Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2006, 22:41   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midian Bekijk bericht
Pijnpatiënten worden tegenwoordig met een morfinepomp geholpen.
ja hoor.
morfine is het enige middel dat werkt, natuurlijk.
en leg alle pijnpatiënten maar meteen aan een morfinepomp.

Denk eens na voor je iets post.
Of informeer je, kan ook helpen.
Oud 16 januari 2006, 05:32   #22
Midian
Burger

Midian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja hoor.
morfine is het enige middel dat werkt, natuurlijk.
en leg alle pijnpatiënten maar meteen aan een morfinepomp.

Denk eens na voor je iets post.
Of informeer je, kan ook helpen.
Cannabis roken is giftiger en gevaarlijker dan een sigaret van tabak te roken.Het lijkt er dus op dat de beste methode voor medicinaal gebruik van cannabis zal bestaan in de toediening van de gezuiverde molecule, tetrahydrocannabinol, met een spray of een doseerflesje.

http://www.ms-sep.be/LN_NL/NL/Medisc...n/Cannabis.htm.

Het zal dan toch niet toegediend worden zoals u het denkt. Bovendien zijn ze er nog lang niet uit. Ik zeg niet dat een morfinepomp beter is, het ware beter dat niemand dat ooit nodig zou hebben. Pijnpatiënten nemen dat spul niet voor hun genot, maar uit noodzaak.

Laatst gewijzigd door Midian : 16 januari 2006 om 05:49.
Midian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 05:44   #23
Midian
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
kunt u dat dan staven met enkele bronnen? Vooral dat wat ik int vet heb aangeduid.
"Een jongen van dertien die nietsvermoedend een joint rolt met belgowiet riskeert gek te worden. Het spul is gewoon te straf", vertelt een getuige vanavond in Telefacts. De man is geen arts, maar zelf al 23 jaar fanatiek cannabisgebruiker. "Bijna elke Nederlandse coffeeshop verkoopt wiet die in België werd gekweekt en daar is wat mee aan de hand: het is geen softdrugs meer, maar pure harddrugs."

"Een jongen van dertien die nietsvermoedend een joint rolt met belgowiet riskeert gek te worden. Het spul is gewoon te straf", vertelt een getuige vanavond in Telefacts. De man is geen arts, maar zelf al 23 jaar fanatiek cannabisgebruiker. "Bijna elke Nederlandse coffeeshop verkoopt wiet die in België werd gekweekt en daar is wat mee aan de hand: het is geen softdrugs meer, maar pure harddrugs."
Vlaanderen is een van de voornaamste leveranciers geworden aan Nederlandse coffeeshops. Steeds vaker wordt er in ons land cannabis gekweekt in achtertuintjes, op zolderkamers of in kelders: het product dat daaruit gewonnen wordt, heet 'belgowiet' en die lijkt het te halen van de Nederlandse 'nederwiet', zo blijkt uit de Telefacts-reportage van Lili Vandenberk.
Vorig jaar werden er in Vlaanderen 26 illegale hennepplantages in beslag genomen. Samen ging het om 23.000 hennepplanten. Charles De Winter van de federale politie zegt dat er dit jaar planten gevonden zijn met 25 procent THC-gehalte. "Een normaal gekweekte plant heeft maar 7 tot 10 procent THC", zegt De Winter. "De opiumwet in Nederland deelt drugs op volgens hun THC-gehalte. In Nederland staan producten op de lijst als harddrugs die zelfs minder THC hebben dan de belgowiet. Dat maakt van de belgowiet dus harddrugs", bevestigt De Winter aan Telefacts.

De rest verklaar ik uit persoonlijke ervaring. Maar eerst een verduidelijking. Als je amfetamines dagelijks gebruikt ben je natuurlijk rijp voor de sloop, maar als we kijken hoe die worden gebruikt door de GEMIDDELDE gebruiker (1 tot 3 keer in de week tijdens het uitgaan of een paar weken tijdens de examenperiodes in kleine dosissen) dan zien we toch dat die een minder schadelijk effect hebben op de geestelijke gesteldheid dan het dagelijks gebruik van MEERDERE joints. En een vermindert concentratie vermogen bij zelfs 1 joint om de 2 dagen.

Vraag: [FONT=verdana][SIZE=-1]4 Juli 2005[/SIZE][/FONT][FONT=verdana][SIZE=2]Hallo,

Ik heb de laatste 2 of 3 jaar last van een verminderd concentratievermogen en kan minder helder nadenken. Ik blow helaas gemiddeld 1 voorgedraaide joint per 2 dagen. Dat doe ik een jaar of 10. Helaas, omdat mijn studie er onder lijdt. Ik stop er dus mee. Mijn vraag is: komt het nog goed met bovengenoemde klachten en duurt het lang?

Bedankt alvast.
[/SIZE][/FONT]
[SIZE=-1]Antwoord:[/SIZE]
[FONT=verdana][SIZE=2]Je code was: joris1970
Beste vraagsteller,

Uit onderzoek is gebleken dat 85 procent van het geheugen en de concentratie zich binnen 6 tot 8 weken heeft hersteld. De resterende 15 procent duurt langer, soms langer dan een jaar.

Het is hierbij wel van belang dat men het geheugen en de concentratie traint. Je kunt je voorstellen dat dat sneller gaat wanneer je je hersenen inspant dan wanneer je vooral onderuitgezakt naar video's ligt te kijken.

Verder van belang zijn: lichamelijke inspanning en ontspanning, goede voeding, een regelmatige dag-/ nachtritme. Als je gewend bent om voor het slapen te blowen, kun je inslaapproblemen hebben die enkele weken tot enkele maanden duren.

Succes.
Groet,

Martin Sijes
http://www.drugsinfoteam.nl/vanw/va.php4?pagina=63

En nu de fobie:

7. Angststoornissen:
Paniekstoornis zonder agorafobie
Paniekstoornis met agorafobie
Agorafobie zonder geschiedenis van paniekstoornis
Specifieke fobie
Sociale fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Acuut stress-stoornis
Veralgemeende angststoornis
Angststoornis tgv algemene medische toestand of middelengebruik
Angststoornis niet anders gespecifiëerd

http://www.vehho.be/vehho/index.php?type=text&open=142

[/SIZE][/FONT]

Om af te sluiten kan ik uit persoonlijke ervaring stellen dat alle drugs slecht zijn, ik heb in verschillende milieus dat aan de lijve kunnen ondervinden. Door alleen al het volk waarmee je in contact komt. Op medicinaal vlak staan we in België nog nergens dus hierover speculeren lijkt me zinloos. Verder is iedereen verschillend, daarom lijkt het me onlogisch om drugs als behandeling te gebruiken bij genetisch verschillende patiënten met hetzelfde ziektebeeld.

Laatst gewijzigd door Midian : 16 januari 2006 om 05:58.
Oud 16 januari 2006, 05:50   #24
Midian
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat is zo vanaf het moment dat het VB aan de macht deelneemt.
Aan het generatiepact hebben ze nogtans niet deelgenomen.
Oud 16 januari 2006, 10:36   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midian Bekijk bericht
Cannabis roken is giftiger en gevaarlijker dan een sigaret van tabak te roken.Het lijkt er dus op dat de beste methode voor medicinaal gebruik van cannabis zal bestaan in de toediening van de gezuiverde molecule, tetrahydrocannabinol, met een spray of een doseerflesje.

http://www.ms-sep.be/LN_NL/NL/Medisc...n/Cannabis.htm.
of capsules.
maar die dingen zijn niet verkrijgbaar in belgië.

Citaat:
Het zal dan toch niet toegediend worden zoals u het denkt.
Het zal, het zal...
Pijnpatiënten in vlaanderen gebruiken reeds cannabis, en begeven zich daarmee helaas in de illegaliteit.

ik begrijp alleen niet waarom de tegenstanders zo gefixeerd zijn op dat roken van cannabis.
Er bestaan ook andere manieren hoor, licht je eens een beetje in.

Citaat:
Bovendien zijn ze er nog lang niet uit. Ik zeg niet dat een morfinepomp beter is, het ware beter dat niemand dat ooit nodig zou hebben. Pijnpatiënten nemen dat spul niet voor hun genot, maar uit noodzaak.
Daar ben je weer met je pomp.
Ge kunt morfine dus ook krijgen in pilvorm eh.
Geen pomp nodig dan.
Dat winkelt niet zo handig, met een pomp in je rug geduwd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be