![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Goed voorstel van minister Verdonck? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 39,34% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
31 | 50,82% |
weet niet maar is wel het proberen waard |
![]() ![]() ![]() |
7 | 11,48% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het wordt pas helemaal leuk als men die wet gaat toepassen op ambassadepersoneel.
![]() Of op een congres Esperantisten.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 22 januari 2006 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het een goed sein, maar inderdaad spijtig genoeg een onuitvoerbaar voorstel.
Men zou alvast kunnen beginnen (tiens, waar heb ik dat nog gehoord) om anderstalige opschriften op winkels en markten te verbieden. Verplicht Nederlands op de werkvloer zou ook een hele stap vooruit zijn. Wel heb je dan weer het probleem van multi-nationals waar gewoonlijk Engels als gemeenschappelijke taal wordt gehanteerd, maar daar kan men een mouw aanpassen. (landstaal verplicht voor Nederlandse nationaliteit, engels in geval van verschillende nationaliteiten). Op scholen zou het al lang moeten verplicht zijn om ook buiten de lessen enkel in het Nederlands met mekaar te converseren. Het is in elk geval rotvervelend om je in je eigen straat, buurt, gemeente te voelen alsof je in Zandbakistan woont. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ruik hier vooral "1984" van Orwell. 8)
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In Frankrijk wordt geopperd politieagenten in scholen en op metrotoestellen te zetten. In Nederland moet men om een tweedeling in de maatschappij te voorkomen de vrijheid van de mensen ontnemen om te spreken wat ze willen..
Stilaan wordt duidelijk dat een multikulturele staat vooral een multiautoritaire staat moet zijn, wil zij niet ten onder gaan aan sociale onrust en interne conflicten. Triest.. ![]()
![]() |
#25 |
|
![]() Ik vind het maar een vreemd voorstel...iedereen praat toch wat hij of zij wilt op straat?
Er zijn vast wel betere manieren om het gebruik van het Nederlands aan te moedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat nog niet eens de helft van dit forum het voorstel afkeurt vind ik wel een beetje verontrustend.
Waar zijn nu onze voorvechters van de vrije menigsuiting ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Afgezien daarvan lijkt het me geen vreemde regel om te vragen dat iedereen die hier permanent woont (het gaat dus niet om toeristen of buitenlanders die hier tijdelijk wonen!) in het openbaar Nederlands spreekt. Vergelijk het met de beleefdheidsregel in het openbaar vervoer om op te staan voor mindervalide mensen: niet verplicht, maar wel wenselijk. Het wordt inderdaad door veel mensen als vervelend ervaren als iedereen om hen heen (in hun woonomgeving) een vreemde taal spreekt. Bovendien vragen inburgerende allochtonen om richtlijnen, omdat ze vaak niet weten naar welke maatstaven ze zich moeten richten. Een gedragscode kan dan helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In veel gevallen getuigt het niet van veel respect van de allochtoon om hun 3 de generatie kinderen in het openbaar Arabisch te laten spreken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Marokkanen van de derde generatie spreken over het algemeen wel Nederlands onder elkaar. Althans in Nederland, want toen ik laatst in Antwerpen was viel me op dat veel Marokkaanse kinderen daar wel Berbers of Arabisch spreken onderling. Turken en Antillianen houden over het algemeen langer vast aan hun eigen taal, terwijl Surinamers doorgaans het meeste Nederlands lijken te spreken. Maar goed, dat zijn maar algemene indrukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belachelijk. Het voorstel is zelfs geen debat waardig. Compleet onzinnig.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist dat het er uiteindelijk ging op uitdraaien dat er repressief moet opgetreden worden tegen de Arabische taal. Die 30 000 Amerikanen in ons land die geen woord Nederlands spreken, tja, die zijn welgekomen natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Lekker liberaal weer van de VVD..
Maar het ging dus hierover. Nederlanders 2. Gebruiken Nederlands als gemeenschappelijke taal Leek mij logisch, je gaat immers niet Grieks (of een andere taal) praten tijdens een bezoek aan het gemeentehuis. Maar op straat moet iedereen toch kunnen praten wat hij wil? Waarschijnlijk wordt dit plan dus nooit gerealiseerd. Laatst gewijzigd door Smurfje : 22 januari 2006 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zit gewoon een hiaat in de administratie hier."
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nog erger zonder Engels kan je zelf bijna niet meer op dit forum terecht(moet ik U soms citeren)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(Heel off-topic maar ik heb 2 jaar klassiek-Grieks gehad) Laatst gewijzigd door Smurfje : 22 januari 2006 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had ik jou niet eens vriendelijk gevraagt mijn naam correct te schrijven?
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zit gewoon een hiaat in de administratie hier." --- Zonder invloed van vreemde talen kom je er gewoon niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |