![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#22 |
|
![]() Dus als ik morgen midden op de markt sta te roepen met als ; vlamingen, jullie zijn smeerlappen of vlaanderen is gestoorde land , of er is geen god alleen allah en mo7amed is de laatste profeet (wat volgens sommigen een belediging is) mag dat ook volgens u, zonder dat ik geen enkele vrees te hebben het risico om met een blauwe oog naar huis terug te komen.
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 9 februari 2006 om 15:56. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Wettelijk gezien heeft u daar recht op en kan u eventueel uw aanvaller aanklagen.
Vlamingen moeten het ook niet riskeren midden in Borgerhout de Vlaamse leeuw te gaan zingen. |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Dus als ik je goed begrijp spreek je namens de grondwet een dat de islaam in belgie onherkenbaar is ??
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat heeft dat nu mee te maken met de hele discussie ??
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 9 februari 2006 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() http://www.speakerscorner.net/
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#30 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niets op tegen om iemand van uw mening te proberen overtuigen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je eigen verantwoordelijkheid bij het uiten van een mening beperkt zich tot het kunnen incasseren van een wederwoord. Dat is het risico dat je in Europa tot nader order geacht bent om te moeten opnemen.
#34 |
|
![]() Ok, tot dusver heb ik een inzicht gekregen van dit discussie.
end |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() ok.
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer een van beide partijen met fysieke daden begint te repliceren, dan pas worden de rechten geschonden. Dan is er inperking nodig. Niet van de ideeën-uiting, maar van de gewelddaden.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() ![]() waarom is de holocaust mythe beschermd en moslim mythology niet, waarom mag ik met het ene lachen/vragen stellen en zelfs ontkennen maar het andere niet, beiden rusten op vaag bewijs to tniks |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij is ze irrelevant. Ik zou het anders herformuleren : Zolang er semantisch geen clash is, is er gevaar. Ik probeer uit te leggen : Jongetje van 10 gaat 500 keer naar moskee. Stoute imam vertelt stoute dingen. Semantisch. Nu is jongetje 20 en reist naar Afghanistan. Tentje, kopje thee, praatje. Semantisch. Drie weken later : BOEM ! Er is gewoon geen (semantische) clash geweest. Die formulering vind ik meer to the point. De vraag is eerder : hoeveel geweld, economische schade durf je riskeren om die semantische clash te doen plaatsvinden ? Of nog anders geformuleerd : Hoe vermijd je dat zo'n clash zich mogelijk vertaalt in een identiteitscrisis, existentiële verwarring, verloren groepsgevoel,... Er valt nog veel te leren van psychologen en sociologen volgens mij. Wij staan op onze politieke rechten, maar doen zelden een poging om vanop enige afstand naar het probleem te kijken. Laatst gewijzigd door Knipp : 9 februari 2006 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|