![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Akkoord. Om de zoveelste ramp die er zit aan te komen lig ik echt niet meer wakker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Ik begrijp die schrik voor vogelgriep niet, de kans dat ge morgen platgereden wordt door een auto terwijl ge de straat oversteekt is veel groter en ge kunt moeilijk altijd binnen blijven hé.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de professionele uitleg. ![]() Maar er bestaat dus geen stofje ofzo dat je kan innemen dat ervoor zorgt dat die hevige en foute afweerreactie, die je dood kan worden, stopt? ![]() 't Is dus gewoon afwachten en hopen dat je lichaam op tijd door heeft dat het verkeerd bezig is ofzoiets? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 januari 2006 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Terwijl ik anderzijds een aantal jaren geleden, ik denk 5 ofzo, al een reportage zag waarin het ging over de mogelijkheid van een pandemie, veroorzaakt door een vogelgriepvirus dat recombineerde met menselijke influenza en het feit dat de wereld daar totaal niet op voorbereid was, ondanks het feit dat we al zoveel jaren na de Spaanse griep en de Pest enzo waren ... en dat niets er naar uitzag dat we dit op tijd gingen zijn. ![]() Om de één of andere reden, die ik zelf ook niet zie, is h5n1 potentiëel veel gevaarlijker dan Sars.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Burger
|
![]() Technisch gezien was SARS een coronavirus terwijl influenza een orthomyxovirus is. (coronavirus is samen met rhinovirus een veroorzaker van de banale verkoudheid)
SARS heeft een mortaliteit van 15%, die van H5N1 wordt geschat op 30%, 't ene virus is al wat virulenter dan het andere... Citaat:
Komt daar nog eens bovenop dat de "gewone agenten" moeten zorgen dat eventuele bacterieën die willen profiteren van de wanorde moeten tegenhouden, anders krijg je secundaire infecties van bacterieën uit je eigen lichaam (=nosocomiale infectie) Je kan wel de oorzaak aanpakken: het alom bekende tamiflu gaat de virusproductie in de gastheercel tegen waardoor bij snelle behandeling de ziekte onder controle kan komen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burgemeester
|
![]() -sars = severe acute respiratory syndrome (in de literatuur veelal SARS-CoV)
-een coronavirus (samen met rhinovirussen: meer dan 50% van de verkoudheden), ss RNA (+) -2002-2003 = 8000 gevallen met ca 800 dodelijk (ernstige pneumonie) -in 2003 -> vanwege een enorm snelle identificatie, diagnostische tests, zeer strikte quarantaine maatregelen --> beperking. -in 2005 geen enkel geval meer gemeld, maar men blijft alert -geen behandeling voor handen (edit: geen efficiënte antivirale) -edit: mogelijk van een dierlijk coronavirus Citaat:
edit: neko, ook examen microbiologie, virologie, ... gehad? Laatst gewijzigd door myrdjinn : 18 januari 2006 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() In 2003 moest ik trouwens in Zuid-Korea zijn voor een meeting, en alhoewel er daar geen enkel geregistreerd SARS geval was, zat de schrik er bij de organisatoren toch goed in (ttz de meeting werd bijna volledig afgeblazen wegens teveel risico). Citaat:
![]() EDIT: of 15% tov 30% zoals hierboven. En aangezien een verkoudheid me even overdraagbaar lijkt als griep, zouden het aantal slachtoffers dus ook rond dezelfde grootte-orde moeten hangen.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 19 januari 2006 om 11:34. |
||
![]() |
![]() |