![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, best wel ja. Anarcho-kapitalisme is natuurlijk pas echt grappig
![]() Da's wat anders dan die syndicalistische anarchisten, de mietjes, die tegen Franco gingen vechten ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef nu toe: welke zichzelf respecterende anarchist richt er een VAKBOND op, mijn god?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben niet kapitalistisch. Kapitalisme heeft te maken met monopolies ETC. Ik niet. Ik ben gewoon opportunistisch en durf tegenstrijdige meningen te hebben... die zijn echter minder tegenstrijdig als ik stoned ben (maar ook niet TE) en als het donker is. Want als het donker is, dan heb ik duistere krachten die de goegemeente de kloten van het lijf gaat sjotten. Net zoals mijn dokter Martins die ik overweeg te kopen. Misschien ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hoe zou het met China eigenlijk zitten indien de waarde van hun munt gelijk zou staan aan die van ons? Er leven daar veel meer mensen dan hier hoor en het heet nog altijd communistisch te zijn, dus een enorme kost om iedereen daar eten en woonst te geven veronderstel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik ook gehoord heb dat is dat een Franse winstgever veel meer netto overhoudt dan een Belgische (bij dezelfde brutokost)... Laatst gewijzigd door Chipie : 25 januari 2006 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Het is niet omdat een simpele spitsmuis zegt dat de loonkosten in ons landje, niettegenstaande de volgens sommige ongelooflijke loonkostenverlagingen, nog veel te duur zijn, dat U dat moet geloven... Natuurlijk niet..
[SIZE=7]M[/SIZE]aar wat lees ik hieronder[SIZE=7]? [/SIZE] Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2010 zal wat te vroeg zijn vrees ik. 2100 lijkt me eerder haalbaar, tegen die tijd zijn we al de pijp uit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Werklozen zijn in wezen hun dagtaak afgenomen geweest door een kapitalistische struktuur,die zelfde struktuur die zich alles toegeeigend heeft.
Wat de anarcho-syndicalisten betreft:wel,hitler stuurde het condor legion,mussolini 30 bomen werpers en dit om een boeren syndicaat te verslaan en om de jeanette franco uit zijn benarde positie te bevrijden! NO PASARAN
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 25 januari 2006 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 25 januari 2006 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() zijn die 30 miljoen slaven ook werklozen of mensen met werkzekerheid ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien betekent een werklozenleger geen lagere koopkracht. De koopkracht wordt enkel verlaagd door de vergroting van de meerwaardeaccumulatie. De maatschappelijke koopkracht, want daar draait het immers om als het om koopkracht gaat als economisch gegeven, wordt bepaald door de totale productie min de totale meerwaarde die de patroons geaccumuleerd hebben. En aangezien er helemaal geen tekort is aan productiecapaciteit, anders zou er geen overproductiecrisis zijn en geen mega-werklozenleger, wordt de afname van de koopkracht in realitieve én nu ook in absolute cijfers bepaald door de kapitaals-accumulatie. Of hoe Marx zijn analyse van het kapitalisme toch accuraat blijft...
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dus werkzekerheid maakt niet vrij maar slaaf...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De Europese Commissie is een instrument van het Europees grootkapitaal, dus is het niet moeilijk dat zij er alles aan zullen doen om elke vorm van SZ te breken. Enfin; het blijft een feit dat de belastingsdruk in de "voorbeeldlanden" van de unie, het is te zeggen de scandinavische, nog een stuk hoger ligt.
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet van Pol Pot, mag ik hopen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja natuurlijk; die zendt mij 's nachts mijn richtlijnen vanuit de revolutionaire hemel van de grote hemelgegane leider, broeder van de vader der russen...
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Zodra de staat meer dan 50% van uw zuurverdiende centjes inpikt, is de slavendrijver niet de werkgever, maar de staat.
Zou het niet veel interessanter zijn om in de SZ een kat een kat te noemen? Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van herverdelen; de meer begoeden die de minder begoeden bijspringen in een aantal noodsituaties waarvan we in het algemeen aannemen dat ze via het systeem moeten opgevangen worden. In de eerste plaats zou je dan het onderscheid tussen werkloosheidsuitkeringen en leefloon al kunnen wegwerken. Vervang dat door één uitkering aan mensen die het echt nodig hebben; gekoppeld aan de vermogenstoestand. Tussenkomst in de gezondheidszorg: het model van de maximumfactuur gekoppeld aan het inkomen en beperkt tot een aantal noodzakelijke medische ingrepen (lees: geen "luxe-geneeskunde"). Etcetera... Het zou ervoor kunnen zorgen dat we de lasten op arbeid zeer scherp naar beneden kunnen halen zodat mensen zelf hun centen beter kunnen beheren. Iemand die plots werkloos wordt zou dan beter die periode van tijdelijke werkloosheid kunnen overbruggen omdat hij zelf geld opzij kan zetten "voor het geval dat..." en de notaris zou dan niet meer die 70 €/maand op zijn hypertensiemedicatie terugtrekken [een bedrag dat voor hem -relatief gezien- toch maar peanuts is]. Gewoon één enkel systeem dat zuiver op herverdeling is gericht en meteen ook de nodige transparantie biedt in plaats van de rattennest waarmee we vandaag moeten werken. 't Is maar een ideetje...