Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Waar kan een katholiek zoals ik nu nog naartoe?
Blijf in de CD&V 3 12,50%
Verloochen u Vlaamse principes niet! N-va, christelijk genoeg 1 4,17%
Sp.a we hebben staf toch hé! 2 8,33%
VLD, de johan hé. 1 4,17%
Vlaams blok, Wij zijn pas katholiek en Vlaams! 10 41,67%
BUB, wees Belg! 4 16,67%
agalev: denk aan onze pater! En de groene ideologie is toch een mooie ideologie? 2 8,33%
extreem-links: sociaal denken, dat christelijk, laat dat links liggen. 0 0%
Spirit: Wij laten alles toe 1 4,17%
geen enkele partij is nog katholiek vriendelijk 0 0%
Liberaal appel: rechtse duidelijke partij: maar katholiek??? 0 0%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2003, 18:35   #21
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Religie en politiek moeten volledig gescheiden zijn........
Scheiding kerk en staat is het beste wat de Westerse mens ooit is overkomen. Hierdoor staan we zo ver, laten we het dan ook zo houden of verbeteren.
Oud 11 juli 2003, 18:50   #22
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Thomas: ik ben bij een vereniging van jongeren die gevormd zijn. Plussers, genaamd. Hier is de site. Ik ben daar niet bij omdat ik gelovig ben (ikzelf ben historisch Lutheraan, en geloof niet in God zoals de katholieken dat doen), maar omdat ik het een heel toffe groep vind waar veel vrienden van mij zitten.
Nu, anyway, ondertussen weet ik dat in veel christelijke kringen Agalev als een goede partij wordt aanzien, omwille van de sociale waarden. Ik heb de show van Doe de stemtest gekeken, het is inderdaad een nogal ongenuanceerde show, maar daar kwamen de priesters uit als grootste keuze Agalev. Dat verbaast me dus in het algemeen niets.

Wat uw Vlaams nationalisme betreft. Vanuit nature is Agalev Belgicistisch, maar ik kan u verzekeren dat aan de top na 4 jaar Belgische regeringsdeelname dit heel wat verminderd is. Niet alleen dankzij een Waalse groene collega-minister (ik noem geen namen), ook door de ervaring hoe Belgisch sommige dingen hier in elkaar zitten (gehoord van Jef Tavernier himself).

Ik heb juist gelezen dat je de test van PI heb afgelegd (vind ik ook de beste), maar ik vraag me af waarom je overal tegen groen stemt. Ik veronderstel dat je het dus op milieu had. Ben je echt tegen milieu, of ben je gewoon bang Agalev uit te komen?

Ik raad je aan overal eerlijk op te antwoorden, en dan kan je nog zeggen: ik neem nummer 1 niet, 2 valt me beter mee enzo... Wat jij beslist is uiteraad volledig uw keuze, zo een test is enkel een richtlijn.
Of om het in Matrix-stijl te zeggen: the test can only show you the door, you have to open it...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 18:54   #23
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Wat uw Vlaams nationalisme betreft. Vanuit nature is Agalev Belgicistisch, maar ik kan u verzekeren dat aan de top na 4 jaar Belgische regeringsdeelname dit heel wat verminderd is. Niet alleen dankzij een Waalse groene collega-minister (ik noem geen namen), ook door de ervaring hoe Belgisch sommige dingen hier in elkaar zitten (gehoord van Jef Tavernier himself).

..
Vandaar dat ik deze keer niet op agalev gestemd heb, het was de laatste partij die zich nog bekommerde om belgië, en nu is er de BUB, en ex-agalev kiezers vinden blijkbaar wel hun weg naar de BUB....
Stof tot nadenken ??????

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 19:11   #24
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Huh???? En sp.a dan???
Trouwens, Agalev heeft dit NOOIT naar buiten gebracht, doen ze nu nog niet, om de simpele reden dat 99% van de Agalevers belgicist zijn. In het programma zijn ze, en da zeker nog minimum 15 jaar zo blijven, zoniet langer en misschien wel voor altijd, belgicistisch. Alsook hun achterban. Ik kom van een Jong-Agalev kamp. Ik stond daar dus wel degelijk volledig alleen met mijn relatieve Vlaams-nationalistische ideeën. Agalev zal als partij altijd tegen onafhankelijk zijn.

Alleen wordt iedere Belgische minister het grondig beu om voor iedere scheet 7 ministers te gaan raadplegen. Zelfs de Bubbers zullen dat worden als ze ooit in de federale regering komen te zitten.
Oud 11 juli 2003, 19:12   #25
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Thomas: ik ben bij een vereniging van jongeren die gevormd zijn. Plussers, genaamd. Hier is de site. Ik ben daar niet bij omdat ik gelovig ben (ikzelf ben historisch Lutheraan, en geloof niet in God zoals de katholieken dat doen), maar omdat ik het een heel toffe groep vind waar veel vrienden van mij zitten.
Nu, anyway, ondertussen weet ik dat in veel christelijke kringen Agalev als een goede partij wordt aanzien, omwille van de sociale waarden. Ik heb de show van Doe de stemtest gekeken, het is inderdaad een nogal ongenuanceerde show, maar daar kwamen de priesters uit als grootste keuze Agalev. Dat verbaast me dus in het algemeen niets.

Ik heb juist gelezen dat je de test van PI heb afgelegd (vind ik ook de beste), maar ik vraag me af waarom je overal tegen groen stemt. Ik veronderstel dat je het dus op milieu had. Ben je echt tegen milieu, of ben je gewoon bang Agalev uit te komen?

Ik raad je aan overal eerlijk op te antwoorden, en dan kan je nog zeggen: ik neem nummer 1 niet, 2 valt me beter mee enzo... Wat jij beslist is uiteraad volledig uw keuze, zo een test is enkel een richtlijn.
Of om het in Matrix-stijl te zeggen: the test can only show you the door, you have to open it...
Ik zit ook bij plussers: www.mikpunt.be aangenaam kennis te maken.

Blij dat er nog eens een agalever is die een beetje sympathie voelt voor het geloof.

Even nog over de scheiding van religie en staat: Uiteraard, volledig mee eens. Maar ik wil mijn geloof kunnen beleiden en dat zal volgens bepaalde wetten niet gaan. Zodanig dat ik mij wel verplicht voel om dit te mengen in de politiek.

Terug over agalev:

Zoveel vragen omtrent agalev staan er niet op hé. Dat over die boeren bv. Dat vind ik niet kunnen. De mensen moeten gewoon kunnen boeren.

Maar bv, maatregelen die zeggen:
- meer fietspaden
- overschakelen op alternatieve energie ( windmolens voor de kust )
- je kan je plastieke flessen terug brengen, desnoods met geld terug te krijgen ( is dit wel een standpunt van agalev, hoop van wel, is toch groen? )
- bepaalde bossen nog beschermen.

Zo van die zaken. Maar de stellingen die daar vermeld stonden omtren standpunt van agalev ben ik juist tegen.

Ik heb die ook niet gemaakt die vragenlijst.

Thomas
Oud 11 juli 2003, 19:22   #26
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huh???? En sp.a dan???
Trouwens, Agalev heeft dit NOOIT naar buiten gebracht, doen ze nu nog niet, om de simpele reden dat 99% van de Agalevers belgicist zijn. In het programma zijn ze, en da zeker nog minimum 15 jaar zo blijven, zoniet langer en misschien wel voor altijd, belgicistisch. Alsook hun achterban. Ik kom van een Jong-Agalev kamp. Ik stond daar dus wel degelijk volledig alleen met mijn relatieve Vlaams-nationalistische ideeën. Agalev zal als partij altijd tegen onafhankelijk zijn.

Alleen wordt iedereen Belgische minister het grondig beu om voor iedere scheet 7 ministers te gaan raadplegen. Zelfs de Bubbers zullen dat worden als ze ooit in de federale regering komen te zitten.
Als Agalev echt belgicistisch zijn dan zouden ze dat beter meer naar buiten brengen, net zoals de vlaamsgezinden dat doen. Het feit dat dat niet zo overduidelijk is (ik moest er echt naar zoeken !) wijst erop dat ze dit standpunt naargelang de wind draait zouden aanpassen.
Hoedanook, ik heb niets tegen Agalev, integendeel ! Maar, de laatste verkiezingen, tussen al de propagande van het splitsen, flamingantisme, groot-nederland, etc, heb ik mijn prioriteiten gesteld, en dat was België. Nergens zag ik een partij die zich inzette voor het behoud van belgië. Tot wanneer ik heel toevallig de BUB vond.
Toen ik dat meedeelde aan andere mensen waarvan ik wist dat ze genoeg hebben van het flamingantisme en de splitsingsdrang hebben er velen dan ook voor de BUB gestemd. En, velen ervan waren ook agalev stemmers, voor de senaat heb ik dus ook voor agalev gestemd. En ik vind het heel erg dat agalev nu zo een opdoffer heeft gehad, ik vind ook dat groen van doen is, maar het was een kwestie van prioriteiten....
Ik geef agalev echt de raad om zich meer belgisch uit te spreken, ik denk dat ze nog eens aangenaam verrast kunnen worden.....
Hoedanook, ik wens jullie veel succes bij de de volgende verkiezingen, op voorwaarde dat jullie zich niet opeens vlaamsgezind beginnen te manifesteren

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 20:50   #27
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Mijn prioriteit ligt in een goed bestuur. Als hiervoor gesplitst moet worden, ok, als hiervoor terug van af gegaan moet worden: ook goed. Men kan niet splitsen om te splitsen of terug alles bij elkaar gooien enkel en alleen omdat we 1 land zijn.

Ik twijfel er sterk aan dat zoveel mensen te vinden zijn voor een unitair België.

Agalev's standpunt over staatshervorming (http://www.agalev.be/code/nl/page.cfm?id_page=228):
Staatshervorming en maatschappijhervorming gaan voor Agalev steeds hand in hand. Want goede structuren zijn noodzakelijk voor een goed beleid.

Een democratische werking in België is enkel mogelijk als structuren ook efficiënt en doorzichtig zijn. Hiervoor kan het nodig zijn bevoegdheidspakketten te verschuiven van de ene naar de andere overheid. Want het is belangrijk dat de bevoegdheden toegewezen worden aan het meest geëigende niveau. Voor de Groenen blijft de toetssteen voor elke hervorming: gaat het beleid voor de mensen zelf er kwalitatief op vooruit, wordt de democratie er beter van? Een belangrijk element is dat Vlaanderen met de bevoegdheden die zij heeft, ook zelf haar eigen beleid vorm kan geven. Op die manier zien wij emancipatie als een democratisch surplus.

Een ander element van een kwalitatieve democratie is de solidariteit tussen burgers. De Groenen organiseren die solidariteit in een federale staat. De financiering van de sociale zekerheid is een vorm van interpersoonlijke solidariteit. Daarom blijft die voor ons federaal.

Voor ons is het debat over de staatshervorming niet gesloten, maar is er wel meer nood aan dialoog. De Groenen aan beide zijden van de taalgrens bewijzen dat dit nog steeds kan.

De recente staatshervormingen

Het Hermes-, Lambermont- en Lambermont-bis-akkoord

De paars-groene regering pakte op 5 april 2000 uit met een eerste communautair pact: het Hermesakkoord. Op 16 oktober 2000 bereikte de regering een nog verregaander communautair compromis: Het Lambermontakkoord. In januari 2001 goot de regering het Hermes- en Lambermontakkoord in een veelomvattend pakket wetsontwerpen: Lambermont-bis.

Pluspunten:

* Overheveling van Landbouw en buitenlandse handel naar de gewesten. Rond landbouw blijft alles wat met Volksgezondheid te maken heeft, zoals onder meer het Voedsel Agentschap, federaal.
* Grotere fiscale autonomie voor de gewesten.
* De gewesten krijgen volledige bevoegdheid over de eigen belastingen: het kijk- en luistergeld en de verkeersbelasting. Vlaanderen raamt deze overdracht op 84 miljard. De gewesten worden bevoegd voor het kadaster.
* De de-federalisering van de gemeente- en provinciewet, waarmee ook de wetgeving over lokale verkiezingen en de controle op de verkiezingsuitgaven
* gewestmateries worden.
* De sociale zekerheid blijft federaal

Minpunten:

* Agalev kan slechts instemmen met een gedeeltelijke overheveling van ontwikkelingssamenwerking, indien dit een extra vorm van ontwikkelingssamenwerking wordt, een aanvulling op de federale ontwikkelingssamenwerking.

In feite zou elk overheidsniveau haar inbreng moeten hebben in een vorm van internationale solidariteit met de derde wereld.

Akkoord over de Brusselse COSTA

Op 29 april 2001 bereikten PRL, PS, Ecolo, VLD-VU-O en SP!Agalev een akkoord over de toekomst van de Brusselse instellingen.

Pluspunten:

* Goede afspraken over de Nederlandstalige en Franstalige vertegenwoordiging in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement en een verbetering van de financiering van de Vlaamse en Franse Gemeenschapscommissies in Brussel. En de invoering van garanties voor een Nederlandse vertegenwoordiging in de politieraden en de schepencolleges van de 19 Brusselse Gemeenten.

Groene voorstellen voor een volgende staatshervorming

* De sociale zekerheid blijft federaal.
De organisatie en de uitgaven in de gezondheidszorg kunnen worden overgedragen aan de gemeenschappen.
* De kinderbijslag is een individueel recht en blijft dus federaal: ieder Belgisch kind gelijk voor de wet.
Het gezinsbeleid hoort aan de gemeenschappen.
* Het sociaal beleid is complementair een federale en gemeenschapsmaterie.
De werkloosheidscontrole blijft federaal, de -bemiddeling regionaal (bijvoorbeeld voor de PWA’s).
* De productpolitiek, het energiebeleid en de spoorwegen blijven federale materie. De gewesten zijn betrokken bij de besluitvorming omdat de productpolitiek, -normen en -controle gebaseerd zijn op internationale afspraken. Regionaal wordt het gebruiksrecht bepaald. Het federale energiebeleid krijgt een gewestelijke inbreng als het gewest direct betrokkene is (bijvoorbeeld het vastleggen van de verschillende investeringsenveloppen voor maatregelen in het kader van het rationeel energiegebruik). Voor de spoorwegen bepleiten wij een gewestelijke inbreng bij het NMBS-beheerscontract.
* De gewesten en gemeenschappen nemen het milieu- en mobiliteitsbeleid, onderwijs en vorming versterkt op.
* Onderwijs en vorming zijn gemeenschapsmateries, zo ook de bemiddeling en de vormingsprogramma’s voor werklozen. De financiering van het reguliere onderwijs gebeurt op basis van bevolkingsgegevens (3- tot 18-jarigen) of gegevens kinderbijslag.
* Fiscaliteit: de BTW en de vennootschapsbelasting blijven een federale bevoegdheid.

De herziening van de grondwet

Voor Agalev is het even belangrijk de grondwet verder te herzien om de rechten van de burgers te versterken en de democratie te verbeteren. Volgende punten wil Agalev in de grondwet opnemen:

* Nieuwe bepalingen voor een evenwichtige vertegenwoordiging van mannen en vrouwen en voor de rechten van het kind.
* Het recht op eerbiediging van de fysieke, psychische en seksuele integriteit - onder meer het recht op bescherming tegen racisme, xenofobie en seksisme - en de afschaffing van de doodstraf.
* Het invoeren van het referendum, dat per definitie beslissend is.
* Politieke rechten voor jongeren vanaf 16 jaar.
* Politieke rechten voor niet-Belgen zodat op zijn minst de discriminatie tussen Europese en niet-Europese vreemdelingen wordt opgeheven. In aansluiting op het Europees recht willen we bovendien alle niet-Belgen de toegang verlenen tot betrekkingen in overheidsdienst. 3 Het recht van de burger op een elementaire dienstverlening van post, bankzaken, telecommunicatie en mobiliteit.
* Een uitbreiding van de vrijheid van drukpers naar de audiovisuele media, een uitbreiding van het briefgeheim naar telefoon, telefax en elektronische post.
* Betere waarborgen in geval van onteigening door de overheid, een aanpassing van het petitierecht en het vastleggen van de rol van de ombudsmannen/vrouwen.
* Een aanpassing van bepaalde instellingen, met name de rechterlijke macht en de modernisering van het gratierecht en de afschaffing van de militaire rechtbanken.
* De parlementaire controle rond het sturen van Belgische strijdkrachten naar het buitenland.
Oud 11 juli 2003, 20:51   #28
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

PS: bedankt voor de gelukswensen.
Oud 11 juli 2003, 21:27   #29
dinges
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het is ook niet de bedoeling om je eigen keuze/partij erop aan te duiden. Maar eigenlijk is het ook een beetje: Vind jij dat er katholieken thuis horen in jouw partij?
Ik ben voor de scheiding van kerk en staat. Ik vind het dus vreemd als iemand zijn godsdienst als eerste criterium hanteert om een politieke keuze te maken.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 11:19   #30
Bolter
Gouverneur

Standaard

Wel, de voorbije jaren brengen mij ertoe om tegen de stroom in te roeien..
Om een keuze te maken die velen als "belachelijk" zullen bestempelen.
Om het op te nemen voor een partij die volgens velen tot verdwijnen is gedoemd..

Waarom die keuze ???
Effe het rijtje afgaan.

VLD

Doet alsof zij als enige parij de waarheid kent en duldt geen oppositie.
Is enorm arrogant.
Duwt de "ik-maatschappij" erdoor en verliest alle samenhang uit het oog.
Gaat ten koste van wat het moet kosten voor het beleid en verliest daarbij alle Vlaamse affiniteit uit het oog.
Is en blijft een "geld is het enige wat telt" partij.

SPa-Spirit

Is door Stevaert omgevormd tot een populistisch geheel.
Leidt de burger om de tuin door op het eerste zicht prima maatregelen door te voeren maar ze "vergeet" om de negatieve consequenties ervan te vermelden.
Leidt zelfs de democratie om de tuin...
Heeft veel van haar sociaal karakter ingeboet.
Reageert alleen als er stemmen kunnen verdient worden, als haar principes stemmen kunnen kosten bergt ze die snel terug op.
Laat ook alle Vlaamse affiniteit aan de kant om toch maar de postjes niet in het gedrang te brengen.

Vlaams Blok

Brengt soms terecht problemen naar voor maar biedt geen uitvoerbare oplossingen.
Blijft , in mijn ogen te extreem met een zweem van racisme..

Agalev

Als ex-groen ondersteun ik het basisidee maar de voorbije legislatuur heeft aangetoond dat ze geen beleid kunnen voeren.
Ze blijven het best een zweeppartij en kunnen alzo het milieu ondersteunen.

N-VA

Spreekt wel aan maar zal op niet al te lange termijn waarschijnlijk integreren, ondermeer wegens financiele beslommeringen, met de CD&V omdat ze toch wel meerdere gelijklopende standpunten hebben.

De andere partijen komen (nog) niet in beeld wegens te onbetekenend...

Bijgevolg enig alternatief... CD&V.

Alhoewel niemand dit logo nog wil dragen, of er wil voor uitkomen op dit forum deins ik er toch niet voor terug, integendeel sterkt het me, om die nu net wel te dragen......

Voor de rest Thomas..
Het is en blijft een zoektocht waarbij we soms een andere weg inslaan.
Dit is mijn visie op dit moment... En die visie is reeds meerdere keren anders gekleurd geweest.

Maar zoals reeds gesteld.. Paars-groen en nu Paars heeft me Oranje gekleurd...

De CD&V vind ik op dit moment immers socialer dan de socialisten en vrijer dan de liberalen die door hun "ik-cultuur" onze grenzen namelijk net gaan beperken....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 11:45   #31
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Heb ik enige tijd geleden niet eens iemand horen verklaren dat kerk en staat moesten gescheiden blijven ? (of worden)
Oud 12 juli 2003, 11:50   #32
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Heb ik enige tijd geleden niet eens iemand horen verklaren dat kerk en staat moesten gescheiden blijven ? (of worden)
Moet inderdaad gescheiden worden..
Maar de C van CD&V heeft , voor mij, niks met de kerk te maken..

Kerk is met een K !!
C staat voor christelijk...
Daarom ook socialer dan de socialisten...
Oud 12 juli 2003, 12:48   #33
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Citaat:
Het is ook niet de bedoeling om je eigen keuze/partij erop aan te duiden. Maar eigenlijk is het ook een beetje: Vind jij dat er katholieken thuis horen in jouw partij?
Ik ben voor de scheiding van kerk en staat. Ik vind het dus vreemd als iemand zijn godsdienst als eerste criterium hanteert om een politieke keuze te maken.
Aangezien ik wil leven naar mijn godsdienst en dan moet ik daar de politiek bijhalen. Want het leven/sociale zekerheid en dergelijke ligt toch allemaal bij de staat. En als deze mij verhinderen mijn godsdienst uit te oefenen ( dat niet lang meer zal duren ) moet ik mijn godsdienst er wel bij halen.

Bolter: Dat van die K zeg ik al jaren hier .

Ik heb gewoon mijn twijfels over de CD&V en vraag mij af of er een alternatief is voor een christen die in een partij wilt zitten of sympathiseren waarin het christen zijn kan ( of die nu volgens een kerk is of niet ).

Persoonlijk vind ik de CD&V, agalev, vivant, bub, n-va veel socialer als sp.a, vld, lsp, pvda...

Thomas
Oud 12 juli 2003, 19:58   #34
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Persoonlijk vind ik de CD&V, agalev, vivant, bub, n-va veel socialer als sp.a, vld, lsp, pvda...

Thomas
En persoonlijk vind ik nu net dat sociaal zijn één van de belangrijkste kenmerken van een goed politicus, van een goede politieke beweging....
Oud 12 juli 2003, 20:02   #35
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Jazeker, maar geen nep-katholieke pubers zoals jij. Rot maar op naar het Vlaams Blok, wij lusten je niet bij ons
Thomas is zeker geen Vlaams Blokker in zijn hart.. hoop ik
In de topic "De Piano = racist" van Willy Eeckhout heeft Thomas nochthans herhaaldelijk aangedrongen om mij te laten bannen op dit forum omdat ik teveel tegen het VB fulmineer. Ik weet niet of Thomas pro-Blok is maar ik weet wel zeker dat hij niet tegen het VB is

EN DAN ? onverdraagzame
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 20:44   #36
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de meesten in onze partij wel Katholiek zijn, ik toch zeker.
Ook onze sociale punten komen zeker overeen met de Christelijke waarden.
Hoewel we geen ethische standpunten innemen, en een niet-confessionele partij zijn, zijn er wel degelijk Christelijke invloeden te herkennen in onze teksten en programma.

Zoals abortus, euthanasie?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 20:47   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Hoewel we geen ethische standpunten innemen, en een niet-confessionele partij zijn, zijn er wel degelijk Christelijke invloeden te herkennen in onze teksten en programma.

Waar staat dat?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 20:51   #38
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Waar staat dat?
De SP&a, VLD, Spirit, Agalev hebben dat toch goedgekeurt?
Oud 12 juli 2003, 20:52   #39
fernand
Europees Commissaris

Standaard

En ik zie dat de corecte democraten toch zeer hun best doen om een zielke bij te winnen.
Zo verder doen mannen
Oud 13 juli 2003, 20:15   #40
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ik zie dat de corecte democraten toch zeer hun best doen om een zielke bij te winnen.
Zo verder doen mannen

Ist waar 8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be