Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2006, 11:32   #21
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
[b]

het kleinschalige en meer student gerichte vind ik zelf ook uitstekend, althans ik ervaar het zo positief omdat ik het ook zo meemaak op mijn universitiet, Uhasselt.
Ik ga zeker niet ontkennen dat kleinschaligheid KAN leiden naar betere kwaliteit. Ingenious heeft er reeds terrecht op gewezen dat kleinschaligheid ook enorme verspilling kan zijn van middelen, daarbij gaf ze terrecht het voorbeeld van opleidingen die in een bepaalde stad door 3 verschillende instellingen worden gegeven.
In elk geval staat een betere studentenbegeleiding wel garant voor een goede kwaliteit en inderdaad aan kleinere instellingen wordt daar meestal meer aandacht aan besteedt. Mijn punt was dat de visitatierapporten dat niet zo bevestigen als dat Tim dat liet uitschijnen. Trouwens de UH en de UGent kwamen het beste uit die visitatie. De UGent, zijnde grootste instelling, dus dat is in complete tegenstelling met de stelling van Tim en Geert.

Laatst gewijzigd door Harko : 8 februari 2006 om 11:53.
Harko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 11:33   #22
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
naar de mening van de VVS'ers luister ik allang niet meer. Die mannen proberen alleen maar hun latere postje binnen de ministerie van onderwijs veilig te stellen.

Werkelijk om u dood te lachen. Merci, dat had ik juist nodig.
Oud 8 februari 2006, 11:41   #23
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Hmm, de manier hoe zij hun verkiezingen organiseren is wel tekenend.

Krijg gisteren mail van ugent - nota bene midden in de examens - dat alle kandidaten die zich kandidaat willen stellen bij de verkiezing van de studentenvertegenwoordigers komende week alle formaliteiten in orde moeten hebben gebracht.
En d�*t is dus de eerste keer dat ik iets van VVS gehoord heb in Gent!

Ik heb de indruk dat de presidentsverkiezingen van Iran opener zijn...

Jonas, dit is nu eens het ultieme bewijs dat jullie gewoon uit jullie nek lullen en dat jullie kennis, laat staan dossierkennis, hoegenaamd nul is.
De studentenverkiezingen aan de UGent worden georganiseerd door de UGent in samenwerking met de Gentse StudentenRaad (www.gsr.be). En dus hoegenaamd niet door VVS. Zoals ingenious zo mooi uitlegde zijn wij een koepelorganisatie. GSR is een lid van ons, niet meer dan dat. Dus dat is dus helemaal niet de eerste keer dat je iets van vvs hoort.
Oud 8 februari 2006, 11:46   #24
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
harko is hier beter in thuis als ik, dus ik laat de eer aan hem.
"Ik zal er mijn licht eens over laten schijnen"

De financiering van de studentenvoorzieningen aan de instellingen van hoger onderwijs in Vlaanderen is niet om over naar huis te schrijven. Er is een ongelofelijke onderfinanciering bij de sociale voorzieningen verbonden aan de hogescholen. Daar is nu een 'inhaalbeweging' beloofd, met een concreet stappenplan. De universitaire studentenvoorzieningen hebben het weliswaar minder slecht dan de sovo's toch is ook hun situatie niet om over naar huis te schrijven. Meer info: www.vvs.ac
Oud 8 februari 2006, 11:51   #25
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko Bekijk bericht

Jonas, dit is nu eens het ultieme bewijs dat jullie gewoon uit jullie nek lullen en dat jullie kennis, laat staan dossierkennis, hoegenaamd nul is...
meneer heeft eens deelgenomen aan enkele vergaderingen en meent zich al ik weet niet wat...

alsof jij mijn vertegenwoordiger kan zijn in studentenraden of wat dan ook.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 8 februari 2006 om 11:52.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 12:09   #26
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
meneer heeft eens deelgenomen aan enkele vergaderingen en meent zich al ik weet niet wat...

alsof jij mijn vertegenwoordiger kan zijn in studentenraden of wat dan ook.
Zeg, ik was het niet die jullie aangevallen heeft door te zeggen dat jullie betaalde bureaucraten zijn die aan de andere kant staan zoals jouw kameraden Tim, Geert en co. Jullie waren het die ons gevallen hebben en dan is het mijn goed recht om te repliceren. Vooral dan nog als er complete onzin uitgekraamt wordt als 'vvs organiseert iraanse verkiezingen aan de UGent'. Hoegenaamd complete onzin.
Trouwens ik vertegenwoordig de studenten van de UGent in de Sociale Raad en de studenten in Vlaanderen via vvs. Of je dat nu wil of niet.
Trouwens niets belet je om je te informeren, niemand houdt jou tegen om vragen te stellen of om feedback of input te geven, integendeel, ik zou niets liever willen. Maar dat weigeren jullie blijkbaar, jullie staan liever aan de kant en jullie schelden liever iedereen uit met argumenten die enkel getuigen van domheid.

Laatst gewijzigd door Harko : 8 februari 2006 om 12:10.
Oud 8 februari 2006, 16:15   #27
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Jonas, dit is nu eens het ultieme bewijs dat jullie gewoon uit jullie nek lullen en dat jullie kennis, laat staan dossierkennis, hoegenaamd nul is.
De studentenverkiezingen aan de UGent worden georganiseerd door de UGent in samenwerking met de Gentse StudentenRaad (www.gsr.be). En dus hoegenaamd niet door VVS. Zoals ingenious zo mooi uitlegde zijn wij een koepelorganisatie. GSR is een lid van ons, niet meer dan dat. Dus dat is dus helemaal niet de eerste keer dat je iets van vvs hoort.
Ten eerste hoeft u mijn kennis helemaal niet te extrapoleren naar ALS aangezien ikzelf nog geen half jaar in Gent zit.
Ten tweede zal het feit dat ik er al weinig vanaf weet eerder liggen bij die studentenvertegenwoordigers en die raden zelf in de vrij obscure manier hoe ze die verkiezingen organiseren aan de Ugent en welke informatie dat ze daar rond geven.
Oud 8 februari 2006, 16:32   #28
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Ten eerste hoeft u mijn kennis helemaal niet te extrapoleren naar ALS aangezien ikzelf nog geen half jaar in Gent zit.
Ten tweede zal het feit dat ik er al weinig vanaf weet eerder liggen bij die studentenvertegenwoordigers en die raden zelf in de vrij obscure manier hoe ze die verkiezingen organiseren aan de Ugent en welke informatie dat ze daar rond geven.
Lees eens alle posts na van jouw collega's er is er geen enen die spreekt met kennis van zaken. Mij niet gelaten, iedereen heeft recht op onwetenheid zolang er maar de wil is om bij te leren. Maar van toeten noch blazen van iets weten en toch anderen willen aanvallen, dat getuigt van slechte wil.
Je zal op ons te kakken, zonder ook maar van iets te weten, dat is werkelijk geen gezonde houding meer.
Wil je meer weten over de studentenvertegenwoordiging aan de UGent dan verwijs ik u met veel plezier naar www.gsr.ugent.be
Wil je meer weten over de studentenvertegenwoordiging in Vlaanderen dan verwijs ik u met veel plezier naar www.vvs.ac
Wil je meer weten over de studentenvertegenwoordiging in Europa dan verwijs ik u met veel plezier naar www.esib.org

Ziezo, nu heb ik je verwezen naar sites vol interessante informatie. Heb je nog vragen dan ben je meer dan welkom.

Wie echter vind dat we 'betaalde bureaucraten' zijn die 'allemaal ons postje willen bij het ministerie' dan stel ik voor dat jullie eerst nog een beetje de situatie bestuderen, anders verkondig je enkel onzin, en onzin boor ik graag de grond in.
Oud 8 februari 2006, 18:36   #29
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
... en dan is het mijn goed recht om te repliceren. Vooral dan nog als er complete onzin uitgekraamt wordt als 'vvs organiseert iraanse verkiezingen aan de UGent'. Hoegenaamd complete onzin.
Citaat:
Trouwens ik vertegenwoordig de studenten... Of je dat nu wil of niet.
ik zal maar niet vragen hoe de verkiezingen in Iran eraan toe gaan...blijkbaar geen kaas gegeten van 'democratie'.

Citaat:
jullie schelden liever iedereen uit met argumenten die enkel getuigen van domheid.
tis goe jong, ik hoef uw "vertegenwoordiging" niet. Zeker niet nadat je mij voor dom hebt uitgemaakt. Ga anderen maar wijsmaken dat de VVS overloopt van democratie...
Oud 9 februari 2006, 09:48   #30
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ik hoef uw "vertegenwoordiging" niet. Zeker niet nadat je mij voor dom hebt uitgemaakt. Ga anderen maar wijsmaken dat de VVS overloopt van democratie...
Ocharme, meneer voelt zich beledigd! Als er artikels gepubliceerd worden waarin vvs op basis van totaal foute gegevens aangevallen wordt, dan hebben wij, denk ik toch, het recht om die fouten recht te zetten.
Zoals ik al zei, als je vragen hebt mag je die altijd stellen, als je bedenkingen hebt over de manier van werken of over onze standpunten, dan mag je gerust in discussie gaan, geen probleem, integendeel, hoe meer hoe liever!
Maar doe het met deftige argumenten en als je ons wilt aanvallen, zorg dan dat jullie argumenten steek houden. Anders zal ik terugbijten, wees gerust.
Trouwens, beste ALS/LSP, ik heb denk ik afdoende aangetoond dat het artikel op jullie site grove fouten bevatten en ik heb nog geen argumenten gehoord die de aanval op vvs rechtvaardigen. Dus ofwel geef je argumenten en onderbouw je je aanval, ofwel pas je dat artikel op jullie site aan. Tenzij natuurlijk je vind dat je complete onzin mag verkondigen zonder die onzin dan nog eens te onderbouwen. Aan jullie de keuze.

Laatst gewijzigd door Harko : 9 februari 2006 om 09:48.
Oud 9 februari 2006, 10:56   #31
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ocharme, meneer voelt zich beledigd! ...Anders zal ik terugbijten, wees gerust.
voor een vertegenwoordiger ben je wel een beetje te onbeleefd, vind je niet?

tis al goe, ambtenaarke. de VVS is slechts een instelling die de schijn moet opwekken dat de beslissingen van de ministerie "brede steun" genieten onder de studenten. uit ervaring kan ik spreken dat 90% van de studenten bij ons nog niet van de VVS gehoord hebben. Met gemak durf ik zeggen dat 99% niet eens geinteresseerd is in de VVS. Leeft gij maar verder in uw sprookjeswereld waar jij een democratisch verkozen leider bent die de belangen van de studenten verdedigt.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 9 februari 2006 om 10:56.
Oud 9 februari 2006, 11:28   #32
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
voor een vertegenwoordiger ben je wel een beetje te onbeleefd, vind je niet?

tis al goe, ambtenaarke. de VVS is slechts een instelling die de schijn moet opwekken dat de beslissingen van de ministerie "brede steun" genieten onder de studenten. uit ervaring kan ik spreken dat 90% van de studenten bij ons nog niet van de VVS gehoord hebben. Met gemak durf ik zeggen dat 99% niet eens geinteresseerd is in de VVS. Leeft gij maar verder in uw sprookjeswereld waar jij een democratisch verkozen leider bent die de belangen van de studenten verdedigt.
Tegen mensen die zeggen dat ik een betaalde pr-man van het ministerie ben, ben ik inderdaad nogal onbeleefd.

Dat de studenten ons niet kennen komt vooral door onze structuur, als koepelorganisatie. We overkoepelen alle studentenraden, die wel bekender zijn onder de studenten, of dat toch zouden moeten zijn.
Zoals ik al tienduizend keer heb gezegd, als je vragen of opmerkingen hebt, mag je die steeds doorgeven.
Maar zeggen dat wij er zijn om de schijn op te wekken is over de schreef. VVS vertegenwoordigt de studenten in Vlaanderen in overlegorganen zoals de vlor, vlir en vlhora, maar ook in de vehho, studentenenmobiliteit en ga zo maar door. Daarnaast formuleren we beleidsadviesen naar de regering en parlement toe en geven we ons oordeel over de decreetgeving.
Verder ondersteunen we locale studentenraden bij hun werking. En staan we studentengroepen, zoals skito, bij in hun strijd tegen onrechtvaardige regels. Verder werken we ook nauw samen met bepaalde belangenorganisaties rond specifieke groepen binnen het hoger onderwijs. Zo werken we rond internationale uitwisseling, studenten met een functiebeperking, studenten van allochtone afkomst en ga zo maar door. We doen zeer veel werk, dus dergelijke opmerking is niet echt gepast.

Ik blijf trouwens wachten op deftige argumenten die de aanval op ons onderbouwen, ik blijf wachten tot de grove onjuistheden op jullie site worden rechtgezet. Ik heb jullie gewezen op grove fouten en jullie weigeren die recht te zetten. Ik heb de argumenten die jullie gaven om die aanval tegen ons te onderbouwen grondig weerlegt. Dus ik wacht vol spanning op een rechtzetting.
Oud 9 februari 2006, 18:01   #33
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tegen mensen die zeggen dat ik een betaalde pr-man van het ministerie ben, ben ik inderdaad nogal onbeleefd.

Dat de studenten ons niet kennen komt vooral door onze structuur, als koepelorganisatie. We overkoepelen alle studentenraden, die wel bekender zijn onder de studenten, of dat toch zouden moeten zijn.
Zoals ik al tienduizend keer heb gezegd, als je vragen of opmerkingen hebt, mag je die steeds doorgeven.
Maar zeggen dat wij er zijn om de schijn op te wekken is over de schreef. VVS vertegenwoordigt de studenten in Vlaanderen in overlegorganen zoals de vlor, vlir en vlhora, maar ook in de vehho, studentenenmobiliteit en ga zo maar door. Daarnaast formuleren we beleidsadviesen naar de regering en parlement toe en geven we ons oordeel over de decreetgeving.
Verder ondersteunen we locale studentenraden bij hun werking. En staan we studentengroepen, zoals skito, bij in hun strijd tegen onrechtvaardige regels. Verder werken we ook nauw samen met bepaalde belangenorganisaties rond specifieke groepen binnen het hoger onderwijs. Zo werken we rond internationale uitwisseling, studenten met een functiebeperking, studenten van allochtone afkomst en ga zo maar door. We doen zeer veel werk, dus dergelijke opmerking is niet echt gepast.

Ik blijf trouwens wachten op deftige argumenten die de aanval op ons onderbouwen, ik blijf wachten tot de grove onjuistheden op jullie site worden rechtgezet. Ik heb jullie gewezen op grove fouten en jullie weigeren die recht te zetten. Ik heb de argumenten die jullie gaven om die aanval tegen ons te onderbouwen grondig weerlegt. Dus ik wacht vol spanning op een rechtzetting.
Ik stel voor dat jij en eventueel nog een paar andere VVS'ers eens een bezoek brengen aan de Uhasselt en de studenten hier komen warm maken voor jullie bezigheden...ik zal je opwachten met mijn kameraden 8) .
Oud 10 februari 2006, 13:59   #34
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat jij en eventueel nog een paar andere VVS'ers eens een bezoek brengen aan de Uhasselt en de studenten hier komen warm maken voor jullie bezigheden...ik zal je opwachten met mijn kameraden 8) .
De studentenraad van de UH maakt (uiteraard) deel uit van VVS, die kan je steeds contacten.
Maar tevens is een medestudent van jouw instelling onze voorzitter, Jan Fabry, die kan je ook steeds contacteren, hij studeert als ik mij niet vergis in campus Diepenbeek.

Trouwens de bedoeling van mijn posts hier is niet in de eerste plaats om jullie 'warm te maken' voor vvs (moest dit gebeuren dan zou dit mooi meegenomen zijn) maar in de eerste plaats om jullie te wijzen op grove onjuistheden in jullie artikel en tegelijkertijd om te reageren tegen jullie ongegronde aanval op vvs.
Iets waar trouwens nog steeds geen afdoende argumentatie voor gehoord heb. Dus is mijn vraag aan als simpel of je geeft argumenten of je verontschuldigd je voor de onterechte aanval.
Oud 10 februari 2006, 15:59   #35
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Waarom zou ik me moeten verontschuldigen? Ik ben niet van de LSP hoor. En mijn mening over de VVS...tja...

De VVS dient alleen maar om België/Vlaanderen een hogere rang te geven in de oeso-rapporten. Verder zie ik er niks nuttigs in.
Oud 10 februari 2006, 16:07   #36
styllo_ben
Minister-President

Standaard

en zie maar dat je tegen kritiek kunt want je bekleedt een openbare ambt...
Oud 12 februari 2006, 15:20   #37
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik me moeten verontschuldigen? Ik ben niet van de LSP hoor. En mijn mening over de VVS...tja...

De VVS dient alleen maar om België/Vlaanderen een hogere rang te geven in de oeso-rapporten. Verder zie ik er niks nuttigs in.
Die oproep was gericht naar de ALS/LSP, ik blijf wachten op enige zinnige argumentatie.

Ik weet niet wat je denkt te weten over 'de oeso-rapporten' en de rol die vvs daarin speelt. Je mag dat best eens verder toelichten. Als jouw 'mening over de vvs' erin bestaat in het poneren van oneliners zonder die te onderbouwen dan vind ik dat maar zielig. Als je dergelijke stellingen post die je hier al gepost hebt over vvs, dan vraag ik je om die te onderbouwen. Want nu kan ik niets anders doen dan schaterlachen. Je post systematisch dwaasheden zonder veel verdere uitleg.
Graag wat meer uitleg

en graag argumenten vanuit als-lsp. Als ingenious en ik elke stelling van jullie ondergraven hebben dan verwacht ik ofwel tegenargumenten of een correctie van jullie kant. Nu zie ik niets, er is zelfs geen discussie meer. Dwaasheden poneren zonder meer en dan weglopen, mooi is dat.
Oud 12 februari 2006, 15:25   #38
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
en zie maar dat je tegen kritiek kunt want je bekleedt een openbare ambt...
kritiek? Zie je jezelf al in de rol van de kritische student die de strijd aanbind met zijn vertegenwoordigers ofzo?
Wat jij doet is geen kritiek geven, jij poneert zever zonder ook maar de minste uitleg.
"de VVS is slechts een instelling die de schijn moet opwekken dat de beslissingen van de ministerie "brede steun" genieten onder de studenten." en die hilarische stelling van hierboven over de oeso.Werkelijke hilarisch, maar helaas geen 'kritiek', gewoon dwasheden poneren zonder uitleg of enige argumentatie dat is geen kritiek leveren, dat is gewoon zeveren. Dus ik blijf vol verwachting uitzien naar meer uitleg.
Oud 13 februari 2006, 10:02   #39
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer behoeft propaganda argumentatie ?
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 10:06   #40
styllo_ben
Minister-President

Standaard

@t Harko

nu heb je rollen wel omgekeerd hé... nee nee, bij mij pakt dat niet. Jij bent van de VVS en jij verdedigt een zaak dus pleit jij maar in het voordeel van de VVS. Zo werkt het en niet anders. Maar dat weet je blijkbaar niet, dit verbaast me niet want je wist ook niet wat vertegenwoordiging inhield...

Het is aan jou om aan te tonen dat de VVS een goede zaak is. Je mag niet concluderen dat de VVS een goede zaak is als de LSP iets verkeerdelijks zegt. Het is niet omdat de LSP iets onterecht gezegd heeft, dat de VVS dan meteen wel een goede zaak is. Misschien zijn zowel de LSP als de VVS slechte zaken. Wie weet!?

Dus probeer nog maar eens.

en hou maar op met de gedoe van "argumenten" en "constructieve kritiek". Je bent enkel teleurgesteld omdat de studenten zich niet meteen op hun knieën wierpen en je aanbaden als hun oo zo grote en machtige leider...

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 13 februari 2006 om 10:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be