![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() 90% kans dat hij het niet eens doorgelezen heeft. Waar staan de leugens dan, Quicky? Waar? Toon er me één.
![]() |
#24 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Speciaal voor jou, nog meer "pseudo-intellectualiteit" van mijn hand: http://www.blokbuster.antifa.net/2002/nieuwrechts.htm ![]() Citaat:
Marx kan je niet "uitvoeren" dat is net het punt, Marx heeft namelijk GEEN BLAUWDRUK gemaakt. Citaat:
Waar zegt Marx dat "een staat onbelangrijk is"? Marx zegt dat de staat een instrument van de bovenbouw is en UITBUIT. Uiteindelijk heft de staat zichzelf dialectisch op, maar daar snap je nog minder van en waarschijnlijk noem je dat ook weer "pseudo-intellectueel". ![]() Citaat:
Citaat:
Marx geeft aan welke factoren de geschiedenis "drijven" en op basis van de studie van het verleden, geeft hij aan hoe de geschiedenis zich structureel zal ontwikkelen, maar niet hoe of wat en wie en concreet. Vergeet niet dat volgens Marx de dictatuur van het proletariaat een staat is, die de laatste ordeningen en ontwikkelingen invoerd voor zelf te verdwijnen. Er is dus wel een organisatie. Die dictatuur is kort uiteraard. Mensen functioneren binnen die dictatuur zoals ze steeds hebben gefunctioneerd en worden verloond zoals altijd, maar nadien beschikken ze zelf vrij over hun arbeid en de vrucht ervan. Herlees de tekst, de antwoorden staan erin, later komt op deze site trouwens een speciaal onderdeel over het marxisme, dus ga daar dan eens kijken, ik heb niet de tijd om hier privélessen in het marxisme te geven. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar de hoofdreden voor mijn nick is natuurlijk het offpissen van conservatieven. ![]()
![]() |
![]() |
#26 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat ik mij afvraag bij mensen als jij, is of ze hun eigen leugens zelf geloven. Leef jij graag in een roes die je door een achterlijke ideologie wordt opgelegd? Ben je te dom om vrij te denken of ben je bang? Waarom steeds in zwart/wit denken? Waarom de luttele jaren die je op deze wereld te slijten hebt, doorbrengen in leugens en haat? Waarom niet zoals andere mensen onbaatzuchtig en open nadenken over verschillende fenomenen? Nadien kan je nog bescheiden tot de slotsom komen dat je niet alles hebt begrepen, maar je zal tenminste niet als een onnozelaar geleefd hebben. Heb je de tekst inderdaad wel gelezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Geef eens een voorbeeld? En je dikke-nek gedoe over diploma's; ik heb WEL een universitair diploma en het stelt waarschijnlijk wel wat meer voor dan het jouwe, als je me toch persoonlijk denkt te kunnen tackelen. Ik beoordeel iemand niet op zijn diploma's maar op wat ie zegt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.geocities.com/Pentagon/Qu...2/guderian.htm
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Antwoord liever eens op mijn vraag, Quicky. Waar staan de leugens in Jonas' tekst?
Maak hier weer geen scheld-topic van.
![]() |
#36 | ||||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De "samenlevingsvorm" die Marx als communistisch heeft omschreven. Trouwens typisch voor mensen als jij (daar hebben we het later nog over) dat ze het belachelijke woord "samenlevingsvorm" gebruiken. In de antropologie wordt die term enkel gebruikt om bepaalde familiale structuren aan te geven. Maar kom, je wil dus zeggen welke productiewijze voor mij beter zou zijn? Maatschappijen zijn immers op de eerste plaats bepaald door hun economische onderbouw. Ik vat dat niet moncausaal op zoals sommige "marxisten", maar denk wel dat die economische onderbouw de grenzen aangeeft waarbinnen een politiek en een cultuur zich kan ontwikkelen. Blijkbaar heb je met je alwetende "intellectuele kop" (ik ben immers maar een "pseudo-intellectueel" volgens jou) nog nooit van de verschillende productiewijzen gehoord. Mijn zorg niet natuurlijk, maar indien je slechts een paar noties zou gehad hebben wat dat betreft, dan zou je zo geen domme vraag stellen wnat dan zou je begrepen hebben wat er in mijn voorgaande posting stond. Ik zal het nog eens herhalen: het communisme zoals Marx het omschreef is voor mij de ideale productiewijze. Daarmee heb je dus een duidelijk antwoord op je vraag. Citaat:
De communistische "samenlevingsvorm" zoals ze door Marx werd omschreven. Ook het oercommunisme van Marx zegt me trouwens wel wat... Citaat:
Citaat:
Conclusie: Je begrijpt niet alles wat in de tekst staat en kent ook Horkheimer en Habermas niet (JE NOEMT ZE OBSCUUR!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Dan zijn er een aantal profielen waar je kan aan beantwoorden en blijkbaar beantwoord je aan het profiel van: De jongeman die een diploma van de unief heeft gehaald in een "technische" richting ![]() Burgerlijk ingenieur of informatica of whatever... Je bent na je middelbare school waar je steeds het stille ijverige jongetje helemaal vooraan was, met de groeten van je tante naar de unief getogen om een richting te gaan studeren waarvan je familie met ongekend intellectueel gehalte zei: "Ge goat doar viel en hielviel centjes met verdienen!" Je bent met andere woorden een saaie techneut met een lekker loon, maar van politiek begrijp je geen snars (je stemt immers blok) en geschiedenis, sociologie, antropologie, politologie, linguïstiek, filologie en filosofie daar ken je al helemaal niets van en dat vreet al een aantal jaren aan je, want telkens weer kom je mensen tegen die je op een uiterst pijnlijke manier confronteren met je gebreken, jij die dacht dat je na 5 jaar unief toch iedereen meester zou zijn. Maar geen nood, psychiaters hebben een goede oplossing voor frustro's als jij, ze raden je aan om in zo'n pijnlijke situatie met deze zinsnede te komen aanzetten: Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Tja, demagogie ten top nietwaar... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waar zit mijn intellectuele vriend "rechtuit" nu? Ongetwijfeld met intellectuele zaken bezig..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
Burger
|
![]() Enkele aanvullingen in je tekst over het marxisme, Jonas
Citaat:
Ook kreeg de Partij een cruciale rol in de dictatuur van het proletariaat. Dat is (en is ook bewezen) het grootste gevaar van het marxisme, net door die sterke rol van de Partij neigt het marxisme fel naar autoritaire-dictatoriale regimes. En als je nu het blijft ontkennen of niet, Lenin en Stalin inspireerden zich fel op Marx' teksten (maar daarover zodadelijk meer). Feit is wel, zoals je ook aangaf, dat de verdere evolutie van het marxistisch denken is uitgemond in een gezond kritisch denken over de fundamenten van de maatschappij, en eigenlijk in een heel sterk reformimse. Citaat:
Citaat:
Maar daarbij nog: Lenin is vooral een geniaal filosofische dief. Leg er Rousseau maar eens naast, dan zie je zo waar Lenin de mosterd gehaald heeft. Hij heeft het marxisme eigenlijk volledig ingebed in Rousseau's opvatting van "de algemene wil". Rousseau's denken neigde trouwens ook naar dictatoriale bestuursvormen (ook al was het zijn bedoeling dit net tegen te gaan) Citaat:
Hij wordt trouwens 'de rooie rakker' genoemd ![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het belang van Lenin's concept van de voorhoedepartij dient onderstreept te worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Bovendien vind ik je waardeoordeel nogal scherp, Rusland was geen staat meer, het was één puinhoop waar verschillende politieke formaties hun oog op hadden laten vallen. Het zijn tenslotte de Bolshevieken geworden.... Een land dat pas in de jaren 1860 het lijfeigenshap heeft afgeschaft is de naam "land" niet waardig. |
|||||||||
![]() |
![]() |