![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk van deze landen kan volgens u GEEN lid worden van de eu | |||
Turkije |
![]() ![]() ![]() |
38 | 63,33% |
Israël |
![]() ![]() ![]() |
37 | 61,67% |
Rusland |
![]() ![]() ![]() |
23 | 38,33% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
18 | 30,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou Dr. Sun Wai Kwie overschot van gelijk geven.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland mag nooit meer meedoen, behalve als we ons geheime wapen Willeke Alberti sturen.......
![]() ![]()
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkije: het is geen Europees land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België, dat land bestaat toch maar alleen in de fictie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Adamo; Louis Neefs, Toots Thielemans, Andre Brasseur, Johan Verminnen, Jacques Brel, dEus, Das Pop en mijn lievelingsgroep Lais.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach ja. Kijk: leuke muziek, van dEUS en Laïs heb ik ook cd's liggen, maar voor de rest sluit ik me aan bij wat Gramsci wist te vertellen over de 'organische intellectuelen van de hegemonische klasse'. Uiteindelijk verkondigen de kunstenaars (zeker zij die er 'geraken') het woord van de macht.
In dit geval dus: de belze staat. Of denk je dat het toeval is dat er haast geen artiesten zijn die voor hun vlaamsgezindheid uitkomen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wellicht vind je bij de audenthieke Vlaamse folk nog wel rasechte Vlamingen.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om over die belachelijke landbouwsubsidies maar te zwijgen. De volgende landen zullen zich eveneens aansluiten tot de EU: Tunesie, Marokko en misschien Egypte. Dan is het dus de AEU geworden, De Arabisch Europese Unie. Voertaal: Arabisch.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar het is veel breder hoor. Niet alleen in de muziek. Ga maar eens na welke BV's er allemaal mogen komen opdraven in de VTM en VRT spellekes. Dat geldt trouwens ook voor andere politieke stromingen die tegen het (paars) establishment ingaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Het eindresultaat kon nog erger zijn als die zelfbenoemde "vak"jury (die naam onwaardig) zijn zin had gekregen en Brahim naar het Eurovisiesongfestival had laten gaan.
Brahim is een Turkse vreemdeling die meent ons de les te mogen spellen over respect en verdraagzaamheid (die boodschap zit heel duidelijk in zijn plat R&B nummer,die bovendien voor Vlaanderen totaal volksoneigen is). Vlaanderen zou nogal een figuur trekken in Europa zeker. Radicale moslims en andere vreemdelingen trekken ten strijde in Europa tegen onze cultuur en schuwen het geweld niet. En wij zouden respect moeten tonen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al blij dat ze Belle Perez niet gestuurd hebben.
Trouwens toch volgende bedenking: Al die shows heeft bartje peeters steeds gezegd 'uw stem telt dubbel'. Je zou geloven dat de VRT de democratie nauw ter harte neemt, maar tel even mee. Vier jurys, dus vier keer punten. Dubbele stem voor de VRT kijker, dus twee keer punten. De kijker heeft dus slechts twee van de zes stemmen, dat wil zeggen 33 procent. De finale was nog ergerlijker. Bartje peeters kwam enthousiast verkondigen dat deze keer onze stem wel drie keer waard was. Ondertussen gooien ze er wel drie extra 'eurojuries' bij. Drie stemmen van de tien: dat is 30 procent. Bij de finale hadden we nog minder te zeggen dan in de voorrondes! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 21 februari 2006 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb me (wegens een weddenschap) geamuseerd met het berekenen van de correlatie tussen de stemming van de verschillende jury's en het eindresultaat (waarbij ik wel aan alle jury's hetzelfde gewicht gaf). max4westland zal het niet graag horen, maar de Israëlische jury had de hoogste correlatie ( ![]() De vakjury had de laagste correlatie.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 21 februari 2006 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() over smaak valt niet te twisten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() Ik ben al blij dat men Kaye Styles, Brahim of Belle Perez niet gestuurd hebben.
Eurosong moet aanzien worden om Vlaanderen in het buitenland te promoten. De Vlaamse cultuur promoot je niet door de VSA of Spanje na te apen, maar door een eigenheid te creëren. Ik stem voor Kate Ryan, typisch Vlaams meiske uit een boerengat dat het maakt in het leven en zo zou ik nog honderden anderen kunnen opnoemen... |
![]() |
![]() |