![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Run awaaaaaaaaay !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() And don't forget our shrubbery !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus: onze kinderen hebben grote schuldenlasten, door de grote intresten die wij betalen aan onze schuldeisers. Intresten in een ver verleden aangegaan... Aan vette intrestvoeten... om de kinderen van couponknippers te kunnen rijker maken??? Juist he? Een originele visie op het niet terugbetalen van de staatsschulden en de bijpassende intresten vindt je op http://www.kapitalismusfehler.de/muehlsteine.html ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 januari 2006 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid heeft fout aan die schuld, niet de schuldeiser. En als je wil spreken over het belasten van onze toekomstige generaties, dan hoop ik dat dikke Lambert eens deftig aan de oren van de kartelpartner gaat trekken met de vraag waarom ze pensioenfondsen zitten over te nemen van bedrijven om vandaag de begroting te kunnen dichtrijden zonder minder te moeten uitgeven. Dat is iets wat de volgende generatie weer serieus gaat voelen, tezamen met al hun sale-and-lease-back operaties. De ministers van begroting, hiervoor verantwoordelijk, zitten in jouw kamp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik krijg als maar meer de indruk dat u helemaal niet begrijpt waar u nu al 10 pagina's over bezig bent. Citaat:
EDIT: Jazeker was me voor en heeft perfect verwoord waar het op staat. Laatst gewijzigd door alpina : 9 januari 2006 om 23:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
De propaganda om de staatsschuld te verminderen luidt telkens: uw kinderen (alle kinderen) zitten met een berg schuld ! HELP. Nu is het inderdaad zo dat inderdaad er kinderen zijn die schuld hebben, intrest betalen op die schuld, daar belasting voor betalen, in principe al onze kinderen. Schulden gemaakt door ons allen (de staat). Maarrrrrr. Zoals je terecht opmerkt zijn er daar kinderen bij die deze schuld verzilveren: zij TREKKEN de intresten die wij betalen. DUS: de couponknippers verdienen eraan! Er zijn dus niet alleen kinderen met schuld: er zijn kinderen die op een goudberg zitten! Ons systeem werkt ook daar weer voor de couponknippers! De grote ramp is in feite een grote zegen voor de couponknippers! Een minderheid vindt dit geen ramp: het is kassa kassa... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() klein vraagje: die intresten op de grote staatsschuld. Wij weten heel goed dat we die met zijn allen betalen.
Naar wie gaat de intrest? Wie wordt daar rijker van? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Naar de personen die de overheid ondertussen depanneren natuurlijk. Heb je daar problemen mee? Vind jij dat onlogisch? Het is niet de schuld van die depanneurs dat de overheid centen nodig heeft omdat zij meer geld uitgegeven heeft dan waar ze over beschikte, dat is de fout van de overheid zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alpina : 10 januari 2006 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk had de overheid maar niet zo stom moeten zijn om zoveel schuld te maken. Gelijk dat ze nu niet zo stom moet zijn om gebouwen te verkopen, en deze onmiddelijk terug te huren, of gelijk ze nu niet zo stom moet zijn om pensioenfondsen als inkomsten te boeken, en levenslang met de uitbateling van deze pensioenen te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
En waarom vraagt ze diezelfde personen dat geld niet gewoon? Is het écht geen spelletje van: wij maken de couponnetjesknippers rijk, en we maken de anderen wijs dat het de schuld is van "de overheid". Uiteindelijk is het "loan sharking": daden stellen voor het algemeen belang en dan iedereen laten terugbetalen met winst aan de rijken? Welk recht hebben die daar op: het recht dat ze zo rijk zijn dat ze de staat kunnen financieren, en dus nog rijker worden? Raar he? Is dit geen infernale cirkel? Een koe die men blijft melken? Als we nu eens die staatsschuld enkel nog zonder intrest terug betalen, of alleen maar terugbetalen met intrest aan sukkels, kleine spaarders. Is dat geen oplossing: of gaan de banken dan over kop? Kunnen ze dan geen superwinsten meer hebben a rato van een paar duizend euro per bediende (en naar wie gaat dit geld?) eh zeg: als nu zoveel geld gaat naar het uitbetalen van intrest op de staatsschuld dat daar een pak meer geld naartoe gaat dan naar onderwijs, leger, zorg samen... Zouden we dan niet de belasting kunnen DRASTISCH verminderen, door de rente op de staatsschuld af te schaffen? Of dienen belastingen ervoor om de rente te betalen op de staatsschuld, zodat kleine mensen, kmo's en andere kleinere garnalen hun mooie centen zien verdwijnen in de zakken van ... de couponnetjesknipper. Belangrijkste vraag: waarom bent u niet geboren als een couponnetjesknipper? Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 januari 2006 om 01:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben dus voor het afschaffen van de betaling van rente aan profiteurs! (de couponnetjesknippers). Wat overheidsschulden betreft: De overheid dient soms meer uit te geven dan ze binnenkrijgt, indien ze dringend moet investeren in levensbelangrijke zaken. De overheid dient soms ook te sparen, omdat ze meer inkomsten krijgt na een goede investering zal dit ook wel lukken. Indien de overheden op wereldvlak overal schulden maakt dan denk ik dat ik weet waarom men dit doet. Omdat onze wereld in handen is van de couponnekesknippers! Wat zou Busch krijgen van de banken om zijn land zo in de schulden te zetten. En wat... (vul zelf maar in) Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 januari 2006 om 01:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De couponnetjesknippers van enige omvang hebben meer boodschap aan effecten met een hoger rendement (al zit er wel een % staatsbons in mijn portefeuille, moet ik eens navragen). U vergeet dat er op dat kapitaal, op dat vermogen reeds belasting is betaald en dat vooraleer een couponnetjesknipper ook maar één eurocent divident kan innen, reeds alle verschuldigde belastingen zijn afgedragen. Maar goed, het is wel duidelijk dat u onverminderd voorstander bent van een gigantische hold-up op nagenoeg iedereen die wat geld opzij heeft staan. Dat zo'n ingreep elk vertrouwen in de Belgische staat zowel bij de eigen bevolking als bij nagenoeg elke buitenlandse kredietverschaffer definitief wegveegt, lijkt u geen bezwaar. Ik kan u de gevolgen heel simpel schetsen: denk "Renault" in zowat �*lle middelgrote tot grote ondernemingen en wel binnen een tijdsspanne van minder dan een half jaar. En geen kat die zich zal storen aan de sociale wetgeving. Het mes snijdt immers aan twee kanten. Binnen de kortste keren zit u hier in dit land met een economie die zelfs de Congolezen ons niet meer zullen benijden. Dank u wel, Eric Sese Seko.
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij zijn de meeste couponnetjesknippers extreem-rechts.
Denk je ook niet eric?
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het goede geld dat de brave burger van zijn zwoegen overhield (na afroming van allerhande taksen,belastingen, BTW, accijnzen) en te goeder trouw terug aan de gemeenschap uitleende, wordt na jaren terugbetaald met een fameuze minwaarde (inflatie) De intrest-compensatie dekt meestal nauwelijks het geleden verlies. Degene die er echt rijker van kan worden, is de gemeenschap zelf die de schuld aanging en het geld (=door de gemeenschap gedrukt papier) omzette deels in materie voor de gemeenschap (en hier en daar iets wat van de kar viel voor de bestuurders van diezelfde gemeenschap die de aanbestedingen en aannemers uitkiezen) Sorry. Desiderius verwoordde dit blijkbaar al.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 januari 2006 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik heb nog niet nagekeken wat de rente in totaal is over die 279 454 164 543 EUR. Maar dat bedrag gaat vast niet naar kleine garnaaltjes... Dat mensen door te werken zo'n sommen overhouden dat ze zo'n berg kunnen voorschieten aan de staat: dat zal wel niet kloppen hé? Inkomsten uit arbeid????? Zouden dat geen inkomsten uit vermogens, uit kapitaal, uit de rente op de staatsschuld zijn? Kom Desiderius: wees eens eerlijk. Ik dacht dat je dat was. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij lijkt me een patente kerel. Van het soort dat me meeuwarig aankijkt in 't café: "maar professor, waarom hou je je nu met politiek bezig? En dan nog bij de linksen" ! (monkellachje). en er enigzins met medelijden aan toevoegt:"scharrelen bij de kippen in plaats van te vliegen bij de arenden: moest jij bij ons komen, je zou je vrouw een duurdere woning kunnen aanbieden dan dat arbeidershuisje van jou !" Laat ons zaken doen: Ik stel voor van te gaan kijken wie een berg interesten ontvangt van de aflossing van de lening die alle mensen treft: de staatsschuld. En die nog van die bergjes liggen hebben. We doen dat in alle landen tegelijk, je voelt wel aan waarom zeker, en we maken met alle landen die in de put zitten een deal dat we aan de hand van dat lijstje een degressieve intrestvoet uitdelen. Degenen die (pakweg) méér dan één miljoen intrest ontvangen krijgen nog een tiende van wat ze nu krijgen, maar degene die minder hebben steeds meer. En de hele kleine, die minder krijgen dan dat ze normaal zouden hebben indien ze hun eigen paart van de staatsschuld belegden (30 000 euro) die krijgen MEER intrest! Zo treffen we alleen degenen die heel veel hebben, de middenklasse blijft ongemoeid en de kleine krijgen wat meer. En de put smelt voor de zon! Citaat:
Hierdoor zou het produktiefste deel van de mensheid verdwijnen! Daarom moet het een grote operatie zijn, waaraan iedereen deelneemt. En de foppers vliegen in de bak. Met dezelfde straffen als doppers: een couponknipper die fopt is een stuk van zijn coupons kwijt. I Citaat:
Citaat:
Ik zal mij verven ! Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 januari 2006 om 09:38. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 10 januari 2006 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |