![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb, meen ik, nergens ontkend dat het de huidige machtspartijen zijn die verantwoordelijk zijn voor allerlei schandalen, maar het feit dat ze allemaal samen machtspartijen BLIJVEN, is te wijten aan die polarisatie: men stemt volgens mij immers niet meer voor deze of gene partij; men stemt eerder vóór of tégen het Vlaams Blok. De traditionele partijen blijven daardoor sterk staan. Zij beseffen immers ook maar al te goed dat de Vlaams Blok NOOIT aan de macht zal komen, want er zal NOOIT 50% van de bevolking bereid zijn om voor een racistische en fascistische partij te stemmen. Elke stem vóór het Vlaams Blok is daarom een verloren stem die de macht van AL de traditionele partijen SAMEN bestendigt. Als de keuze beperkt zou zijn tot ALLEEN die traditionele partijen, dan zouden die een reden hebben om voor een zo goed mogelijk beleid te zorgen. Nu niet, want wat ze ook doen, ze blijven tòch aan de macht.
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu is het wachten op de eerste reactie die luidt: "Laat het VB dan mee aan de macht komen. Laat ze het dan maar eens bewijzen." Of een ander type gepost door de eerder extreme en simpele VB stemmer: "Geen 50% halen? Dat zullen we nog wel eens zien. En als het zover is dan gaan we alle rijkeluizen deporteren...." Oei. Die reactie hebben we al gehad. Dat ze ofwel te dom ofwel te blind ofwel te geïndoctrineerd zijn om te begrijpen dat Manuel* hier enkele rake punten aanhaalt, is waaarschijnlijk één van de redenen waarom nog altijd zovele mensen volharden in de boosheid en stemmen voor een partij die er mede de oorzaak van is dat het politieke landschap in Vlaanderen zo gepolariseerd is.
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hypocrisie ²
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Beter nog: om de schandalenregen te stoppen, moet het Vlaams Blok worden opgedoekt.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaams Belang is niet de sjoemelaar. Trouwens, waarom zou je een partij opdoeken ? Ben je zo fel anti-democratisch ? Wat is dan het verschil tussen jou en wat jij fascisten noemt ? Niksmendalle lijkt het. Al moet gezegd dat het VB niet spreekt over het opdoeken van andere partijen, dus ze zijn au fond een stuk democratischer dan jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We hebben in dit land al sinds jaar en dag coalitieregeringen. Geen enkele partij koestert de illusie om een federale absolute meerderheid te behalen. Wat stel je dan voor? Hervorming van het kiesstelsel britse stijl? Of ga je nog wat verder neuzelen om de schandalen toe te wijzen aan dat "noodzakelijke" cordon?
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik durf wedden dat vlaams belang leden ook nie zuiver op de graat zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste kiezers van het vb zullen ooit wel voor een andere partij gestemd hebben. Men zou dus eerder kunnen stellen dat vb stemmers tegen de traditionele partijen stemmen omdat ze het gesjoemel beu zijn. Dat de traditionele partijen desnoods samenhokken om toch maar aan de macht te blijven kan die tendens maar versterken. Wie het niet met het beleid eens is heeft maar een keuzemogelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Het flamingantisme - de particratie - het bipolair federalisme - de discriminatie van de Belgisch-gezinden in de media. Inderdaad. Ik ga u nog gelijk geven. ![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 2 februari 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() Federaal niet nee. Maar bekijk eens alle niveau's samen...
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Tiens, is de VLD unitaristisch geworden?
![]() Wie zijn die "consoorten" eigenlijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Dus als het VB ergens bij de verkiezingen 49% zou halen ,kunnen ze nog niet aan de macht komen omdat de anderen dan een coalitie moeten vormen,van samen 51% die zoals reeds zo dikwijls te zien is niet werkzaam is.Daarbij waar is de democratie als de grootste partij steeds maar opzij geschoven word door diegenen die enkel maar hun plaatsjes willen behouden.Het gaat dus niet om het belang van de bevolking maar om het eigenbelang.Na de verkiezingen in october is het cordon verleden tijd.
Laatst gewijzigd door joske : 2 februari 2006 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Waarom denk je uberhaupt waarom ik VB stem? Omdat ik een mestkever, fascist, nazist, extremm-rechts gespuis ben? OF omdat ik in de 'traditionele democratische' partijen mijn ding niet kan vinden? Wat is mijn alternatief?
Laatst gewijzigd door SirGalahad_ : 2 februari 2006 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |