![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Federalisme of Unionisme? | |||
Federalisme |
![]() ![]() ![]() |
22 | 88,00% |
Unionisme |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Democratie is op dit vlak inderdaad ver zoek. De Belgisch-gezinden hebben voorlopig alleen het internet als trouwe partner. Een pure schande kan je dit wel noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook België. Dat bestaat uit etnische Belgen en uit etnische landverraders... N'est pas?
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 januari 2006 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ps. U geeft nu feitelijk toe dat de BUB een reactionaire partij is? Terug naar zoals het eens was?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Nou nou nou, het 175 jaar feestje alweer vergeten?
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het gewoon boeiend om in een land te leven dat op de scheiding staat van 2 grote cultuurstromingen ( de Latijnse en de Germaanse). De interactie die dit kan teweegbrengen betekent voor mij alleszinds een meerwaarde tov een meer homogene samenleving. Dat interacties wel eens kunnen leiden tot fricties en botsingen moet je er natuurlijk dan ook wel bijnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar staat het municipalisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Die mens kan ook geleerd hebben uit z'n ziekte en slechte gewoonten (zoals roken) achterweg laten. Net zo met België. Laat de taalwetten en cultuurgemeenschappen bestaan. Schaf al het overbodige (de gewesten en alle deelparlementen en -regeringen) af. Je creëert dan een nieuw België dat geleerd heeft uit z'n fouten en z'n eigen kwaal heeft genezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Of niet natuurlijk en dan hebben we inde nabije toekommst 2 landen ipv één, ik zal er persoonlijk niet om waker liggen.
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Kan me ook wel vinden in deze visie, maar de realiteit gebiedt me om te beseffen dat hiervoor geen parlementaire meerderheid kan gevonden worden.
Meer nog er is geen enkele politieke partij die dit model nog hanteert, en niets laat vermoeden dat dit snel zal veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Dus, als ik het goed begrepen heb, zie jij de staat, i.e. België als een onwrikbare entiteit met een soort 'vaste' en 'natuurlijke' karaktertrekken? Federalisme en regionalisme zijn on-Belgisch, een ziekte, en 'vervuilen' als het ware het land? Zoiets?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Oneerlijk of volledig verkeerd is blijkbaar alles wat niet met Uw mening strookt. Ik kan me indenken dat een bepaalde zelfverklaarde elite profiteurs vindt dat het unitaire België goed werkte en er met weemoed naar terug verlangt. Gelukkig groet bij een toenemende groep Vlamingen het besef dat na 175 jaar uitbuiting door België het tijd wordt om één einde aan die staat te maken voor die staat ons kapot maakt.
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom onze mening minderwaardig zou zijn aan een andere. Dat is nu net democratie: aan alle meningen een kans geven. |
|
![]() |
![]() |