Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gemengde huwelijken
Moet kunnen 44 77,19%
Niet aanvaardbaar 13 22,81%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2002, 15:46   #21
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
dan kunt ge ook beginnen tegen huwelijken tussen mensen van een verschillende sociale klasse toch? Zal ook wel problemen opleveren...
Klopt!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 15:57   #22
Kotsmos
Minister-President

Standaard

arm trouw arm blijf arm wordt armer dan maar?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 16:16   #23
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
arm trouw arm blijf arm wordt armer dan maar?
Ik gun eenieder zoveel geld als hij waard is en aankan. Er zijn daar optima voor. Sommige mensen zijn gemaakt om te dienen en zullen vanzelf naar die plaats in de samenleving gedreven worden. Andere mensen zijn gemaakt om te leiden, en ook zij zullen vanzelf naar die plaats gedreven worden.

Prototype voorbeeld zijn de arbeiders die de lotto winnen. Doorgaans zitten die binnen de 5 jaar terug helemaal aan de grond en zijn ze nog ongelukkiger dan ervoor. Ze kunnen de welvaart gewoon niet aan. Welvaart schept verantwoordelijkheden, en die moet je aankunnen.
Oud 5 september 2002, 16:18   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Ik heb daar nog niet op geantwoord omdat ik eerlijk gezegd de door u en Vivant ontwaarde "contradictie" niet merk. Als ik zeg dat men tegenwoordig wel op zoek moet gaan naar een meisje uit den vreemde, is dat vooral omdat de katholieke meisjes HIER niet zo dik bezaaid lopen. In landen als Polen, Italië, VS, Filippijnen is de situatie toch net iets beter gesteld. Wat is daar nu contradictorisch aan? Het kalf is hier verdronken; de totale islamisering staat ons te wachten. Ik vlucht dus naar katholiekere oorden en zal mij aldaar proberen te assimileren.
Laat mij nu gedacht hebben dat jouw stelling over seggregatie van andersgelovigen de ernstige was......
Gelukkig geen godgedoemde weddenschap aangegaan bij de forumbookmaker.

Om in een katholiek land te assimileren, zal je niet al teveel inspanning hoeven te leveren (als je tenminste écht bent zoals je hier in je postings wil laten uitschijnen )

Je voltrekking van een gemengd huwelijk, zal, als ik het goed begrijp enkel kunnen met een katholiek meisje van vreemde origine. Dat lost de contradictie gedeeltelijk op, moet ik je nageven.
Wanneer je echt op die manier werk maakt van je huwelijksleven, en niet meer naast je goddeloze, doch humane medeburgers wil vertoeven, kan ik je enkel goede reis en de wind vanachter wensen. Doe de groeten aan Lech, JP II, den Bush, of aan de flaggelanten.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 17:19   #25
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Beste Godfried ,eerst en vooral hoop ik van harte dat u nog een katholiek meisje vind . Ik wens je het ten volle toe. Nu maar hopen dat jullie godvruchtige daden evenveel kristelijke zieltjes opleveren.Anders:

Wat mijn kinderen betreft heb ik gepost dat ze de vrijheid hebben om te kiezen wat ze willen maar ik heb niet gezegd dat ze niet gelovig zijn. Wel diep gelovige medemens alle drie zijn het godsdienstige zieltjes en ik hou hen niet tegen. Wat niet van jullie kan gezegd worden want jullie zouden er alles aan doen om ons zwart zieltje wit te maken.'t Schijnt dat dash goed wast .Eigenlijk door al mijn liefde voor de medemens en mijn verdraagzaamheid en andere gloriën word ik nog een heilige in jullie ogen.
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 17:34   #26
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de moralist
Wat niet van jullie kan gezegd worden want jullie zouden er alles aan doen om ons zwart zieltje wit te maken.
Alsof vrijzinnigen geen bekeringsdrang hebben!!! Kinderen moeten op school leren hoe ze homofiel kunnen worden, affichecampagnes leren ons dat huisvrouwen vieze en ouderwetse wezens zijn, multicultuur wordt ons van alle kanten door de strot geduwd (bv. TV-interviews met schoolkinderen zijn steeds met vreemde kinderen - alsof Vlaamse kinderen niets zinnig te zeggen hebbe!), enz. Is dat dan geen proselytisme??
Oud 5 september 2002, 19:00   #27
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Wil jij ook zo`n vrouw superstaaf ?
Neen dank je, Amexx.
Hoe graag ik ze ook zie, mijn leven is al complex genoeg.
is dat een regel van het communisme

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 14:11   #28
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat niet van jullie kan gezegd worden want jullie zouden er alles aan doen om ons zwart zieltje wit te maken.
Alsof vrijzinnigen geen bekeringsdrang hebben!!! Kinderen moeten op school leren hoe ze homofiel kunnen worden, affichecampagnes leren ons dat huisvrouwen vieze en ouderwetse wezens zijn, multicultuur wordt ons van alle kanten door de strot geduwd (bv. TV-interviews met schoolkinderen zijn steeds met vreemde kinderen - alsof Vlaamse kinderen niets zinnig te zeggen hebbe!), enz. Is dat dan geen proselytisme??
humor avant la lettre
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 14:24   #29
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
humor avant la lettre
Als ge niks te vertellen hebt, zwijgt ge beter.
Oud 6 september 2002, 15:13   #30
Steven Keirse
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Steven Keirse
Standaard

Citaat:
Citaat:
humor avant la lettre

Als iedereen voor zijn eigen deur veegt...
zitten de mannen van 't stad zonder werk.

Ga dus maar rustig verder jongens.
Oud 6 september 2002, 15:20   #31
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
Als iedereen voor zijn eigen deur veegt...
zitten de mannen van 't stad zonder werk. Ga dus maar rustig verder jongens.
Eens te meer:

(Heeft u echt geen enkele eigen opinie, Steven?)
Oud 6 september 2002, 15:24   #32
Steven Keirse
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Steven Keirse
Standaard

Citaat:
(Heeft u echt geen enkele eigen opinie, Steven?)

Als de definitie van opinie is een "subversieve, extremistische en verder volkomen irrationele en imbeciele uitspraak", dan moet ik idd toegeven dat ik er werkelijk geen enkele heb, maar niettemin amuseer ik mij wel de "opinies" die hier ten overvloede gespuid worden te lezen en van kritiek te voorzien.
Oud 19 oktober 2002, 16:49   #33
Joshua
Burger

Standaard

Als je in Antwerpen naar de Vanwezenbeek straat gaat. Dat is China town daar zie je heel wat gemengde koppels rondlopen. Waarschijnlijk omdat er daar zoveel ingredienten te koop zijn die import zijn van Thailand, China , Filipijnen.
Misschien is het fenomeen van de "gemengde" huwelijken het best te verklaren met de mobiliteit van de mens nu. Een vliegtuig ticket kost haast niks meer.
Wat ik mij wel afvraag is de motivatie van zo`n vrouw om naar hier te komen wonen. Ik kan mij natuurlijk niet met iemand anders zijn liefdes leven bemoeien. Als ik een duidelijk oudere heer zie flaneren met een 20 jarige Thaise. Ik heb er toch mijn bedenkingen bij.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 17:17   #34
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan breydel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Tegenwoordig wanneer ik rond kijk zie ik meer en meer zgn "gemengde" huwelijken. (Bijvoorbeeld Belg-Chinees)
Is dat jullie ook al opgevallen ? Is hier een verklaring voor ?
Het is mij ook al opgevallen.
In dit 'kikkerlandje-met-de-duizend-en-één-culturen' komt iedereen in contact met iedereen. Logisch dat daar dan romances uitgroeien. Of het een goede zaak is durf ik ten stelligste in twijfel te trekken. Hoe goed je ook op elkaar bent afgestemd, er blijven toch altijd cultureel/ethnische verschillen bestaan die de kwantiteit van scheidingen de hoogte kunnen injagen.
Het is al zo moeilijk om met de blanke vrouw van je buurman een relatie aan te gaan, laat staan met een getinte schone die geen fluit van je verstaat, en waarbij je gans haar familie er bij moet nemen.

En wat die Belgische -Chinese verhoudingen betreft. Uiteraard heeft dat alles te maken met die restaurants. De liefde gaat onmiskenbaar door de maag.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 17:20   #35
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Als je in Antwerpen naar de Vanwezenbeek straat gaat. Dat is China town daar zie je heel wat gemengde koppels rondlopen. Waarschijnlijk omdat er daar zoveel ingredienten te koop zijn die import zijn van Thailand, China , Filipijnen.
Misschien is het fenomeen van de "gemengde" huwelijken het best te verklaren met de mobiliteit van de mens nu. Een vliegtuig ticket kost haast niks meer.
Wat ik mij wel afvraag is de motivatie van zo`n vrouw om naar hier te komen wonen. Ik kan mij natuurlijk niet met iemand anders zijn liefdes leven bemoeien. Als ik een duidelijk oudere heer zie flaneren met een 20 jarige Thaise. Ik heb er toch mijn bedenkingen bij.
Jaloezie, ja
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2002, 10:50   #36
Joshua
Burger

Standaard

Ik mag mij toch niet bemoeien met het liefdes leven van een ander. Maar ik denk toch dat er een deel vrouwen zijn die via deze weg een verblijfs vergunning proberen te bemachtigen.
Oud 11 november 2002, 12:43   #37
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

De zogenaamde schijnhuwelijken.

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2002, 14:57   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gemengde huwelijken moeten zeker kunnen. Zeg dat echter maar eens tegen een Turk of Marrokaan die bij ons woont. Zelfs al is er dat eentje uit de zoveelste generatie.
Het mes snijdt dus vooral aan die kant.
En waarom?
Toch niet vanwege hun religie?
Oud 12 november 2002, 00:42   #39
Joshua
Burger

Standaard

Ik wil dat eigenlijk geen schijnhuwelijken noemen. Ik wil gewoon even aanraken dat er huwelijken afgesloten worden die andere beweegredenen hebben dan "liefde". Maar zo zijn er ook niet gemengde huwelijken.

Ik heb er geen problemen mee dat er "gemengde" huwelijken zijn. Ik ben helemaal geen bloed en bodem type. Zolang de beide meerderjarig zijn. Volwassenen worden geacht te weten waar ze mee bezig zijn. Het zijn ook mijn zaken niet !
Oud 12 november 2002, 00:51   #40
Godfried
Gouverneur

Standaard

De beste manier om de vreemde cultuur van immigranten te laten verdampen in onze samenleving is door gemengde huwelijken. Maar daar zit het probleem met moslims, joden en zigeuners. Zij trouwen alleen met hun eigen volk en blijven derhalve vreemden. Al woonden ze hier 20 generaties...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be