 | 57,38% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, nu staat mijn haar echt omhoog...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen probleem mee wanneer zaken geïllustreerd worden in een andere taal. Vaak zie je hier ook Engelstalige artikels verschijnen.
Topics opstarten in een andere taal ligt ietwat anders. Nederlands is hier de voertaal van de meeste mensen en dan is het niet altijd makkelijk om de discussie te volgen. Zo ook voor Engels uiteraard.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België heeft bij mijn weten drie officiele landstalen.
En als de moderatie het toelaat kan me berichten posten in eender welke taal. De vraag is dan of men veel respons gaat krijgen en of men, bij een overvloed aan andere talen, dan de huidige gebruikersgroep niet zal verdringen en verjagen naar een Nederlandstalig forum. Ik ga te lui zijn denk ik om een Duitse of Franse discussie te volgen en ik beheers het niet goed genoeg om vlotjes mee te praten over politiek, financiën, maatschappelijke ontwikkelingen, ... Het mag dus, maar is er behoefte aan? Ik denk het niet. De hoofdpagina is ook in het Nederlands dus ik kan me moeilijk voorstellen dat het forum echt veel Frans- Duits of anderstalige bezoekers zal krijgen, tenzij ze vlot Nederlands kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Moet kunnen, al zou het al geweldig zijn als de 'nederlands'taligen op dit forum een beetje moeite deden om zich in correct nederlands uit te drukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ik spreek 90% van de tijd Frans sinds zo'n 20 jaar, maar vind het een rottaal.
Eén van de redenen dat ik het leuk vind hier 'uit te hangen', is omdat er NL wordt geouweklepzeikt, daar heb ik behoefte aan. Maar verder vind ik Engels de absolute topper, hoewel niet noodzakelijk voor dit forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Polly meiske toch, als je als Nederlandstalige in Brussel woont MOET je gewoon ten allen tijde Nederlands praten, tenzij jij iets nodig hebt en het anders niet kan krijgen, of tenzij ze je anders het mes op de keel zetten (martelaren hebben we niet nodig).
Maar in supermarkten, café's, restaurants, openbare evenementen en zo, waar ze vooral JOUW GELD nodig hebben: slechts één taal: NEDERLANDS; Je zal zien hoeveel lol je daarmee kunt hebben als je een beetje vasthoudend bent.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() P.be is een forum voor iedereen. Je kan en mag niet verwachten dat iedereen hier hooggeletterd is en correct abn spreekt.
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind Frans steeds meer bekrompen, betweterig, onflexibel, oncreatief, ouderwets en truttig. In het Frans kun je een ding maar op één manier zeggen. Humor is er al helemaal niet bij. Frans mogen ze wat mij betreft afschaffen. Maar ja, ik spreek en schrijf het perfect dus het helpt bij mijn broodwinning. Je zou verstelt staan, in Brussel spreekt iedereen je aan in het frans, maar de Werkende Mens is vaak Vlaams hoor. De postbode, de melkboer, hier en daar aan loketten enz, allemaal Nederlandstaligen. En dan natuurlijk van de kabeltelevisie, de wegenwerkers, de techniekers allerhande, allemaal Vloemingen. Maar meestal wonen die hier niet, ze komen alleen maar zwoegen en gaan dan gauw weer weg. Oh en dan is er natuurlijk de artsy wereld, allemaal Vlamingen die aan Kunst komen doen in het centrum van de stad (Dansaert enz). Ik zal het eens vaker proberen ,circeltje. Vanmorgen nog keek ik op de site van de Brusselse gemeente waar ik nu woon, en daar is één manneke voor "Nederlanstalige Zaken". En nee, dat is niet dezelfde die zich ook met politie en milieu enz bezighoudt, maar met het 'economaat' van de gemeente. Verder is er NIKS NL te vinden, en geen NLtalige in het gemeentebestuur. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() omdat je drie jaar terug al zo verzuurd waart...?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=37 u dacht dus (zoals zo vaak wanneer u "denkt") verkeerd...
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem met postings in het Frans, ook al is "mijn Frans" er serieus op achteruit gegaan, sinds ik Brussel verlaten heb (zo'n negen jaar geleden).
En, wanneer correct gesproken, is het Frans een zeer mooie taal.
Laatst gewijzigd door Pietje : 13 oktober 2008 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht dat het Franstalige subforum destijds werd verwijderd omdat het nauwelijks werd gebruikt. Op zich vind ik het geen probleem dat iemand een bericht in het Frans (of gelijk welke andere taal) post, maar ik vraag me wel af wat iemand komt doen op een Nederlandstalig forum als hij de taal onvoldoende beheerst om een berichtje in het Nederlands te schrijven. Zo iemand zal de replieken ook niet kunnen begrijpen, laat staan in staat zijn om een discussie vol te houden.
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |