![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind hem beter in "les grosses têtes" 8)
![]()
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de VS nu een klacht zal gaan indienen bij de veiligheidsraad tegen Frankrijk...
![]() Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 januari 2006 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige wat men dan nog kan doen is de bom zelf naar de plaats brengen (bijvoorbeeld met een bestelwagen), maar dat kan elke kleine terreurorganisatie die via de zwarte markt aan zo'n bom geraakt. Voor een staat is het zelfs idioot om die strategie te gebruiken. Het principe achter nucleaire oorlogsvoering is het principe van counterstrike. Het spreekt vanzelf dat indien Iran een land aanvalt, en dit land terugslaat, het ver onmogelijk wordt om een counterstrike uit te voeren met bestelwagentjes op vijandige bodem.
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid; de zaak draait niet rond massa-vernietigingswapens noch over een dictatoriaal regime, net als in Irak dat het geval niet was, maar rond economische belangen en olie. Anders zou men al lang India, Israel, China, Noord-Korea en dergelijke zijn binnengevallen; maar daar valt geen olie te rapen en/of de regimes verdedigen zelf de belangen van de amerikaanse multinationals. Laten we eens kijken in welke regio's er een conflict is met de VS of er één dreigt: Irak Iran Venezuela Bolivië -Toevallig of niet; allemaal landen die tot de top olie en gas-producenten behoren en toevallig niet de koers varen van de VS.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijke praat vanuit Frankrijk... nu de Duitsers nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2e mogelijkheid: ze gebruiken gewoon de GPS netwerken die er zijn met een commerciele zender. Enige mogelijkheid daartegen is dat de VS zijn GPS dan platlegt, wat voor totale chaos zal zorgen (en het hun vliegtuigen onmogelijk maakt om in de tussentijd iets nuttig te doen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() misschien is de inzet van 'pigment-wapens' een properdere oplossing...
kwatongen beweren dat de Israelis al ver gevorderd zijn in de ontwikkeling van deze chelische wapens ![]() het wordt daar nog tof in die zandbak in het middenoosten |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() Het is wel een goede zaak dat Frankrijk ook eens dreigt met een echt militair antwoord.
Het leek er teveel op dat alleen VSA en VK een leger hadden, en dat de andere Europese mogendheden alleen maar vredesduiven onder de wapenen hadden. Het beeld is gelukkig weer wat rechtgetrokken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Hij bedoelt waarschijnlijk dat de woorden van Chirac op een rustige, rationele manier worden geanalyseerd terwijl veel mensen beginnen te hyperventileren als Bush krek hetzelfde zegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
het laatste nieuws en fok!
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Daarmee bedoel ik dat ik tijdens mijn studie redelijk wat kernfysica te verwerken heb gekregen en mijn stage in het studiecentrum voor kernenergie doorgebracht heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() je zou ook kunnen zeggen:"Jongens, als uw krankzinnige leiders verder de ezel blijven uithangen gaan wij verplicht zijn daarop te reageren, en de goeden zullen het dan met de slechten bekopen!Begint maar vlug een revolutie, en verkies normale mensen, waar mee geklapt kan worden.Wij steken wel een handje toe als jullie willen, materiaal en militaire instrukteurs verschaffen enzo".Dat zou al heel wat beter zijn als er een atoombom op gooien en iedereen uitroeien.Maar eh...zo ver zijn ze nog niet hoor.President Chirac komt nog eens straf doen, om zijn "vijand" Sarkozy wat voor te zijn.Gewoonlijk is het deze die gespierde taal spreekt.Het zijn een beetje Chirac's laatste spasmes voor hij op pensioen vertrekt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Dat is ook wel te begrijpen vind ik.Zonder een fan van Chirac te zijn (verre van daar) heb ik wel meer vertrouwen in zijn geestelijke gezondheid als in deze van Bush en zijn bende sabelslepers.Chirac heeft nog nooit komen vertellen dat hij in persoonlijk kontakt met God himself staat sinds hij van de alkohol afgekickt is....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joepie...stoerspraak...ik doe ook mee
![]() En zeggen dat Frankrijk beschikt over het Vreemdelingenlegioen. Een veel geloofwaardiger dreiging dan zo een dom kernwapen dunkt me. Met het legioen kun je iets overvallen en overnemen...... Ik denk aan een paar strategische haventjes in de Golf,mocht het aanbelandend perceel("Staat" genoemd) ietwat lastig zijn en Parijs in de bomen gejaagd hebben..... (Laat de Amerikanen maar als een bende stommekl*ten de grootste wespennesten proberen te "democratiseren" ondertussen..... ) |
![]() |
![]() |