![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Een klassieke defenestratie. (prachtig woord trouwens)
Of een militaire ceremonie waarbij de Vorst eerst één voor één z'n médailles afgerukt worden, dan de strepen en sterren, dan de knopen van z'n ondertussen al heel gewoontjes uitziend uniform, waarna alle officieren zich met de rug naar hem keren en twee gewone soldaten hem vergezellen naar de poort van het paleis om hem dan met een fikse stamp het park aan de overkant in te sjotten. Sommige militaire tradities kan ik best wel pruimen. En uiteraard iedereen in het nieuwe Flahaut-tenue.
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij het overwegen meer dan waard!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je het mij vraagt past hier een spreuk: "zoals het vogeltje gebekt is..."
Moest me toch even van het hart...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() als jouw blik op werklust staat, heb je dan van die wijd opengesperde uitpuilende ogen en van die dicht op elkaar geperste lippen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Meer nog: het is iemand uit het raam werpen in de hoop dat ie "onzacht" neerkomt en het "probleem" daarmee van de baan is.
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is er trouwens mis met de klassieker onder de klassiekers, vernoemd naar Joseph-Ignace Guillotin? Ik heb het altijd al prachtig gevonden hoe een koning uiteindelijk aan zijn einde komt onder het toestel dat hij altijd zo bewonderd heeft...
De hedendaagse versie zou dus zijn dat Laurent overreden wordt met zijn Porsche, Filip een kopje kleinder gemaakt met de schroeven van zijn helicopter, en Albert II vermorzeld wordt onder het lijf van een 500 kg zware barones.
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() In Vlaamse laboratoria wordt momenteel naarstig gewerkt aan een virus dat het dna van de Saksen Koburgers onschadelijk maakt heb ik uit goed ingelichte bron vernomen. Het virus is zo goed als ontwikkeld alleen wordt het nog tegengehouden omdat er helaas nog dna besmet wordt dat zeer sterk gelijkt op dat van de Koburgers, nl dat van de oera oetangs in de zoo van Antwerpen. Een oplossing zou tegen het einde van dit jaar moeten gevonden zijn, nog volgens dezelfde bron.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Lieve, beste, hoogachtende (alhoewel) liefste, kwaadste, (kies maar) Mitgard waarom zo een haat tegenover een volk met een bepaalde instelling? die "rechtsen", zijn ook maar alledaagse mensen, waarvan media, politieke partijen, enzo. , een beeld hebben geschept alsof ze elke avond nog "zwarten" ophangen, huizen verbranden, enzo. Misschien kan je bij jezelf eens vragen wat jij verstaat onder "rechts", en misschien terwijl eens denken dat het beeld dat jij voor ogen hebt ook wel eens een verkeerd beeld kan zijn. zomaar een ideetje hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() even een tipje
van daele: rechts1 (het ~) 1 de groep politici die behoudend zijn <=> links 2 verkeer dat van de rechterkant komt rechts2 (bn.) 1 aan of naar de rechterzijde <=> links 2 rechtshandig 3 in politiek opzicht behoudend <=> links links1 (de ~ (mv.)) 1 golfbaan links2 (het ~) 1 de groep politici die vooruitstrevend zijn <=> rechts 2 verkeer dat van de linkerkant komt links3 (bn.) 1 aan of naar de linkerzijde <=> rechts 2 linkshandig 3 [pol.] vooruitstrevend, progressief => rood; <=> rechts |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle colaborateurs worden natuurlijk ook gëexecuteerd, na elke goeie coup d'etats gebeurd dat, dus ik zien niet in, waarom wij het niet zouden doen. ![]() Laatst gewijzigd door Herr Flick : 1 februari 2006 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gij hebt nog nooit de filters van zijn privé zwembad gesaboteerd, of ne kilo gist in zijn twalet gezwierd, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met tamboer-majoors in Flahaut-tenue? Optocht door de straten van Brussel? Extatische massa's?
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() afzetterij is wel mijn specialiteit hoor, maar ik denk dat er anderen zijn die het zelfs nog beter kunnen
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |