![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
er bestaat inderdaad maar één islam, ik zou zelfs verder gaan, er bestaat eigenlijk maar één religie. maar er zijn miljarden mensen en dus miljarden interpretaties van die religie. de ene godsdienst heeft duizenden en duizenden verschillende gezichten. dat de goede moslims nog nooit stappen ondernomen hebben, klopt niet. helaas zijn de woorden van thich nhat hanh "We tried to be open to both, to understand this side and to understand that side, to be one with them. That is why we did not take a side, even though the whole world took sides. We tried to tell people our perception of the situation: that we wanted to stop the fighting, but the bombs were so loud. Sometimes we had to burn ourselves alive to get the message across, but even then the world could not hear us." maar al te vaak bittere realiteit. assalaam alaikum redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Als je al wat boeken gelezen hebt, dan weet je dat geweld, doodslag, plundering, machtsmisbruik, verkrachtingen... niet alleen worden goedgekeurd door de mohammedaanse leer, maar zelfs worden voorgeschreven. Citaat:
Ik begin er zowaar van te kotsen als ik het woord "liefde" in jouw teksten lees, welwetend dat er in de mohammedaanse leer geen plaats is voor dat begrip. Citaat:
Citaat:
Tiens, hoeveel soefis blijven er nog over in de mohammedaanse wereld? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() fascisme=communisme=islam
één grote afzeik |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten eerste je weet toch dat je arrogant en hautaine overkomt wat iedere moslims en in spe-moslim wel is. Als er miljarden interpretaties bestaan!! Dan kan je die KLUCHT toch zo afschaffen. Want dat zijn miljarden misverstanden, ruzies, vechtpartijen,moorden,.............. Gelukkig moest Mo geen Voetbalmatch organiseren en is het maar bij ee 'religigie' gebleven, want als daar op het veld iedereen z'n eigen interpretatie zou geven ivm de regeltjes!! Persoonlijk denk ik dat je een onzeker individu bent die misschien nog niet veel op persoonlijk vlak bereikt heeft, wat eigenlijk geen schande is. Maar zich nu importent voelt, omdat hij probeert bij het moslimclubje te geraken en denk dat hij een belangrijk stukje van de puzzle is. Zoals zoveel goedgelovige mensen ben jij ook in de val van islam gelopen. Die getuigen van Jehova zijn er toch ook zo overtuigd van! Maar die kerels zijn niet gevaarlijk voor de maatschappij. Ik zou willen dat de Islam op z'n puurst te beleven valt in de arabische landen. Dus verboden in Europa(westerse wereld) Maar in de Maghreb landen mogen ze van mij fundamenteel gepraticeerd worden. Probleem is ze nemen daar geen genoeg mee he, zo zie je dat ze het westen kappot willen. Wat gebeurd er dan in zulke situaties-> WAR. Waar de 'religion of peace' verantwoordelijk zal voor zijn. Das MO Reich, is nog niet voor morgen en zal toch nog veel bloed en zweet kosten. Wat las ik vroeger alweer voor we Vogelzang binnenreden "Minder bloed Meer zweet"! Als we dat echt willen en menen, moeten we nu serieuze politieke beslissingen nemen. Laatst gewijzigd door colargo : 5 februari 2006 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Colargo, mensen zoals u zijn gevaarlijker voor 'de maatschappij' dan de vele migranten die naar hier komen om een bestaan op te bouwen die u classificeert als gevaarlijke fundamentalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon lezen wat er staat vooraleer iemand te classeren. Een vlaming die moslim word is ook gevaarlijk, het is de Islam gedachtengoed die gevaarlijk is. Laatst gewijzigd door colargo : 5 februari 2006 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom hebben wij trouwens die migranten nodig? Om als werklozen voor ons pensioen te gaan zorgen?
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 5 februari 2006 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De joden die naar amerika gevlucht zijn, zijn ook migranten..........
http://www.yahoodi.com/famous/index.html Famous Jews Interactive Actors and Actresses Press the arrow to the left of your favorites to vote for them. The numbers to the right of the arrow indicate the total votes so far for that person. The order of each person reflects the rate of voting. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arnold Swharzenegger is ook een migrant. "I was an immigrant from Austria with the brainpower of a toilet brush and the English speaking qualities of someone with down syndrome. I came over here with $20 which my mum gave me so I could buy her some bread and milk which to this day she is still waiting for me to bring home. " Als ik naar de US wil gaan, ben ik ook een immigrant from Flandersfield ![]() Maar die moslim aanwinst is zeker geen aanwinst, tegendeel een aderlating, een hoop miserie en ellende. Laatst gewijzigd door colargo : 5 februari 2006 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
>> Je bent misschien wel van goede wil -- of misschien juist niet -- maar >> in het eerste geval ben je wereldvreemd, in het andere geval een pervert. ik ken jou niet, dus vergeef me dat ik zelf geen oordeel over jou wil vellen. toch bedankt dat je het over mij wel wil doen. >> Als je al wat boeken gelezen hebt, dan weet je dat geweld, doodslag, >> plundering, machtsmisbruik, verkrachtingen... niet alleen worden >> goedgekeurd door de mohammedaanse leer, maar zelfs worden >> voorgeschreven. het spijt mij ik ben die voorschriften of die goedkeuringen nog niet tegengekomen. ik ben wel een aantal teksten tegengekomen waarin regels voor het gebruik van geweld worden gegeven, maar geen enkele waarin geweld echt wordt aangemoedigd. ik heb zeker niets gevonden (toch niet in de islamitische) traditie waarin het vechten letterlijk wordt voorgeschreven. >> Waarom spreken van "verkeerd begrepen"? Waarom spreken >> van "machtsmisbruik"? Waarom die "maar"?? Waarom die "zogenaamde"? ik ben misschien verkeerd waar ik het heb over het verkeerd begrijpen van de islam. het is arrogant van mij om te denken dat ik het juist begrepen heb en duizenden anderen niet. toch lijkt het mij vrij duidelijk voor iedereen die met een open hart de koran leest dat dit een religie van liefde en vrede is. ik gebruik de term "machtsmisbruik" wanneer ik over die mensen (moslim of niet) spreek die macht hebben maar die moreel gezien niet ver genoeg staan om die macht goed te gebruiken. zij maken misbruik van hun macht om aan de willetjes en grilletjes van hun eigen ego te voldoen. ik gebruikte het woordje 'maar' omdat ik meende dat ik hier een tegenstelling tussen mijn benadering en die van jou meende gevonden te hebben. men heeft mij altijd geleerd dat de nederlandse taal voor dat soort situaties het woordje 'maar' gereserveerd heeft. ik gebruikte het woordje "zogenaamde" omdat er volgens mij niet echt daders bestaan, alleen slachtoffers. ik wil daarmee de verantwoordelijkheid van die zogenaamde daders niet ontkennen, maar wil vooral wijzen op het feit dat hun negatief gedrag alleen maar kan geboren worden doordat anderen hen vroeger kwaad aandeden. >> Ik begin er zowaar van te kotsen als ik het woord "liefde" in jouw teksten >> lees, welwetend dat er in de mohammedaanse leer geen plaats is voor >> dat begrip. kun je je ergens voorstellen dat je dit bent gaan denken doordat je altijd maar weer met één facet van de islamitische traditie geconfronteerd bent? ik ken zelf heel wat moslim wijsgeren, maar ook gewone moslims in de straat voor wie liefde het kernbegrip is waarrond hun religieuze beleving draait. kun je misschien proberen te geloven dat die mensen ook bestaan? >> Ik zou jou graag ontmoeten op een mohammedaans forum ... incha'allah komt dat er ooit wel van. ik ben op een aantal van die forums actief. ik moet echter zeggen dat ik niet zo heel veel tijd op internet kan doorbrengen en dat ik de meeste discussies in mijn leven op de ouderwetse mondelinge manier voer. misschien moesten we maar eens afspreken om samen een moskee te bezoeken. als jij belooft dat je daarbinnen op zijn minst beleefd en respectvol blijft, kan het voor beiden nog heel interessant worden, denk ik. >> En intussen hebben zij ter vervolmaking een jaar in Peshwawar >> doorgebracht, en als ze het goed gedaan hebben, verdere opleiding in >> Afghanistan, in Tsjetsjenië, in Algerije en Nigeria, of waarom niet in >> Soedan? ik vind het pijnlijk dat je die jongens zo beledigt en niet eens wil geloven dat sommige mensen echt op een goed pad terechtkomen. ik zal echter proberen om me niet te laten provoceren, daar komt toch alleen maar nog meer boel van. god leert ons dat we geduldig moeten zijn en dat alles wat moet gebeuren ooit wel gebeurt. >> Persoonlijk denk ik dat je een onzeker individu bent die misschien nog niet >> veel op persoonlijk vlak bereikt heeft, wat eigenlijk geen schande is. Maar >> zich nu importent voelt, omdat hij probeert bij het moslimclubje te geraken >> en denk dat hij een belangrijk stukje van de puzzle is. ik begrijp dat je persoonlijk zo denkt. mag ik er echter ook op wijzen dat je mij niet kent, dat je me nog nooit gezien hebt en er eigenlijk geen idee van hebt wie of wat ik ben. ik besef dat ik dat van jou ook niet weet. alles wat ik van je ken zijn je berichtjes. ik probeer dan ook heel hard om me geen beeld van je te vormen. ik doe ook mijn best om me niet geprovoceerd te voelen door jouw persoonlijke mening, doordat ik begrijp dat die tot stand is gekomen uit een gebrek aan kennis. ik hoop dat jullie allemaal een deugddoende avond tegemoet gaan. ik moet er van door. assalaam alaikum redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En neen, jullie samenleving vernietigen?? Ik zie hier geen reden bij. Er zijn verschillende soorten moslimmen, een te-gelovige, gewone moslims, etc..en karakter speelt hier ook een rol bij. Als je op een vredevolle manier blijft geloven (in je godsdienst) en op een vredevolle manier omgaat met je medemensen zie ik helemaal geen problemen. Een echte moslim is ook zo. Maar ik zeg het, de laatste tijd, vooral na de aanslag van 11 september zijn we terroristen in bloed en nieren..dat beweren de meesten. Nu vraag ik mij af..Waarom zou een terrorist(e) dan moeite doen om zulke woorden neer te pennen? Laatst gewijzigd door hydra : 10 september 2006 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Ik wil hier toch eventjes tussenkomen ten faveure van Hydra en RedWasp, hoewel ik zelf geen moslim ben, doch pratikerend katholiek.
Het beeld dat wij, niet-moslims, doorgaans van de islam hebben is inderdaad allesbehalve rooskleurig. Dat beeld ontlenen we aan de informatie, ons door de media verstrekt. Dat beeld is echter onvolledig, omdat het nu eenmaal de media eigen is dat er voornamelijk aandacht wordt besteed aan spectaculaire dingen. De media is tenslotte een industrie als een andere: het produkt - nieuws - moet aanslaan of geen hond wil het. Dat weten journalisten ook wel. En daarom besteden ze wel aandacht aan de herdenking van 11 september, maar niet aan hoe gewone moslims in dit land leven, hoe ze de islam beleven en hoe ze op het eerste gezicht bloederige koransoeren weten te interpreteren zonder anders- of niet-gelovigen geweld aan te doen. Ik vind het bijzonder vreemd hoe sommigen hier, niet gehinderd door enige kennis van zaken, altijd de theologische toer opgaan, zeggende dat gevaar inherent is aan de islam. Terwijl de meeste moslims eigenlijk helemaal niet wakkerliggen van dergelijke hoogdravende theologie, zomin als christenen of adepten van andere religies dat doen. "Waarom blijven ze dan hun religie trouw, als ze die niet theologisch kunnen of willen duiden?", hoor ik de kritikasters al vragen. Blijkbaar kunnen die kritikasters er niet bij dat mensen, in de eerste plaats uit eerbied voor hun ouders, van wie zij dat geloof geërfd hebben, trouw blijven aan de waarden waarin ze zijn opgevoed. En ik herhaal dat - in weerwil van de bloederigste koransoeren - terreurzaaien niet bepaald een waarde is waarmee de gemiddelde moslim wordt opgevoed. Het probleem ligt hier duidelijk niet bij de ouders, of bij de normale "overerving" van het geloof, maar juist bij importimams die niet het geringste benul hebben van onze cultuur. Daarom kan ik niet anders dan benadrukken dat het onvolledige beeld van de islam, ons door de media i.z.z. "opgedrongen", dringend aan aanvulling toe is. En dat kan vooral door contact te zoeken met moslims, en gewoon uit de eerste hand te vernemen hoe zij hun geloof beleven. Ik vind het bijzonder jammer dat twee mensen op dit forum, die duidelijk contact zoeken, bijzonder weinig respons krijgen, en nauwelijks de kans om hun verhaal te doen, daarbij voortdurend onderbroken door onze kritieken. Laten wij, niet-moslims, eerst naar hen luisteren en bijdragen aan een open mentaliteit; daarin zal een discussie - ook over netelige vragen rond bloederige koranverzen - veel vruchtbaarder zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Dikke 10 voor je citaat
|
![]() |
![]() |