![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Geen wettige zelfverdediging dus...
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien eerst maar eens het onderzoek afwachten alvorens moord en brand te schreeuwen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Ongelukken gebeuren nu eenmaal...
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dus als agent mag je een crimineel die een collega of een ander slachtoffer onder schot houdt, niet neutraliseren want hij bedreigt jou niet. Het slachtoffer in kwestie moet zelf maar in staat zijn iets terug te doen? Dat is waarvoor jij pleit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat het gaat om een reactie gestuurd door de emotionele schok doordat hun vriend bijna werd aangeraden, en de niet verwachtte reactie dat ze ineens vluchtten ... Pure (instinctieve) reactie uit verslagenheid/wanhoop/woede/... (wat voelt een mens allemaal op zo'n moment?) lijkt me. Dat deze reactie niet noodzakelijk was, lijkt me wel duidelijk, aangezienze de identiteit van beide ondertussen al wisten... Mja, politie-agenten zijn ook maar mensen, wat dit gedrag niet goedkeurt (dat kan immers niet), maar het wel begrijpelijk maakt ... Wel beetje vreemd dat er staat 'wellicht zijn ze omgekomen door de kogels' ... net alsof ze eventueel van ijzer waren of spontaan net voor de kogelinslag beiden bezweken aan een hartaanval/beroerte/overdosis/... ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 januari 2006 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
(Alsof dat zo erg is: wie weet was 't voor 'n echtscheiding ofzo, het lijkt me dan ook meer een volksverlakkerij-argument, te meer indien het antwoord op mijn vraag negatief is.)
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nee, dat is helemaal niet waar ik voor "pleit" en dat is ook helemaal niet wat hier aan de hand is. Heeft u nog van die achterlijke vergelijkingen?
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Vertel jij eens aan ons hoe jij een auto met verdachten, die de bevelen van de politie niet wensen op te volgen, aan de kant zet. Kan de politie misschien nog wat van leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Maar wanneer de verdachten niet wensen in te gaan op de bevelen. Naderhand inrekenen! Jij bent goed. Verdachten maken achteraf zeker een afspraak met de politie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Moet dat dan? De politie had de identiteit van die twee mannen al gecontroleerd. Denkt u dat de politie niet in staat zou zijn om hen te vinden?
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Is die ene agent niet geraakt door die wegvluchtende wagen? Mijn reactie was op Manuel's argument over de 'wegrijdende auto' alsof het bomma en bompa waren die van de markt wegreden...Maar nogmaals, iemand die niets te verbergen heeft, vlucht niet en een achtervolging brengt onschuldigen in gevaar. Maar waarschijnlijk hadden de agenten niet gevuurd, moest hun collega niet aangereden geweest zijn. Kijk, ik ken de omstandigheden ook niet in detail en hoop dat we in de komende dagen meer informatie zullen krijgen en zo een meer gefundeerde conclusie kunnen maken. Maar tot dan, geef ik de politie wel de benefit of the doubt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor geef ze maar de benefit of the doubt! Schieten op een weg vluchtende wagen en dan op het journaal zien dat de kogel van voor in de bumper ook al zit.
Nogal schietijzers he? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Dat verklaart dan veel als er een kogel in de bumper vooraan zat. Wat zou jij doen moest er een auto op je afkomen nadat die al een collega heeft overhoop gereden? Schieten!
|
![]() |
![]() |